Gå til innhold

Starcraft 2 tråden over alle tråder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hadde aldri før vært registrert på Battle.net (aldri spilt sc1), og jeg registrerte meg for to uker siden og fikk tilgang til beta før helga. :D Og spillet er jo helt genialt, bare å glede seg til å prøve!

 

Anbefaler følgende to kanaler på youtube:

http://www.youtube.com/user/HDstarcraft

http://www.youtube.com/user/HuskyStarcraft

 

Dette er bare urettferdig .. er dealen at den som har best pc på marketed kommer inn asap ..? skulle de ikke prøve det ut på flere forskjellig maskinvare da? okei pcn min er litt over ett år gammelt men den klarer å kjøre wow og hon på rimelig fult ut grafikk og SC2 kan ikke kreve så drøyt mye mer enn noen av dem vil jeg tro. Vet grafikken er bra men jeg for min del trenger den ikke perfekt for å spille...

 

Jeg har vært regga siden i høst btw, og ikke sett snurten av noen betakey her nei + er wow subscriber og har gama aktivt sc1 lenge .. eller wow subscriber jeg har spilt spillet i 5 år slutta nå i høst. Wc3 fanatiker og alt... de skulle valgt folk som kunne lore og visste litt om spillet :p

 

Jeg er bare sur fordi jeg ikke får beta /:

Kan bekrefte at slik er det ikke :) Jeg optet inn med en PC som ikke engang holdt minimumsspesifikasjonene til spillet, fikk keyen etter en uke. (Søkte i starten av påskeferien, fikk langfredag) Har fått testet spillet en game nå, og gled dere, det var fantastisk. Og for dere med dårlig PC: Med 1 gb ram, gammelt skjermkort (4 år) og Pentium 4-prosessor så går dette strykende på over 60 fps, uten at det ser stygt ut. Flyter nesten alt for bra. Det gjelder også online, selv om jeg har en linje som vanligvis kun klarer et snitt på 20-30 kbps. Blizzard har gjort en kanonjobb med spillet rett og slett. Gleder meg til å bruke helgen på gaming.

Lenke til kommentar
Hva synes dere om at spillet skal deles inn i så mange deler?

Altså ett spill for en rase tror jeg det var.

Blir mye penger for å få alt i spillet, men grunnen var vel at spillet var såpass stort at ett spill for alt ble for lite.

 

 

Nesumar

Jeg har ingen verdens ting imot det. Når det tilsier at jeg får spillet tidligere enn før tenkt, mer missions og en dypere story: meld meg på! Relic gjorde akkurat det samme med Dawn of War og det virket ikke som at noen hadde noe imot det. Jeg har hvertfall alle DoW spillene og jeg kommer til å ha alle sc2 pakkene og :).

Jeg klarer ikke helt å se forskjellen på dette og det originale starcraft, annet enn at vi må vente et par år med en zerg campaign

 

Syntes det er bra de deler det opp, da får vi noe som sannsynligvis er mer likt tre gode spill, enn ett godt spill.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt, i wings of liberty for vi bare spillt som Terran i singleplayer? Mens online får du spillt alle tre? I det tilfellet så håper jeg at de har en fullverdig singleplayer >.<

det stemmer. WoL kommer til å ha like mange missions med terran som SC1 hadde til sammen, med en liten protoss campaign atpåtil.

Lenke til kommentar

Ja, WoL blir nok verdt penga, altså det er vel ikke noe mindre content her enn i andre lignende RTS. Men greia med å "dele" opp kampanjen er vel for å melke mest mulig ut av serien.

SC2 får to expansions istedet for en, så enkelt er det. Artig at ingen bryr seg om at relic melker Dawn of War og Company of Heroes værre og får ikkeno pepper for det :S

Endret av zeox
Lenke til kommentar

Ja, for min del så er det samme greia. Tingen er vel at blizzard/starcraft er litt mer populært en dow, coh osv... Så derfor er det mere prat rundt akkurat dette til sc2.

 

Også er det vel en liten forskjell også, blizzard har vel tenkt til å ta betalt for disse "ekstra ekspansjonspakene" som om de er vanlig spill, altså 50/60 dollar, som blir 400kr+- her sikkert. Og det er dette folk ikke er så glade for. Såklart kan det godt hende at det er verdt, men nå har det vel ikke vært så mye snakk om de to siste delene, bortsett fra at de skal inneholde en zerg og protoss del slik jeg har forstått?

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Ja, for min del så er det samme greia. Tingen er vel at blizzard/starcraft er litt mer populært en dow, coh osv... Så derfor er det mere prat rundt akkurat dette til sc2.

 

Også er det vel en liten forskjell også, blizzard har vel tenkt til å ta betalt for disse "ekstra ekspansjonspakene" som om de er vanlig spill, altså 50/60 dollar, som blir 400kr+- her sikkert. Og det er dette folk ikke er så glade for. Såklart kan det godt hende at det er verdt, men nå har det vel ikke vært så mye snakk om de to siste delene, bortsett fra at de skal inneholde en zerg og protoss del slik jeg har forstått?

ikke ifølge dette sitatet:

Ever since Blizzard announced that it would be splitting the three StarCraft II campaigns into separate games, fans have been worried the studio will abandon its trend of $30 expansions and charge full price for the new games.

 

Producer Chris Sigaty responded to those concerns during a recent interview with Shacknews, telling us that the team is viewing the games as traditional Blizzard expansions, and not full sequels.

 

 

"We effectively look at it internally as expansions," said Sigaty. "So we'll see what that means for the price--we're not just going to raise it and call it that for the purposes of that. We would need to offer the same content."

det kan jo selvfølgelig skje at de blir fullpris, men for meg har det ingen verdens ting å si. jeg kjøper de uansett :p

Lenke til kommentar

Ja, jeg vet ikke selv, er bare slik jeg har forstått det på folk, at de er redde/ikke liker, vis de må kjøpe 3 spill til full pris, for å få med seg hele sc2 på en måte. Og det kan jeg forstå, men hvis det viser seg at de blir "vanlig" ekspansjonspakke pris, så er jo det bare fint.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Heisann folkens! Fikk nyling invitasjon til SC2 beta og siden battle.net er så ensomt uten chat rooms så lurte jeg på om det var noen her som kunne tenke seg en practice buddy. Noen å øve builds, transitions, strategier, teknikker og sånt med. Eller bare ta en prat ;)

 

Brukernavnet er mellow.melon, bare ta kontakt :)

Lenke til kommentar

Haha, awesome game nettopp naa.(ZvZ) Trodde at slaget var tapt etter at jeg nooba med expansion, men gikk for mutalisks siden han gikk roaches. Klarte defende meg mot roachene hans med zerglings med speed upgrade enn saa lenge. Anyways, naar jeg fikk ut 6 mutalisks og drepte queenen hans leava han straks :D Lenge siden jeg har hatt det saa g0y i et strategispill(med unntak av Anno 1404, dog "litt" forskjellig)

Lenke til kommentar

Jeg stirret på litt online kamper idag å ble helt overasket hvordan noen spilte, ene som var zerg hadde 4 mineralspots å han andre som var protoss hadde bare 2, å han klarte pinade å snu hele kampen på slutten med en bunch av units som hadde rundt 20 kills x3

Lenke til kommentar

sliter med å spille mot zerg, (bruker terran) bruker standar åpning 10 scv, barracks etc, men når jeg har noen marines, så kommer det en haug med zerglings å de tar alt.. noe jeg gjør feil?;s bruker den åpninga som huskystarcraft viser

 

Åpningen til Husky bør la deg ha en tett wall-in på de aller fleste kartene innen alle unntatt de mest aggressive rush åpningene til zerg har zerglings oppe. Videoen du refererer til demonstrerer hvordan du bygger en wall-in. En marine skal være nok til å forsvare en wall-in mot 6 zerglings, du må bare huske å sende SCVs for å reparere wall-in bygningene. Du kan også prioritere ressurser til wall-in over SCV produksjon hvis du er veldig bekymret for zergling rush. I stedet for å produsere SVCs konstant, utsett en SCV bittelitt for å få nok mineraler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...