Gå til innhold

Fable 3 tråden


Mr. Pants

Anbefalte innlegg

Hvor ille er det å få tak i alle "Seals? Jeg er fast bestemt på å få åpnet alle kistene i "Road to Rule", men er litt bekymret for hvor mange timer man må grinde for å få dem.

 

Hvis du gjør noe snilt mot en innbygger (dvs, danse, kile, plystre osv.) får du EN guild seal. Du får jo også i kamp, men ikke like mye. Er også et sverd som gjør at du kan tjene guild seals i kamp fortere etter å ha drept så og så mange.

 

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor ille er det å få tak i alle "Seals? Jeg er fast bestemt på å få åpnet alle kistene i "Road to Rule", men er litt bekymret for hvor mange timer man må grinde for å få dem.

 

Hvis du gjør noe snilt mot en innbygger (dvs, danse, kile, plystre osv.) får du EN guild seal. Du får jo også i kamp, men ikke like mye. Er også et sverd som gjør at du kan tjene guild seals i kamp fortere etter å ha drept så og så mange.

 

:)

 

Fordi det ikke er noe pub games fant jeg ut at jeg skulle denge litt innbyggere etc. Resultatet ble en haug med seals fordi man både får for å være snill og slem. Når du er konge får du seals bare ved å dytte borti folk, enten fordi de er redde, eller fordi de liker deg. Du kan da igjen være snill/slem for å få mer. Fikk 20 stykk bare for å gå gjennom Bowerstone Market :whistle:

Uansett har jeg enkelt grindet til meg mesteparten av seals/kister ved å gjøre quests, spes de følgequestene.

 

 

Noen andre som har grillet kona enda? Lurer litt på om man skulle hatt noe for det eller ikke, annet enn at det dukket opp 10+ nobles utenfor rommet.

Lenke til kommentar

Så man kan åpne kistene også etter man har blitt konge? Jeg har med hensikt utsatt revolusjonen min for at den skulle gi meg mest mulig, men om man kan fortsette etter man har blitt konge fortsetter jeg bare.

 

Yup, det fungerer fint.

 

Du kan til og med åpne den siste kisten av en eller annen type (melee etc.) og betale totalsummen for alle oppgraderingene med en gang. Det blir ikke billigere, men jeg fant ut at det ikke var interessant å bruke alt underveis uansett.

Lenke til kommentar

Etter å ha slaktet sikkert 100 guards (og en del tiggere) for å få levlet Mr. Stabby, får jeg også seals bare ved å gå rundt i Brightwall.

 

Men spillet er alt for lett ja.. Brukt totalt et par health potions, og har heller aldri blitt "drept". I tillegg er jo boutny-greiene helt sykt lave.. 15k for å drepe ca. 50 vakter (som ikke nøler ved å legge ned sverdet når du signaliserer at du er ferdig med massakeren).. Tjener ca. 10x så mye hvert 5. min uansett, og om man ikke føler for å betale er det bare å trykke start og teleportere seg til en annen plass. I Fable 1 tømte jeg en landsby for inbyggere, og jeg kunne jo gjort det samme her uten "straff", annet enn at jeg kan tenke meg inntekten ville falt litt.

Endret av Ograv
Lenke til kommentar

Spillet er så buggy at det ikke er morsomt engang. På en av savene våre sitter vi nå klin fast i "The Game"-questet, på samme sted som halve internett. Man kan ikke avbryte questet og komme seg ut igjen, fordi det er et sånn "alternate reality"-type quest, og man kommer ikke videre fordi et eller annet er bugget eller glitchet.

 

Hvis noen har en løsning er den mer enn velkommen, vi har prøvd alt fra loading og hard reset av konsollen til å installere spillet til harddisken. Ingenting virker. Det betyr at en save med et betydelig antall timer spilletid basically er død, og det er selvsagt "ingen ETA" på en patch, hvis den i det hele tatt virker.

Lenke til kommentar

Har ikke møtt på noen bugs jeg. Eneste som kan ligne på en bug var at jeg ufrivillig gikk på date med en random dame fremfor å fri til en annen.

 

Da er du utrolig heldig siden spillet kryr av de.

 

"Gull-tråden" som blir borte, belønninger for oppdrag som du aldri får, quests som henger seg opp (f.eks Walter i en spesifikk quest, stopper bare helt opp og fortsetter ikke eventen), "triggers" som ikke blir utløst, osv osv.

Lenke til kommentar

Ograv: Har du fått åpnet kista, eller trenger du fortsatt hjelp? Har endelig fått spillet nå.

 

Har ikke hatt tid til spilling pga. jobb og eksamensstyr, men om du eller noen andre har lyst på mine 5-6 millioner er det bare å adde meg på Live (Ogravstein). Godt mulig jeg spiller litt på søndag. Hvordan gir man bort penger (og andre ting) forresten? Noen som har prøvd?

 

Sjekker mail oftere enn dette forumet forresten, så gjerne send PM om noen føler for å bli rik

Endret av Ograv
Lenke til kommentar

Der ble jeg ferdig med mainquesten. Jeg brukte ca. 15 timer, og jeg har fortsatt en del sidequests til gode.

 

+ Massevis av forskjellige omgivelser (ørken-, skog- og snøområder). Jeg digger Aurora.

+ Co-open fungerer bra.

+ Bedre historie og presentasjon. Voice-actingen er fantastisk.

 

- Spillet er kanskje en smule vanskeligere enn Fable II, men det er fortsatt "a walk in the park".

- Bruken av fargekoder gjør at man alltid vet hva spillet mener er rett eller galt.

- NPC-interaksjoner er ikke særlig givende.

 

Totalt sett er jeg fornøyd med spillet. Selv har jeg ikke møtt på noen alvorlige bugs, men jeg håper selvsagt at Lionhead fikser dem så raskt så mulig.

Lenke til kommentar

Når du er konge får du seals bare ved å dytte borti folk, enten fordi de er redde, eller fordi de liker deg. Du kan da igjen være snill/slem for å få mer. Fikk 20 stykk bare for å gå gjennom Bowerstone Market :whistle:

How? Jeg gidder ikke grinde meg til et par hundre seals for å si det sånn.

Lenke til kommentar

Da er også jeg i gang med Fable 3, og jeg må si Lionhead igjen har greid å skape en helt spesiell atmosfære.

 

Er alt helt oppslukt akkurat som jeg ble i Fable 2, og jeg gleder meg som en lite unge til å utforske hver eneste lille krik og krok i Albion. Javel, så er grafikken litt svak, karakteranimasjonene stive og slossingen litt banal men for meg er det en del av hva Fable er for meg.

Lenke til kommentar

Når du er konge får du seals bare ved å dytte borti folk, enten fordi de er redde, eller fordi de liker deg. Du kan da igjen være snill/slem for å få mer. Fikk 20 stykk bare for å gå gjennom Bowerstone Market :whistle:

How? Jeg gidder ikke grinde meg til et par hundre seals for å si det sånn.

Tror at det var mer riktig at når du har runda spillet med en god alignment (altså at du har i gjennomsnitt vært snillere enn slem, men jeg tok alle de gode valgene, så jeg er ikke 100% sikker), så kan du bare skumpe borti de fleste folka og få en guild seal hver, ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...