Gå til innhold

Den offisielle Wii 2 tråden


SirKratoS

Anbefalte innlegg

Jepp enig i at det høres mer ut som ønsketenkning enn noe annet, men det var nå et rykte jeg kom over, så like greit å poste det.

 

Personlig kunne jeg ikke brydd meg mindre om mange av de spillene der, men det ville vært gøy om en del av de seriene som faktisk startet på Nintendo-plattformer faktisk kom tilbake til N6. Tenker da på serier som Final Fantasy (som jo var klart best forrige gang det var på en Nintendo-konsoll), Castlevania, Mega Man, Contra, Street Fighter, Metal Gear osv. Hadde vært digg om vi Nintendo-fans slapp å kjøpe andre konsoller for å fortsette å spille disse seriene som vi vokste opp med på vår foretrukne plattform!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingenting av det der er helt usannsynlig hver for seg, men alt det der totalt sett er nok alt for godt til å være sant.

 

Realistisk sett ser jeg for meg en lansering med en Nintendo-flaggskiptittel fra en kjent franchise (type Mario/Zelda/Metroid) samt 2-3 mindre Nintendo-spill, FIFA og et racingspill fra EA, to multiplattformspill hver fra Sega og Ubisoft, Call of Duty og et par andre multiplattformspill i actionsjangeren fra vestlige utviklere og et eksklusivt spill fra Capcom.

Lenke til kommentar

Jepp, enig i at Kilik sin spådom høres edruelig og bra ut!

 

Itoman, vi får samles på et chatrom eller noe slikt under E3, så kan vi diskutere underveis hvor mye Nintendo eier årets E3 :)

 

Sjekk ut denne kontrolleren da, laget av noen på gaf:

f9OiT.jpg

Med triggere på baksiden:

Uwy1o.jpg

Om det blir noe i denne gaten, så begynner jeg nesten å falle litt for det, og den vil også kunne brukes som tablet og slik spise rett inn i våre behov for en Ipad. Interessant!

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Eneste som gjør meg skeptisk til det kontrollkonseptet er hvordan det blir å sitte med en såpass flat greie mellom hendene i lengre økter.

 

Liten oppdatering på kategorisaken: Som dere kanskje ser er nå de tilsvarende trådene for andre konsoller flyttet til dette underforumet, slik at inkonsekvens-argumentet jeg mente forsvarte en flytting tilbake, nå er snudd rundt. Ergo blir etter alt å dømme tråden liggende her i overskuelig framtid. Om det er en særlig god policy får heller tiden vise. De som vil diskutere denne saken oppfordres til å sende PM, så kan diskusjonen om Project Cafe fortsette uhindret.

Lenke til kommentar

Ok, må si jeg faktisk likte tanken på den kontrollen der faktisk, samt mulighetene. Om det blir noe ala det vil det jo tilsi at alle spill også vil være mulig å spille med vanlig kontroll da? De legger vel ikke fra seg bevegelsesteknologien akkurat?

Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar

Jepp, enig i at Kilik sin spådom høres edruelig og bra ut!

 

Itoman, vi får samles på et chatrom eller noe slikt under E3, så kan vi diskutere underveis hvor mye Nintendo eier årets E3 :)

 

Sjekk ut denne kontrolleren da, laget av noen på gaf:

f9OiT.jpg

Med triggere på baksiden:

Uwy1o.jpg

Om det blir noe i denne gaten, så begynner jeg nesten å falle litt for det, og den vil også kunne brukes som tablet og slik spise rett inn i våre behov for en Ipad. Interessant!

den så ganske nice ut ja, men knappene og spakene må plasseren en del lenger ned.

Lenke til kommentar

Jepp, enig i at Kilik sin spådom høres edruelig og bra ut!

 

Itoman, vi får samles på et chatrom eller noe slikt under E3, så kan vi diskutere underveis hvor mye Nintendo eier årets E3 :)

 

 

Selvfølgelig skal vi få til det!!

E3 blir stort. Sjekk ut seneste Bonus Round på GT angående Nintendo's konferanse.

Lenke til kommentar

Skriker gimmick lang vei av Nintendo Feel greiene spørr du meg.

Synd om Nintendo går den veien.

Synes de ryktene om streaming til kontrollerne virket litt interessant, om en kunne streame via internett da.

De skulle bare fokusert på det + gjøre konsollen veldig kraftig.

Men nei de vil ha inn casual folket atter en gang.

Endret av Santar
Lenke til kommentar

Skriker gimmick lang vei av Nintendo Feel greiene spørr du meg.

Synd om Nintendo går den veien.

Synes de ryktene om streaming til kontrollerne virket litt interessant, om en kunne streame via internett da.

De skulle bare fokusert på det + gjøre konsollen veldig kraftig.

Men nei de vil ha inn casual folket atter en gang.

 

Nå synes ikke jeg heller dette feel-greiene høres spesielt interessant ut, men dette dreier seg ikke om at "de vil ha inn casual folket atter en gang". Både Sony og Microsoft lager maskiner som spesialiserer seg på kraft - trenger vi da en tredje konsoll som også gjør dette? Er det ikke bedre at Nintendo forsøker å gjøre noe annet enn MSony slik at vi som forbrukere får velge ikke bare merke, men også ulike produkter? Om jeg ønsker sykt heftig grafikk så VET jeg at både Microsoft og Sony kommer til å levere på det, og nettopp derfor vil det være svært skuffende om også Nintendo vil fokusere alle sine ressurser i den retningen i stedet for, du vet, noe som kan gi oss unike spillopplevelser som vi ikke har opplevd før. At det i tillegg ikke har virket direkte til Nintendos fordel de gangene de har vært konkurransedyktig på maskinvare (som i de to forrige generasjonene), understreker at det sikkert er mange som gjerne ser en kraftig Nintendo-maskin - men de fleste av de ender opp med å kjøpe Sony sitt alternativ likevel. Da er det kanskje bedre for Nintendo å gå for et slikt publikum som jeg representerer - et publikum som ønsker å bli overrasket og som kjøper de produktene de kommer med som føles nyskapende. Så gjenstår det å se om Nintendo lyktes med det denne gangen.

Lenke til kommentar

Nå synes ikke jeg heller dette feel-greiene høres spesielt interessant ut, men dette dreier seg ikke om at "de vil ha inn casual folket atter en gang". Både Sony og Microsoft lager maskiner som spesialiserer seg på kraft - trenger vi da en tredje konsoll som også gjør dette? Er det ikke bedre at Nintendo forsøker å gjøre noe annet enn MSony slik at vi som forbrukere får velge ikke bare merke, men også ulike produkter? Om jeg ønsker sykt heftig grafikk så VET jeg at både Microsoft og Sony kommer til å levere på det, og nettopp derfor vil det være svært skuffende om også Nintendo vil fokusere alle sine ressurser i den retningen i stedet for, du vet, noe som kan gi oss unike spillopplevelser som vi ikke har opplevd før. At det i tillegg ikke har virket direkte til Nintendos fordel de gangene de har vært konkurransedyktig på maskinvare (som i de to forrige generasjonene), understreker at det sikkert er mange som gjerne ser en kraftig Nintendo-maskin - men de fleste av de ender opp med å kjøpe Sony sitt alternativ likevel. Da er det kanskje bedre for Nintendo å gå for et slikt publikum som jeg representerer - et publikum som ønsker å bli overrasket og som kjøper de produktene de kommer med som føles nyskapende. Så gjenstår det å se om Nintendo lyktes med det denne gangen.

Jeg setter ikke meg selv i noe bås for hva slags "publikum" jeg er, jeg har spillt spill for lenge til å bry meg om slikt.

For meg handler det om selve spillene. Nyskapning bare for å være annerledes enn de andre interesserer meg ikke. Spill trenger overhodet ikke å være nyskapende for å være bra.

 

Her virker det på meg som Nintendo ikke tilføyer denne funksjonen for at det vil gjøre spill så utorlig mye bedre, men for at mannen i gata skal få en ny morsom lettforklart funksjon å bli fenget av.

 

Hadde Nintendo nå kommet med en ny virkelig kraftig konsoll med streaming teknologien til kontrollerne, kunne de ledet konsollracet denne gangen, istedet for å ligge sist. Om en fikk alle third party spill + Nintendo spill på en konsoll så hadde en jo hatt det som plommen i egget egentlig.

Endret av Santar
Lenke til kommentar

 

Jeg setter ikke meg selv i noe bås for hva slags "publikum" jeg er, jeg har spillt spill for lenge til å bry meg om slikt.

For meg handler det om selve spillene. Nyskapning bare for å være annerledes enn de andre interesserer meg ikke. Spill trenger overhodet ikke å være nyskapende for å være bra.

Jeg kan ikke se at det å kunne kile Mario på barten vil tilføye spill noe som vil gagne min spillopplevelse.

Her virker det på meg som Nintendo ikke tilføyer denne funksjonen for at det vil gjøre spill så utorlig mye bedre, men for at mannen i gata skal få en ny morsom lettforklart funksjon å bli fenget av.

 

Hadde Nintendo nå kommet med en ny virkelig kraftig konsoll med streaming teknologien til kontrollerne, kunne de ledet konsollracet denne gangen, istedet for å ligge sist. Om en fikk alle third party spill + Nintendo spill på en konsoll så hadde en jo hatt det som plommen i egget egentlig.

 

Vel, Nintendo har allerede laget en slik konsoll. Den heter Gamecube, og jeg vet ikke hva du mener med å ligge sist, men den lå virkelig sist med sine 22 millioner solgte, noe som viser at du tar feil. Nintendo med tilsvarende kraftig konsoll som motparten pluss sine førstepartsutviklede spill er ikke nok for at Nintendo kan overleve som konsollprodusent i lengden. Så å bruke ressurser på nye måter å spille på vil være en måte å skille seg ut fra konkurrentene, slik at konsollen og Nintendo blir levedyktig på sikt.

 

Når det er sagt, hvor mye de ulike konsollene selger er jo egentlig irrelevant for oss som forbrukere, og jeg har litt sympati med de som ønsker en konsoll både for Nintendo-spill og tredjepartsspill (slik at man slipper å skaffe seg flere konsoller). Det jeg imidlertid forsøker å si er at den retningen du ønsker at Nintendo skal gå kan du allerede få ved å se andre steder - så hvorfor ikke se dit? Eneste forskjellen blir de førstepartsutviklede spillene, skikkelig sterke konsoller vil du garantert få med PS4 og Xbox3. Mitt syn er da at heller enn å få tre konsoller neste generasjon som tilbyr oss akkurat det samme, så vil jeg ha konsoller som gir ulike opplevelser slik som det delvis har vært denne generasjonen med Wii på ene siden og PS360 på andre siden. Enten Nintendo har suksess med sin alternative vei eller ikke, så er det ingen tvil om at spillmediet kan nå lengre enn det har nådd på sine ca 30 år - og jeg er glad for at Nintendo til forskjell fra sin konkurrenter faktisk forsøker å tråkke opp nye stier. Det er nemlig det som har gjort at vi er der vi er i dag.

 

Du må selvsagt få mene hva du vil - men personlig så bryr jeg meg minimalt om GTA5 og andre grafikk-intensive spill dukker opp på N6. Hvorfor? Fordi jeg vet at jeg allerede kan spille disse på PS360 - så i stedet for å få tre selskaper som alle spesialiserer seg på det samme (og får samme innhold fra tredjepartsutviklere) så vil jeg altså at de går ulike veier, eksperimenterer med nye måter å spille, og gir oss potensielt rikere opplevelser. Slik både Wii og DS fungerte (selv om Wii dessverre ikke levde opp til sitt potensial). Siden Microsoft og Sony ikke er veldig troende til å gå denne veien, så håper jeg altså at det blir Nintendo igjen som gjør det, og altså at de ikke kaster bort ressursene sine på å gi oss de opplevelsene vi likevel får alle andre steder.

 

Når det er sagt, jeg er enig med deg at spill ikke trenger å være nyskapende for å være bra, Donkey Kong Country Returns som etter min mening var fjorårets beste spill viser det. Men ved å prioritere muligheter for nyskapning i sin neste konsoll fremfor kraftig maskinvare, så settet Nintendo nok en gang gameplay i førersetet - og om du virkelig har spilt så lenge som du hevder så ville du vite at gameplay alltid trumfer grafikk.

 

Så for å oppsummere, det er to gode grunner til å ikke ønske at Nintendo skal bruke ressursene i sin neste konsoll på kraftig maskinvare: 1. Det vil ikke være lønnsomt for Nintendo som selskap i lengden og 2. De vil tilby et produkt vi fint kan kjøpe andre steder, og slik skape mindre mangfold i spillindustrien, og det andre henger åpenbart sammen med det første. Kort sagt, mangfold er bra, og Nintendo har de siste årene vært et ekstremt friskt pust i en industri som lenge har vært alt for opptatt av å kjempe frem flere polygoner og høyere resolusjon. Med en avatar fra en sjanger som døde nettopp på denne kampens alter, så burde du vite det like godt som meg.

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Lots o text

Det virker som du har så utrolig tro på Nintendo.

Hva vet du om at en ny virkelig kraftig konsoll, med streaming til kontrollene vel å merke, ikke skal kunne lede racet i dagens konsollmarked, som jo er ganske så annerledes enn markedet var da Gamecube kom ut?

Det handler om spill, det har det alltid gjort, og Gamecube hadde virkelig ikke mange supre spill, hverken fra Nintendo eller third parties.

 

Mangfold bare for mangfoldighetens skyld blir jo som en tenåring som kler seg i de mest freakede klærne bare fordi det er "kult" å være annerledes. Å applaudere at allt Nintendo gjør som er annerledes er alfa omega for spillindustrien blir for drøyt.

 

Som sagt den streaming til kontroller greia det har ryktes om virker interessant, om en kan streame over nettet vel å merke. Det er en nyskapning som faktisk tilfører noe.

 

Og som jeg sa er det spillene jeg tenker på, jeg er ikke Nintendos regnskapsfører. Selvsagt er det jo økonomisk kjempelurt å satse på noe så trivielt som å føle, siden det nok vil dra in casuals igjen og penger i bøtter og spann. Men jeg vil jo ha spill fra Nintendo som jeg øsnker å spille.

 

Nyskapning kan være bra, men det må være noe som faktisk gagner spill.

Og mitt førsteinnntrykk av feel greiene er at det er en gimmnick som bevegelseskontrollen er, den har aldri tilføyet min spillopplevelse noe positivt.

Men kan jo være Nintendo overasker positivt med feel da, who knows.

 

Jeg applauderer ihvertfall ikke blindt allt Nintendo gjør bare fordi de er annerledes.

Endret av Santar
Lenke til kommentar

Ifølge Kotaku vil Nintendos kommende konsoll ikke ha harddisk, den vil ha 8gb innebygd flashminne istedet. Dette virker sannelig ikke mye. Kan love dårlig for nedlastbare spill og ekstrainnhold på Cafe. Den skal visst støtte lagring til flashkort dog, men hvem vet åssen det vil fungere med nedlastbart innhold.

Lenke til kommentar

Dessverre litt typisk Nintendo hvis det skjer. 8 GB holder vel til OS og 5 Gamecube-spill. Vil anta at konkurrentene kjører på med minimum 500 GB som standard.

 

Det positive er at flashminne er mye raskere enn tradisjonelle harddisker, altså mindre loading. 120 GB flashminne hadde vært drømmen, men kanskje i dyreste laget for et selskap som har for vane å selge hardware med profitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...