Gå til innhold

CL-finale 2011: Barcelona - Man Utd


Anbefalte innlegg

Jeg vil gjerne spille 11 mot 11 når vi møter Barca, så det er 442 med Berba og Rooney, eller Rooney alene i 4-5-1. Må jeg se Nani og Berba på benken sammen igjen, vel da spyr jeg. Da kan vi like godt kalle oss Stoke 2.0 og ansette Egil Olsen som Manager. Stemmer for 4-5-1, med Valencia, Giggs, Carrick, Park og Nani på midten. Nå skal det sies at Park og Carrick var det ultimate søppel sist finale, men jeg gir dem en sjanse til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor vil du starte med Ando, Jørgen? Synes vi burde sette opp midtbanen og det offensive slik vi gjorde mot Chelsea. Muligens med Fletcher istedenfor Carrick hvis han rekker å komme i slag, men det er vel tvilsomt.

 

Når Rooney spiller i rollen bak Chicha, og med Park som kommer inn fra kanten og hjelper sentralt har vi tidvis 4 sentrale spillere, noe Chelsea slet sterkt med.

Endret av Geir M
Lenke til kommentar

Foruten tabben mot City har Carrick vært enorm de siste månedene. Ser ingen grunn til at han skal vrakes her, i hvert fall ikke til fordel for en Fletcher som til han å være har hatt en ganske svak sesong. Ja, jeg vet at sistnevnte alltid storspiller mot de beste, men fortsatt.

 

@Geir

Endret av Latias
Lenke til kommentar

Ando som alle andre brasser bruker for lang tid med ball. Giggs, Park og Carrick er det opplagte valget i 451 føler ihvertfall jeg. Mest pasningsikre og minst risiko for tidlige gule kort. I tillegg spiller vi den beste kontringsfotballen med Giggs på banen.

Lenke til kommentar

Du undervurderer Chichas rolle i å forstyrre forsvaret med løpene sine når du påstår at vi spiller med 10 mann når han er på banen. Barca ligger ofte høyt på banen og det kan skape muligheter for Hernandez. Denne kampen er som skapt for han. Dessuten gjør Rooney jobben til to mann i sin rolle bak erta.

 

Stoke 2.0 hvis vi stiller uten Nani og Berbatov? Det tror jeg du sier bare for å provosere. Vi spilte vakker fotball mot et av verdens beste lag bare for noen dager siden uten begge disse. Den kampen kunne vi vunnet med 3-4 mål dersom vi ikke hadde sløset med sjansene.

 

[edit]Hadde kanskje vært greit å samle alle innleggene om finalen i finaletråden? Blir mye av den samme diskusjonen i to forskjellige tråder nå.

Endret av Geir M
Lenke til kommentar

Foruten tabben mot City har Carrick vært enorm de siste månedene. Ser ingen grunn til at han skal vrakes her, i hvert fall ikke til fordel for en Fletcher som til han å være har hatt en ganske svak sesong. Ja, jeg vet at sistnevnte alltid storspiller mot de beste, men fortsatt.

 

@Geir

Det var mest ment som et tankeeksperiment. Med Fletcher i god gammel form ville jeg valgt han lett fremfor Carrick, da jeg tror hans spillestil ville fungert bedre i denne kampen.

Lenke til kommentar

Du mener det Chelsea laget er et av verdens beste lag? Laget var i oppløsning etter det første målet. Totalt på trynet. At du bruker en kamp som eksempel, vel skal jeg bruke Arsenal-kampen da? Da spilte vi som en bøtte drit med Chica og Rooney på topp. Hernandez er fantastisk når vi er i 16, eller har det andre laget i ubalanse. Når de har nok folk på rett side trenger han knapt være der. Får mannen ballen utenfor 16 med mann på seg er det balltap. Skal vi ha noe slags sjans mot Barca må vi ha folk som kan holde ballen i laget, og kan involvere seg alle steder på banen. Når vi spiller med Hernandez har vi knapt et etablert angrep over tid. Om noen år kan han nok utgjøre en forskjell utenfor 16 også, men per dags dato kan han ikke det.

 

Når det kommer til matching av våre toppspillere, vi benker de to mest underholdende og beste spillerne i Premier League om man ser på mål og assists. De mest potente og farlige som har vært på balløya i år. Man kan si hva man vil om Berba og Nani, men de er sammen med Rooney de eneste som kan skape noe ut av ingenting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Giggs, Carrick, Park høres bra ut på midten. Tror dere bør starte med de i en 4-5-1 med Valencia og Nani på kantene og Rooney på topp. Da får dere defensiv trygghet, samtidig som dere får utnytte Barcelonas svake punkter i backene. Nå er vel kanskje Abidal klar til venstreback der da, men Dani Alves er en spiller som etterlater seg mye rom, og jeg tror det ville vært dumt å sette Park på venstrekant framfor Nani da.

 

Spennende kamp. Kan utvikle seg på så mange forskjellig måter. Kan fort bli kjempegøy, og fort bli dritkjedelig. Tror en del avhenger av hvordan Man Utd går ut, og om de velger Nani eller Park på venstrekant. Håper virkelig dere tørr satse offensivt og ha høyt press, da blir det en morsom match.

Lenke til kommentar

Du mener det Chelsea laget er et av verdens beste lag? Laget var i oppløsning etter det første målet. Totalt på trynet. At du bruker en kamp som eksempel, vel skal jeg bruke Arsenal-kampen da? Da spilte vi som en bøtte drit med Chica og Rooney på topp.

Ja. Det Chelsea-laget var ikke langt unna å ta igjen ledelsen vår i verdens hardeste liga. At de var dårlige mot oss er selvsagt rett, men det er ikke noe argument. Skal man bruke det som argument blir det per definisjon umulig å knuse et av verdens beste lag, da de vil være dårlige der og da fordi de blir knust. Ellers er jeg enig i at Arsenal-kampen var ræva, men det var også bare en kamp, slik Chelsea-kampen bare var en kamp.

 

Hernandez er fantastisk når vi er i 16, eller har det andre laget i ubalanse. Når de har nok folk på rett side trenger han knapt være der. Får mannen ballen utenfor 16 med mann på seg er det balltap. Skal vi ha noe slags sjans mot Barca må vi ha folk som kan holde ballen i laget, og kan involvere seg alle steder på banen. Når vi spiller med Hernandez har vi knapt et etablert angrep over tid. Om noen år kan han nok utgjøre en forskjell utenfor 16 også, men per dags dato kan han ikke det.

Han har klare begrensninger, ja. Men han har også klare spisskompetanser. Utenfor 16 kan han utgjøre en forskjell primært som en trussel i bakrommet. Når det gjelder etablert spill utenfor 16 er jeg enig.

 

Når det kommer til matching av våre toppspillere, vi benker de to mest underholdende og beste spillerne i Premier League om man ser på mål og assists. De mest potente og farlige som har vært på balløya i år. Man kan si hva man vil om Berba og Nani, men de er sammen med Rooney de eneste som kan skape noe ut av ingenting.

Enig der. Likevel tror jeg det er riktig å gjøre det i denne kampen. Nani kunne utgjort en forskjell her, samtidig tror jeg vi trenger Parks defensive bidrag.

 

Når det gjelder Berbatov tror jeg ikke dette er en type kamp han ville gjort det bra i. Han er best mot dårligere lag. Og det er ikke slik at han alltid bidrar mye i spillet heller. Han faller ofte helt ut av kamper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du mener det Chelsea laget er et av verdens beste lag? Laget var i oppløsning etter det første målet. Totalt på trynet. At du bruker en kamp som eksempel, vel skal jeg bruke Arsenal-kampen da? Da spilte vi som en bøtte drit med Chica og Rooney på topp.

Ja. Det Chelsea-laget var ikke langt unna å ta igjen ledelsen vår i verdens hardeste liga. At de var dårlige mot oss er selvsagt rett, men det er ikke noe argument. Skal man bruke det som argument blir det per definisjon umulig å knuse et av verdens beste lag, da de vil være dårlige der og da fordi de blir knust. Ellers er jeg enig i at Arsenal-kampen var ræva, men det var også bare en kamp, slik Chelsea-kampen bare var en kamp.

 

Det er ikke noe argument at de var dårlige i en enkelt kamp du bruker som eksempel på at vi spilte fantastisk fotball? Når en annen kamp sier det motsatte? Selvfølgelig er det et argument. Det uthevede må du gi meg med teskje, for det skjønte jeg ingenting av. Og når det gjelder Arsenal-kampen, vel det var du som brukte en enkeltkamp som eksempel, jeg gjorde bare som deg. At vi lot Chelsea ta oss igjen, vel det var vår egen feil.

 

Når det gjelder Berbatov tror jeg ikke dette er en type kamp han ville gjort det bra i. Han er best mot dårligere lag. Og det er ikke slik at han alltid bidrar mye i spillet heller. Han faller ofte helt ut av kamper.

Seriøst? Hvor mange lag må egentlig Berbatov senke? At han ikke har senket AC milan og deres like skyldes ene og alene at Sir Alex foretrekker 451, og da er Rooney best der oppe. Jeg forventet ikke slike utsagn fra deg. Berbatov bidrar ikke i spillet?! Hva er det du sier mann. Er det noen som er i det oppbyggende av spydspissene i Premier League så er det jo han!

Endret av Hyrlen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva med denne:

 

-------------VDS

 

O`Shea---Vidic---Ferdinand---Evra

 

 

----Carrick---Fletcher---Park

 

Valencia-----------------------Nani

 

--------------Rooney

 

Tenker Park måå hjelpe Evra, for å få stoppa Messi..

Nani er en spiller som kan utnytte rommet Alves etterlater seg.

 

Carrick og Fletcher stopper Xavi, Iniesta..Men da mangler dere en playmaker :/

Nå har jeg ikke sett Fletcher spille på en stund, så vet ikke hvordan formen hans er?

 

EDIT:Håper dere vinner 28.05..

Endret av PrettyBoy
Lenke til kommentar
Det er ikke noe argument at de var dårlige i en enkelt kamp du bruker som eksempel på at vi spilte fantastisk fotball? Når en annen kamp sier det motsatte? Selvfølgelig er det et argument. Det uthevede må du gi meg med teskje, for det skjønte jeg ingenting av. Og når det gjelder Arsenal-kampen, vel det var du som brukte en enkeltkamp som eksempel, jeg gjorde bare som deg. At vi lot Chelsea ta oss igjen, vel det var vår egen feil.

Det var kronglete formulert av meg. Det jeg mener med det uthevede er at når man knuser et annet lag vil det laget som blir knust alltid fremstå som dårlige der og da nettopp fordi de blir knust. Det gjør imidlertid ikke prestasjonen mindre. Chelsea er fortsatt et av verdens beste lag selv om de ikke fremsto som det da de spilte mot oss.

 

 

Det var bare en enkeltkamp, ja. Og i Arsenal-kampen skjedde det motsatte, så jeg prøver ikke å si at dette er noe slags bevis for at dette er den optimale formasjonen.

 

 

 

Seriøst? Hvor mange lag må egentlig Berbatov senke? At han ikke har senket AC milan og deres like skyldes ene og alene at Sir Alex foretrekker 451, og da er Rooney best der oppe. Jeg forventet ikke slike utsagn fra deg. Berbatov bidrar ikke i spillet?! Hva er det du sier mann. Er det noen som er i det oppbyggende av spydspissene i Premier League så er det jo han!

Nå tolker du alt jeg skriver i verste mening. Jeg skriver ikke at han ikke bidrar i spillet. Jeg skriver at han ikke alltid gjør det. Det er en vesentlig forskjell. Vanligvis bidrar han på en god måte, men han faller ofte helt bort i lange perioder, og det skjer gjerne når vi spiller mot gode lag. Slikt skjer med alle spillere fra tid til annen, men en spiller som Rooney er ikke i nærheten av å gjøre det like ofte.

 

Jeg tror det er en grunn til at Berbatov ikke velges av SAF i de store kampene. Det har selvsagt noe med formasjon å gjøre, men vi kan ikke tilpasse laget etter en spiller, det er han som må passe inn i systemet. Hvis du ser på målene han har scoret i år så er det også stort sett mot svakere lag. Til hans forsvar har han ikke fått så mange kamper fra start mot de gode lagene.

 

 

Å påstå at Berba ofte faller helt ut av kamper blir som å påstå at Vidic ofte gjør feil.

Nei.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...