Gå til innhold

Gått lei spilling?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjedde det samme for to år siden. Gadd ikke å spille noe, det gikk cirka 1 måned uten spilling. Men da jeg plukke jopp et spill så kunne jeg ikke tenke på noe annet enn spilling. Også så var jeg i Kina i en måned og kom hjem for to uker siden, og nå så føler jeg at vi er i samme båt. Nyt det siste som er igjen av sommeren uten å svette på rommet ditt :D

Lenke til kommentar

Er litt sånn opp og ned. Føler liksom ikke det er så mange av storspillene som frister nå om dagen, så har vært mye indie spill. Dog for meg er jo alltid sommeren en slags spilltørke. Jeg setter mest pris på spillingen når jeg ikke kan bruke hele døgnet på den. Blir deilig å starte å studere igjen så jeg kan føle meg ekstra priviligert når jeg setter av tid til å spille :)

Lenke til kommentar

Personlig føler jeg at vi som er ungdommer/unge voksne idag, fikk oppleve revulusjonen innen gaming i våre beste dager. Vi som var på skolebenken og skulka skolen for å sitte å game CS på Modem/ISDN, og som begynte med WoW etterhvert og fikk ENDELIG bredbånd. Da var det byebye IRL!

 

Det tok så kraftig tak i sjelen våres, at vi klarer simpelt henn ikke å få tilbake de sinnsyke følelsene igjen.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Personlig føler jeg at vi som er ungdommer/unge voksne idag, fikk oppleve revulusjonen innen gaming i våre beste dager. Vi som var på skolebenken og skulka skolen for å sitte å game CS på Modem/ISDN, og som begynte med WoW etterhvert og fikk ENDELIG bredbånd. Da var det byebye IRL!

 

Det tok så kraftig tak i sjelen våres, at vi klarer simpelt henn ikke å få tilbake de sinnsyke følelsene igjen.

Den kommentaren kan desverre ikke stemmes opp mer enn èn gang av meg.
Lenke til kommentar

Tja. Du har og de som var i tenårene når warcraft 2 kom (mye disketter!), og som spilte GoldenEye når spill faktisk var vanskelige.

Vi som satt og leste spillblader om og om igjen fordi de hadde bilder av Mega Man 4 og det enda var ukjent når det ville slippes her til lands.

Vi som kjøpte Quake 2 og ble blåst av banen av Half-Life.

Vi som følte overalt på kroppen frustrasjonen av å ikke ane hvor siste hjertebiten var i Zelda: A Link to the Past fordi det ikke var internett tilgjengelig så lett som nå.

 

Mulig vi er de sutrete. De som alltid sier "spill er ikke som før i tiden".

 

Kanskje de som kom litt etter var litt heldigere ja =p

Lenke til kommentar

Personlig føler jeg at vi som er ungdommer/unge voksne idag, fikk oppleve revulusjonen innen gaming i våre beste dager. Vi som var på skolebenken og skulka skolen for å sitte å game CS på Modem/ISDN, og som begynte med WoW etterhvert og fikk ENDELIG bredbånd. Da var det byebye IRL!

 

Det tok så kraftig tak i sjelen våres, at vi klarer simpelt henn ikke å få tilbake de sinnsyke følelsene igjen.

 

Kunne ikke ha sagt det bedre selv, du traff virkelig spikeren på hodet.

 

Leter kontinuerlig etter den følelsen igjen, men blir bare skuffet gang på gang.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vanskelig å putte ord på det, man bare vet at dette er det jeg skal holde på med de neste månedene.

 

Nå klarer jeg ikke holde meg interessert i et spill mer enn noen knappe timer før jeg går lei, før så var det helt motsatt.

 

Det er den "følelsen" jeg sikter til.

Lenke til kommentar

Vanskelig å putte ord på det, man bare vet at dette er det jeg skal holde på med de neste månedene.

Den får jeg definitivt fremdeles. Men det har jo også litt med erfaring. Jo flere spill du spiller, jo mer vet du å stille krav til spillene. Derfor er det mindre og mindre spill som gir deg nytelse enn før.

 

For min del gir Skyrim meg en god del av den samme følelsen. Når jeg klarer å fokusere på det spillet, så forsvinner dagen.

Det samme gjelder forsåvidt Civilization 5. Herregud så mange timer jeg har "kasta bort" der.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg håper at jeg ikke er lei av spilling, men at jeg istedenfor venter på at spill skal utvikle seg.

 

Mine foreldre kjøpte PC (486) ca. midt på 90-tallet,og da tok det ikke lang tid før jeg var i gang med

Command & Conquer. Det ble det første real time strategy spillet jeg spilte, og ennå kan jeg de fleste brettene fra dette spillet og Red Alert utenat.

I mange år spilte jeg nesten bare ulike strategi spill, og alt var flott.

Så kom Rome total War, et spill jeg ble helt frelst på. En fantastisk kombinasjon av real time og turnbased strategy, som jeg følte var tilnærmet perfekt.

Så, plutselig var jeg lei. Etter det har jeg ikke hatt tålmodighet til strategispill. Dette var omtrent samtidig som at jeg var ferdig med skole og begynte i jobb.

 

Dette var når Xbox 360, og Halo kom på markedet. I dag har jeg alle Halo spillene, og synes fremdeles at disse er gøy å spille. Allikevel er det fra det første spillet i serien jeg har de beste minnene, da jeg og en kamerat satt flere netter på rad og spilte samarbeidsmodus.

 

Det neste spillet som virkelig fanget meg var The elder scrolls Oblivion. Da jeg gikk over broen med Imperial City bak meg og en ukjent verden foran meg, da følte jeg 100% at jeg skulle ut på eventyr. Aldri før hadde et spill gitt meg en slik følelse

Så kom Skyrim, teknisk bedre, men spillet kunne ikke lenger gi meg det samme som Oblivion hadde gitt meg. For dette hadde jeg allerede opplevd. Allikevel spilte jeg Skyrim mye, helt til det ble noen hektiske uker på jobb med mye overtid. Da jeg etter en måned fant frem igjen spillet, så var magien borte. Jeg tar meg ikke tid til sette meg inn det dype universet man finner i denne spillserien.

 

Jeg har også spilt Mass effect serien. En flott spillopplevelse, men 2-gangs gjennomspilling har vert kjedelig når man har hørt dialogen før.

 

Da ble dette et langt innblikk i min spillhistorie, som jeg håper er interessant å lese. Konklusjonen må være at jeg har vert så heldig å fått oppleve 20 år med spillutvikling, og spill som har flyttet spillsjangerene fremover. I dag synes jeg spillutvalget stort sett består av ulike oppfølgere, og lite nytt. Hvor mange Assassins Creed og Call of Duty spill trenger vi?

Jeg håper at det vil komme flere spill som kan frembringe unike følelser hos den som spiller, og som forsetter å utvikle spill som medium.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...