Gå til innhold

Skyrim-tråden: hvor dragefødte møtes for å prate om løst og fast


Anbefalte innlegg

Håper jeg kan stille et lite spørsmål her i stede for å lage en helt ny tråd. Vist jeg bruker heavy armor og Conditioning perken, kan jeg bruke stealth like effektivt som folk i light armor eller cloth da?

 

Mener å huske at det uansett lager mer lyd med tanke på sneak enn om du da hadde brukt light armor. Er vel først og fremst det at det ikke lenger veier noenting å ha på heavy armor.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet for min del er at jeg har alt max'ed out omtrent. Jeg valgte aa spille som Nord med fokus paa Two-Handed Weapons, spesilelt Battleaxes og Heavy Armor. Alle de 'viktige' statsene er 100, 2HW, Heavy Armor osv. Jeg bruker omtrent aldri magi saa alle magi-statsene er ca 15-25. I tillegg har jeg fullt Daedric Armor og vaapen, inkludert pil og bue. Jeg begynte aa enchante rustningen osv, men det var egentlig liten vits. Jeg steamroller stort sett alt, selv om jeg hadde noe overraskende hadde ganske store problemer mot siste boss-levelen en periode. Det skal paapekes at jeg spiller (spilte, egentlig) paa den vanskeligste vanskelighetsgraden.

 

For meg er det vanskelig aa engasjere meg videre naar jeg har gjort 'alt' og utforsket 'alt.' Det vil si, jeg har gjort ferdig main questet, tuslet rundt hele verdenen, utforsket utallige ruins osv, gjort ferdig Companions delen - bortsett fra at jeg ikke ville bli varulv. For meg blir det feil aa gjore Dark Brotherhood og Magic Guild delen pga. mitt karaktervalg. Han er en kriger, og ikke en snikmorder/magist. Det sier litt at jeg spilte ca 150+ timer den forste maaneden spillet kom ut, men at jeg ikke har spilt spillet siden Desember i fjor. Kanskje vil den nye expansion packen gjore at jeg kommer mer tilbake. Jeg har heller ikke lastet ned mods - men jeg tar gjerne i mot forslag.

 

Kan forovrig legge til at karakteren min er level 38.

Lenke til kommentar

Ja da er det jo bare å gå igang med installasjon av mods da også spille videre i Skyrim 2 ;)

 

Her er Skyrim mod tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1401144

 

Finner det meste der, selv spiller jeg nå Skyrim med ca 80 installerte mods. Blir ett helt annet spill og har nå nærmere 300 timer (hadde 100 timer etter første gjennomspilling uten mods så spillet får en betydelig lengre levetid)!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Vil jo tro man kan reise fram og tilbake.

 

Solstheim er vel ikke akkurat noe nytt område, da det var med i Morrowind: Bloodmoon.

 

vel, er vel neppe alle her som har spilt morrowind, eller tilleggspakkene for saks skyld.

Endret av Slettet+130498
Lenke til kommentar

Hvis vi ser sånn på det, så er INGENTING nytt i Skyrim, fordi alle regionene i Tamriel var tilgjengelig i Daggerfall fra 1996. Også skyrim.

 

Vel det var vel strengt tatt Arena (1994) som hadde alle regionene.

 

Daggerfall, derimot, var på en måte mindre da det "bare" var landene rundt Illiac Bay (altså Sky Rock og Hammerfell, pluss Wayrest, en inneklemt bystat på grensa mellom de to), men alikevel var disse ingame tilsammen like stort som Storbritania, og ingame den største verden i TES spillene.

 

oversiktskart her:

http://www.skyrimpor...-map-of-tamriel

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...