Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ingen problemer med å se filmer/serier uten undertekst, men når det er flere skuespillere fra England kan det være dialoger hvor ting kan bli utydelig. Liker å være sikker på at jeg får med meg alt i slike serier :)

OT:

 

Vurderer om jeg skal begynne på boken/bøkene. Er det for "sent" nå eller vil det "ødelegge" noe?

Helst engelsk skrevet.

Jeg har lest alle bøkene, og jeg har ihvertfall stor glede av å se serien. Den beste fantasy-bokserien jeg har lest om jeg kan legge til det. Det er så mange karakterer som ikke ytes rettferdighet i serien, som man nesten bare må få lest litt mer om.

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar

Jeg ville ikke ventet alt for lenge før jeg begynte å lese første boken. Personlig i allefall har jeg store problemer med å lese en bok etter jeg har sett filmen/serien til boken. Når jeg vet alle store ting som skal skje blir boken litt kjedelig for min del. Mens det å se en serie etter jeg har lest boken synes jeg ikke er noe problem. Kanskje blir den enda mer spennende av det da jeg sitter å lurer på hvordan de skal fremstille forskjellige scener på tven.

Har vel noe med pace(kom ikke på noe godt norsk ord for det) er mye senere i en bok som regel enn serien

Lenke til kommentar

Yay! Carcetti på skjermen igjen!! :w00t: ..det var en gledelig overraskelse! :)

 

Også har jeg veldig sansen for hun lille Stark-jenta.. glad for at hun får en del skjerm-tid! Jeg "hater" som regel barn i serier/filmer, men hun gleder jeg meg til å se mer av.. Synes faktisk alle ungene spiller bra i denne serien! Ingen som jeg vil pirke på en gang..! *kryss i taket* Og, ikke bare ungene, alle gjør en bra jobb, synes jeg! Fornøyd! :D

 

Synd at det bare er 10 episoder! :(

 

 

Jeg er også litt nysgjerrig på hva serien vil inneholde.. altså, dette skal jo være en fantasy-sjanger, men jeg innbilte meg litt at de fleste inneholdt litt "magi".. Litt trollmann/mage-greier, hehe.. men, har jo ikke sett noe av det enda! :) Noen som ønsker å legge i spoiler hvorvidt noen kommer til å skyte ildkuler (etc) fra hendene!? :p hehe.. Et ja/nei, holder lenge.. :) Takk

Lenke til kommentar

Jeg er også litt nysgjerrig på hva serien vil inneholde.. altså, dette skal jo være en fantasy-sjanger, men jeg innbilte meg litt at de fleste inneholdt litt "magi".. Litt trollmann/mage-greier, hehe.. men, har jo ikke sett noe av det enda! :) Noen som ønsker å legge i spoiler hvorvidt noen kommer til å skyte ildkuler (etc) fra hendene!? :p hehe.. Et ja/nei, holder lenge.. :) Takk

 

Nei. Elementer av magi er det, men ikke som man er vant til fra mer ordinær fantasy. Det går på okkulte ritualer heller enn ildkuler og tryllestaver.

 

 

Det jeg er mest imponert av hittil er Peter Dinklage. Den mannen kommer til å vinne alt som kan vinnes når TV-skuespillerne skal hedres.

Endret av Lord Britishface
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Uten at jeg vet noe om hvordan historien utspiller seg så synes jeg at det er bra det ikke er så alt for mye magi og tryllerier som man kjenner fra andre filmer og serier.

Et foreløpig dystert og "realistisk" nivå på det som presenteres synes jeg og det faller i god jord for mitt vedkommende i alle fall. Mistenker dog at noe vil skje med ett eller flere av drakeeggene. :hmm:

 

Det jeg er mest imponert av hittil er Peter Dinklage. Den mannen kommer til å vinne alt som kan vinnes når TV-skuespillerne skal hedres.

Helt enig. Den lille mannen har virkelig et stort talent!

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar

Eg ble tatt litt på senga over temopet de kjører. Plutselig var hun gravid og blitt kjent med hvordan en khaalesi skulle oppføre seg.

 

Digget vilt når broren ble eid. Tydelig at hu har stor respekt for han, men det er noe som vokser i henne.

Men de mista jo det at det var hun selv som gav orderen om at han skulle gå. :/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eg ble tatt litt på senga over temopet de kjører. Plutselig var hun gravid og blitt kjent med hvordan en khaalesi skulle oppføre seg.

 

Digget vilt når broren ble eid. Tydelig at hu har stor respekt for han, men det er noe som vokser i henne.

 

rått at han fikk seg en på trynet :D

Lenke til kommentar

Jeg er også litt nysgjerrig på hva serien vil inneholde.. altså, dette skal jo være en fantasy-sjanger, men jeg innbilte meg litt at de fleste inneholdt litt "magi".. Litt trollmann/mage-greier, hehe.. men, har jo ikke sett noe av det enda! :) Noen som ønsker å legge i spoiler hvorvidt noen kommer til å skyte ildkuler (etc) fra hendene!? :p hehe.. Et ja/nei, holder lenge.. :) Takk

 

Nei. Elementer av magi er det, men ikke som man er vant til fra mer ordinær fantasy. Det går på okkulte ritualer heller enn ildkuler og tryllestaver.

 

 

Det jeg er mest imponert av hittil er Peter Dinklage. Den mannen kommer til å vinne alt som kan vinnes når TV-skuespillerne skal hedres.

 

 

Var vel noen som nevnte at når magi eventuelt brukes så får det store konsekvenser?, men uansett så er white walkers med spiders store som hunder og sine døde slaver bra magi det og, ser for meg at de er en slags type necromancers egentlig, goblins,giants et og annet slags vesen ble vel også blitt nevnt i forrige episode samt at de drageeggene er vel egentlig ikke bare forsteinet vil jeg tro :D , har mere inntrykk av at det er mere en dramaserie enn action men den fenger nå likevel

 

Endret av Hudrin
Lenke til kommentar

Er vel ingen som har sagt noe annet enn at det er nettopp en dramaserie? :p

 

I forhold til ildkuler fra hendene (ikke massiv spoiler, regner med man får se det alt i neste episode):

 

Hvor stiller vi oss i forhold til R'hllor-prestene, som setter fyr på sverdene sine?

 

 

I forhold til magi generelt (omfattende spoilere):

 

 

Slik som det ser ut er drager en slags katalyst for magi og mystikk i sin alminnelighet, så man ser et subtilt fortalt (men likevel markant) oppsving i mengden mystifystiske ting etter at eggene klekker. Blant annet kan R'hllor-folkene plutselig mye mer en bare små tryllekunster.. Dette ser dog ut til å være uavhengig av The Others/White Walkers og kameleongreiene til The Faceless Men.

 

Lenke til kommentar

Er vel ingen som har sagt noe annet enn at det er nettopp en dramaserie? :p

 

I forhold til ildkuler fra hendene (ikke massiv spoiler, regner med man får se det alt i neste episode):

 

Hvor stiller vi oss i forhold til R'hllor-prestene, som setter fyr på sverdene sine?

 

Angående det så...

 

...er vel de brennende sverdene mer alkymi enn magi. De heller vel en substans på sverdene som brenner lenge, men som også skader stålet hvis jeg ikke husker feil. Nå er jo alkymi for så vidt magi, men noe en må koke opp i et laboratorium (ofte drikker, pulver og den slags som hvem som helst kan bruke).

 

 

I forhold til magi generelt (omfattende spoilere):

 

 

Slik som det ser ut er drager en slags katalyst for magi og mystikk i sin alminnelighet, så man ser et subtilt fortalt (men likevel markant) oppsving i mengden mystifystiske ting etter at eggene klekker. Blant annet kan R'hllor-folkene plutselig mye mer en bare små tryllekunster.. Dette ser dog ut til å være uavhengig av The Others/White Walkers og kameleongreiene til The Faceless Men.

 

 

Ja, tror nok det er riktig at...

 

...drager påvirker magien. Det er mulig jeg husker feil, men kom ikke den røde kometen når dragene "kom tilbake"? Og bortsett fra the Others, så er vel prestinnen av R'hllor, Lady Melisandre fra Asshai den som helt tydelig bruker magi til å angripe folk - selv om hun ikke akkurat skyter ildkuler fra hendene.

 

Lenke til kommentar

Sjekket wikipedia og der står det at episode 1 og 2 har ca 2mil seere. Hvordan skal det holde til enda en sesong?

 

Ikke dårlige tall det. Bør derimot ikke falle. Ligger på nivå med Boardwalk Empire, Dexter, Breaking Bad og Mad Men. Totalt hadde første episode 4.2 millioner seere (de viser episoder flere ganger ila samme dag).

 

De virkelig store kanonene er True Blood og The Walking Dead. Det er litt stygt å sammenligne med dem.

 

Det må forøvrig aldri sammenlignes med annonsekanalene. Der er det helt andre kriterier for hva som er akseptable seertall.

 

For de som vil følge nyheter om seertall for serien:

http://tvbythenumbers.zap2it.com/tag/game-of-thrones-ratings

 

Serien er forøvrig alt fornyet for sesong 2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...