Gå til innhold

Fable 3 tråden


Mr. Pants

Anbefalte innlegg

fable3logo-500x125.jpg

Platform: Xbox 360 og Windows

Utvikler: Lionhead

Sjanger: Action/adventure/rpg

Moduser: Enspiller og flerspiller

Lanseringsdato: Xbox 360: 29. oktober Windows: TBA

 

post-184-1100277537_thumb.jpg

 

Set 50 years after the events of Fable II, the continent of Albion, where the Fable series is set, is under the control of a tyrant king named Logan. The player's character, known as a "Hero," is forced into a quest to become a revolutionary leader to defeat the king after an "injustice" happens to their parent, believed to be at the hands of the tyrant. Over the course of the first half of the game, the Hero will overthrow the tyrant and become ruler of Albion themselves. During the second half of the game, a foreign nation will threaten Albion and the player has to decide how to react to it.

 

Nye funksjoner og forbedringer:

  • Skikkelig co-op
  • Mulighet til å gifte seg med venner via co-op modusen
  • HUD-fritt gameplay
  • Weapon-morphing: Våpen som endrer seg etter spillestilen din
  • Location-morphing: Områdene endrer seg etter hvordan du styrer landet.
  • En dedikert "berøringsknapp" som gir deg muligheten til å ta på NPC-er i spillet
  • Lagringsdataen fra Fable 2 kan overføres til Fable 3.

 

Preview:

http://www.youtube.com/watch?v=lpR2Uy2VLMc

Screenshots:

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

post-224-1100277688_thumb.jpg

post-19-1100277796_thumb.jpg post-19-1100277839_thumb.jpg post-112-1100278170_thumb.png post-203-1100278351_thumb.jpg

 

| Wiki link | CGI-trailer for spillet | Intervju med Peter Molyneux | Behind the scenes: Historien i Fable 3

Endret av Leflus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gleder meg egentlig ikke. Gikk i fella med å glede meg til Fable2 etter å ha elsket Fable. Syns Fable2 var et utrolig skuffende dårlig spill i forskjell til forgjengeren

Hehe. For meg var det helt motsatt. Jeg likte ikke Fable, men jeg elsket Fable 2. Det er på ingen måte et perfekt spill, men jeg ble bare helt forelsket i verdenen spillet foregår i.

 

Jeg skjønner dog godt at en del ble misfornøyde med 2'ern. Vi får bare håpe at Molyneux klarer å rette opp igjen det han gjorde feil. :)

Lenke til kommentar

Jeg prøvde fable 1 når det kom ut og jeg forstod ikke en dritt. Noen år senere prøvde jeg fable 2 og elsket det. Noen dager senere kjøpte jeg fable 1 og elsket det mer enn fable 2. Selv om jeg fikk et litt rart syn på historien.

 

Jeg skal holde håpene nede for Peter Molenyx har en tendens til å skape stor hype over spill. Så lenge han ikke snakker om "milo." :p

 

Etter Fable håper jeg Lionhead lager Black and White 3. Det er etter min mening det beste RTS spillet. Ikke bare er det helt unikt men har nydelig grafikk som krever nærmest ingenting. For ikke snakke om det at du kan plukke opp 100 uskyldige folk og kaste de på fienden :D

Lenke til kommentar

For min del klarer jeg ikke å se det store i Fable 2. Jeg har nå spilt det i sikkert rundt 10 timer, men klarer egentlig ikke å spille det for noe annet enn å bli ferdig med det. Hadde det ikke vært for at jeg i prinsippet minst vil iallefall fullføre de spillene jeg kjøper tviler jeg sterkt på at jeg hadde gjort det.

 

For meg blir hele stilen veldig slitsom.

Lenke til kommentar

Jeg skal holde håpene nede for Peter Molenyx har en tendens til å skape stor hype over spill. Så lenge han ikke snakker om "milo." :p

Morsomt at du skulle nevne det. I intervjuet jeg linket til i OP'en beklaget Molyneux for å ha overhypet Fable. Derfor prøver han nå å kun snakke om ideer som han vet han kan klare å realisere.

Lenke til kommentar

Har aldri fått spilt noe fable, men synes det virker interessant. Eneste problemet er at hver gang jeg ser en video med Molyneux så blir jeg direkte kvalm, måten han utrykker seg på er bare helt forferdelig. Ødelegger litt for interessen når den som prøver å fange den bare irriterer vettet av deg :p Hadde de bare hatt en vanlig person som ikke var så full av BS til å representere spillet så tror jeg nok de hadde klart å suge meg helt inn.

Endret av Ares
Lenke til kommentar

Hah! Nå skal jeg gifte meg med alle vennene mine som går til innkjøp av Fable 3!

Kult med Fable 1 og 2. Savnet Buen i 2en. Skjønner ikke hva som var dårlig i 2eren bortsett fra at det føltes litt ut som det led av bossfravær.

Litt sketisk til å ta vekk helsemåleren og dette nye xp systemet. Det er vel sikkert egentlig helt det samme med oppgradering av triksene bare at du heller bruker disse followersene dine istedenfor rå xp. Håper du kan nedgradere enda, det var herligt å kunne ta vekk høyden, machonessen og de blå linjene av og til mens du tok en tur i byen og ville se hot ut.

Gleder meg!

Lenke til kommentar

Kommer ikke engang på andre ting som kan spille noen rolle.

Hva med valget man tar helt på slutten av storyen i Fable 2? ;)

 

Du er egentlig inne på noe med posten din. Jeg tror at vi må belage oss på at det bare er snakk om overfladiske forandringer og litt ekstra gull og utstyr.

 

Gametrailers intervjuet for øvrig Molyneux på X10-messen. Jeg må si at ideen bak Fable 3 er veldig god. Judgement-systemet har potensiale.

http://www.gametrailers.com/video/x10-feeling-fable-iii/61954

Lenke til kommentar

Jeg likte både Fable 1 og 2, selv om jeg foretrakk perioden Fable 1 foregikk i. Kanskje jeg var litt immun mot pratet til Molyneux etter å ha spilt Black and White tidligere - gode spill, for all del, men ikke messias, slik han framstilte det. At heller ikke Fable tilsvarte vår frelsers gjenkomst kom derfor ikke som noen overraskelse, og jeg kunne like spillet for hva det var - et velpolert action-rpg med et nytt og morsomt system for å avgjøre hvordan karakteren din skulle se ut.

 

I Fable 2 savnet jeg at klær/rustninger var noe annet enn bare kosmetisk, og at "Skill" ikke bare var å bruke avstandsvåpen, men også sniking og stjeling. Det er imidlertid bare småting, og veies opp for av, tja, for eksempel muligheten til å være hushai. Det hele gjorde meg en smule nevrotisk, men jeg ble da både rik og berømt til slutt.

 

Jeg er litt skeptisk til fjerningen av det tradisjonelle interfacet, men samtidig er det betryggende at noen tør å prøve nye ting i denne sjangeren også. Alt i alt gleder jeg meg behørig til Fable 3, uten at jeg har planer om å gå helt av hengslene.

Lenke til kommentar

Har ikke spilt Fable, men har spilt Fable 2 en god del, og det falt ikke særlig i smak. Lite engasjerende, kvalmende effekter (har aldri opplevd så mye etterslep i et spill på skjermene jeg har prøvd det på, noen gang) og skøytegangen i tillegg til lite tilfredsstillende samarbeidsmoduser og en vannvittig treg meny ødela opplevelsen for min del. Kommer til å gi det en sjanse til, en eller annen dag, men inntil videre stiller jeg meg skeptisk til oppfølgeren.

Lenke til kommentar

Fullførte Fable+dlc et utall ganger til xbox og synes ikke oppfølgeren kunne måle seg på noen andre områder enn frihet og grafikk. Fable hadde vanskeligere og mer brutale valg, utrolig god story og stilige bosser, men "enflame" var veldig OP. Når det er sagt, må jeg bare konstatere at Fable3 blir et kjøp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...