Gå til innhold

CL-finale 2011: Barcelona - Man Utd


Anbefalte innlegg

Jeg syns United passer ganske godt til Berba når han er toppscorer i Premier League. Nani og Valencia spiller også mye bedre med Berbatov på banen. Nå er jeg så lite objektiv som det er mulig rundt han, så noen andre får ta denne diskusjonen videre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Håper at United dropper Park og andre spillere som er flinkere til å ødelegge enn å skape ting. Nani, Valencia, Rooney og Berbatov fra start hadde vært godt for kampen. Legg til et høyt press så kan vi få en veldig god fotballkamp.

 

Men er redd for at United legger laget dypere, og fremprovoserer pasnigspillet til Barcelona. Da får vi fort to lag som forsvarer seg gjennom hele kampen. United uten ball og Barcelona med ball.

Lenke til kommentar

Håper at United dropper Park og andre spillere som er flinkere til å ødelegge enn å skape ting. Nani, Valencia, Rooney og Berbatov fra start hadde vært godt for kampen. Legg til et høyt press så kan vi få en veldig god fotballkamp.

 

Men er redd for at United legger laget dypere, og fremprovoserer pasnigspillet til Barcelona. Da får vi fort to lag som forsvarer seg gjennom hele kampen. United uten ball og Barcelona med ball.

 

Tror du skal revurdere innlegget ditt jeg.

Lenke til kommentar

Håper at United dropper Park og andre spillere som er flinkere til å ødelegge enn å skape ting. Nani, Valencia, Rooney og Berbatov fra start hadde vært godt for kampen. Legg til et høyt press så kan vi få en veldig god fotballkamp.

 

Men er redd for at United legger laget dypere, og fremprovoserer pasnigspillet til Barcelona. Da får vi fort to lag som forsvarer seg gjennom hele kampen. United uten ball og Barcelona med ball.

 

Tror du skal revurdere innlegget ditt jeg.

Hvorfor det? Som en nøytral tilskuer må man vel ha lyst til at Man Utd angriper og spiller fotball. Hvor underholdne Barcelona spiller, kommer veldig mye ann på hvordan det andre laget opptrer. Parkerer motstanderen bussen foran målet, så blir det balltrilling og kjedelig.

 

Det har hvertfall vært ganske klart i kampene mot Arsenal. De kampene Arsenal spilte fotball og presset høyt, ble det "end to end stuff" og morsomme fartsfylte kamper. I siste kamp da Arsenal parkerte bussen, ble det kjedelig.

 

Selvfølgelig som Man Utd supporter vil folk sikkert heller at de spiller kjedelig og vinner. Der tror jeg ogå de har størst vinnersjanser, men med såpass gode spillere som de har offensivt, så tror jeg godt de kan slå Barcelona dersom taktikken er riktig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Heldigvis er det Sir Alexander Chapman Ferguson som skal ta ut laget og ikkje oss.

 

EDIT: No e Barca så inni helsiken gode i gjennvinning og posessionspill, at eg har venskelig for å tru at det er med etablert spill vi skal ta dei.

Då vil eg sei at me heller treng kontringssterke spillere. Nani, Valencia, Chicharito, Rooney og Park(i 60 min) på banen. Nesten lyst å gi Anderson/Fletch en sjans og, men foretrekker Carrick.

Og med ei robust backrekke så vil det være midt i blinken for min del.

Noko sånn då:

VDS

O'shea - Rio - Vida - Evra

Valencia - *Carrick - Park - Nani

Roo

Chicha

*Forbaska usikker.

Endret av ThOms-N
Lenke til kommentar

Hvis vi ikke spiller med en midtbane med toveis-spillere, ser jeg for meg at vi kommer til å bli rundspilt. Jeg tipper i så fall 2 - 0 eller 3- 0 til Barcelona.

 

Vi MÅ tørre å satse. Det var det som gikk galt for to år siden, og det er det Real dreit seg på. Ronaldo på topp viste seg å være feil valg to ganger på rad.

 

Jeg ønsker en sterk midtbane, hvor Rooney har fri rolle som han har spilt i hele år.

 

Rafael har mer rutine enn Fabio, men de er ellers ganske like(!).

 

Laget jeg håper på:

 

VDS

 

Rafael - Vidic - Rio - Evra

 

Valencia - Carrick - Anderson - Park

 

Rooney (fri rolle)

 

Chicarito

 

Hele poenget mot Barcelona er å ikke la de dominere så vanvittig. De pleier å ha et ballinnehav på 70% +. Man kan ha verdens beste fotball- lag, men man scorer ikke mål når man ikke har ballen. Denne ballen må nesten vinnes på midtbanen. Hvis Villa eller Messi får ballen utenfor sekstenmeteren ser jeg for meg at enten Vidic lager straffe, eller at de scorer på skudd/dribling etc. Vi må holde spiller ganske høyt.

 

Dette tror jeg ikke United klarer, av samme grunn til at vi tapte mot Arsenal (som har en sammenlignbar spillestil). Jeg tror helt ærlig at vi (jeg er united-fan) taper denne kampen. 2-0/3-0 hvis vi legger oss bakpå og 2-1/2-2 hvis vi spiller med "mitt lag".

Lenke til kommentar

Klumpfoten Brown eide Messi i semien for noen år siden, jeg er mer redd og en overivrig Rafael enn O'shea.

 

O'shea og Brown er av den gamle skolen. De gir juling. Og er det noe Messi må få så er det akkurat det. Nå snakker jeg ikke om å være ufin, men tøff og i kropp hele kampen. Rafael er en plagånd, men sikkerheten selv er han ikke. Det er O'shea. I tillegg vil de ikke ha noe slags sjanse mot oss i lufta da. Markeringsfeil og posisjoneringsfeil er en sjeldenhet fra vår kjære potet.

 

Jeg forutså laget Sir Alex har matchet de to siste finalene, jeg kommer til å gjøre det igjen nå med forbehold om at Fletcher ikke kommer i kampform.

 

vds

O'shea - Rio - Vidic - Evra

Valencia - Giggs - Carrick - Park - Nani

Rooney.

Lenke til kommentar

Har mer tro på en 4-4-1-1 hvor vi spiller med Berba eller Chicha helt på topp, med Rooney som fri/hengende spiss.

 

VDS

Fabio - Rio - Vidic - Evra

Valencia - Carrick - Giggs - Park

Rooney

Chicha

 

Vi kommer til å leke med deres venstreside!

Forøvrig ikke så opptatt av hvor man plasserer Park på oppsettet, så lenge han spiller samme sted som mot Chelsea (overalt!).

Lenke til kommentar

Er det gullfiskhukomelsen min som spiller meg et puss eller spilte Hazza høyreback for oss i semifinalen der Scholes putta? Og Brown i midtforsvaret med Rio? Å slå Barca over to kamper uten Vidic er en artig greie å tenke på, selv om jeg gjerne unngår det igjen. Tviler på at vinneroppskriften på katalaner-ræv er Brown v Messi. Krysser fingre og tær for at Rio og Vida ikke går på noen smeller i de to siste BPL-kampene.

 

Greit at Barcelona er favoritter, men United har et like høyt toppnivå og skal selvsagt gå for seier. Starter vi med Chicharito blir jeg forbanna. Her foretrekker jeg Hyrlen sin variant med en slags 4-2-3-1 med Valencia, Giggs, Carrick, Park, Nani og Rooney alene på topp. Berbatov har fått for lite spilletid til at han kan steppe inn mot Barcelona og regne med å utrette noe. Fletcher er aldri i verden klar til denne kampen. Spilte vel 90 minutter for reservene i går mot Blackburn, og virka rusten (men god?!). Kan ikke se hvem han skal ta plassen fra uansett. Min XI (det jeg håper på):

VDS

OShea - Vidic - Rio - Evra

Valencia - Carrick - Giggs - Park - Nani

Rooney

Benk: PIG, Smalling, Fabio, Scholes/Fletcher, Ando, Berba, Hernandez.

 

Både Chicharito og Berbatov er gode å ha på banen i situasjoner hvor vi leder. Chico som strekker forsvaret, som skaper uro ved å ligge på linja etc. og Berbatov som er en gud til å holde på ball, slå uforventa stikkere og binde opp spillet og medspillere. Hernandez inn om vi ligger under er jo merkelig iogforseg, men jeg kan ikke se noe annet alternativ enn han og muligens Ando inn om vi ligger under i andre periode. Er forøvrig stygt redd at Owen får en benkeplass.

 

At Park er en destruktiv spiller er forresten bollocks ala 2009. Strålende offensiv, så vel som defensiv, det siste året. Det er like mye fotballkunst i et 40-metersløp og en perfekt interception som en fin assist for min del, og en Wolverhampton-supporter burde vel etter all formodning være enig i en slik sak. Park er ingen stygg spiller. Gleder meg off-tha-hook til matchen og er bombesikker på at jeg kommer til å være nervevrak ala Moskva-finalen i timene både før, under og etter. Håper virkelig SAF og United setter dramakollektivet FCB på plass en gang for alle.

Lenke til kommentar

Spillere jeg ser som selvskrevne i startelleveren er i hvert fall Sar, Rio, Vidic, Evra, Carrick og Rooney. I tillegg vil jeg gjerne se både Fletcher, Giggs, Park, Berba, Nani og Valencia.

 

Det blir selvfølgelig umulig, det er søren klype meg en vanskelig oppgave SAF har. Men samtidig er det bra han faktisk har mulighetene til å komponere helt forskjellige lag mtp taktikk og formasjon som neppe er særlig dårligere enn hverandre.

Lenke til kommentar

Håper at United dropper Park og andre spillere som er flinkere til å ødelegge enn å skape ting. Nani, Valencia, Rooney og Berbatov fra start hadde vært godt for kampen. Legg til et høyt press så kan vi få en veldig god fotballkamp.

 

Men er redd for at United legger laget dypere, og fremprovoserer pasnigspillet til Barcelona. Da får vi fort to lag som forsvarer seg gjennom hele kampen. United uten ball og Barcelona med ball.

 

Tror du skal revurdere innlegget ditt jeg.

Hvorfor det? Som en nøytral tilskuer må man vel ha lyst til at Man Utd angriper og spiller fotball. Hvor underholdne Barcelona spiller, kommer veldig mye ann på hvordan det andre laget opptrer. Parkerer motstanderen bussen foran målet, så blir det balltrilling og kjedelig.

 

Det har hvertfall vært ganske klart i kampene mot Arsenal. De kampene Arsenal spilte fotball og presset høyt, ble det "end to end stuff" og morsomme fartsfylte kamper. I siste kamp da Arsenal parkerte bussen, ble det kjedelig.

 

Selvfølgelig som Man Utd supporter vil folk sikkert heller at de spiller kjedelig og vinner. Der tror jeg ogå de har størst vinnersjanser, men med såpass gode spillere som de har offensivt, så tror jeg godt de kan slå Barcelona dersom taktikken er riktig.

 

Akkurat. Som en nøytral tilskuer tror jeg ikke du følger med på United så mye som meg. Fordi Park er faktisk en viktig spiller.

Lenke til kommentar

Ferguson sier han har lært, og personlig tror jeg han er mannen som kan knekke Barca-koden. Jeg blir mektig irritert hvis vi starter uten Nani, legger oss dypt og lar Barcelona styre showet.

 

Som jeg posta i Redcafe håper jeg vi stiller 4-5-1/4-3-3, med Nani, Valencia og Rooney på topp. Hernandez er like god fra benken. Det skal uansett spilles to kamper til før denne, og det er mye som kan skje som kan forandre på alt. Vi har to PL-kamper igjen, kanskje kan Fletcher slå brutalt tilbake, og kanskje kan Berba få en sjanse eller to. Vi kan også, Gud forby, pådra oss skader på viktige spillere i løpet av disse kampene mot to lag som kommer til å ofre liv og lemmer.

Lenke til kommentar

At Park er en destruktiv spiller er forresten bollocks ala 2009. Strålende offensiv, så vel som defensiv, det siste året. Det er like mye fotballkunst i et 40-metersløp og en perfekt interception som en fin assist for min del, og en Wolverhampton-supporter burde vel etter all formodning være enig i en slik sak. Park er ingen stygg spiller. Gleder meg off-tha-hook til matchen og er bombesikker på at jeg kommer til å være nervevrak ala Moskva-finalen i timene både før, under og etter. Håper virkelig SAF og United setter dramakollektivet FCB på plass en gang for alle.

 

Ikke misforstå. Park er ikke en stygg spiller, eller en veldig anti spiller. Som jeg synes Fletcher er i en mye større grad for eksempel. Er ikke uten grunn til at han har denne statistikken med avgjørende mål eller mot store lag de siste årene:

 

VS Chelsea: 2-1 Park

VS Arsenal: 1-0: Park

VS Wolves: 2-1: Park x2

VS Wolves CC: 3-2: Park

VS Liverpool: 2-1: Park

VS Milan CL: 4-0: Park

VS Arsenal: 3-1: Park

VS Arsenal: 3-1: Park

VS Chelsea: 1-1: Park

VS Arsenal: 2-0: Park

VS Chelsea CL : 3-1: Park

 

I tilegg har han jo assist nå mot Chelsea f.eksempel. En spiller for de virkelig store kampen og ikke bare defensivt.

 

Men jeg synes at det er mer underholdning å se Nani eller Valencia enn å se Park. Men det kommer jo etter hva jeg synes er underholdende. Det skal også sies at Park er en perfekt type for det presset jeg mener United bør gå for, og dermed er en bedre spiller totalt sett for kampen enn hva Valencia eller Nani er. For jeg regner med at de ikke er like inntreserte i å løpe ræva av seg .

 

Uansett så tror jeg både det er viktig for United og for kampen at det blir balansert med "jobbe"-spillere og de mer ballsikre. Stiller man bare med Fletchere og Parker tror jeg de ikke United vil få mange muligheter. Stiller United bare med Nani-spillere vil de nok bli spilt ut, selv om de kan få inn ett mål eller 2.

 

Akkurat. Som en nøytral tilskuer tror jeg ikke du følger med på United så mye som meg. Fordi Park er faktisk en viktig spiller.

 

Viktig ja, uten tvil. Har virkelig ikke sagt noe annet. Men jeg personelig synes det er morsommere å se flotte pasninger og driblinger enn å se en mann som jobber 100% og som skaffer resultater.

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

Viktig ja, uten tvil. Har virkelig ikke sagt noe annet. Men jeg personelig synes det er morsommere å se flotte pasninger og driblinger enn å se en mann som jobber 100% og som skaffer resultater.

Det samme vil me supportere og, men ikkje om det går på bekostning av ein seier.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...