Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Dette diskuteres heftig på winter-is-coming.net, og til tross for enkelte skeptikere så er stemningen generelt ganske positiv til tallene. Fordi:

- Som Maury sier har serien blitt solgt til mange andre kanaler i utlandet. Faktisk lurer jeg på om jeg så noen som skrev at det var den første sesongen HBO hadde solgt til flest land pre-airing. Det var også noen som hadde et anslag på summen de fikk inn på dette salget og det viste seg å være 50% av produksjonskostnader. Dette kan jeg ingenting om selv, men jeg syntes det hørtes mye ut.

 

- Glem ikke HBO prøver seg på noe nytt her nå. Mange folk er generelt skeptisk til fantasy, og vil laførste sesong seile forbi. Men hvis serien holder høy kvalitet så vil serien spre seg med word of mouth i mellom sesong 1 og 2 hvor folk kan se seg opp. Se på True Blood:

Premiere 1.45 millioner

Sesongavslutning 2.45 mill

Sesongstart sesong 2: 3.7 mill -> 50% økning

 

- Bare i løpet av de første to døgnene viste HBO premieren seks ganger. Er det da tallene for hvor mange som så episoden akkurat søndag klokka 9 (eller 10, jeg vet ikke) så viktige? Totalt har det vel blitt rapportert om 6 millioner seere i løpet av det første døgnet. HBO har også nylig lansert HBO Go som gjør at du kan se episoden når du vil over nettet, disse blir sansynligvis ikke telt med. Av disse grunnene blir det ikke helt rettferdig å sammenligne med andre HBO serier.

 

- Det er også verdt å merke seg at mens Boardwalk Empire mistet en stor andel seere i løpet av de første episodene kan det se ut til at GoT ligger stabilt. Dette er et godt tegn for jeg tipper seerantallet vil begynne å stige når vi kommer litt ut i sesongen. Episode 1-3 ble generelt ansett for å være de litt trege episodene, mens episode 5-6 (episode 6 er den siste anmelderne har sett) fikk veldig god omtale.

 

Disclaimer: Jeg har vært utenlands og har ikke sett noen episoder enda. Jeg har heller ikke veldig peiling på hva jeg prater om, men lister til en viss grad bare opp argumenter andre har brukt som jeg finner overbevisende.

 

Det er vel dog ikke så veldig farlig med disse tallene inntil videre. Sansynligvis vil det vel være DVD/BD salget og seertallene på begynnelsen av sesong 2 som vil ligge til grunn når HBO bestemmer seg for sesong 3.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekket wikipedia og der står det at episode 1 og 2 har ca 2mil seere. Hvordan skal det holde til enda en sesong?

Mørk fantasy type Asoiaf er ekstremt populært i østeuropa og stort sett over alt utenom USA. Så de kommer til å hovedsaklig tjene penger på seere utenfor USA. Dessuten blir det nok en popularitetsboom etterhvert.

Lenke til kommentar

Til informasjon så har True Blood virkelig vokst i seertallene for hver sesong. Premieren hadde utrolige 5.1 millioner seere første episode, mens Game of Thrones hadde 2.2 i premieren men som Turbosauen sier, 6 millioner til sammen er svært bra og mer enn nok til at en kabel-tv serie kan fornyes til en ytterligere sesong til. Kabel-tv er rett og slett ikke vanlig tv.

 

For all del så skjer nok det samme med Game of Thrones har jeg tro på å, uten at HBO kommer til å lide av at serien koster for mye.

 

 

Men sorry FTW, den kommentaren er egentlig litt feil. Det er da mange som er åpne for Game of Thrones i statene. Det er trossalt amerikanerne som har verdens største tegneserie-messe. Du tror comic-book geek`ene bare leser superman og ser på Star Trek? Tro om igjen. Å for all del, det er vel begrenset med seere HBO har. Det er ikke at alle kan se HBO i statene, ikke alle har betal-tv. Så å være på kabel i grunn gjør markedet lite. Serien ville aldri kommet over 6-7 millioner uansett, det er trossalt ikke alle som ser på HBO i primetime og episodene blir sendt i reprise pluss on demand + lignende som Turbosauen blant annet nevner ovenfor.

 

BONUS, promo til neste episode.

http://www.youtube.com/watch?v=FxUvP57GBwI

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Får litt gåsehud hver gang det er snakk om disse White Walkers, er litt spent på hva som skjer på den fronten fremover. Også han fyren som trente datteren til Ned Stark mot slutten, virka som er artig fyr.

 

Uansett enda en god episode, var ikke fryktelig mye som skjedde, men likte episoden godt for det.

Lenke til kommentar

Bra episode i dag og, følte ikkje den var like innholds rik som dei 2 andre, men det kan også ha noke med at eg såg dei 2 etter kvarandre.

 

Probleme er at når rulleteksten kommer so tenker eg wtf? 20 min episode? neida den var 58 min :)

Endret av Noiz
Lenke til kommentar

Finnes det fremdeles folk som ser med norske undertekster? :tease:

Enten engelsk, eller ingen subs for min del. Kan i samme slengen anbefale subscene.com for å finne undertekster og.

 

Fra spøk til revolver:

 

Jeg vil ha mer, mer, mer. Er kjipt å vente en uke til neste episode, for denne serien har virkelig slått an hos meg.

Lenke til kommentar

Har ingen problemer med å se filmer/serier uten undertekst, men når det er flere skuespillere fra England kan det være dialoger hvor ting kan bli utydelig. Liker å være sikker på at jeg får med meg alt i slike serier :)

Endret av Glutar
Lenke til kommentar

Har ingen problemer med å se filmer/serier uten undertekst, men når det er flere skuespillere fra England kan det være dialoger hvor ting kan bli utydelig. Liker å være sikker på at jeg får med meg alt i slike serier :)

 

Skjønner, skjønner.

Spiller vel inn en stor del at jeg er halvt skotte selv, så jeg skjønner mesteparten. :p

 

OT:

 

Vurderer om jeg skal begynne på boken/bøkene. Er det for "sent" nå eller vil det "ødelegge" noe?

Helst engelsk skrevet.

Lenke til kommentar

Revolver-spørsmålet er om de virkelig duger. Mange av disse "kidsa" som tekster amerikanske serier på norsk kan ikke skrive ting riktig. De klarer ikke å skille hvilken betydning et ord i en settning, som kan ha en helt annen betydning på norsk i den forstand.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...