Gå til innhold

Gått lei spilling?


Anbefalte innlegg

Kjenner meg igjen i TS post. Kjoepte meg BF Bad company 2 for noen uker siden. Spilte det i 3 til 4 dager. Vet ikke om jeg er direkte lei, men det er ingenting som motiverer meg til aa plukke det opp igjen. Slik har det vaert siden 10 klasse tror jeg nesten.

 

Har dog litt glede av aa spille split screen på xboxen.. Blir vel aa se naar Diablo 3, BF3 og Skyrim kommmer.. men tror nok det blir pause fremover en stund

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mye dritt spill som har kommet ut i de siste 10 årene. Altfor mange spillutviklere fokuserer for mye på grafikk, eye candy og annet fancy shit, og glemmer at det er gameplay som utgjør forskjellen mellom bra og dårlig spill.

 

Selv bruker jeg altfor mye penger på spill, men runder sjelden de spillene jeg kjøper pga kjedelig gameplay.

De spillene jeg har rundet og synes er bra er:

Chrono trigger, JRPG, SNES

Final Fantasy 7, JRPG, PSX

Quake 2 & 4, FPS, PC

Anarchy Online, MMORPG, PC

TES 3 Morrowind, RPG, PC

MASS EFFECT 1 & 2, RPG,PC

StarCraft 2 Strategi, PC

 

Disse spillene er de beste spillene jeg har spilt. Som er verdt min tid og som jeg sterk anbefaler.

Lenke til kommentar

Det kan være så enkelt at man selv har forandret seg og ikke får den samme gleden ut av det man likte før. Det trenger ikke å bety at det er noe galt med spillbransjen, det spilles tross alt mer enn noen gang før. Hvis jeg kun hadde 6-7 favorittspill ville jeg nok vurdert en annen hobby.

Lenke til kommentar

Savner nesten litt gamledager når man var nødt til å samle seg rundt samme maskinen, eller drasse med seg pc'ene sine hver gang man skulle spille Micro Machines 2 (samme maskin) eller DooM (Lan) osv

 

Det å spille CounterStrike Source på nett er gøy, men halve gleden er jo å slå sine egne kamerater, kunne derfor tenkt meg fler spill som passet i 2vs2 modus eller noe.. Call of Duty: Modern Warfare renner jo over med folk for eks.

 

Spiller en del strategispill, men hadde vært moro om noen andre sjangre også satset litt på spill med begrenset antall spillere involvert, samt multiplayer co-up?

 

Less is more?

Endret av oysteini
Lenke til kommentar

Hvis man er over gjennomsnittet interessert i spill er det ikke så rart man savner "gamledager". De fleste som bruker mye tid på spill i tenårene nedprioriterer det etterhvert, mange slutter også helt, og det er lett å savne den tiden da et nytt spill var ukens store tema i venneflokken. Jo eldre man blir jo mer av en særinghobby blir det.

Lenke til kommentar

det er jo også en grunn til at du kansje går lei av TV som jeg har gjort. jeg har ikke sett skikkelig på TV siden 2006-2007. og da mener jeg TV2, Tvnorge, TV3 etc... :)

 

OT:

:) Samme her.

Har ikke hatt tv på 5-6 år, og savner det ikke.

Ulempen er når jeg får besøk, og de vil se farmen eller noe slikt.

Skulle vært en måte å kjøpe enkelte program over web på (om det ikke finnes allerede da).

Er liten vits å ha en måned med sumo for 1 time tv.

Lenke til kommentar

Hvis en er lei av spill hjelper det ihvertfall ikke å bare fortsette å kjøpe de samme type spillene om igjen. Spiller en f.eks. mest FPS og bilspill kan det være lurt å se om det finnes et rollespill,et plattformspill eller noe helt annet en kan kjøpe istedet. Det funker ihvertfall ofte for meg. Ikke la dårlige tidligere erfaringer med en sjanger eller et lite tiltalende ytre stoppe deg. Vi må alle starte et sted, og en faller ikke alltid for et spill eller en sjanger ved første knappetrykk. Føler at mange lar trangsynte meninger stoppe en fra å teste ut ting en ikke faller spontant for. Vær litt mer åpen så kanskje interessen kommer tilbake.

 

Likevel er det jo helt klart noen ganger ingenting fenger uansett hvor mye forkjellige spill en prøver, men det er jo heller ikke noe poeng i seg selv og måtte spille spill. Noen ganger må en bare rett og slett prøve ut noe helt annet. Igjen så gjelder det å være åpen for nye ting og ikke forvente at alt skal være morsomt med en eneste gang.

 

Det uansett tullete og nærmest bestemme seg for å legge spill på hylla. Det er uansett noe en har veldig dårlig kontroll på i praksis med mindre en aktivt går inn for det, noe som er totalt unødvendig med mindre spill(eller andre interesser) går utover livkvaliteten til deg og/eller folk rundt deg.

Endret av g.i.r.l.
Lenke til kommentar

Spill har jo blitt mer som mobiler fra nokia (eller HTC, Samsung, osv). Det spys ut i hytt og gevær, og det er milevis mellom godbitene. Og alle er "like". Slik jeg ser det iallefall.

 

Helt enig. Blitt altfor mye å velge mellom, og altfor lite kvalitet. Ser frem til 3 spill forhåpentligvis dette året. Skyrim, Dark Souls og Guild Wars 2. Får håpe disse tre er så bra som det kan se ut til.

Lenke til kommentar

Spillinteresse går litt opp og ned. Tidligere i år har jeg ikke spilt så mye, men kjøpte meg AC: Brotherhood for å ha noe å koble av med under exams og fullførte storyen der ganske kjapt og storkoste meg. Nå som ferien har begynt så fyrte kompisen min opp Minecraft serveren vi har spilt på før jul, vi begynte å sette opp railroads og oppgradere og vips så hadde en hel dag gått.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Denne følelsen kom over meg etter at jeg spilte meg tom på WOW. Raiding herpa rett og slett spillelysta mi. Fikk et mye mer sunt forhold til gaming selvom til tider så kan det bli litt mye :p

 

Kanskje det har noe med å vokse opp også? At man ser hvor mye tid som blir bortkasta. Uansett så er det bare bra. Men spilling er fortsatt yndlings hobbyen min!

Lenke til kommentar

Kan også si meg tidvis drittlei av spill - har spilt siden Commodore Vic20, og har perioder i voksen alder hvor det ikke er noen spill som har engasjert. Nå om dagen så har jeg en tilsvarende greie som blir presentert her med at alle spillene er møkkakjedelige på grunn av latterlig dårlig singleplayer og en rabiat ukultur blant nettspillere. (les dritunger av alle aldre)

 

Derimot så har jeg funnet en plas og et spill som fremdeles engasjerer, og jeg plukker det frem gang på gang.... Blood Bowl Legendary edition. Det er et fantastisk engasjerende spill, riktignok noen småfeil, men med et flott online community og et herlig utfordrende og krevende spill.

 

Det er jo ikke akkurat mainstream, men se for deg en blanding av sjakk og amerikansk fotball satt i en warhammer setting. Turbasert action på banen og manager-funksjon med spillerutvikling. Prøvde dette spillet som brettspill på 90-tallet, og når jeg oppdaget at det hadde kommet ut som PC-port så måtte jeg sjekke det ut. Ble overlykkelig da jeg oppdaget at godfølelsen som dette brettspillet gav var bevart.

 

Trur vel at de fleste som er flasket opp på spill har det slik du opplever det innimellom. kanskje spesielt i disse dager hvor produsentene spytter ut spill hvor teknologien er hovedfokuset, og man egentlig ikke opplever noe nytt, annet enn visuelt, hver eneste gang man prøver et spill.

 

For min del så handlet det om å finne DET spillet som gav godfølelsen tilbake, samtidig som det utfordrer litt, samt at jeg faktisk møter mye hyggelige folk.

 

Inntil det kommer et FPS (forhåpentlig BF3) som virkelig gir denne godfølelsen, så har jeg mer eller mindre lagt denne sjangeren på hylla.

 

På eventyr/mmo-siden så sliter jeg mer. Det eneste virkelig engasjerende spillet her må være Anarchy Online, og alt som har kommet etterpå er barnespill i mine øyne. Har rett og slett ikke tid til slike spill lenger. Real-life krever også sitt :)

Lenke til kommentar

Jeg begynner også å merke at jeg kan bli litt lei spill, har blitt mer kritisk med tiden.

 

Satte meg ned med Dead Space 2 her for litt siden, digger gode spill med en skikkelig singelplayer, bra plot, lyd og bilde. Men dette spillet på PC var en tafatt opplevelse, riktig nok litt nifst av og til, men det var det. Grafikken var jo helt forfærdelig. Aner ikke hvor langt jeg kom, men fullførte det ikke og kommer nok aldri til å gjøre det heller.

 

Jeg likte det første MW spillet, men alt etter det er søppel. Black ops brukte jeg 30 min på før jeg avinstallerte det, helt elendig singelplayer, og om multiplayeren er i nærheten av MW2 så er den søppel også...

 

Savner følelsen av å bli skikkelig trollbundet av spill. Gleder meg til høsten da det antageligvis kommer mye bra, ser lovende ut med BF3, Skyrim og Mass Effect 3. Syns dog Mass Effect 2 gikk på en smell i forhold til eneren, håper 3'eren blir bedre.

 

I mellomtiden får jeg prøve litt trening, men liker best å svette foran PC-skjermen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...