Gå til innhold

Gått lei spilling?


Anbefalte innlegg

Har det likt som deg. Speler nesten ikkje lenger, har derimot veldig lyst. Problemet er at med eingong eg begynner å spele eit spel så er det kjedelig, eller eg blir lei etter ein time og 2. Har prøvd alt i det siste, fra FM til HoN til Minecraft. Er gøy ei lita stund, så blir ein lei. Har liksom ikkje det spele suget lenger der ein kan sitte i fleire timer heilt oppslukt av eit spel.

 

For min del så fungerer dette veldig greit då, har hoppa meir over til konsoll, tar eit par games i fifa, eller ein runde med dirt når det passer eller kor ein ellers ville sett på TV.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samme her forsåvidt. Spilling er ikke så artig opplevelse, selv om det er gøy.

Jeg missunder virkelig de som ikke klarer å se de alvorlige feiliene mange spill lider av. Skulle selv ønsjke jeg kunne sette meg ned med et spill og bare leve inn i spillet.

 

Om det er alder, eller generelt lavere kvalitet på spill vet jeg ikke, men fåtall som gir meg glede.

 

Og så har det litt med at det å bruke tid på spill, når en kan bruke den på noe annet mer nyttig, så er det ikke så lett å legge fra seg forventninger, bekymringer og alt det der.

Endret av chokke
Lenke til kommentar

Flytt tråd hvis det er på feil sted. :)

 

Jeg har spilt nå ganske aktiv i 9 år. Jeg har prøvd alt av sjangere.

 

Men nå i det siste halvåret har jeg bare spilt et spill kanskje 2-3 timer så blir det kjedelig. Jeg har kjøpt meg Crysis 2, prøvde det i 2 dager og er lei det.

 

Fikk en fryktelig lyst til å ta opp Diablo 2 som er konge, men etter jeg hadde gjort først quest avslutta jeg fordi jeg syns det var forferdlig kjedelig.

 

Tror dere at jeg har gått lei spilling og er ferdig det å sitte timesvis med et eller flere spill?

 

Tror jeg tenkte i akkurat samme bane som deg, bare det var et annet litt gammelt spill som jeg tenkte å begynne å spille på igjen. Men fant raskt ut at det var kjedelig som fy.

 

Om dagene så spiller jeg litt Terraria og surfer rundt på diverse forumer. Har gått litt lei spilling men skal se om jeg får det tilbake med å begynne med World of Warcraft igjen, se hvor lenge det varer ;p

Lenke til kommentar

Spiller ganske lite selv for tiden. Husker når jeg var i sånn 12-16ish år alderen så trodde jeg at jeg alllldriii kom til å bli lei, jeg skulle fortsatt være gamer langt opp i 70åra. Men så begynte det å dabbe av litt. Det er vel egentlig ikke at jeg har noe spesielt imot nyere spill, jeg har vel kanskje bare blitt mer interessert i andre ting. Det blir til at jeg en gang i blant gamer noen gamle spill jeg har liggende på PCen. Noen ganger blir jeg så klart lysten til å starte opp igjen, men det er alltid noe som stopper meg. Det er så ork å koble opp Xboxen igjen og få nye deler til PCen liksom.

 

Ser en hel del på Tv - serier på PCen da, og en del filmer. Så jeg bruker nok fortsatt en del tid foran PCen.

Endret av Carlgutt
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg ser nå ikke dette som et stort problem, mindre tid på pc, mer tid til familie. Spesielt nå da jeg har blitt onkel til en liten gutt! :)

 

Jeg har spilt en del terraria grunnet at fruen er bortreist. Men selvom terraria var "Oi dette var kult" fra starten så dabbet det av etter noen par dager.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke direkte lei av spilling, men jeg merker at det skal mer til for at jeg skal gidde å spille gjennom et spill. Spillet må være veldig bra. Jeg likte forøvrig LA Noire. Dét spillet klarte jeg nesten ikke å legge fra meg før jeg var igjennom. Samme med Red Dead Redemtion. Problemet her er at det veldig sjelden kommer slike spill som jeg orker å spille mer en to timer.

 

Sånn bortsett fra det, liker jeg mest spill som man kan slappe av mens man spiller; Civilization, FM, og sportspill som NHL og FIFA. Der kan man ta en kamp eller to kjapt.

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

Lei av spilling ja, tror aldri jeg har hørt om det. Men det går jo i perioder hvor entusiastisk man er over det, men sånn er det jo stort sett med alt fra sport, til film, til musikk og ja spill. Akkurat nå er jeg i den fasen der man bare spiller alt mulig rart som humøret treffer, elsker den :) bioshock, modern warfare, little big planet, infamous osv osv. Wihi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Spillene blir jo laget etter ønske fra spillerne.. Er det bare jeg som ikke liker dette?

Dessverre er det ikke slik det fungerer i dag. I dag blir spillene veldig ofte laget for å "uttrykke utviklerens kreativitet". Det som betyr noe er altså hva utvikleren føler for å lage, ikke hva kunden ønsker å kjøpe.

 

Et eksempel er Shigeru Miyamoto: Han vil lage 3D-Mario, men kundene ønsker 2D-Mario. Gjentatte ganger har det vist seg at 2D-Mario selger mye bedre enn 3D-Mario, men Miyamoto er fast bestemt på å satse på 3D. Han liker det best selv, sier han. Det gir ham muligheten til å "uttrykke sin kreativitet".

Lenke til kommentar

Jeg har følt det samme som trådstarter i ett par år nå, prøver mange forskjellige spill men de fleste kjeder jeg meg i etter kort tid. Det er ett par spill jeg kan spille mye som bad company 2 med venner og lignende men singelplayer spill slet jeg med helt til jeg kjøpte meg LEGO serien. Jeg tuller ikke, jeg syntes LEGO Indiana Jones og LEGO star wars er utrolig tilfredsstillende spill og har spilt de masse de siste månedene. Kanskje du trenger en helt u sving med tanke på sjangere og type spill du prøver?.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hmm, skifte sjanger kan være lurt, jeg merker at spill jeg kan gjøre unna ettappevis, passer meg bedre når som jeg har dårlig tid, feks League of Legends er et spill jeg kan anbefael, her kommer også det sosiale aspektet inn, som for meg ihvertfall er viktig. Har blitt mer og mer lei av og spille single player spill :)

Lenke til kommentar

Skift "vaner" - som flere skriver: bytt sjanger og bruk 1 dag eller 2 på å sette deg inn i det - anbefales: King's Bounty: Legends & Victoria 2.

Gjør noe annet - Du kan fortsatt spille hver dag hvis du vil, men begrens tiden. Selv trener jeg 3 dager i uken, så mandag/onsdag/fredag er jeg hjemme kl 7-8 og det blir da bare 1 time spilling, hvis jeg idet heletatt gidder å starte :p

 

Du kan også spille "mange" spill samme dag, ved å legge inn 1-2 timer her og der, noe jeg gjorde i helgen. Fikk satt inn litt tid på The Witcher 2, Metro 2033, Spore, Shogun 2 også prøvde jeg demoen av Darkspore :)

Lenke til kommentar

Sitter litt i samme situasjon.

Medisin som har fungert for meg:

Unngå trippel-a titler, og gå heller for et spennende indiespill. Sjekk Steam og GoG og fredagspostene om ukens nettutgivelser her på gamer.no. Her er det nok av perler som gir en svært annerledes situasjon enn de store titlene. Utviklerne gjør sjeldent kompromisser og gir ut sin ide av hva et bra spill er. I det siste har jeg storkost meg med Terraria, for en avveksling fra Minecraft.

Gjør noe annet. Legg vekk kontrolleren, les en bok eller ti, se noen filmer, gå ut en tur.

Lenke til kommentar

Prøv å gå tilbake til de gode gamle utfordrende spillene som hadde frihet, vansklige valg, spennende kompanjonger og utrolige historier.

 

Jeg tenker da selvfølgelig på Baldurs Gate serien, Planescape Torment og til og med Icewind Dale enda sistnevnte ikke nådde helt opp. Nå har det også kommet flere bug fix mods og grafikkforbedringer som vil gjøre spillende enda bedre enn før.

 

Verdt å prøve.

Lenke til kommentar

Er helt lei selv, og vært det i årevis.

Er liksom bare noen få titler jeg kommer til å prøve når de kommer med noe nytt, og det er blant annet GTA og Elder Scrolls.

Liker ikke måten andre spill føles på. Kronglete og lite fritt.

 

Er utrolig mange gamle spill som jeg liker da, men jeg kommer ikke til å sitte å spille dem igjen.

Endret av ikkespisgress
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...