Gå til innhold

Den offisielle Wii 2 tråden


SirKratoS

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Investormøtet har nå bekreftet den nye konsollen. Da er det bare å glede seg til E3 hvor spillene blir spillbare!

 

Edit: Haha, gjorde samme tabben jeg. Jaja, en interessant nyhet kan jo alltids rapporteres flere ganger. Ekstremt spennende å se hva som blir hooken denne gangen!

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Ja, liker ikke tendensen med flere og flere underforum. Blir unødig mye trykking fram og tilbake. Spill generelt, Nintendo, Xbox, Playstation, PC hadde vært nok for min del. Men antar det er et resultat av sammenslåingen med Gamer og at det vil gå seg til etter hvert.

Lenke til kommentar

Ny Nintendo-konsoll skaper i alle fall entusiasme. Kom hjem fra påskeferie og ser ryktetråden om Wii 2 på Neogaf var kommet til side 345 og bare ny tråd etter bekreftelsen i formiddag er allerede opp i 30 sider :)

 

Minner om 2005 dette her da det gikk alt mulig rykter om Wii før den ble vist fram første gang på E3 2005. Kontrollen ble riktignok ikke vist fram før i oktober samme år, så det kan være de kjører samme strategi denne gangen også, og ikke røper alt altså, i frykt for at konkurrentene snapper opp idéer.

Lenke til kommentar

 

Litt off-topic, men er det noen andre enn meg som misliker flyttingen av denne tråden og salgstråden? Denne forumkategorien har mer eller mindre blitt forvandlet til "Felles: Part two".

 

Dette er jeg totalt enig i. Hvorfor er ikke denne tråden i Nintendo-delen lengre? Var jo mye mer oversiktlig og greit slik det var før. Kjenner at jeg ikke gidder å lete etter interessante emner i 5-6 forskjellige subforum, så kunne fint ha slått sammen denne delen med "felles", og lagt denne tråden tilbake til Nintendo-delen av forumet.

Lenke til kommentar

Begun, the next-gen wars has. Gleder meg til å få høre mer om maskinen!

 

Litt off-topic, men er det noen andre enn meg som misliker flyttingen av denne tråden og salgstråden? Denne forumkategorien har mer eller mindre blitt forvandlet til "Felles: Part two".

 

Er veldig enig, når den ble flyttet første gang, så trodde jeg at tråden var slettet. Måtte søke for å finne den igjen. Er så mye greiere å ha tråden i Nintendo-delen, trodde vi kunne diskutere nintendo spill OG konsoller der.

 

Skal ta å oppdatere førsteposten når jeg har tid.

 

Herlig at den nye konsollen er 100% bekreftet uansett :)

Lenke til kommentar

Kan se hardcore-argumentet, men Metroid Prime er jo en av de få spillseriene hvor Wiimoten virkelig skinner. Dette bringer oss jo forsåvidt tilbake til den modulære kontrollen som det ble slengt noen konsepter av rundt tidligere. :p

 

I forhold til flyttingen, så har jeg tatt det opp og etterspurt en forklaring. Inntil videre får vi heller satse på å diskutere konsollen, kontrollen, og ambisjonene til Nintendo.

Lenke til kommentar

Gi meg et nytt Metroid Prime uten wii-mote kontroll, SÅ snakker vi :D

 

Tenker mer på det faktum at om skal Nintendo kapre tilbake noen hardcore-kunder så bør de tilby vanlig kontroll i spill og. Ergo ville et nytt Prime spill vært glimrende. Men, syntes ikke man har like god kontroll med wii-mote nei.

 

What? Dette er jo et av de spillene som ble udiskutabelt mye bedre med Wiimote. Greit nok at alle selvsagt må få ha sine personlige preferanser, og en gjerne kan gi alle valgene, men dette utsagnet ville jeg heller kalt konservativt enn hardcore. Å være hardcore gamer betyr ikke, til forskjell fra det det ser ut som at folk tror, at man spiller Call of Duty eller WoW 40 timer i uken, eller at man blindt tror på all hypen til de store, 18-årsspillene. Og uten at jeg heller har noen fasit på hvilke spill som er hardcore og hvilke som ikke er det, så ville jeg trodd at det sette pris på bredden i mediet, og være nysjerrig og imøtekommende ovenfor nye måter å spille på, ville være en typisk egenskap hos en hardcore gamer. Ettersom Metroid Prime 3 ikke bare ga oss dette, men også etter de flestes mening lyktes i svært stor grad, så ville jeg trodd spillet var en hardcore gamers drøm. Til tross for dual analog-fetishismen.

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Litt mer rykter:

 

Nintendo skal vistnok fokusere meget sterkt på online med sin neste konsoll, og endelig lage den Pokemon MMO-en som alle har mast etter for å vise hvor bra online-delen fungerer på Super Wii/Stream. Nintendo forsøker å få dette spillet klart til launch slik at både community-delen og konsollsalget får seg en sterk start. Høres meget smart ut spør du meg.

 

Pikmin 3 skal også være spillbar på E3, og være klar til launch (endelig!). Ellers vil både et nytt Mario, Smash Bros og Star Fox være spillbart på E3 og klare til launch eller like etter.

 

Følgende spillserier vil også bli demonstrert i mer uferdig form:

Mario Kart, Zelda, Metroid og en helt ny ip (Miyamatos vannbaserte spill som han har nevnt mange ganger?).

 

Tredjepartsutviklere vil også vise følgende spill til konsollen:

GTA5, Red Dead Redemption 2, Rayman Legends, Red Steel 3 (kult om Ubisoft nok en gang bruker Red Steel til å demonstrere noe nytt og innovativt fra Nintendo), Final Fantasy XV, spill i Resident Evil, Mega Man og Monster Hunter-seriene fra Capcom, Modern Warfare 3, Metal Gear tittel fra Konami, Soul Calibur 5, Pac-Man Rebirth og nytt Tekken fra Namco, ny IP fra Ubisoft og selvsagt alle sportsspillene fra EA.

 

Om alt dette stemmer, noe det helt sikkert ikke gjør, så kan vi se frem til en meget godt start for Nintendos neste konsoll, og det kan se ut som om de store tredjepartsutviklerne endelig kan komme tilbake til Nintendo. Blir ekstremt spennende!

 

Edit: Det jeg virkelig kunne tenke meg å se er et nytt F-Zero, det hadde vært en fantastisk måte å vise styrken i den nye konsollen! Selv om mange sikkert synes at F-Zero er litt cheesy, så liker jeg godt både mythosen rundt serien, karakterene, bilene, byene osv, så det som virkelig hadde vært kult hadde vært et åpenverden- eller action-adventurespill satt til F-Zero-universet. Det måtte vært masse fokus på kjøring selvsagt, men også en mer interessant og humoristisk historie, og litt andre typer gameplay for å binde opplevelsen sammen, kanskje litt Yakuza-aktig, eller mer puzzlebasert. Mange ville sikkert hatet det som de hatet Star Fox Adventures, men personlig mener jeg at både Star Fox-universet og F-Zero-universet etterhvert har utviklet seg såpass posivivt at det ville være synd å bare utnytte de til å lage nisjespill, som jo spesielt Star Fox må sies å være i dag.

 

Hadde også vært fint med en helt ny action-adventureserie, eller gjennoppliving av en gammel en som Star Tropics eller Kid Icarus til konsoll. Jeg elsker Zelda, men det er dessverre for få lignende serier i spillverden, og Nintendo har jo vist at de mestrer dette fantastisk. Et nytt Star Tropics med en blanding av Zelda og Tomb Raider-aktig gameplay, med masse flotte farger, humoristisk men også seriøs historie, og selvsagt et brev fra Dr. Jones med i boksen :) Det hadde vært noe!

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

det du skriver der er temmelig likt det en dude på /v/ postet for ca. en uke siden (helt uten kilde), og det var også noen feil i det han skrev, slik som at det var red dead redemption 3 som skulle komme (når nr 2 ikke har kommet ennå), og så skrev han at EA skulle vise frem fifa 2013, nhl 13 osv. + at det virker litt for godt til å være sant.

 

håper såklart at det er sant, hadde vært awesome, men tviler sterkt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...