Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis Arya, Jon Snow eller Tyrion dør så slutter jeg å se.

 

Det er da ikke SÅ mange uventede dødsfall? Er da bare herr og fru Stark og eldstesønn?

 

Khal Drogo sin var uventet (før han ble syk) imo. Syns også Joffrey var uventet (tidspunkt og grunn) selv om det egentlig var ventet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jS6upa

Ned stark var uventet for min del. Følte jo at serien bygges rundt ham og hans familie. Men der igjen, det var jo Sean Bean, så det var jo ikke helt uventet :p

Når jeg startet å se første sesong så skjønte jeg jo virkelig ingen ting når Ned Stark døde! Hadde ingen forkunskaper om serien, så ante jo ikke at han bare var første av mange. Coverbildet til første sesong er jo Ned på Tronen, og man trur jo automatisk at han er hovedpersonen i hele serien (noe det også kan virke som i alle episodene før han dør). Så den var jeg ganske overasket over. Eller så var red wedding også ganske overaskende.

Har begynt å skjønne at alle man blir litt glad i stryker med etterhvert :p

Lenke til kommentar

Ned var mest overraskende for meg. Blir ikke feil å si at han var hovedpersonen i sesong 1, og så blir han bare halshugd helt plutselig. Alle overraskende dødsfall etterpå har vært bittelitt forventet grunnet Neds død. Man vet liksom at viktige personer kan dø på et øyeblikk nå.

 

Red Wedding på en god nummer to. At så mange viktige personer skulle dø samtidig var rimelig sjokkerende. Hele den scenen er også helt ypperlig laget, fra Rains of Castamere spilles av bryllupsmusikerne til rulleteksten vises, til lyden av øredøvende stillhet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

På grunn av diskusjonen som oppstod tidligere ved spekulasjonene rundt Arya's fremtid og siden jeg så meg nødt til å fjerne et innlegg med en bastant påstand oppfordrer jeg alle som spekulerer i tråden om fremtiden til karakterene og utviklingen videre om å formulere seg så det faktisk er spekulasjon og ikke blir bastante påstander som kan oppfattes som spoilere. Da slike tvetydige innlegg er svært frustrende for de som deltar i tråden.
Lenke til kommentar

Det var ikke voldtekt.

Slik som det ble vist i serien, så jo, det var en voldtekt. "Tekstbokeksempel". Intensjonen var å vise at det var frivillig fra begge sider, selv om Cercei ikke synes det var riktig tid og sted. Men det feilet de totalt med IMO. Den diskusjonen er allerede død så nå kaster jeg vel bare bensin på glødende kull.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om du tenker over det, så er jo The Kingslayer's voldtekt av sin søster foran liket av deres barn... noe av det drøyeste som noensinne er vist på et lerret.

 

Men i serien presenteres det med den største selvfølgelighet. :)

Den amerikanske versjonen av Shameless har drøsevis av drøyere scener.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...