Gå til innhold

Skyrim-tråden: hvor dragefødte møtes for å prate om løst og fast


Anbefalte innlegg

Tusen takk for et godt svar :) Er mer positiv til skyrim nå. Det eneste problemet er at jeg ikke har mer enn 17€, men jeg har snakket med en venn som er villig til å kjøpe skyrim til meg for å få bioshock infinite. Fikk det med 7970-kortet så. Selv om "alle" gir det TOPPKARAKTERER, er jeg ikke fan av det.

 

Får se hva jeg gjør mtp fast travel. Kan jo ta litt tid så. Men får se.

 

Men hvordan er dyreliv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er de fleste dyrene i vanilla gamet:

 

 

Men igjen så kan man jo adde det meste med mods, jeg har for eks lagt til wild horses, flokker av hester som løper rundt som man evnt kan temme. Pluss at det har blitt intrudusert nye dyrearter i DLC`ene som spesse fugler som befinner seg bestemte steder i Dawnguard og mye forskjellig annet i Dragonborn. Er såpass mye og variert dyreliv at man kan tjene gode penger tidlig i spillet ved å jakte :)

Lenke til kommentar

Jeg er helt ny her så vet ikke om jeg bommer litt med innlegget, får isåfall bare beklage på forhånd: Men.. Skyrim.. Det tok 3,5 år å utvikle ifølge Bethesda selv. Spillet ble gitt ut i November 2011. Det er snart 1,5 år siden. Noen som tror de har begynt å utvikle neste TES? Noen som tør å gjette når neste vil komme? Det blir jo isåfall så klart på neste generasjon av consoller. Jeg er så sinnsykt spent på hva det neste spillet vil bringe. Ser bort ifra ESO som allerede er annonsert. Jeg mener det er helt utelukket at de ikke kommer til å lage noen flere elder scrolls spill... (igjen, ser bort ifra Online.) Jeg har spilt Skyrim opp og ned i mente. Det er for min del et av de beste spillene jeg har spilt de siste årene. Jeg håper virkelig ikke det blir fem år til neste gang.

Lenke til kommentar

Inne på steam er jeg rimelig sikker på at det finnes tråd(er) om hva folk ønsker i neste TES. Husker jeg leste flere innlegg på dette mellom Oblivion og Skyrim, men husker ikke helt hvor... - Tror ikke det er noe i veien for å komme med egne forhåpninger i denne tråden.

 

Selv håper jeg først og fremst på at neste spill blir:

- vanskeligere

- mer spesialisert eller spisset, i Skyrim får man etterhvert altfor stor verktøykasse, imo (ja, jeg vet at det er gammeldags, og mer hardcore.)

- at bueskyting blir mer "realistisk" - at man må ta hensyn til gravitasjon, om ikke vindforhold, og at det er evnen til å beregne pilbane samt kraft til å dra buen som forbedrer seg med høyere skill.

 

Hyggelig med noen jenter her i blant! (Antar navnet ditt var brukt for lengst...) ;)

Lenke til kommentar

Er det få jenter her? Jeg må innrømme at det ikke akkurat er venninnene mine jeg prater om Skyrim med.. Men jeg trodde da det var en drøss med jenter som spilte Skyrim? Bare ingen i min omgangskrets. Kanskje de heller ikke er så aktive på forum.

 

Men.. Tilbake til fremtidige endringer:

 

Vanskeligere - Enig der.. Selvom jeg spiler på Master blir det fort for lett. Nå kommer jo den ny vanskelighetsgrad så får teste ut den

Bueskyting er kjempegøy, men jeg er enig i at den kan bli litt mer realistisk.

 

Hva mener du med mer spesialisert? Jeg er ikke så god på game-prat, så jeg må vel få det inn med teskje i blant...

 

Jeg håper at det blir større. Mye større.. Og apropos bueskyting: Det hadde vært utrolig gøy om det hadde gått ann å bruke hestene til annet enn å komme seg fra A til B. Skyte bue fra hesterygg for eksempel? Og alle andre våpen for den saks skyld.

 

Det er en ting jeg har tenkt lenge på ang. neste elder scrolls spill.. Vet ikke om det blir for mye å forlange, for jeg vet jo de allerede har jobbet mye med dette.. Men litt mer variasjon i dialogene? Når man spiller spillet så lenge som hvertfall jeg har gjort, blir man lei av de samme setningene om og om igjen. "I work for Belethor at the general goods store..." Kan NPC'ene (er det de de heter?) få mer historie, bevege seg litt mer random? Ikke de samme rutene om og om igjen.. Ville det vært fysisk mulig i et så stort spill med så mange karakterer? Det er veldig få omreisende karakterer. Hvertfall få omreisende karakterer av betydning. Hvis du for eksempel stopper på en random Inn finner du de samme folkene der. Kan de ikke bevege seg litt rundt? Det er mange Inn's som ligger i ingenmannsland som aldri har besøkende. Hadde vært gøy om man på en omreise plutselig møter en ny karakter der. Det gjør spillet plutselig mer uforutsigbart og spennende. Ikke så "statisk". Jeg kan lite om hvordan man lager spill. Jeg forstår at dette kanskje blir veldig omfattende, men det må da være mulig på fremtidens consoller? Jeg spiller da altså på Xbox, og har veldig liten innsikt i hvordan sånne "mods" til PC foregår.. Godt mulig det finnes Mods for dette?

Endret av Aniratak
Lenke til kommentar

Er fullt mulig å kjempe fra hesterygg ja.

 

http://www.youtube.com/watch?v=H7s-8u9ox4M

 

HVA?!? Men... Er det mulig uten mods? Jeg spiller på Xbox. Så flaut isåfall.. For min del. Jeg må prøve det ut med en gang.

 

Skulle tro jeg begynte å spille spillet i går. Men har ridd veldig lite på hest, og diskuterte nettopp dette med en venn for en stund tilbake. Så det er ikke bare meg som har misforstått. Det er meg og en til, hehe

Endret av Aniratak
Lenke til kommentar

HVA?!? Men... Er det mulig uten mods? Jeg spiller på Xbox. Så flaut isåfall.. For min del. Jeg må prøve det ut med en gang.

 

Skulle tro jeg begynte å spille spillet i går. Men har ridd veldig lite på hest, og diskuterte nettopp dette med en venn for en stund tilbake. Så det er ikke bare meg som har misforstått. Det er meg og en til, hehe

 

Er fullt mulig uten mod ja =)

 

Ble introdusert i patch 1.6.

Lenke til kommentar

Hva mener du med mer spesialisert? Jeg er ikke så god på game-prat, så jeg må vel få det inn med teskje i blant...

 

Jeg håper at det blir større. Mye større.. Og apropos bueskyting: Det hadde vært utrolig gøy om det hadde gått ann å bruke hestene til annet enn å komme seg fra A til B. Skyte bue fra hesterygg for eksempel? Og alle andre våpen for den saks skyld.

 

Når jeg sier mer spesialisert, så mener jeg at det ikke trenger å være så lett å gå raskt opp i skill - på alle felter, at man må prioritere beinhardt som mage, thief el. lign. Det er for mange gode "perks" tilgjengelig for tidlig, og for mye goodies generelt som ligger rundt. Jeg skjønner at dette er for å tiltrekke den gemene hop, men for oss andre blir det litt for lite som "trekker" på den såkalte "epic-quest"-siden.

 

Når det gjelder størrelse, trenger det ikke være større for min del, bare det er fylt med kvalitativt innhold (Gothic 2 er et perfekt eksempel på dette.)

 

Glemte også å si at jeg vil ha bort alt som er i nærheten av level-scaling. Da blir det mye mer interessant, og man har vanskelige soner man bare kan glemme å forsere tidlig i spillet.

Lenke til kommentar

Er det få jenter her? Jeg må innrømme at det ikke akkurat er venninnene mine jeg prater om Skyrim med.. Men jeg trodde da det var en drøss med jenter som spilte Skyrim? Bare ingen i min omgangskrets. Kanskje de heller ikke er så aktive på forum.

 

 

Er jente selv og det er kun EN av mine venninner som spiller Skyrim. Faktisk bare hun som gamer i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...