Gå til innhold

Borderlands - Generell diskusjon og informasjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For det første imponerer det meg hvor mye jobb GearBox legger ned i stemmeskuespillet i dette spillet. Jeg kan ikke huske å ha hørt èn stemme som ikke passet inn, og Mad Moxxi topper kanskje lista. Hun høres for det første akkurat gal nok ut til å være på grensen, for det andre greier hun å ytre hvert eneste ønske om å se deg død på en meget sexy måte.

 

Akkurat her må jeg si meg både enig og uenig i hva du sier. Når det gjelder akkurat hvem som har stemmene til karakterene, er jeg veldig enig. Men selve dialogdelene i spillet er etter min mening noe av det verste med hele spillet. For det første finnes det så vidt dialoger, de få karakterene du får quest av har kanskje en tre-fire forskjellige replikker, og jeg skulle gjerne sett at disse gode stemmene ble brukt til mer enn å si "Come on, catch a ride!", og at teksten som står under hvert quest faktisk kunne blitt lest opp. Jeg må innrømme at jeg sjelden leser denne teksten, og det fører til at jeg får med meg fint lite av historien, og jeg har funnet ut at jeg gir blanke f i hvorfor jeg gjør ting, jeg bare gjør det.

Lenke til kommentar

Da er du vel egentlig bare enig ettersom jeg ikke sier noe om det du er tilsynelatende uenig i :p

Men jeg må, morsomt nok, dessverre (for spillets del) må si meg enig i det andre du skriver. Sett bort i fra åpningsfilmene er det lite som faktisk blir sagt. Jeg liker svært godt de mange kommentarene som kommer, særlig fra bossene.

 

Når det gjelder oppdragsgivningen leser jeg den hver gang, da det er mye humor og kvasi-rpg i det som står skrevet.

 

Har prøvd litt mer Underdome nå, og det fortsetter å være alt for vanskelig. Er det noen her som har greid de tre første med en karakter rundt level 45 enda? Jeg spiller det mest for å få høre Mad Moxxi si "pew pew" og "nom nom nom", for jeg føler ellers at jeg kaster bort tid så lenge min progresjon ikke blir lagret underveis. Da mener jeg selvfølgelig ikke at hvert bidige nivå skal lagres, men hver gang du går opp et helt nivå (mellom hver femte kamp med andre ord) burde det vært en lagring.

Lenke til kommentar

Selv har alt jeg gjort av spillingen vært sammen med en kompis, og vi har bare greid samtlige runder på Hell-Burbia, og begge var i level 48.

 

Nå har begge runda 50, og vi gjorde nettopp et forsøk på The Gully, men vi måtte gi oss etter runde 3 (kompisen min virker ikke å være så glad i Mad Moxxi).

 

Regner med at det blir mye lettere jo fler man er, spesielt om det er kompiser (som spiller seriøst) slik at man kan opprettholde en viss form for kommunikasjon.

 

Og hva level angår er alle motstanderene lik level som deg, så akkurat det med level (burde) ikke spille så stor rolle.

 

I tillegg må jeg innrømme at jeg ikke er så stor fan av noen av reglene. Både "naked" (der man ikke får ha skjold) og "vampire" (der man mister liv hele tida) er idiotiske og kan gjøre to timers sammenhengende spilling bortkastet, jeg syns ihvertfall at reglene burde komme både deg og dine motstandere til gode, slik at man ikke skal ryke på sånt tull.

Lenke til kommentar

Det er ikke mulig. Jeg har mistet skjoldet mitt! Det bare var borte. Ingensteds... Det som var så awesome. :cry:

Sikkert en skag som stjal det da jeg ikke fulgte med. Må slutte å Alt-Tabe når jeg ikke setter på pause...

 

Anyho'. Noen som vet om det er mulig å finne tilbake utstyret som er forsvunnet?

Lenke til kommentar

Har du solgt det ved et uhell kan du ha flaks og finne det i buyback-menyen. Aner ikke hvor lenge items du solgte blir liggende der, men har selv hatt ugudelig flaks en gang jeg solgte et maskingevær jeg bruker den dag idag.

 

Har du ved en feiltakelse droppa det på bakken må du nok belage deg på å finne et nytt. Noe som ikke er særlig vanskelig.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har du ikke sett loadingscreenen som sier at elektrisitet og corrosive damage er de to elementene som ikke er noe verdt på zombier? Fire og explosive derimot... De brenner bra de zombiene!

 

Jeg ga opp Mad Moxxi, har lagt Borderlands på hylla en stund fremover. Gikk ikke direkte lei, men kjente det var på tide å ikke spille introoppdragene en gang til.

Lenke til kommentar

Jeg har sikkert sett det, men har ikke noen våpen som er noenlunde bra med fire eller explosive. En stund siden jeg filmet den nå, men jeg tror jeg hadde en rakettkaster med explosive. Det ble ikke noe av Borderlands som jeg nevnte, gad ikke å begynne å rote etter det (bøye meg ned, åpne skapdør, lete i halvmørket. Ikke i dag med den ryggen!)

Så nå ble jeg stuck med litt dypere RPG.

Ellers så blir jeg vel nødt til å lage en film til alle tre arenaene til Mad Moxxi å kanskje noe fra de første områdene. Men dessverre er jeg lei av starten... Blir rød på knokene hver gang jeg er i en arene (takbjelke som er litt under en armlengdes avstand.)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

The Secret Armory of General Knoxx er faktisk rett rundt hjørnet!

 

Giant Bomb har en fin introduksjon her.

 

For dere som ikke gidder å se på filmen eller lese teksten:

 

Vi får to nye kjøretøy, hvor det ene er ett fra Crimson Lance med plass til 4 spillere på èn gang.

Historien utspiller seg etter slutten av Borderlands.

Mad Moxxi er med.

Det maksimale nivået på karakteren blir hevet fra 50 til 61.

 

Det er mye å se frem til med andre ord!

Lenke til kommentar

Hurra! Nei! Vent litt nå, har alt kjøpt noe på internett så dette blir ikke lett å få tak i med det første. <_<

 

Anyho' virker spennende med nye kjøretøy som har plass til 4! Er jo ikke noe annet en positivt at Mad Moxxi er med, men nå tror jeg at jeg må klare å komme meg til 50, har så vidt passert 40. Multiplayer anyone?

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle kjøpe dette nå. Jeg har spilt det veldig mye split screen hos en kamerat, men har aldri spilt det i sin helhet, og ikke prøvd noen av DLC pakkene. Jeg har det problemet at jeg kan få det til drøye 400 lappen på Steam, mens det er til 360 kr /m Zombie Island på Direct2Drive. Det er jo lett å legge til en spill til steam, men det blir liksom aldri en del av steam uten at det er kjøpt på steam.

Lenke til kommentar

Hehe kjenner den følelsen Zod! Har spillet selv på Steam, veldig enkelt og greit med DLC på den måten. At PC-versjonen er håpløs å spille online med er dessverre et stort minus.

 

 

 

Igjen har Borderlands fått en trailer overlegen de fleste andre. Legg særlig merke til hva det står på de forskjellige plakatene. Brick er for eksempel "Wanted for murder and dismemberment of anything that moves". Og den musikken er bare fantastisk!

Lenke til kommentar

Den er nesten ikke-eksisterende. Vanskelig å joine spill, starte egne spill og få med venner til spill. Har prøvd forskjellige metoder som Gameranger og Hamachi uten særlig resultater. Det krever blant annet at du har noen åpne porter i routeren din, og brannmuren skal gjerne ikke stå på. Selv har jeg ikke spilt alt for mye multiplayer, jeg liker alt for godt å spille alene.

 

Angående SecuROM kan jeg dessverre ikke hjelpe deg, jeg kan ikke stort om slikt. Alt jeg kan si er at jeg ikke har opplevd problemer med det. Du kan sjekke spillets Steamforum, der står det helt sikkert noe - hvis ikke får du spørre selv :)

Lenke til kommentar

Den er nesten ikke-eksisterende. Vanskelig å joine spill, starte egne spill og få med venner til spill. Har prøvd forskjellige metoder som Gameranger og Hamachi uten særlig resultater. Det krever blant annet at du har noen åpne porter i routeren din, og brannmuren skal gjerne ikke stå på.

Angående SecuROM kan jeg dessverre ikke hjelpe deg, jeg kan ikke stort om slikt. Alt jeg kan si er at jeg ikke har opplevd problemer med det. Du kan sjekke spillets Steamforum, der står det helt sikkert noe - hvis ikke får du spørre selv :)

Kan se i innlegget ditt at du ikke har spilt på en stund nå. :rolleyes:

http://www.gearboxsoftware.com/games/borderlands/

The update contains the following:

Multiplayer connectivity has been improved; users should no longer be required to forward ports to host or join multiplayer games

Players who experienced distorted shadows or graphical glitches after update 1.0.1 should no longer experience these issues

The 3D Vision crosshair has been improved

Endret av Lexiboij
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...