Gå til innhold

Starcraft 2 tråden over alle tråder


Anbefalte innlegg

Blir 3 og 4versus kamper tilgjengelig i betaen?

Må sikkert spille en del 1 og 2 kamper først?

Etter det jeg vet så er 3v3 og 4v4 låst inntil videre.

Er vel ingen maps som støtter 3v3 og 4v4 atm heller.

Nå spiller jeg desverre ikke beta(men ser på masse videoer!) men regner med at blizzard slipper ut noen 3v3 og 4v4 maps som skal testes litt før release en gang i fremtiden.

Med mindre de har sagt noe annet som jeg ikke har fått med meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, kompis fikk ved første utdeling. 2 kamerater av han igjen fikk ved neste. Han ga vekk friends key til en venn av oss (sviiiiker!) men såvidt jeg vet har det ikke blitt gitt ut noen keys etter friends invite.

 

Å spille mot bots er dog grei trening for å lære enhetene, men likevel ikke det helt store :p

Lenke til kommentar

Akkurat fått kommet meg mer inn i SC2 betaen. Sykt fett, kjenner at nye mykt og fluffy inni meg forsvant når jeg nå må gå vekk fra pcen for å gjøre to innleveringer.

 

Spilte noen 1vs1 hvor jeg ble gruset men så prøve jeg meg litt på 2vs2 og da fikk jeg litt mer tid og hjelp til å klare meg. Siste kamp var intens!

Men nå til temaet. Er det noen som har lyst til å spille? Er ikke så god og jeg trenger mye trening på Protoss og Zerg. Men trening gjør mester, er det ikke sånn :p?

 

Dag.dagensdag

 

Bare å adde også kan vi ta noen matcher sammen derfra. Ville likt om du hadde mic og skype.

 

Og nå til sist, litt kritikk. Jeg følte meg veldig negativ mot Zerg sitt nye look. Følte den ikke var i nærheten av utseendet til Zerg i SC1. Som jeg likte veldig godt. Altfor mye glissent hvis dere skjønner noe med det. Utenom det så ser det helt rått ut og Blizzard har ikke gått på den samme skrellen som EA har med C&C 4 (phu).

Lenke til kommentar

Patch 6!

 

StarCraft II Beta – Patch 6 (version 0.8.0.14593)

 

General

 

- You can now report misconduct or block communication with a player after completion of a game by right-clicking on the offending player's name in the score screen and choosing Report Abuse or Block Communication.

- You can now view any player's profile after completion of a game by right-clicking on their name in the score screen and choosing View Profile.

- Updated unit and ability tooltips to be accurate in all regions.

- Improved the visibility of units on zerg creep.

- Improved the visibility of team colors for protoss units using warp-in to help distinguish between multiple protoss players.

- Improved the system that handles promotion and relegation between Leagues.

- Improved the Favored functionality to more accurately portray Even matches and display properly in the score screen.

- Improved 2v2 arranged team matchmaking so games are found more quickly.

- Improved replay functionality so missing maps will be downloaded from Battle.net when you view a replay.

- Korea: Improved the logic for the age gate functionality.

 

Balance Changes

 

GENERAL

 

- Pathing has been improved so units can now properly block ramps and choke points.

- Made a change to how zerg creep affects doodads, such as trees, to prevent players from seeing the starting location of zerg players through the fog of war.

 

TERRAN

 

Viking

 

- Cost changed from 125 Minerals and 100 Vespene Gas to 150 Minerals and 75 Vespene Gas.

 

Ghost

 

- Cost changed from 100 Minerals and 200 Vespene Gas to 150 Minerals and 150 Vespene Gas.

- EMP Round radius decreased from 3 to 2.

 

Factory

 

- Cost decreased from 200 Minerals and 100 Vespene Gas to 150 Minerals and 100 Vespene Gas.

 

Tech Lab

 

- Cost decreased from 50 Minerals and 50 Vespene Gas to 50 Minerals and 25 Vespene Gas.

 

Reactor

 

- Build time increased from 25 seconds to 50 seconds.

 

SCV

 

- Life decreased from 60 to 45.

 

Bunker

 

- Build time decreased from 40 seconds to 30 seconds.

 

Marine

 

- Build time increased from 20 seconds to 25 seconds.

 

PROTOSS

 

Colossus

 

- Thermal Lances damage decreased from 23 to 20.

 

Observer

 

- Cost increased from 25 Minerals and 75 Vespene Gas to 50 Minerals and 100 Vespene Gas.

- Build time increased from 33 seconds to 40 seconds.

 

Stalker

 

- Particle Disruptors damage increased from 8 (+6 Armored) to 10 (+4 Armored).

- Weapon upgrade damage decreased from +1 (+1 Armored) to +1 (+0 Armored).

 

Dark Templar

 

- Armor type changed from Biological-Psionic to Biological-Psionic-Light.

 

High Templar

 

- Armor type changed from Biological-Psionic to Biological-Psionic-Light.

 

Dark Shrine

 

- Build time increased from 80 seconds to 100 seconds.

- Cost increased from 100 Minerals and 200 Vespene Gas to 100 Minerals and 250 Vespene Gas.

 

ZERG

 

Baneling

 

- Volatile Burst damage increased from 15 (+20 Light) to 20 (+15 Light).

 

Roach

 

- Burrowed regeneration rate decreased from 10 to 5.

- Upgraded burrowed regeneration bonus decreased from +20 to +10.

 

Bug Fixes

 

- Fixed an issue affecting the incorrect assignment of arranged teams to certain Leagues.

- Fixed an issue affecting random teams that caused no points being awarded on wins and too many points being removed on losses in certain situations.

- Fixed an issue involving the Bonus Pool display on the Quick Match and Leagues & Ladders pages.

- Korean client: Fixed an issue affecting the ability for Korean players to properly view profiles. They can now see their League ranking on their profile page.

- Fixed an intermittent UI crash on game shutdown.

- Polish client: Fixed a crash which would happen any time a "Player is no longer being revealed!" message was displayed.

Lenke til kommentar

StarCraft II Beta – Patch 7 (version 0.9.0.14621B)

 

 

Balance Changes

 

TERRAN

 

Banshee

 

The health has been increased from 130 to 140.

 

Missile Turret

 

The damage has been changed from 7+7 armored to 12.

 

Thor

 

Anti-Air damage has been decreased from 10+6 light to 8+4 light.

Anti-Air attack now deals splash damage in a 0.5 radius.

 

 

PROTOSS

 

High Templar

 

The Psi Storm radius has been decreased from 2 to 1.5.

 

Photon Cannon

 

Life and Shield values have been increased from 125/125 to 150/150.

 

 

ZERG

 

Broodlord

 

Damage has been decreased from 25 to 20.

 

Roach

 

Organic Carapace no longer grants bonus regeneration to unburrowed roaches.

 

Spine Crawler

 

Damage has been increased from 20+10 armored to 25+5 armored.

Attack period decreased from 2.2 to 1.6.

 

Spore Crawler

 

The cost has been decreased from 100 to 75.

 

 

 

Bug Fixes

 

Fixed an issue in which players would desync when matched against others with certain CPUs.

Endret av Chronilus
Lenke til kommentar

Hørte på HDstarcraft og Huskystarcraft som diskuterte denne patchen, og husky eller HD(husker ikke hvem) hadde vært på Team Liquid sin side og funnet at en eller annen der hadde gjort ett lite regnestykke for å finne ut nøyaktig hvor mye Psi-Storm ble nerfet i %. Og resultatet var visst at de 0.5 som HT mistet i Psi-Storm radius = 40-45%(mellom der, husky/HD husket ikke det nøyaktige nummeret men var mellom 40 og 45).

 

For en nerf! Protoss har jo bare blitt nerfet nerfet og nerfet i alle 7 patchene som har kommet til nå. Men de var jo sykt OP ved beta launch tho... men har nå gått til å være omtrent den svakeste rasen overall.

 

Som sagt hørte jeg det meste av dette fra Husky og HDstarcraft som diskuterte men må si jeg er mer eller mindre enig med dem, nå spiller jeg desverre ikke beta selv(curse you blizzard give key!!) men ser på en hel masse replays med kommentatorer som har en del mer greie på det enn meg men lærer mye fra dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...