Gå til innhold

Gått lei spilling?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+241541

Interessant tema. Satt og diskuterte det samme med noen kompiser i går. Sluttet nylig med WoW etter å ha holdt på i 4 år, men sliter fortsatt med å finne et spill som gir meg den samme godfølelsen som WoW gjorde i starten. Det eneste som har vært i nærheten så langt har vært SC2, men ettersom jeg kun liker å spille campaign varte det ikke akkurat lenge.

 

Har testet både nye og gamle spill i forskjellige sjangre, men jeg blir aldri engasjert. Det ender bare opp med at jeg sitter og irriterer meg over småfeil i spillene og slutter etter et par kvelder. Jeg vet ikke helt om det er fordi jeg er lei spilling generelt, eller om jeg har for høye krav til hvor engasjerende et spill skal være.

Endret av Slettet+241541
Lenke til kommentar

Interessant tema. Satt og diskuterte det samme med noen kompiser i går. Sluttet nylig med WoW etter å ha holdt på i 4 år, men sliter fortsatt med å finne et spill som gir meg den samme godfølelsen som WoW gjorde i starten. Det eneste som har vært i nærheten så langt har vært SC2, men ettersom jeg kun liker å spille campaign varte det ikke akkurat lenge.

 

Har testet både nye og gamle spill i forskjellige sjangre, men jeg blir aldri engasjert. Det ender bare opp med at jeg sitter og irriterer meg over småfeil i spillene og slutter etter et par kvelder. Jeg vet ikke helt om det er fordi jeg er lei spilling generelt, eller om jeg har for høye krav til hvor engasjerende et spill skal være.

Der sa du noe, kanskje vi begynner å få for høye krav til spillene.

 

Jeg tror kanskje spill begynner å bli "gammelt" slikt at det er ikke så spennende å se hva spillutviklerne har funnet ut fordi det kommer ikke som noe sjokk om hvor dynamisk verdenen er eller hvor tøffe triks det går ann å få.

Lenke til kommentar

Har testet både nye og gamle spill i forskjellige sjangre, men jeg blir aldri engasjert. Det ender bare opp med at jeg sitter og irriterer meg over småfeil i spillene og slutter etter et par kvelder. Jeg vet ikke helt om det er fordi jeg er lei spilling generelt, eller om jeg har for høye krav til hvor engasjerende et spill skal være.

Der sa du noe, kanskje vi begynner å få for høye krav til spillene.

 

Jeg tror kanskje spill begynner å bli "gammelt" slikt at det er ikke så spennende å se hva spillutviklerne har funnet ut fordi det kommer ikke som noe sjokk om hvor dynamisk verdenen er eller hvor tøffe triks det går ann å få.

 

Prøv noen av de gode gamle spillene litt. Monkey Island 1&2, X-Com, Tyrian, Master Of Orion, Sonic, Quake, Settlers 2, Super Mario Bros, Lemmings, Loom ...

 

Ganske vid liste over sjangre og epoker der, og maaaaange spill i de epokene var crap og er ikke nevnt, men det er litt av poenget. Vi vet av erfaring hva et BRA spill er for noe, og det er det vi leter etter. De fleste utgitte spillene når rett og slett ikke opp til den standarden, og i det siste fokuserer de fleste spillene på andre ting enn gameplay og utfordring.

 

Det er noen få spill som klarer å heve seg til den standarden, akkurat som det før var skjeldent å se et virkelig toppspill. Vi prøver å finne et slikt et nå, men alle ser like ut før vi har kjøpt og prøvd det, og da er det for sent.. Og etterhvert så slutter vi kanskje å lete. Av nyere spill er det vel Portal-serien som virkelig skiller seg ut, iallefall som jeg kommer på i farten. *Ser igjennom steam liste* - Kan også nevne Civ4, Half-Life 2 og Morrowind.

 

Så, tror heller det er at vi har sett hvor bra et spill *kan* være, men det er ikke en standard som er så lett tatt av spill, og det er bare et fåtall som virkelig skiller seg ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Prøv The Witcher 2. Jeg er 35 år og storkoser meg med dette spillet. Spilte stort sett bare fps før men ble drittlei. Nå går det bare i et og annet RPG. The Witcher 2, Risen 2 og Skyrim blir årets spill for min del .

Endret av lenny25
Lenke til kommentar

Har spilt siden jeg var rundt 8år, runder om noen mnd 33år og kjenner mine spill vaner er blitt voldsomt annerledes. Før hvor jeg kunne sitte i timer med et spill og kose meg er det nå blitt mye korte økter i noe "enklere" spill. Selv om store tunge rpg spill ser helt sin sykt spennende ut og var noe jeg hadde kastet meg over tidligere føler jeg nå at jeg bare ikke orker eller gidder.

 

En liten time med et fps spill eller noen små spill på iPad fyller nå mine spill behov. Noe det hadde aldri gjort for 10år siden fks....

 

Tror jeg rett og slett begynner å bli en gammel kresen gubbe.... :p

 

 

 

Lenke til kommentar

Dette begynner kanskje å bli en klisjè, men Demon's Souls? Et spill som burde passe perfekt for deg om du liker single player, med sinnsyke bosser (som det egentlig ikke skal være mulig å nedfelle, men det går til slutt!) Her er det aldri heller bare rett frem, og easy mode er ikke et valg engang ..

 

Jeg elsker Demon's Souls, og gleder meg som en unge til Dark Souls på grunn av nettopp dette, at de går tilbake til de gamle røttene til rollespillene.

Edit: Så er det jo mestringsfølelsen, at du endelig har klart å dra ned en to etasjers Knight i bakken, herlig!

 

Nei, det er ingen klisjé. Demon's Souls kan ikke nevnes for ofte. Dette er et spill som dyrker spilleren og ikke seg selv. Det er desverre mange som har styrt unna dette pga. sitt noe ufortjente rykte for å være vanskelig og utilgivelig. Spillere krever mere hardcore spill, men tar du fra dem autosave og checkpoints så vill de ikke ha det likevell;)

 

Jeg blir aldri lei spilling, men jeg blir lei spill. Liker heller ikke utviklingen jeg ser innen industrien idag. Selv om det produseres flere spill nå enn noen gang før, så er det likvell like mye dødtid mellom perlene.

 

PS! Jeg også gledet meg veldig til Skyrim. Men når jeg fikk vite at Dark Souls kommer ut på samme tid, dreit jeg i buksa av glede og glemte hele greia :)

Lenke til kommentar

Løsningen er....

 

Eve Online! :)

 

"Internet spaceships's is serious business"

 

Det er et spill hvor jeg tipper gjennomsnittsalderen er et par hakk høyere enn de fleste andre spill. Det er nådeløst og vanskelig, og ikke minst veldig morsomt.

 

Sjekk det ut om ikke annet. Gratis i 14 dager.

Lenke til kommentar

Einaste gangen eg er lei speling er når eg er trøytt, men eg har visse krav, eg sitter ikkje med dataen og speler single player vist ikkje det er eit spel som Neverwinter Nights eller i den form av historie og rolespel. Blir for dumt å berre drepe utan dialog eller samspel med ein utvikling.

Eg har spelt WoW i årevis, kjøpte cataclysm, eg har ikkje spelt det sida før lanseringa... Var rett og slett lei tilstanden på den serveren eg var på, og der satt eg med cataclysm nyleg installert og fekk beskjed om å vente til etter midnatt før at expansionen blei ulåst for alle.

 

Uanz så tipsa den internasjonale dama mi meg om LoL og heilt sida då har alle eg kjenner migrert til det, og det er ikkje som World of Warcraft i det heiletatt, League of Legends er fullstendig gratis spel på nettet. Det er skaparane av DOTA (custom map til WC3) som har laga League of Legends, dette spelet går ut på 5 mot 5 eller 3 mot 3 spelara. kan spele mot data og men det er mot spelara som skapa adrealin kick.

følgte med esport på dreamhack i sverige no 20 juni var det 100'000$ konkuranse kor EU laget fnatic vant i LoL spelet, det var utruleg nervepirrande for meg iallfall å sjå på. Så mykje skillshots som i dei dagane eg spelte CS, men så var det wallhack og slutt på min CS speling tid.

Lenke til kommentar

Utrolig lenge siden jeg har vært inne på noe som helst forum, men dette var en interessant tråd.

 

Opplever igrunn mye av det samme som du nevner, spill fenger ikke så mye lenger. Mye av gleden ved spillene tidligere var myntet på det faktum at markedet var smalere og jeg som ung hadde ikke råd til å kjøpe ethvert spill. Nå kan jeg laste ned alt jeg vil fra Steam og penger er slettes ikke noen hindring. Spillene er kortere og mindre utfordrende. Flere faktorer spiller selvfølgelig inn og t.o.m i dag kan jeg bli hektet på spill, sist ved Mass Effect 2.

 

Husker VGs spilljournalist Rune Fjeld Olsen en gang sa at det mediumet som kommer nærmest spill, er faktisk bøker. Her skaper man egne opplevelser og det er et veldig aktivt medium, akkurat som (gode) spill. Det er masse fantastiske bøker der ute som burde leses. Kan nevne at jeg nettopp ble ferdig med Drømmehjerte av Cecilia Samartin, en fantastisk bok. For meg har bøker gjort innhugg i den tida jeg tidligere brukte til spill.

 

Så det kan jo være et lite tips =)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Nei, det er ingen klisjé. Demon's Souls kan ikke nevnes for ofte. Dette er et spill som dyrker spilleren og ikke seg selv. Det er desverre mange som har styrt unna dette pga. sitt noe ufortjente rykte for å være vanskelig og utilgivelig. Spillere krever mere hardcore spill, men tar du fra dem autosave og checkpoints så vill de ikke ha det likevell;)

 

Jeg blir aldri lei spilling, men jeg blir lei spill. Liker heller ikke utviklingen jeg ser innen industrien idag. Selv om det produseres flere spill nå enn noen gang før, så er det likvell like mye dødtid mellom perlene.

 

PS! Jeg også gledet meg veldig til Skyrim. Men når jeg fikk vite at Dark Souls kommer ut på samme tid, dreit jeg i buksa av glede og glemte hele greia :)

 

Det er kult å høre at det er noen andre i landet som liker Demon's Souls. De fleste jeg kjenner har enten ikke hørt om det, ikke spilt det eller gitt opp på første bane. Jeg hadde en periode da jeg hadde gitt det opp selv, men kom tilbake og rundet det.

 

Hvis man er lei spilling fordi spillene er blitt for lite hardcore er DS den perfekte kur. Men hvis man er lei spilling fordi man ikke har tiltak til å sette seg inn i noe nytt blir det heller motsatt. De mer interessante spillene er ofte også de som krever litt innsats å komme i gang med, og der stopper det for de fleste i min erfaring.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+241541

Prøv The Witcher 2...

 

Takk for tipset :) Tok en sjans og er sykt hekta nå. Makan til gjennomført spill har jeg ikke sett på lenge. Ser ut som dette er nivået som skal til for at jeg klarer å engasjere meg for spill. Da kan jeg vel konkludere med at jeg ikke er lei, bare kresen ;)

Lenke til kommentar

Demon's souls er faktisk ganske hardcore, men når man faktisk vet hvordan man skal ta bosser er det egentlig veldig lett IMO.

 

Tror jeg skal kjøpe meg Fable 3 å sjekke det ut, håper det er bra :ohmy:

Demon's Souls er vanskelig om du bestemmer deg for å finne ut av ting selv, og ikke bruker diverse walkthroughs på nettet. Du er dømt til å dø noen ganger i løpet av spillet, og det er nettopp en død som gjør det vanskelig (Og utilgivelig). Spiller er jo verdt en titt basert kun på animasjonene, som er helt utrolige i mine øyne.

 

Når det gjelder å være lei av spilling, så er jeg mer lei av nyere spill. Jeg finner meg oftere og oftere at jeg går tilbake til "gamle" spill. Alt fra Commander Keen til Sacred blir tatt frem i ny og ne. Jeg får ikke like mye ut av nye spill. Kanskje det har noe med at man biter seg fast i den fasen man faktisk var en ivrig spiller, og for min del er det Quake 3, Sacred, Dungeon Siege osv som får gjennomgå. Crysis som nevnt tidligere var kult å spille gjennom første gang, mye på grunn av grafikken, men for meg har det null replay value.

Lenke til kommentar

Jeg spiller for mye COD MW2, noen tips til å la vær?

 

Det er i mine øyne et dritbra spill, noe ubalansert her og der men underholdningsverdien er på topp. Litt cheatere, men de blir det etter min erfaring bare mindre og mindre av...

 

Det var fornektelsen av problemet :p

 

Noen som har gode tips til å slutte å spille? Sluttet å spille WoW siden det ble kjedelig, men det er ikke slik med COD... :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...