Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

EPISODE 5 SPOILERS I STORE MENGDER, SÅ IKKJE TRYKK SHOW OM DU IKKJE HAR SETT DEN, FOR SÅ Å LAGE BÅDE BRÅK OG BALLADE.

 

Aldri vore spesielt begeistra for Hodor, så er ikkje heilt med på hylekoret, men stakkars gut. Elles kjempetøft at Greyjoys reiser. Allianse med resten i nord? Digge puppar i Braavos.

 

Er nok noen som syns det var teit at det var en skuespiller som spilte Sansa som flashet titsene og ikke Sansa selv :p Men ja gøy episode, da vet vi vertfall at ikke Hordor blir konge. Kult å se White Walkers igjen lenge siden sist 

 

edit: fjernet spoiler for nå er episoden offisielt ute.

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+32asd4f

 

Hvorfor sitte å lese en tråd som handler om en serie for seere som ser på, og så komme å klage på at folk diskuterer det de har sett?? idiotiske holdinger her ass.... Hvis du er så gira på dette så får man holde seg unna slike plasser som dette og komme tilbake når man har sett siste episode som er vist. Det burde være åpenlyst for folk at spoilere kan forekomme her...

Fordi den generelle definisjonen av når en episode er sendt, er når den er sendt i USA, og vi får tilgang til den om natten via torrent, eller HBO Nordic.

 

Da regnes den som sendt, og vi kan begynne å diskutere.

 

At en serie blir vist tidligere pga feil eller andre ting, som ikke er meningen, er episoden "offisielt ikke sendt" og brukere her kan komme inn i tråden for å lese og følge med på det siste som blir sagt. Man skal derfor få komme inn og lese uten bekymringer.

 

 

Og, man skal definitivt ikke få "spoilet" noe i tråden her. Når episoden er sendt, er det ikke lengre en spoiler, men en diskusjon over hva som har skjedd.

 

Så, den gyldne reglen er at hendelser diskuteres kun ETTER den offisielle sende/tilgangstiden.

Meget enig. I tillegg er det helt normalt at ukens episode diskuteres helt til den nye kommer. Så folk som ikke har fått med seg at en episode er vist for tidlig, kan risikere å få neste ukes episode avslørt når de går inn i tråden og tror det er ukens episode som diskuteres.

 

Kudos til all som bruker spoiler-merker. :)

Lenke til kommentar

snakket ikke bare om denne "feilen" men også noen sider bak så klagde man på trailere...

Trailere for episoder som ikke er vist er heller ikke lov å diskutere. Det får man ta andre plasser eller i spoiler. Er da ikke så rart det? Trailere har en tendens til å vise mye som X antall forumbrukere sammen klarer å få mye informasjon ut av. Så lenge det er vist i forhold til sendetid (USA-release) så er det lov å prate om det.

 

Det samme gjelder også en del filmtrailere. Mange ganger avslører de hele filmer. Helt legitimt å ikke ville vite hva som skjer i trailere, men samtidig ville spekulere.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det gjør jeg også. Derfor leser jeg denne tråden bare i perioden fra jeg har sett episoden og frem til neste episode kommer ut natt til mandag. Men når dette tidspunktet endrer seg, og folk likevel poster uten spoilers, så forsvinner hele poenget med denne tråden for min del. Er en grunn til at det står "USA-sendetid" og "BOKPRAT IKKE LOV" i trådtittelen... Ønsker man noe annet, så får man opprette en egen tråd som ikke følger dette.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dette tror jeg må være en av de sykeste episodene på lenge.

Fy det var mye på en gang.

Vet liksom ikke hva man skal starte med.

Hodor og summer (og three eyed raven og the children)

Skapelsen av den første white walker

Brans teleportering, usikker hva det kan kalles. Han var jo egentlig ikke der, men white walkers klarte jo å ta på ham. Så ut til at det var i nåtid også?

Men der igjen, om det var i fortid, kan det jo forklare hvordan de klarte å komme seg til gudetreet på et øyeblikk.

 

Ser utrolig frem til neste episode, selv om jeg frykter den blir litt daff. Både den og ep 7, før de braker løs med en knall ep 8 og 9

Lenke til kommentar

snakket ikke bare om denne "feilen" men også noen sider bak så klagde man på trailere...

 

Trailere skal heller ikke diskuteres utenfor spoilertags.

 

Her diskuteres det som har skjedd i episoden som er sendt og ikke noe annet utover det. Det inkluderer trailere.

Lenke til kommentar

Greit å putte gårsdagens leak i spoiler, men enkelte må roe reka når det kjem til å lage ståhei over ting andre seier her. Synest det er ein del å be om at ingenting frå trailers kan diskuterast, då det er sendt og godt publisert. Aller verst er det når ein blir stilt for riksrett og dømt for lettare tigervask om ein seier trivielle ting som at Jon Snow også er ein karakter i bøkene. Må jo FOR ALL DEL ikkje spoile sånt for folk som vil lese dei.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kanskje det beste med ukas Game of Thrones var avsløringen som satt oss til å se at en karakter var en livslang brikke i spillet, men også en livslang helt som var en livslang slave for dette nøyaktige øyeblikket. Hodor the Hero! 

 

Episoden var også tilfeldigvis regissert av Jack Bender fra Lost, og han har på en måte regissert akkurat denne typen øyeblikk tidligere. NOT PENNY'S BOAT.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

- Jon blir mer og mer lik Ned. Ender med at han mister hodet i episode 9.

- Sansa som forteller om behandlingen av Ramsay :(

- Skapelsen av White Walkers. Enorm avsløring i grunn som havner totalt i skyggen av andre ting og når i episoden den skjedde. Kunne vært en ypperlig cliffhanger.

- Var det Dany som Varys så/hørte da han var ung, eller var det noe mer?

 

Ellers veldig mye info i siste sekvens.

 

- Bran skapte Hodor, og dermed store muligheter for at andre hendelser har blitt påvirket også. Mad King er et godt tips, men kanskje Three Eyed Raven som gjorde det, og derfor han var så opptatt at Bran ikke skulle være for lenge andre steder.

- Ikke fan av tidsparadoks, selv om selve avsløringen var veldig kul. Håper ikke at det får store betydninger på serien og går for langt med det.

- Var grunnen til at Three Eyed Raven tok med Bran inn i fortiden på slutten der fordi han skulle gjøre Hodor til Hodor? Er det slik at serieskaperne & co mener at Hodor (Willis?) aldri ville blitt med Bran hvis han ikke hadde blitt Hodor? For ellers ville jo Willis gjort akkurat samme nytten i nåtiden, og Bran ville jo kunne warge Hodor i nåtiden også. Som sagt, ikke helt fan av tidsparadoks.

- Summer :( Winter is coming....

 

Meera og Bran med 10 meters forsprang på hær på 10K, noe sier meg at de kommer til å plutselig være langt foran neste episode.

Endret av Teipball
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

 

Meera og Bran med 10 meters forsprang på hær på 10K, noe sier meg at de kommer til å plutselig være langt foran neste episode.

 

Spesielt mtp. at tidligere i episoden kunne hun ikke dra sleden i det hele tatt  :dontgetit: (forsøkte desperat å vekke Bran for å få kontroll på Hodor)

Lenke til kommentar

Var faktisk ein ok episode til å vere Game of Thrones. Trur faktisk eg skal holde dei 5 siste til dei er komt, siden eg ikkje føler noe behov for å sjå dem med eingang, blir også litt greit og ein del og sjå siden serien går litt treigt fram( selv om denne episoden var frampå). Dei fleste er også begynnt å bli veldig forsiktig når det kommer til spoilers av Game of Thrones, og det er ikkje det verste som kan skje :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...