Gå til innhold

Starcraft 2 tråden over alle tråder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Høres kjipt ut skjønner ikke hva som var så OP med dem... følte de var mer OP i SC1, for zerge Zealots i starten var vinn-vinn mot mine venner ihvertfall .. grusa alle. Kanskje de bare sugde og visste ikke hvordan man skulle kontre men når jeg tok ut 2-3 marines med 1 zealot så vel det sier seg selv..

 

Uansett når jeg så Kim og han andre duden så var det ikke noe spesielt OP der i mine øyne psi storm var syk ja, men den burde være god ettersom det er det eneste angrepet dems og 40-45 % nerf høres drøøøøyt ut. 20% høres mer rimelig ut, tipper de får en buff igjen snart når folk starter å QQ'e igjen .. de blir som rogues i wow hater blizzard på grunn av det, de nerfer og buffer alt og gjør hele systemet helt banalt i mine øyner .. bare fordi halvparten av fansa er 12 år og må ha det super lett... Dritt spill(wow altså)

Lenke til kommentar

hvis det er battle report kampene med David Kim du tenker på så er jo de kampene ganske gamle nå. og er ikke helt sikker men var vel Mothership som var helt sykt OP helt i starten av betaen, men den ble nerfet kraftig, er fremdeles kjekk å ha hvis du spiller lange kamper som protoss men de aller fleste games så rekker ingen av sidene å kjøre ut high tech units før det er over.

Og High Templar er jo omtrent ubrukelig uten psi-storm, den kan ikke angripe direkte med noe som helt, den har kun spells, og er ikke helt sikker men den har hvertfall en spell til som heter Feedback som gjør om "manaen"/"energy" til motstanderen om til dmg på seg selv med 1dmg pr energi poeng.

og terran hvertfall har strengt tatt ikke så mange units det funker mot, Ghost har energy, men de er som regel cloaket så får ikke targeted, Banshee's har energy, men samme der med cloaking. Raven har jo energi, men den brukes sjeldent.

Vet ikke om HT har en tredje spell men feedback er jo jævla ubrukelig med tanke på hvor utrolig mye micro du må ha for å utnytte den

 

Protoss er ikke så svak at det er nesten umulig å vinne med dem, men sammenlignet med terran og zerg units så ligger protoss nederst.

 

Egen bygning til Dark Templar f.eks. faenmeg helt ubrukelig, det er ingenting å researche der engang, bygningen som er ganske dyr har kun ett formål og det er å kunne lage DT. så godt som ingen som bruker Dark Templar pga de koster alt for mye og vs Terran så er de rett og slett fullstendig ubrukelige pga Scan fra Orbital Command Center.

Endret av Chronilus
Lenke til kommentar

hvis det er battle report kampene med David Kim du tenker på så er jo de kampene ganske gamle nå. og er ikke helt sikker men var vel Mothership som var helt sykt OP helt i starten av betaen, men den ble nerfet kraftig, er fremdeles kjekk å ha hvis du spiller lange kamper som protoss men de aller fleste games så rekker ingen av sidene å kjøre ut high tech units før det er over.

Og High Templar er jo omtrent ubrukelig uten psi-storm, den kan ikke angripe direkte med noe som helt, den har kun spells, og er ikke helt sikker men den har hvertfall en spell til som heter Feedback som gjør om "manaen"/"energy" til motstanderen om til dmg på seg selv med 1dmg pr energi poeng.

og terran hvertfall har strengt tatt ikke så mange units det funker mot, Ghost har energy, men de er som regel cloaket så får ikke targeted, Banshee's har energy, men samme der med cloaking. Raven har jo energi, men den brukes sjeldent.

Vet ikke om HT har en tredje spell men feedback er jo jævla ubrukelig med tanke på hvor utrolig mye micro du må ha for å utnytte den

 

Protoss er ikke så svak at det er nesten umulig å vinne med dem, men sammenlignet med terran og zerg units så ligger protoss nederst.

 

Egen bygning til Dark Templar f.eks. faenmeg helt ubrukelig, det er ingenting å researche der engang, bygningen som er ganske dyr har kun ett formål og det er å kunne lage DT. så godt som ingen som bruker Dark Templar pga de koster alt for mye og vs Terran så er de rett og slett fullstendig ubrukelige pga Scan fra Orbital Command Center.

 

Okei ja jeg har jo ikke spilt spillet selv, men det her høres litt latterlig ut. Vet at den stormen var sinnsykt nice før, og det er klart man må finne forskjellige taktikker for å kontre forskjellie styrker og lag. Det er det jeg synes er gøy med SC2, det er mye som man kan kontre med uten å ha helt syke units, man må bare bruke dem mot riktige units og til riktig tid:P

 

Uansett HT har jo aldri vært noe anna enn den stormen, i mine øyne ihvertfall og selvfølgelig merge:) Og uansett det jeg ikke skjønner er jo at stormen er jo AoE dmg, men med friendly fire, så micro er jo klart viktig om man skal bruke den effektivt også. Jeg er veldig Protoss fan da:P, men uansett synes det virker litt urettferdig og håper på en liten fix der.

 

Mothership var OP ja, og jeg vet at David Kim spilte for en stund siden, men da var det jo helt ferskt og uten så veldig mye fixes og i mine øyne funka det bra da.

Lenke til kommentar

hvis det er battle report kampene med David Kim du tenker på så er jo de kampene ganske gamle nå. og er ikke helt sikker men var vel Mothership som var helt sykt OP helt i starten av betaen, men den ble nerfet kraftig, er fremdeles kjekk å ha hvis du spiller lange kamper som protoss men de aller fleste games så rekker ingen av sidene å kjøre ut high tech units før det er over.

Og High Templar er jo omtrent ubrukelig uten psi-storm, den kan ikke angripe direkte med noe som helt, den har kun spells, og er ikke helt sikker men den har hvertfall en spell til som heter Feedback som gjør om "manaen"/"energy" til motstanderen om til dmg på seg selv med 1dmg pr energi poeng.

og terran hvertfall har strengt tatt ikke så mange units det funker mot, Ghost har energy, men de er som regel cloaket så får ikke targeted, Banshee's har energy, men samme der med cloaking. Raven har jo energi, men den brukes sjeldent.

Vet ikke om HT har en tredje spell men feedback er jo jævla ubrukelig med tanke på hvor utrolig mye micro du må ha for å utnytte den

 

Protoss er ikke så svak at det er nesten umulig å vinne med dem, men sammenlignet med terran og zerg units så ligger protoss nederst.

 

Egen bygning til Dark Templar f.eks. faenmeg helt ubrukelig, det er ingenting å researche der engang, bygningen som er ganske dyr har kun ett formål og det er å kunne lage DT. så godt som ingen som bruker Dark Templar pga de koster alt for mye og vs Terran så er de rett og slett fullstendig ubrukelige pga Scan fra Orbital Command Center.

Må si meg 100% uenig med hva du sier her om at protoss er ubrukelig og umulige å vinne med. Vinnern av TL Invitational var protoss, White-Ra, med Liquid'Nazgul på tredje, også protoss. I min divisjon (silver, div 23) er 5 av de topp 8 protoss spillere osv osv. Det går fint an å vinne med de. Husk og at dette er en BETA og det vil selvfølgelig være ubalanse (vær og oppmerksom på at selv om en rase taper mye betyr ikke dette nødvendigvis at spillet er ubalansert. det blir for tåpelig å skylde alt på ubalanse når spillet har "vært ute" i 4-5 uker)

 

så godt som ingen som bruker Dark Templar pga de koster alt for mye og vs Terran så er de rett og slett fullstendig ubrukelige pga Scan fra Orbital Command Center.

 

Det er NETTOPP DERFOR det er genialt å gå DT-harass mot Terran, siden du da tvinger han til å bruke scans istedet for MULE.

 

Raven har jo energi, men den brukes sjeldent.

 

Igjen, totalt uenig. Point Defence Drone og Seeker Missile brukes flittig av mange. Mass Defence Turret drop er og vanvittig morsomt å bruke :p

Lenke til kommentar
Må si meg 100% uenig med hva du sier her om at protoss er ubrukelig og umulige å vinne med. Vinnern av TL Invitational var protoss, White-Ra, med Liquid'Nazgul på tredje, også protoss. I min divisjon (silver, div 23) er 5 av de topp 8 protoss spillere osv osv. Det går fint an å vinne med de. Husk og at dette er en BETA og det vil selvfølgelig være ubalanse (vær og oppmerksom på at selv om en rase taper mye betyr ikke dette nødvendigvis at spillet er ubalansert. det blir for tåpelig å skylde alt på ubalanse når spillet har "vært ute" i 4-5 uker)

 

Hehe han sier jo bare at de IKKE er umulige å vinne med, men at de er dårligere unit messig iforhold til Terran og Zerg, i han sine øyne ihvertfall.

Lenke til kommentar
Må si meg 100% uenig med hva du sier her om at protoss er ubrukelig og umulige å vinne med. Vinnern av TL Invitational var protoss, White-Ra, med Liquid'Nazgul på tredje, også protoss. I min divisjon (silver, div 23) er 5 av de topp 8 protoss spillere osv osv. Det går fint an å vinne med de. Husk og at dette er en BETA og det vil selvfølgelig være ubalanse (vær og oppmerksom på at selv om en rase taper mye betyr ikke dette nødvendigvis at spillet er ubalansert. det blir for tåpelig å skylde alt på ubalanse når spillet har "vært ute" i 4-5 uker)

 

Hehe han sier jo bare at de IKKE er umulige å vinne med, men at de er dårligere unit messig iforhold til Terran og Zerg, i han sine øyne ihvertfall.

 

Vi som ikke har beta selv men bare ser på HD/husky/crota osv har jo vanskelig for å gjøre oss opp en mening selv.

 

At protoss kontinuerlig blir nerfet av blizzard betyr vel at de mener de er for gode ... så kan man selvfølgelig være enige eller ikke.

Lenke til kommentar

Som Prottis sa, jeg sa aldri at de var umulig å vinne med. Og ja, å gå DT harass mot Terran for å tvinge ham til å bruke Scan istedet for mules er mulig men det blir en veldig veldig dyr harass som mest sannsynlig ikke kommer til å gjøre så alt for stor dmg hos fienden, med mindre du er veldig heldig eller spiller mot en motstander som ikke er så veldig god til å multitaske.

 

Men ja, noen situasjoner så er DT gull. Har en kompis som spiller i beta og spilte omtrent bare protoss som er fav rasen hans(han har gått over til terran nå), han spilte en 1v1 mot zerg en gang og litt ute i gamet(han spiller turtle som regel så en del high tech units ute fra begge sider) så greide Zerg å knuse hoved basen hans pluss natural expansion men han hadde en 2-4 DT som gikk berserk i zerg motstanderens base i tillegg til at han hadde en gjemt bort Nexus på en øy ett sted(tror dette var på Metalpolis eller hva det mapet heter). så mens zerg radikerte hovedbasen hans greide han å kverke hele zerg basen med noen dark templars og vant gamet.

 

Og Raven med defense turret harrass i mineral linja til fienden er gull verdt skal jeg være enig med. og som sagt, jeg vet ikke alt om hvordan folk spiller siden jeg ikke er i beta og kun får sett på videoer som er kommentert av HD eller Husky, og fleste gamene de kommenterer på er av litt high end spillere etter det jeg har skjønt. Og ser svært sjeldent at de folka bruke raven.

 

Selv er jeg Protoss fan og 2nd er Terran, får bare ikke til å spille ordntlig med Zerg av en eller annen grunn :p (dette fra erfaring i SC1)

 

Edit: og det eneste jeg sa jeg syntes var ubrukelig var HT og DT, og DT som krever enormt mye resusser for å bygge til å være så lett å countre med scan fra terran eller raven/AA turret(AA turret ser cloaked units enda gjør de ikke, husker ikke helt :p). Litt verre for zerg å countre som må ha en greater Spire oppe å gå for å få dems air units som jeg ikke husker navnet på som detecter cloaked units, den AA bygningen dems ser vel også cloak antar jeg.

Og HT var jævla bra unit med Psi-Storm, men nå som Psi-Storm området er minsket med 40-45% så blir de jo mye svakere og eneste andre spell jeg VET at den har er Feedback som jeg personlig er veldig ubrukelig med tanke på hvor enormt mye micro du må gjøre med kun en unit og hvor begrenset med targets du faktisk kan bruke feedback på.

 

Edit2: Litt skuffa at blizzard ikke kjørte noen Starcraft 2 aprilsfool men kun WoW og Battle.net headset :p

Endret av Chronilus
Lenke til kommentar

Jeg spiller protoss, gold league, 34 div.

Jeg vinner stadig games pga. warp-in og DTs. Har ikke spilt mot så mange Terran eller Zerg, det virker som om de fleste går Protoss, hvertfall i dag :)

Jeg sliter en del med timingen og macroen på dette nivået, og de matchene jeg vinner vinner jeg så og si alltid på taktikk.

Tror jeg har rundt 50/50 win/loss nå.

Lenke til kommentar

Jeg spiller protoss, gold league, 34 div.

Jeg vinner stadig games pga. warp-in og DTs. Har ikke spilt mot så mange Terran eller Zerg, det virker som om de fleste går Protoss, hvertfall i dag :)

Jeg sliter en del med timingen og macroen på dette nivået, og de matchene jeg vinner vinner jeg så og si alltid på taktikk.

Tror jeg har rundt 50/50 win/loss nå.

Da har vi ett unntak her da :p

Har bare ikke sett DT så veldig mye i videoer på youtube av pro folk osv.

Funker det bra mot terrans eller åssen går du fram? er det hemmlig? :p

Lenke til kommentar

Jeg spiller protoss, gold league, 34 div.

Jeg vinner stadig games pga. warp-in og DTs. Har ikke spilt mot så mange Terran eller Zerg, det virker som om de fleste går Protoss, hvertfall i dag :)

Jeg sliter en del med timingen og macroen på dette nivået, og de matchene jeg vinner vinner jeg så og si alltid på taktikk.

Tror jeg har rundt 50/50 win/loss nå.

Da har vi ett unntak her da :p

Har bare ikke sett DT så veldig mye i videoer på youtube av pro folk osv.

Funker det bra mot terrans eller åssen går du fram? er det hemmlig? :p

Hemmelig og hemmelig, det er som i Broodwar. Som regel så warper jeg inn (eller dropper) DTs når det alt er action rundt om på mappet. 4 DTs i minerallinja mens man er opptatt på andre siden av mappet pleier å gjøre susen. Cluet er også å spre de godt utover når T begynner å scanne slik at han kaster bort scans.

DTs er avhengig av at motspilleren ikke er alt for god, for det er ganske lett å countre, men når det funker så er det jævla artig. Det er nok derfor de ikke brukes av de som kan spille.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

De deler ut fortsatt. En venn av meg fikk invite nå rett før helga (etter at jeg hadde brukt over en time på telefon med han for å forklare han hvordan han får spilt det uten betakey.. :angry: )

Endret av Bruker-127711
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...