Gå til innhold

Skyrim-tråden: hvor dragefødte møtes for å prate om løst og fast


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilken level bør jeg være før jeg starter på Dragonborn og Dawnguard? Spiller på master. :)

 

Ingen av dem trigger før du er lvl 10 men burde vente til ihvertfall lvl 15 for å ikke bli rævkjørt på master :p

 

Jeg dro over til Solstheim som lvl 14-15 og på adept var jeg totalt avhengig av follower og conjuration spells for å ha sjans. Men igjen, noen har mer skills enn andre så er jo bare å prøve. Tenker det er lettere om du har ordnet deg noe ordntlig armor i forkant da, jeg dro over som mage og tålte dermed fint lite dmg.

Lenke til kommentar

Dæven steike så feig denne Malkoran var da. Spillet burde nesten ha en advarsel før sånne oppdrag om at de bør spilles når man har kommet seg godt opp i levels. Litt kinkig når det eneste jeg kunne bruke mot han var pil og bue og han hele tida kom mot meg så jeg måtte bytte posisjon, hvilket var heller vanskelig da han jo trengte ett "skudd" på å drepe meg. Ble relativt irritert da det viste seg at han fikk en skikkelig helse-boost hver gang jeg nærma meg å ta livet av han også. Den eneste grunnen til at jeg kom meg videre i spillet var fordi jeg tilfeldigvis hadde en singel scroll som fungerte. Flaks!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

liker skyrim best AMD eller Nvidia best?

 

Ut i fra erfaring med begge, vil jeg foreløpig deff svare NVIDIA! Nå var riktignok mitt/mine ATI-kort begynt å trekke på åra, men mer trøblete spill rent teknisk har jeg vel tilgode å oppleve. Det var aldri noe spørsmål om noe gikk galt og krasjet, men når. Sikkert blitt bedre med nyere kort.

 

Har nå Geforce GTX 670, og det kjører alt silkeglatt på ultra-high! Finner plutselig ut at spillet nå viser seg fra sin rette side, og synes faktisk det er svært så underholdende å begynne på nytt, noe jeg ikke hadde trodd jeg kom til å gjøre med det første! Yay!

 

Apropos: Er det mulig å kjøpe Dragonborn annetsteds fra enn Steam for 20 pund?

Endret av aphelion3
Lenke til kommentar

Ut i fra erfaring med begge, vil jeg foreløpig deff svare NVIDIA! Nå var riktignok mitt/mine ATI-kort begynt å trekke på åra, men mer trøblete spill rent teknisk har jeg vel tilgode å oppleve. Det var aldri noe spørsmål om noe gikk galt og krasjet, men når. Sikkert blitt bedre med nyere kort.

 

Har nå Geforce GTX 670, og det kjører alt silkeglatt på ultra-high! Finner plutselig ut at spillet nå viser seg fra sin rette side, og synes faktisk det er svært så underholdende å begynne på nytt, noe jeg ikke hadde trodd jeg kom til å gjøre med det første! Yay!

 

Apropos: Er det mulig å kjøpe Dragonborn annetsteds fra enn Steam for 20 pund?

 

Eg bruker en side som heter www.Gamesplanet.com Ganske billig og man får en Cd key som man legger inn i steam for å aktivere. Nå har eg ikke sett hva Dragonborn koster på GP men regner med det er billigere. Gjort noe gode og veldig billige kjøp der tidligere

Lenke til kommentar

Sannelig stor forskjell på hvor enkelt det er å levle opp skills. Alteration og illusion var kjempelette å ha med å gjøre, men jeg har teipa fast musa for å levle litt restoration i 50 minutter nå. Resultatet er bare å gå fra level 53 til 72 på den tida, hvilket må bety at man må holde på med restoration i flerfoldige timer. Det er jo ikke kjangs til at man klarer det ved normal spilling. Har rundt 130 timer i spillet og har brukt restoration ved hver anledning det har falt seg naturlig, som da altså bare fikk meg til level 53. 53 til 100 er jo tross alt ekstremt mye lenger enn 15 til 53, og jeg ser liksom for meg å bruke bortimot 1000 timer i spillet om man ikke lar restoration stå og gå mens man drar ut en tur e.l.

Endret av Dellers
Lenke til kommentar

Det greieste er vel å ha høyest mulig level, så kan man heller tilpasse våpen, armor osv. dersom det blir for lett. Selv om man er høy level trenger man jo ikke ha mer enn 30 i total armor (selv har jeg nå 1599 i det beste armor-settet uten å regne med shield) og kan gå rundt med en iron dagger som gjør så godt som ingen skade. Det er bedre å ha muligheten til å justere opp nivået frivillig enn å stå helt fast. For min del var hovedspillet ekstremt vanskelig fra rundt level 18 til 30, før det ble betraktelig lettere fra level 40-50 ( har spilt på adept hele veien). Nå er jeg level 75 og kan gjøre som jeg vil. Det eneste jeg må passe meg for nå er ancient dragons ettersom de tapper meg for krefter utrolig fort til tross for over 600 helse samt maks beskyttelse mot både ild og frost.

Endret av Dellers
Lenke til kommentar

Verktøykassa man har i Skyrim gjør at man i utgangspunktet kan komme seg greit ut av samtlige situasjoner når man har nådd ca lvl 20 +, men problemet er vel mer at man i kampens hete "glemmer" alle mulighetene man faktisk har med både spells, powers, potions OG shouts. Personlig syntes jeg det er kult å være low lvl ettersom man da blir tvunget til å bruke alt og ikke bare kan one shotte ifra avstand eller hive seg inn i en klynge med two handed :)

 

Jeg skal love at jeg måtte ty til det aller meste, selv scrolls, for å overleve når jeg dro over til Solstheim som lvl 15 :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...