Gå til innhold

Skyrim-tråden: hvor dragefødte møtes for å prate om løst og fast


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes Skyrim var kjedelig også. Det har ikke fått taket på meg. Synes det er for mye fjas og for mange dustete karakterer og mye dumt snakk som ikke passer inn.

 

Det er ikke Skyrim alene om, men med tiden så skal jo ting utvikle seg. Er sikkert ment for å høres kult ut, men er lei av at spill som alt fra GTA til Skyrim der statister gir deg uviktige kommentarer, ofte samme kommentar fra forskjellige personer mange ganger, og noen ganger helt upassende i forhold til situasjonen.

 

Ellers synes jeg det er rart at Fallout3 som er bygget på mange av de samme prinsippene slukte meg fulstendig, men ikke det samme med Skyrim. Mulig det hadde grodd på meg med lengre spilletid, men verken storyen eller spillet har fenget meg ennå.

 

Assasins Creed 2 derimot var knakende festlig.. Har store håp om Assasins Creed 3, og Xcom Enemy unknown.

Lenke til kommentar

I dag er det 1 år siden Skyrim ble lansert.

 

Jeg har 235 timer i Skyrim, ifølge Steam. Har sluttet å spille det da jeg har gjort omtrent alt av quests. Siste jeg spilte var Dawnguard. En helt grei DLC som ga meg noen timer ekstra. Hearthfire har jeg kjøpt bare for å ha den, men ikke giddet å prøve den. Synes ikke det er så veldig interessant å bygge hus i Skyrim.

 

Kommer sannsynligvis til å spille neste DLC som kommer i desember. Håper da inderlig at denne også ikke kommer eksklusivt til Xbox 360 og vi PC eiere må vente 30 dager +. Jeg har forstått det slik at det var kun de 2 første DLC's som skulle ha eksklusiv for Xbox 360.

Lenke til kommentar

Er vel ca 40 timer ut og har ikke gjort så mye av mainquest enda, men nå tror jeg det muligens har skjedd en helt forferdelig gamebreaking bug.

Kort fortalt så kom jeg til The horn of Jurgen Windcaller og gjorde meg ferdig i hulen og fant den lappen som ber meg reise til riverside inn. Det gadd jeg ikke akkurat på det tidspunktet så jeg begynte å vandre rundt på måfå og ta diverse sidequests. En av sidequestene var det oppdraget hvor man dreper Grelod the Kind og etterhvert får en lapp fra The Dark Brotherhood.

 

Etter en stund bestemmer jeg meg for å å fortsette på maniquest, drar til Riverside Inn og leier meg en seng for natten.

Bom! Våkner opp til starten på Dark Brotherhood questene langt borte Riverside Inn og får melding om at RetrieveThe horn of Jurgen Windcaller er FAIL.

 

Problemet var at jeg ikke helst visste hva som skjedde på det tidspunktet og antok at dette var noe som skulle skje og spilte videre i troa på at jeg dette var en fortsettelse på mainquest...

 

Så nå er jeg litt redd for at jeg bare må starte spillet på nytt. Eller så er det en mulighet for at det hersens hornet er der fremdeles?

 

 

Ps

Er på jobb så jeg får ikke sjekket nå. Håper kanskje noe andre har vært borte i samme sak.

Lenke til kommentar

Det er ikke så farlig om du kræsjer en quest line. Ved hjelp av konsollkommandoer kan du resette questene.

Jeg måtte gjøre det da en av dragene i hovedoppdraget gikk inn for kræsjlanding oppå en viktig NPC og begravde denne så hun ikke kunne bevege seg. Pga av det kunne hun heller ikke snakke med meg...

Jeg dreit i det og spilte i timesvis før jeg gikk tilbake og resatte hele questen med kommandoer.

 

Søk litt rundt på nettet så finner du både kommando og quest-IDen. :)

Endret av Dr. Mobius
Lenke til kommentar

Finnes det en mod som gjør lys bedre? Synes nesten alltid lyset virker ganske "løst" eller noe. Det er der, men kommer ikke fra en kilde. Vil ha all lys fra sola. Ser det er noenlunde slik i flere "Riften enhanced" feks, men finnes det en mod som fikser alt, eller må man ha en mod per by? Og hva med det i mellom?

 

Kjører det på ultra, i 1080p, får nok fps til å kunne ofre ett par for penere bilde.

Lenke til kommentar

Har spilt en del nå, på ny save. Kom til knife-camp, eller noe. Quest for å bli thane i en by.

 

Knerta en haug banditter, inkl lederen. Han hadde noe jævli badass armor. Denne vil jeg selge, men alt jeg kunne loote er bolten fra crossbow, som jeg knerta han med, og deadra? heart.

 

Er det noe lvl begrensning på loot?

 

Feil. Man finner mange mods på skyrim nexus som ikke er tilgjengelige på steam. For å svare på telefonsvarer sitt spørsmål: http://skyrim.nexusmods.com/mods/7654

 

Awesome, prøver den senere.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Spørsmål ang Dawnguard DLC`n, er det meningen/scripta at Belathor og Warmaiden blacksmith dama skal dø i ett vampyr angrep i Whiterun? Jeg quicksavet idet jeg hørte fighting men uansett hvor kjapp jeg er rekker jeg ikke bort og får drept vampyren før det er for sent. Utrolig upraktisk at de er borte med tanke på kjøo og salg av loot i Whiterun som jeg bruker mest...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...