Gå til innhold

CL-finale 2011: Barcelona - Man Utd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Barcelona er vel hjemmelag, så da blir det Barcelonas logo først. :)

 

Quoter meg selv fra RC for å få igang litt diskusjon:

 

Hvordan ønsker folket at vi skal stille i finalen mot Barcelona da? Ingen tvil om at det er flere sentrale spillere som må utelates her. At vi må spille med en 3'er på midten er det vel ingen som helst tvil om. At Park skal starte her ser jeg også på som udiskuterbart, problemet er bare hvor. Som en av de 3 på midtbanen, eller som en av kantspillerene? Da vil isåfall enten Nani eller Valencia måtte bli utelatt fra line-upen. Skal vi satse på erfaring og la Giggs starte? Carrick, som spilte som en sekk med skid mot Barcelona i finalen for 2 år siden? Hvem stiller på høyreback? Og hvordan i all verden skal midtbane-kabalen gå opp?

 

Få høre hva dere mener! :)

 

Klarer ikke helt bestemme meg om Nani bør benkes og så kjøre Park opp i en mer offensiv rolle samtidig som vi får Fletcher inn, men spørs hvor feige vi skal være. Må da prøve å score mål også.

 

 

 

VDS

 

Oshea - Rio - Vidic - Evra

 

Carrick - Fletcher - Giggs

 

Valencia - Rooney - Park

Lenke til kommentar

Håper noe ala dette om vi skal spille med én spiss.

 

Sar

 

O'Shea - Ferdinand - Vidic - Evra

 

Carrick - Fletcher

 

Valencia - Giggs - Nani

 

Rooney

 

Benk:

PIG; Rafael, Smalling; Anderson, Park; Berba, Chica

 

 

Surt, men tror jeg heller ville hatt med Anderson enn Scholes på benken. Anderson er i form, det er ikke Scholes.

Giggs kan forsåvidt byttes med både Berba og Park. Men jeg har veldig lyst på Giggs fra start da han pleier å være god i slike kamper, samt at han virkelig vet hva som står på spill. Hernandez vil sannsynligvis komme inn senere i kampen. Forhåpentligvis leder vi slik at han kan utnytte rommene som forsvaret til Barca etterlater seg.

Har lyst på rutinen og tryggheten til O'Shea på høyreback. Rafael er for heit i toppen og en utvisning vil svi helt forjævlig. Fabio er god, men jeg stoler mer på O'Shea i en slik kamp. I tillegg gir han oss luftstyrke på dødballer. Fabio blir uansett skadet som vanlig.

Lenke til kommentar

Hvordan ønsker folket at vi skal stille i finalen mot Barcelona da? Ingen tvil om at det er flere sentrale spillere som må utelates her. At vi må spille med en 3'er på midten er det vel ingen som helst tvil om. At Park skal starte her ser jeg også på som udiskuterbart, problemet er bare hvor. Som en av de 3 på midtbanen, eller som en av kantspillerene? Da vil isåfall enten Nani eller Valencia måtte bli utelatt fra line-upen. Skal vi satse på erfaring og la Giggs starte? Carrick, som spilte som en sekk med skid mot Barcelona i finalen for 2 år siden? Hvem stiller på høyreback? Og hvordan i all verden skal midtbane-kabalen gå opp?

 

Få høre hva dere mener! :)

 

Klarer ikke helt bestemme meg om Nani bør benkes og så kjøre Park opp i en mer offensiv rolle samtidig som vi får Fletcher inn, men spørs hvor feige vi skal være. Må da prøve å score mål også.

 

 

 

VDS

 

Oshea - Rio - Vidic - Evra

 

Carrick - Fletcher - Giggs

 

Valencia - Rooney - Park

Hadde jeg vært Ferguson (noe dere kan være veldig takknemmelig for at jeg ikke er) så tror jeg at jeg hadde kjørt på slikt:

VDS

Rafael/Fabio - Rio - Vidic - Evra

Giggs - Fletcher - Park

Valencia - Hernandez - Rooney

 

4-4-2 med Rooney som trekker dypt kan også funke, men dere beviste mot oss at dere blir altfor avhengige av Rooney, og til tross for at Busquets er en råtten person tvers igjenom er han jævla god. Både som et anker og som et frimerke på enkeltspillere, noe han beviste da han tok ut Sneijder av VM finalen.

En av tvillingene på høyre kan godt gjør seg, kanskje Fabio ettersom han virker hakket over defensivt. Skal man angripe Barcelona på noe sett vis må det bli på høyrekanten, da de er svakest offensivt på venstre(selv om det langt ifra er noe å fnyse av) og dere kan tillate dere litt frihet på den siden. Spesielt med Valencia på høyre, da han er mer enn god nok defensivt. Kan bli skummelt for Barcelona det. Høyresiden ville jeg plassert Rooney for å neutralisere Alves, samtidig som den indistruelle siden av mannen må skinne i denne kampen om dere skal få til noe. Kan også bytte plass med Park til tider for å komme seg mer inn i den kreative fasen av spillet deres. Viktigste med denne siden er at dere neutraliserer Alves, slik at han ikke kan komme på standard løpa sine imellom midtstopper og beck. Blir vanskelig å holde tritt i tempovekslingene deres om dere har Alves å hanskes med også. Er mer enn nok det de har fra før av. Hernandez skal lede linja fordi han er rask, klinisk og helt umulig å markere helt ut av en kamp. Om han ikke gjør noe annet i hele kampen så kommer han i det minste til å holde både Pique og Puyol opptatt slikt at de ikke kan trekke framover i banen og delta aktivt i spillet. Spesielt Pique her. Med tanke på farta kan faktisk ikke Barca holde en så høy linje. Til slutt tror jeg det er ekstremt viktig at dere har en spiller som Giggs på banen. Kommer til å bli veldig vanskelig uten han. Velger han over Scholes pga det de har vist denne sesongen og pga jeg er av oppfatning av at han har mer disiplin og mer av "ungdommen" sin igjen.

Rooney kan også flyttes inn som midtspiss med Park opp på kanten, og Carrick inn for Hernandez, men jeg tror ikke dette er den slags type kamp som passer midtbanemannen bra. Han virker for temposvak til å holde følge med et lag som Barca.

 

Just my two cents :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg håper også vi tar 6 poeng på de siste to.

 

Sånn jeg håper vi stiller:

Van Der Sar

Rafael - Ferdinand - Vidic - Evra

Valencia - Anderson - Carrick - Park - Nani

Rooney

Benk: PIG, Giggs, Smalling, Fabio, Hernandez, Berbatov, Fletcher

Sånn jeg tror vi stiller:

Van Der Sar

Fabio - Ferdinand - Vidic - Evra

Valencia - Giggs - Carrick - Park - Rooney

Hernandez

Benk: PIG, Smalling, Fabio, Nani, Fletcher, Scholes, Berbatov

Lenke til kommentar

Rooney bør spille bak Chicharito, ikke på kanten der han aldri er spesielt bra. Park bør spille slik han gjorde mot Chelsea. Litt som en blanding mellom kant og sentral midtbane slik at vi får 4 sentrale spillere når det trengs. Med Rooney i rollen bak Chicharito synes jeg faktisk dette er en ganske solid formasjon defensivt, da Rooney jobber mer hjem enn de fleste andre som spiller rett bak en enslig spiss. Samtidig har han selvfølgelig også arbeidskapasitet til å bidra masse fremover.

 

 

Fabio/Rafael-Vidic-Rio-Evra

Valencia-Carrick/Fletcher-Giggs-Park

Rooney

Chicharito

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...