Gå til innhold

Skyrim-tråden: hvor dragefødte møtes for å prate om løst og fast


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

Jepp, Steam autofikser biffen. Håper ikke denne patchen får noen innvirkning på noen av mine 120 mods, får teste litt ikveld :)

 

Eneste "problemet" er at skse ikke var oppdatert i går kveld. Regner med at det er fiksa i dag. Pluss oppdatering til unofficial patchene.

Lenke til kommentar

SKSE bruker å være tidlig ute med å oppdatere :)

Håper jeg får tid i påsken nå til å dra fram Skyrim, til enten xbox eller PC å spiller det i et par dager uten forstyrrelse :)

hadde vært digg :)

 

Å hva ville dere spilt på? xbox vs PC? Regner med de fleste sier PC pga mods:P

men om vi ser bort i fra mods?

Endret av Freestyle199
Lenke til kommentar

Sannelig stort spill det her, men ble overraska over at jeg ikke nådde level 81 før jeg var ferdig (uten DLCer). Etter 174 timer er jeg ferdig med absolutt alt det andre (alle dungeons, alle quests bortsett fra de som aldri slutter), men kom "bare" til level 79. Det var rett og slett ikke nok fiender å slakte, så regner med at det tar minst én DLC å makse ut one-handed, two-handed og archery. One-handed tar jo fort nesten 100 kills per level etter level 80 har jeg merka, og mtp. at det sjelden er mer enn 10 fiender i en dungeon tar det jo sin tid...

Lenke til kommentar

Fy fillern! Hadde aldri trodd jeg skulle få en Skyrim-renessanse! Storkoser meg med (som vanlig) bue-snikskyting og destruction-magi denne gangen. Forrige runde gikk jeg tungt for conjuration, bare for å finne ut at denne skolen var tonet betraktelig ned fra Oblivion, og ikke er i nærheten like kraftig som der....

Lenke til kommentar

Er dette spillet verdt et kjøp? Selv hater jeg alt av medieval til vanlig, og jeg er helt ny innen Rpg-spill. Ellers så ser dere ut til å være et langvarig spill. Men er det varierte oppdrag?

 

Har du tenkt til å spille det på PC så får du mine varmeste anbefalinger! Alt i alt har du mye større variasjon i oppdrag enn for eks i fps`er med rpg innslag som borderlands eller farcry3. Vanilla spillet i seg selv er stort og ekstremt innholdsrikt men med mods så blir jo mulighetene og gjennspillingsverdien nesten uendelige, det er tross alt det spillet jeg har brukt desidert mest tid i siden det kom i 2011.

 

Er du vant med FPS`er så må man nok lære seg å være mer tålmodig, en full gjennomspilling tar ikke 10 timer men heller 100 - 200 timer +, helt opp til deg. Så ja er verdt penga ;)

Lenke til kommentar

 

 

Har du tenkt til å spille det på PC så får du mine varmeste anbefalinger! Alt i alt har du mye større variasjon i oppdrag enn for eks i fps`er med rpg innslag som borderlands eller farcry3. Vanilla spillet i seg selv er stort og ekstremt innholdsrikt men med mods så blir jo mulighetene og gjennspillingsverdien nesten uendelige, det er tross alt det spillet jeg har brukt desidert mest tid i siden det kom i 2011.

 

Er du vant med FPS`er så må man nok lære seg å være mer tålmodig, en full gjennomspilling tar ikke 10 timer men heller 100 - 200 timer +, helt opp til deg. Så ja er verdt penga ;)

Takk for gode svar :) (Hvis jeg formulerer meg litt rart, er det fordi jeg skriver på mobil, og fordi jeg er i litt dårlig humør :p)

 

Jeg er vant med fps-er, og har en del spill innen sjangeren. Men jeg er en stor fan av lange, og helst gode historier. Håper virkelig at skyrim har det jeg er ute etter, selv om jeg har det meste imot alt som er fra medieval era. Jeg er forsåvidt ganske ny innen pc-gaming, og jeg skal bygge pcen i signaturen så fort jeg har mulighet til det. Etter det skal jeg spille mer, og bare pc :) Jeg skal se hva det blir til. Jeg har foreløpig en haug med spill som jeg ikke er ferdig med, så jeg venter om det blir noe kjøp. Har også lyst til å vente til et evt. steam-salg :p

 

Men jeg har noen spørsmål her:

 

- Hvordan fungerer roleplay i dette spillet, og hvordan er levling?

 

- Hvor varierte er missions, og er det mulighet for å skru av det meste av hjelpemidler? Har spilt far cry 3 på ps3, men alle hjelpemidler og hud ble veldig plagsomt. Installerer snart ziggys mod på pcen, og skal spille fra start med den.

 

- Hvordan er wild life i spillet? Hvor variert, og hvor ofte kan en forvente encounters?

 

- Er det mulighet for andre måter å komme seg fra A til B enn å gå? (Hater forøvrig fast travel)

 

Huff, dette ble et langt og surrete innlegg, men får satse på at det går bra :)

Lenke til kommentar

- Er det mulighet for andre måter å komme seg fra A til B enn å gå? (Hater forøvrig fast travel)

Mulighetene for å komme seg fra A til B er:

- Gå

- Kjøpe hest å ri på den

- Kjøpe en tur med hest å kjerre (er kun til de store byene)

- Fast travel til alle steder på spillet som du har vært på

Lenke til kommentar

En mere epic måte å fast travele er å fullføre Dragonborn-DLC'n, da får du en shout som kan temme drager så du kan ri på dem. Men du styrer ikke dragen selv. Du kan sette den til å fly til points du har vært allerede, akkurat som fast travel. Kan også sette targets og grille dem fra lufta.

Bare at den flyr dit istedet for bare en loade-skjerm. Og så må du finne en drage først, da.

 

Du blir fort lei av å gå eller ri lange strekninger da det nesten aldri skjer noe på veiene.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Takk for gode svar :) (Hvis jeg formulerer meg litt rart, er det fordi jeg skriver på mobil, og fordi jeg er i litt dårlig humør :p)

 

Jeg er vant med fps-er, og har en del spill innen sjangeren. Men jeg er en stor fan av lange, og helst gode historier. Håper virkelig at skyrim har det jeg er ute etter, selv om jeg har det meste imot alt som er fra medieval era. Jeg er forsåvidt ganske ny innen pc-gaming, og jeg skal bygge pcen i signaturen så fort jeg har mulighet til det. Etter det skal jeg spille mer, og bare pc :) Jeg skal se hva det blir til. Jeg har foreløpig en haug med spill som jeg ikke er ferdig med, så jeg venter om det blir noe kjøp. Har også lyst til å vente til et evt. steam-salg :p

 

Men jeg har noen spørsmål her:

 

- Hvordan fungerer roleplay i dette spillet, og hvordan er levling?

 

- Hvor varierte er missions, og er det mulighet for å skru av det meste av hjelpemidler? Har spilt far cry 3 på ps3, men alle hjelpemidler og hud ble veldig plagsomt. Installerer snart ziggys mod på pcen, og skal spille fra start med den.

 

- Hvordan er wild life i spillet? Hvor variert, og hvor ofte kan en forvente encounters?

 

- Er det mulighet for andre måter å komme seg fra A til B enn å gå? (Hater forøvrig fast travel)

 

Huff, dette ble et langt og surrete innlegg, men får satse på at det går bra :)

Bumper denne jeg. Håper det går bra ^^

 

Noen andre her som ikke er noe glad i fast travel?

Endret av EveryGameGamer
Lenke til kommentar

Jeg er i utgangspunktet ikke noe fan av fast travel jeg heller men i Skyrim så syntes jeg avstandene ble såpass store at når man "bare skal hente noe" som man for eks har glemt i en by på andre siden av mappet så.. vel.. kan fort ta en time å gå :p Jeg bruker strengt tatt ikke fast travel på den originale måten noe særlig, har heller lagt til en mod som heter travelling caravan home

som kan reise til 9-10 forskjellige steder rundt om i Skyrim også heller ha det som base og gå/ri derifra.

 

Når det kommer til UI og HUD kan du også justere dette akkurat som du vil med hjelp av mods.

 

Ellers så fungerer skills/perks osv mye som man er vant til i andre spill. Når du når neste lvl så får du en perk som kan sette inn i en av 18 skill trees (http://elderscrolls.wikia.com/wiki/Skills_%28Skyrim%29)

 

Man kan nesten ikke skrive om alle detaljene i Skyrim, det må nødvendigvis bli en wall of text.. Bedre å bare hoppe inn i det, evnt søke litt på youtube om man lurer på noe. Her er ihvertfall en liten Skyrim intro video kommentert av Todd Howard:

 

 

 

Ellers så er Gopher min favoritt med tanke på Skyrim og lets plays, tror han er på tredje gjennomspilling nå og mye man kan lære av å sjekke ut videoene hans:

 

http://www.youtube.com/user/GophersVids

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...