Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3165

"The golden company" er jo ikke hvilken som helst hær heller.  :wee:

 

Må si at jeg så leaken på fredag, da jeg orket ikke spoilers og hadde en generell lang helg foran meg med vakttelefon.

Blir nok å se den i bedre kvalitet i kveld, når lysforholdet i stua er rett :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-1432

 

Hvorfor er det så dypt i vannet der, men ikke lengre inn der vi så hesten løpe i vannet?

 

Iron Bank, hvordan forsvarer de gullet sitt? Så vidt jeg har fortsått det så har de ingen egen hær

 

 

Stusset litt over dybden jeg også, siden det var rett ved stranda :p

 

Det heter marbakke og det blir da brådypt. Så er ikke noe å le av. Bare dere som mangler kunnskap.

Lenke til kommentar

Våpenet, Scorpion, funker det, men det er da ingen som overlever slik at de kan fortelle? Eller vi vet ikke hva som skjer med Bronn, men Jaime er vel ferdig.

Nå vet jo Danny at Cersei har våpen kapable til skade eller drepe dragene hennes, og Danny vil nok være mer forsiktig neste gang. Cersei vet nok allerede at de fungerer, drager har tross alt blitt drept før. Så jeg tror dette hovedsakelig vil være en oppvekker for Danny.

 

Håper ikke dette er slutten på Jaime, er litt kjedelig måte for han å gå ut på. Er litt klassisk cliffhanger, så jeg har mine tvil, men dette er GoT hvor vi aldri kan være sikker på hvor lenge noen overlever. Dør Jamie her så blir det ikke han som tar livet av Cersei (som det spekuleres i), men det åpner opp for muligheten til at det er Arya med ansiktet til Jamie.

Bronn sin kommentar til Jamie om hvordan Cersei (egentlig) er, får meg til å holde en knapp på at Jamie overlever en stund til. At Bronn er en medvirkende faktor til at Jamie får opp øynene for realiteten rundt Cersei, siden Jamie ser ut til å stole på Bronn.

--

 

Hva en del gode små dialoger som svaret til Arya om hvem som hadde trent henne, Bran's avbrutte kommentar om "chaos is a ladder".

 

Angående dybden, litt merkelig, men det er fult mulig at det er grunt noen meter og så stuper det rett ned. (Edit: ser jeg var litt sen med denne)

Endret av Crowly
Lenke til kommentar

Drager har hovedsaklig blitt drept av andre drager, historisk. Grunnen til at det ikke var noen drager igjen før sesong 1 var en kombinasjon av "The Dance of the Dragons", en legendarisk krig mellom to faksjoner Targaryens som begge hadde drager ca. 150 år før S1 som sørget for en temmelig effektiv utrydding av dragene, med noen få unntak, og at dragene hadde sluttet å vokse skikkelig etter at de lagde The Dragonpit. Dette er faktisk ikke bokspoilere, da det ikke kommer fra bøkene, men fra Extended Universe...

Endret av Shruggie
  • Liker 1
Lenke til kommentar

HBO leverer som vanlig. Fantastisk episode! Fremdeles er det noen ting som ikke henger helt på greip. En ting er at Jaime synker drøyt langt ned med tanke på at Bronn dyttet han to meter uti. Stusser og litt på at Daenerys helt bekymringsløst tar ut spydet fra Drogon når det er flere Lannister-folk som kunne ha fyrt avgårde en pil eller to. Også veldig rart at Daenerys kun holder seg fast i "piggene" på dragen, er jo praktisk talt umulig å holde seg fast når den stuper mot bakken.

 

Stakkars Meera forresten, ofter livet sitt for Bran gjentatte ganger og får kun et iskaldt "takk" i gjengjeld.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men jeg regner med at måten man ser Jamie synke i vannet er et pek tilbake til slutten på S01E01. Mye med tanke på hjemkomsten til Bran og hvor mye det snakkes om dolken som skulle drepe han. Og det faktum at drapet trolig (man fikk vel aldri bekreftet det?) var bestilt av Jamie. 

Lenke til kommentar

Rimelig sikker på at det der bare var en klassisk råtten cliffhanger. Hadde Jamie skullet dø i den episoden så hadde vi sett det, og det hadde blitt mer brutalt. Enten svartsvidd eller spidda på et eller annet. Selv om det er Game of Thrones så er ikke den serien heller blotta for klisjeer. Og det der var en god, klassisk klisjè.

 

En liten oppvekker for begge sider det her. Nå så Dany at dragene hennes på ingen måte er usårbare, og Lannister-hæren så at det er mulig å skade dem... skikkelig.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Kan ikke så mye om marbakker, men det var jo mange skjær som stakk opp like ved vannkanten, så tenker at det ikke kan ha vært så veldig dypt der. 

 

attachicon.gifSkjermbilde (74).png

 

Tror forøvrig det ganske sikkert var Joffrey som bestilte leiemorderen som skulle drepe Bran i et forsøk på å imponere Robert. 

 

Du tror mye rart.

Lenke til kommentar

Jaime synker fordi han har rustning på seg. Kanskje han drar en onkel Skrue i neste episode og skrur den av med lykkemynten sin. Det hadde vært episk.

 

Eller at ein 5 meter lang arm går ned i vatnet og drar opp igjen ein gjennomvåt Jamie med rustning og heile pakka. Er du riktig heldig så er det Tyrion. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...