Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Siden jeg nylig har hatt en rewatch av Harry Potter-serien ble jeg mer satt ut av å se Professor Slughorn som Maester

Åh, takk! Kjente han igjen, men klarte ikke helt å plassere han.
Hørte det på stemmen at det var ham, men klarte ikke se det. Så måtte inn på imdb for å få bekreftet det :p
Lenke til kommentar

Hvis jeg skulle kritisere enn ting med premieren, så er det cameon til verdensstjernen Ed Sheeran. Det var litt teit. Serien har hatt kjendiser i små roller før, men dette var litt mye. Vanligvis er de i bakgrunnen, vist et par sekunder og kledd såpass opp at de ikke er så lett å kjenne igjen. For ikke så snakke om så er de ikke så superkjent som Sheeran. Det brøt illusjonen litt. 

Sønnen til den den nå avdøde skuespilleren Pete Postlethwaite spilte forøvrig en av de andre soldatene.

 

For meg personlig hadde dette ingenting å si, viste faktisk ikke at det var en kjendis før etterpå og må innrømme at jeg var mer opptatt av om det ble konflikt med Aria eller ikke, hun sjekket jo hvor mange våpen det var og om hun måtte drepe dem.

Lenke til kommentar

Ed Sheeran var awkward ja. Også likte jeg ikke at Clegane begynte å spy ut profetier etter å sett inn i en peis i to sekunder. Jada, var vel noe magisk med ilden på grunn av Thoros, men det hele virket litt enkelt.

 

 

 

Dette var vel strengt tatt ikke noe nytt? Stannis kunne også se ting i flammene under ledsaging fra Melisandre.

Lenke til kommentar

Dette var vel strengt tatt ikke noe nytt? Stannis kunne også se ting i flammene under ledsaging fra Melisandre.

Jepp! Og så var det ikke så "plutselig" som det kan virke som. Han har allerede hørt pratet om Lord of Light i lang tid, samt hengt en del med "Brotherhood without banners" OG sett Beric bli gjenopplivet. Om noe så er det vel kanskje på tide at han begynner å tro litt nå. Jeg likte den delen veldig godt.

Lenke til kommentar

Hvis jeg skulle kritisere enn ting med premieren, så er det cameon til verdensstjernen Ed Sheeran. Det var litt teit. Serien har hatt kjendiser i små roller før, men dette var litt mye. Vanligvis er de i bakgrunnen, vist et par sekunder og kledd såpass opp at de ikke er så lett å kjenne igjen. For ikke så snakke om så er de ikke så superkjent som Sheeran. Det brøt illusjonen litt. 

 

Ikke enig i det hele tatt.  Bryr meg absolutt ikke om det er "verdensstjerner" eller ikke med, så framt de tilfører historien noe.  Og det gjorde scenen med disse Lannister-soldatene.  Den viste Arya at ikke alle Lannister folk er onde som må drepes.

Lenke til kommentar

Jeg har like godt begynt å se serien på nytt fra begynnelsen av i tiden mellom episodene. Jeg har aldri gjort dette før og på en måte blir det en litt annerledes opplevelse da man får med seg alt av foreshadowing som gikk rett over hodet på en før (ja, jeg hadde lest bøkene først men det var mange år siden da første sesong kom).

Lenke til kommentar

 

Hvis jeg skulle kritisere enn ting med premieren, så er det cameon til verdensstjernen Ed Sheeran. Det var litt teit. Serien har hatt kjendiser i små roller før, men dette var litt mye. Vanligvis er de i bakgrunnen, vist et par sekunder og kledd såpass opp at de ikke er så lett å kjenne igjen. For ikke så snakke om så er de ikke så superkjent som Sheeran. Det brøt illusjonen litt. 

 

Ikke enig i det hele tatt.  Bryr meg absolutt ikke om det er "verdensstjerner" eller ikke med, så framt de tilfører historien noe.  Og det gjorde scenen med disse Lannister-soldatene.  Den viste Arya at ikke alle Lannister folk er onde som må drepes.

 

Vi trenger ikke Ed Sheeran for å menneskeliggjøre Lannister soldatene. Jeg klandrer ikke Sheeran for den fjollete cameoen, den var bare distraherende og ødela illusjonen fullstendig.

Som tidligere nevnt, Max Landis sa det så fint.

 

hQeEi1d.png

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Jeg er mest perpleks over at alle ser ut til å ha hørt om en fyr jeg ikke hadde den fjerneste anelse hvem var.

 

De fleste har hørt om/hørt musikken/sett/lest om Ed Sheeran. Veldig populær artist samt vært en del i nyhetene. Helt normalt å vite hvem han er.

 

Syntes nå det er latterlig å ha så kraftige reaksjoner på det.

Enig. 

 

Hjelper ikke saken at jeg fortsetter å prate om det, men har ikke sett promo for neste episode så har ikke så veldig mye å "spå" før neste episode. Gleder meg i alle fall! 

Lenke til kommentar

La oss bytte emnet til immersion breaking istedet. Et eksempel på immersion breaking var da Ed Sheeran fikk en cameo rolle i Game of Thrones om dere husker det. Det er ingen tvil om at noen overreagerer, men bare fordi det finnes et par nek der ute så betyr ikke det at det ikke er et viktig emne å diskutere.

 

Ikke bare var den cheesy, fremtvunget og ikke spesielt god. Men det er også et ballespark for fans som prøver å se på dette som et eget univers.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...