Gå til innhold

Den offisielle Wii 2 tråden


SirKratoS

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

GTA V alene er kanskje ikke nok, men dersom det bare er ett av mange multiplattformspill som ellers ville kommet bare til 360/PS3, så vil jeg tro det har noe for seg... Sånn, bortsett fra at mange av oss allerede har ett (eller begge) av de to tidligere nevnte alternativene.

 

Er vel der Nintendo sine førstepartstitler og eventuelle nye IP-er kommer inn i bildet.

Lenke til kommentar

Nettopp.

 

GTA5 alene vil neppe selge så veldig mange konsoller. Men jeg tenker mer på GTA på dag 1 som et statement, en selvbevisst imageforandring fra Nintendo sin side. GTA er kjent via media som den mest kontroversielle og voldelige serien og Nintendo-konsoller har aldri hatt et GTA-spill med unntak av spinoffs til håndholdt.

 

Hva med en november 2012-lansering med GTA 5, Call of Duty 9, Half-Life 3, FIFA 13, Tekken Tag Tournament 2, F-Zero, tidseksklusivt Resident Evil 6, eksklusivt Dragon Quest X, Super Mario Bros. HD og et eksklusivt FPS/TPS fra Retro Studios?

 

Altså en fin blanding av de store multi-franchisene som Wii ikke ville fått, men også noen virkelige godbiter man ikke finner andre steder. I tillegg bør Wii 2 være såpass kraftig at konsollens versjon av multi-spill regnes som den definitive versjonen med den klart beste grafikken.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Jeg kjøper konsollen uansett, men hvis jeg skal spille multiplats på den må de innføre et godt poengsystem, som er ca likebra eller bedre enn trophies. Eller så kan jeg like greit spille det på PC, hvor grafikken og flyten er best. Hvis PC får tittelen da såklart.

Lenke til kommentar

hva er greia med slik gamerscore og achievements? hvorfor synes folk det er så viktig å få poeng får å spille?

 

Mange ting.

 

Kan si at jeg syntes det var tåpelig i starten, men når du får smaken av det, er det kjipt uten.

 

Er litt artig å vise andre hovr mye du gidder å gjøre i spill. Kanskje ha litt konk med venner om hvem som er best, raskest og får høyest score.

Hvis itillegg de er bra lagt til så får du bevist at du har gjort noe rått og kanskje veldig vanskelig i et spill.

Lenke til kommentar

Du kan jo ha det morro også, er sikkert mange som spiller 360 og PS3 uten å tenke på gamerscore. Tror ikke spillet hadde vært bedre hvis de hadde kutttet det ut, er jo tross alt rimelig enkelt å implementere.

 

Jeg koser meg med historien i spill, deretter jakter jeg på gamerscore slik at jeg kan ha det mer morro med spillet, og at det på en måte blir mer verdt. Det betyr ikke at jeg gjør det med alle spill, for mange er dårlig.

Lenke til kommentar

Synes ærlig talt trophies er noe tull, og ganske feil implementert. Liker mye bedre måten Microsoft har gjort det på. Selv om jeg ikke er spesielt opptatt av gamerscore er det tilfredstillelse i å se tallet vokse etterhvert som man spiller. Og poppelyden som kommer når man får achievement er digg :)

 

Ellers merker jeg at jeg gleder meg utrolig til E3 nå! Har ikke vært så spent siden Wii ble annonsert.

Lenke til kommentar

IGN mener at de har snust frem mer informasjon om konsollen:

 

More details of Nintendo's forthcoming console, codenamed Project Cafe aka Wii 2, have been revealed to IGN, including the system's estimated pricing, release, console design, processing architecture, and name.

 

According to sources with knowledge of the project, Nintendo's next console could have a retail price of anywhere between $350 and $400 based on manufacturing costs, and will ship from Taiwanese manufacturer, Foxconn, this October, putting the earliest possible retail release anywhere between mid-October and early November.

 

However, Nintendo could also opt to build up a sizable supply of the system and allocate more time for software and games development by launching in early 2012. Similarly, Nintendo could attempt to lower the retail price of the system with lower profit margins to make the price more alluring.

 

Since the manufacturing is taking place in Taiwan, the earthquakes and tsunami that hit Japan last month will not impact the console hardware as previously expected.

 

Additionally, IGN has learned that the system will be based on a revamped version of AMD's R700 GPU architecture, not AMD's Fusion technology as previously believed, which will, as previously reported, out perform the PlayStation 3's NVIDIA 7800GTX-based processor. Like the Xbox 360, the system's CPU will be a custom-built triple-core IBM PowerPC chipset, but the clocking speeds will be faster. The system will support 1080p output with the potential for stereoscopic 3D as well, though it has not been determined whether that will be a staple feature.

 

In terms of the design of the console itself, the overall size will be comparable to that of the original Xbox 360 and the system is likely to resemble a modernized version of the Super Nintendo Entertainment System (SNES).

 

As reported last week, it will indeed utilize controllers with integrated touchscreens and be capable of streaming games to each controller, though given the power of the system, could also feasibly provide a virtualized console for each individual unit.

 

Finally, Nintendo is considering naming the console Stream, though it is potentially one of several names currently being vetted by the company.

 

We contacted Nintendo representatives, but they declined to comment on "rumors or speculation."

 

http://gear.ign.com/articles/116/1163325p1.html

Lenke til kommentar

Hadde vært artig om Nintendo endelig kunne bli kongen av multiplattform spill da (Helt til Xbox og PS3 kommer med nye konsoller da). Personlig er jeg ikke glad i den motion sensor teknologien wii holder på med. Jeg vil mye heller holde i en god game cube controller enn å drive å vifte rundt med wii controlleren i zelda.

Lenke til kommentar

Revolution staves fremdeles revolution. :p

 

Litt skeptisk til alle disse kildene IGN tryller fram til stadighet, men tingene de kommer med her høres iallefall sånn noenlunde plausible ut. At den skal se ut som en "modernisert SNES" er det eneste jeg ikke helt klarer å tro på. Enorm kontrast mellom det moderne, glatte Wii-designet og det noe arkaiske SNES-designet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...