Gå til innhold

Fable 3 tråden


Mr. Pants

Anbefalte innlegg

Fable III var for meg et bitte lite steg tilbake i fra Fable II. Stemningen er det ingenting å klage over og historien var også veldig bra, men jeg følte at Magi nå var helt overlegen de andre og Melee brukte jeg så og si aldri. Det jeg heller ikke likte var det de gjorde med interaksjon med NPCer. Alt i alt var Fable II et bedre spill fra mitt synspunkt.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg angrer på at jeg kjøpte spillet...

Fable 2 var utrolig kult, runna det 3 ganger.

 

Vet liksom ikke helt... Det er noe med Fable 3 som følest.... gammelt og utbrukt.

 

Edit: Mangel på helsebar ødela masse for meg egentlig... Er komt til punktet hvor kongen skal holde tale, og til nå har jeg ikke brukt en eneste pai.a

Endret av Avalon.TLW
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Vurderer Fable 3 littegrann, men har lest at gameplayet er så dumma ned og simpelt. Er dette sant?

 

Du har null UI, fordi de mener at alle valgene du tar skal være rent logiske uansett. Dvs du trenger strengt tatt ikke noe inventory for å finne ut hvordan du plukker frem et sverd i en kamp. Du kan bytte mellom nærkamp, skytevåpen og magi i en kamp når som helst, og alle tre bruker hver sin knapp. Når det gjelder andre ting som å åpne dører, snakke med folk osv har du bare en knapp. Alt i alt er det veldig strømlinjeformet for å gjøre det ås tilgjengelig som mulig. Vi har ikke engang en healthbar nå, men strengt tatt trengs det ikke. Du ser med en gang hvor skadet du er. Ikke trenger du lete etter healthpotions osv heller, da disse dukker opp automatisk i en kamp. Du trenger derfor bare å trykke en knapp for å bruke dem.

 

Men det er ikke dermed sagt at det er "dumma ned og simpelt". De har bare fjernet mye av det som er overflødig. Om du tar Civilization som et eksempel måtte vi først innom tunge menyer og alt det tullet der for å se hva en by drev med, men i Civ V er det mulig å se det meste rett fra kartet. Det gjør bare spillet mer tilgjengelig, men selve spillet er enda mer avansert enn Civ 1.

 

Anyway, har endelig fått Fable III til PC, og bortsett fra å måtte være innlogget i Games for Windows Live mens jeg spiller elsker jeg det. Det var på tide vi fikk et fantasyspill med pistoler og gevær, og resten av spillet er svært bra. VO er svært bra, historien grei nok (som forventet, egentlig), grafikken meget bra og kontrollene (med gamepad) perfekte. Det eneste jeg ikke liker helt er at det blir en god del reising frem og tilbake for å få folk til å like deg, men det er raskt gjort via kartet, og man kan selvsagt plukke opp mange quester på rad og gjøre alle på en gang.

 

Høydepunkt på langt? Spiller dame, så lette gjennom byen til en annen dame jeg kunne flørte med. Vi ble nære venner, og etter jeg kjøpte Lover's Pack ble vi veldig nære venner, for å si det sånn. Jeg fridde på toppen av en bakketopp mens vi hadde en date, men hun ville ha ring. Så jeg skjøt henne, pælmet liket utenfor stupet, dro ned til byen og fant meg en annen dame i stedet mens jeg leter etter en ring. :p

Lenke til kommentar

Har kjøpt Fable Collectors Edition, og har bestem å gi spillet en sjanse. Men nå har jo PC-versjonen dukket opp, og jeg kjøpte meg nettopp en skikkelig god gamer PC. Frister derfor å selge 360-versjonen og heller kjøpe PC-versjonen når den går ned i pris... Vanskelig valg!

Lenke til kommentar

Du kan jo prøve xbox360-versjonen og se om du liker den først?

 

Btw oppdaget noe rart. Har prøvd å ha sex med stort sett alt av hunkjønn som kan krype og gå i Bowerstone over en viss alder, men de aller fleste sier vi må være gift først. En eller annen Carolyn driver og følger etter meg hele tiden og maser om en ring (og da mener jeg at jeg tok henne i hånda og dro henne med til Dwellers camp og etterlot henne der, men jaggu dukket hun ikke opp i Bowerstone igjen). Men den som leter lykkes, og jaggu klarte jeg ikke å ha sex med Selina The Tailor gjentatte ganger uten å gifte meg med henne først. Men det verste er at jeg spiller som dame og hun er selvsagt dame, så hvorfor sier en av dem da "you naughty boy!" under akten? Er det noe jeg burde vite om henne? :p

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei noen som vet hvordan jeg gifter meg i Fable 3 ? Prøvde å gi en giftering til "kjæresten" men får ikke opp alternativet "give ring" eller noe slik. Hun maser hele tiden om at hun vil gifte seg, så tror det er tiden for det. Noen som vet hva jeg gjør feil :p?

Har lyst på Acivments ;)

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har nå blitt ferdi med storyen og tatt han "Darknes" fyren. Så skulle jeg nå gå rundt i byene kjøpe ting og slikt men alle selgere ser ut til å være døde :( Folk ligger random døde. WTF!? har ikke vi vunnet krigen?

 

Men hva skal jeg gjøre? Jeg får ikke kjøpt noe, ingenting. Gatene er så og si uten folk, og har en følelse at alt liv i spillet er borte. Det er nesten bare vakter som er igjen ser det ut som :(

 

PS: Tok et oppdrag hvor jeg skal kjøpe ring og "gifte" meg med en kjerring, men får jo ikke kjøpt ringen :/

Lenke til kommentar

Har nå blitt ferdi med storyen og tatt han "Darknes" fyren. Så skulle jeg nå gå rundt i byene kjøpe ting og slikt men alle selgere ser ut til å være døde :( Folk ligger random døde. WTF!? har ikke vi vunnet krigen?

 

Men hva skal jeg gjøre? Jeg får ikke kjøpt noe, ingenting. Gatene er så og si uten folk, og har en følelse at alt liv i spillet er borte. Det er nesten bare vakter som er igjen ser det ut som :(

 

PS: Tok et oppdrag hvor jeg skal kjøpe ring og "gifte" meg med en kjerring, men får jo ikke kjøpt ringen :/

Du må kjøpe juvel butikken ligger med broen i market districkt :)

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...

Jeg har kommet ca halveis i spillet - og nå klarer jeg ikke å starte spillet, det låser seg. Sirkelen rundt høna på høyre side snurrer noen sekunder før den stopper, og så skjer det ikke noe mer. :dontgetit:

 

Jeg har CE utgaven, det siste jeg gjorde var å prøve å få over 2000 på Mortar Game.

 

Likte spillet godt, selv om det var en del problemer med at det gikk sakte, låste seg i korte øyeblikk og følgestripa som stadig forsvinner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...