Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For mye oppstyr om lite.

OMG! Boromir fra Lord of the Rings er med i Game of Thrones - Immersion Breaking!

OMG! Governor Swann fra Pirates of the Caribbean er med i Game of Thrones - Immersion Breaking!

OMG! Professor Slughorn fra Harry Potter er med i Game of Thrones - Immersion Breaking!

 

Nå er jo riktignok ikke Ed Sheeran en skuespiller av yrke, men fortsatt ufortjent mye tyn for en liten cameo.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Noe som sikkert var sant om alle Frey'ene også.

 

Ja, men strengt tatt var vel alle i house Frey skyldige i å ha latt RW skje? De var jo alle informert om hva deres rolle skulle være når massakren startet. Så selv om noen av dem sikkert kan ha vært greie karer, som ikke turte å motsi Lord Walder, så var det jo på sin plass å ta hevn for at de hadde vært delaktige i RW?

Lenke til kommentar

Freyene som Arya tok livet av var jo ikke hvemsomhelst heller. For det første så sparte hun kvinnene og for det andre så hadde hun samlet inn alle som betydde noe. Jeg går utifra at de i rommet kunne stoppet Red Wedding om de ønsket det hvis de samlet seg. Nå er det også slik i GoT at støtter du et hus som gjør forferdelige ting så er du en del av de og får samme straff.

Scenen med Arya og Lannister-soldatene viser jo at man kanskje må ta litt hensyn (kanskje spesielt til de unge soldatene som ikke har så mye valg), men igjen. Hva hadde soldatene gjort om de forsto hvem Arya egentlig var? Er ikke uhørt å tenke at det hadde gått mot voldtekt og drap selv om de i utgangspunktet virket som hyggelige folk der og da.

Lenke til kommentar

Strengt tatt er alle som er med i serien skuespillere som også spiller i andre serier og filmer. Hvorfor tar ikke dette en ut av opplevelsen i like stor grad? For min del tok det f.eks. litt tid å bli vant til det når Boromir plutselig het Ned Stark, eller når Al Swearengen fra Deadwood dukket opp i en episode som en karakter som ikke var en drittsekk. For ikke lenge siden så jeg også filmen Hodejegerne, hvor Jamie Lannister prøver å drepe Max Manus.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Noe som sikkert var sant om alle Frey'ene også.

 

Ja, men strengt tatt var vel alle i house Frey skyldige i å ha latt RW skje? De var jo alle informert om hva deres rolle skulle være når massakren startet. Så selv om noen av dem sikkert kan ha vært greie karer, som ikke turte å motsi Lord Walder, så var det jo på sin plass å ta hevn for at de hadde vært delaktige i RW?

 

Ja, absolutt. I en krig er det vanskelig nok å skulle gjøre det riktige hele tiden, og jeg tror ikke mange Freys klarte å passere det filteret intakt, for å si det mildt.

Lenke til kommentar

Strengt tatt er alle som er med i serien skuespillere som også spiller i andre serier og filmer. Hvorfor tar ikke dette en ut av opplevelsen i like stor grad? For min del tok det f.eks. litt tid å bli vant til det når Boromir plutselig het Ned Stark, eller når Al Swearengen fra Deadwood dukket opp i en episode som en karakter som ikke var en drittsekk. For ikke lenge siden så jeg også filmen Hodejegerne, hvor Jamie Lannister prøver å drepe Max Manus.

Min headcanon er at han lette etter en gullgruve å sette opp saloon i nærheten av. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 Er ikke uhørt å tenke at det hadde gått mot voldtekt og drap selv om de i utgangspunktet virket som hyggelige folk der og da.

 

Jeg tror ikke noen av dem ville voldtatt eller drept men de ville sikkert (pliktoppfyllende) levert henne videre sin øverstkommanderende. Og hvis de har en øverstkommanderende av Gregor Clegane eller Amory Lorch kaliber, så kunne sikkert fort en slik mishandling blitt resultatet likevel.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke noen av dem ville voldtatt eller drept men de ville sikkert (pliktoppfyllende) levert henne videre sin øverstkommanderende. Og hvis de har en øverstkommanderende av Gregor Clegane eller Amory Lorch kaliber, så kunne sikkert fort en slik mishandling blitt resultatet likevel.

 

Utifra hvordan de ble framstilt av scenen der så tror jeg også det hadde vært det mest realistiske utfallet, der er jeg enig. Men er det noe jeg har skjønt så er det at i krig kan selv gode bli onde og at man ikke kan stole på GoT :p

 

Bruker folk her å se Alt Shift X? Han som skravler og forklarer ting etter episodene, prøver å forklare, spå hva som skjer. 

Har bevisst unngått å gjøre det, da å henge på Reddit mens Westworld gikk gjorde at man fikk "spoilet" serien (de klarte faktisk å gjette hva som ble å skje).

 

Det er gøy å prate om serien på forum (sånn som her), men det kan gjøre at ting man egentlig hadde fått som en overraskelse forsvinner fordi man leste teorien på nett og skjønte at det var sannsynlig. Utrolig hva man får til når hundretusener analyserer alt. Da er det lettere å være her inne, da vi på diskusjon.no ikke nødvendigvis er like flinke :p

Endret av Comma Chameleon
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

 

Det er gøy å prate om serien på forum (sånn som her), men det kan gjøre at ting man egentlig hadde fått som en overraskelse forsvinner fordi man leste teorien på nett og skjønte at det var sannsynlig. Utrolig hva man får til når hundretusener analyserer alt. Da er det lettere å være her inne, da vi på diskusjon.no ikke nødvendigvis er like flinke :p

 

Jepp, mye av Westworld ble ødelagt for meg pga. fan-teorier jeg leste på nett.

Lenke til kommentar

Strengt tatt er alle som er med i serien skuespillere som også spiller i andre serier og filmer. Hvorfor tar ikke dette en ut av opplevelsen i like stor grad? For min del tok det f.eks. litt tid å bli vant til det når Boromir plutselig het Ned Stark, eller når Al Swearengen fra Deadwood dukket opp i en episode som en karakter som ikke var en drittsekk. For ikke lenge siden så jeg også filmen Hodejegerne, hvor Jamie Lannister prøver å drepe Max Manus.

For meg var ikkje problemet at det var eit kjent ansikt, men at det var eit kjent ansikt som kun spelte seg sjølv.

Blant anna ved å synge i kjent stil og å snakke til Arya som om ho og vi viste kven det var. Han kunne nesten liksågodt sagt at det var ein ny sang frå hans nye EP som er tilgjengelig for nedlasting i september.

 

Cameoen hadde fungert mykje betre om han fikk ei rolle å spele, og ikkje berre sitte å være seg sjølv.

I forrige sesong så hadde han dansken frå "klovn" ei lita rolle som bibliotekar, og sjølv om det var rart å sjå han i ei seriøs engelskspråkleg rolle, så øydela det ikkje flyten i serien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...