Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk skal du ha for gode råd, min godeste Kamel-san. ^_^

 

For min del er det snakk om betydelig større avstand enn England, men prinsippet er så og si det samme. Om jeg stoler på henne, ja det vil jeg absolutt si at jeg gjør. Det vi hadde i dag, og i går, er en diskusjon om fremtidsutsikter. Jeg tror jeg har større problemer med avstanden enn det hun har. Men poenget er i alle fall at hun har et mye lengre perspektiv på ting enn meg, og hun snakker om et perspektiv på 8 år. Og da blir jeg veldig usikker, å holde på på denne måten i 8 år, det vet jeg ikke om jeg klarer. 8 år er syyykt lang tid, og så mye kan skje. Så jeg blir veldig usikker. :(

Lenke til kommentar

Jeg ser i hvitøyet på 2 år med den dama jeg er sammen med nå, så skjønner hva du mener. Jeg synes 2 år er lenge.

Jepp, 2 år hadde jeg klart helt fint, men 8 år, 8!!!! Det er jo en evighet. En enorm del av livet mitt, jeg skal være rimelig sikker på at jeg elsker henne, hun elsker meg og at dette går noe sted for å sette av så mange år. :(

 

Og samtidig liker jeg absolutt ikke tanken på å miste henne.

 

@Cloudemyx: *bamseklem tilbake*

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Vel. For min del så er det å stole 100% på kjæresten noe jeg må gjøre før jeg blir sammen med henne.

 

Nå hadde jeg vært sammen med fruen i 3 år før hun flyttet til Bergen, og hun har vært der i 2 1/2 år nå. Ærlig talt så har det ikke vært noe stort problem for meg. Jeg har hatt mine perioder hvor det har vært tungt og kjipt, men for det meste har det gått veldig greit. Vi tilbringer alle ferier sammen, gjerne i utlandet, og prøver å møtes 2-3 ganger gjennom høsten og 2-3 ganger gjennom våren.

Når det kommer til tips, for meg så handler det om kommunikasjon. Vi skyper 1-2 ganger i uken og sender meldinger ellers. Vi forteller alt vi har opplevd siden sist, og hvilke planer vi har fremover. Etter juleferien drar hun til Australia for 6 måneder, noe som blir spennende. Da blir det nok ikke noe besøk iløpet av våren, men rekner med jeg reiser nedover når skolen slutter og tar en måned eller to med henne der nede.

 

Strengt tatt har jeg ikke noen spesielle tips å komme med. Har fått med meg at sjalusi kan være et stort problem, men nå har jeg en helt motsatt holdning når det kommer til det. Uansett så tror jeg kommunikasjon er løsningen. Og mener å snakke med henne. Ikke skrive.

 

Edit: Angående planlegging. Eneste planen vi har er å flytte sammen når jeg er ferdig på Steinkjer. Altså om 1 1/2 år. Hvor vet vi ikke, mest sannsynlig der en av oss jobber eller har fått jobbtilbud. Har bare et krav. Ikke nord for Steinkjer og ikke i Oslo.

Endret av nubbiz
Lenke til kommentar

Hvor lenge har dere vært sammen RoR? Jeg tror ærlig talt det kan være litt tidlig å legge planer - det er tross alt ikke så lenge siden du var så knust. Nå kjenner jeg ingen detaljer i saken men det kan synes litt overilt å planlegge 8 år frem allerede nå.

Hehe, nei vi har ikke vært sammen lenge, bare 1 uke faktisk. :whistle:

 

Nå er greia den at hun bor en halv verden unna, nærmere bestemt Malaysia, så kan ikke besøke henne mer enn maks 2 ganger i året, hvis jeg er heldig. Og angående planer, vel jeg er en fremtidsfokusert type person, og svever langt mer i fremtidens muligheter enn nåtiden. Men nå var det ikke jeg som sa 8 år, vi kom inn på diskusjonen om fremtid og mål. Og vi to er nesten rake motsetninger personlighetsmessig, med veldig forskjellige syn på fremtiden. Nå var det hun som ba meg vente 8 år. Altså jeg trodde ikke jeg hadde noe mot avstandsforhold, men å tenke seg 8 år på denne måten som det er nå. Det vet jeg ikke om jeg klarer. Jeg trenger mer garantier enn jeg tror noen kan gi for noe sånt. Hadde hun sagt 3-4 år hadde jeg nok ikke reagert slik, men 8 år. Det er jo en stor del av livet. Jeg er også litt spesiell med at jeg setter familie foran noen andre mål, så det er litt problematisk. *sukk* Jeg vet egentlig ikke. Dette krever mye tenking.

 

@Nubbiz: Ja, når dere da flytter sammen har dere vært sammen i 7 år, ett år mindre enn det tidsperspektivet hun satt. Og dere var jo sammen i 3 år først. Og kan treffe hverandre mye oftere.

 

Sjalusi er ikke et tema, jeg stoler på henne og hun stoler kanskje enda mer på meg. Så det er ikke det. bare at så mye kan skje på 8 år.

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke prøvd avstandsforhold siden jeg var 16-17, men jeg tror at følgende kan være greit å ha i bakhodet uansett: Åtte år er lenge, og Malaysia er jævlig langt borte.

 

For å sette ting i videre perspektiv: Om åtte år kommer jeg til å være 30. Ain't that a handful.

 

Nå aner jo ikke jeg om du har vært i Malaysia og besøkt damen allerede, men hvis du ikke har det, så dra for guds skyld ned dit (eller inviter henne opp hit) for å se om dette er liv laga før du planlegger mer enn noen måneder framover. Ei heller kjenner jeg teknikalitetene, men hvorfor må dere absolutt være adskilte i åtte år? Hvis du er en rastløs ung sjel så er det fullt mulig å utdanne seg i Malaysia, vil jeg tro: http://ansa.no/Fag_og_Land/Europa/Hovedsiden_om_utdanning_i_Malaysia/

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Nubbiz, du har delvis rett i det ja. Og jeg skal reise ned dit på besøk så snart jeg får det til, men når biletten koster minst 11 000 så er det ikke en helgetur akkurat.

 

Nå har jeg ikke prøvd avstandsforhold siden jeg var 16-17, men jeg tror at følgende kan være greit å ha i bakhodet uansett: Åtte år er lenge, og Malaysia er jævlig langt borte.

 

For å sette ting i videre perspektiv: Om åtte år kommer jeg til å være 30. Ain't that a handful.

 

Nå aner jo ikke jeg om du har vært i Malaysia og besøkt damen allerede, men hvis du ikke har det, så dra for guds skyld ned dit (eller inviter henne opp hit) for å se om dette er liv laga før du planlegger mer enn noen måneder framover. Ellers kjenner jeg jo ikke teknikalitetene, men hvorfor må dere absolutt være adskilte i åtte år? Hvis du er en rastløs ung sjel så er det fullt mulig å utdanne seg i Malaysia, vil jeg tro: http://ansa.no/Fag_og_Land/Europa/Hovedsiden_om_utdanning_i_Malaysia/

Jepp, jeg har alle de tingene i bakhodet, det er jo akkurat derfor jeg tenker så det knaker akkurat nå. Og jeg har vurdert å dra dit. Men med min situasjon akkurat nå vil det være vanskelig.

 

Jeg har også invitert henne hit, og faktisk tibudt å betale flybilleten for henne, da lønnspotensialet der nede ikke er all verden, men hun er en veldig sta og stolt person.

Lenke til kommentar

Lykke til! Hva er tema/sjanger? :)

 

Forøvrig ser det ut som om dama og jeg ender opp sammen til høsten. Porsgrunn, høyskole for meg og videregående for henne. Jeg skulle veldig gjerne dratt til Oslo, men det er ikke hun keen på. I det hele tatt. Hun har ingen utdanning, og har jobbet de siste årene. Hun er 20, jeg er 17. Hun begynner i førsteklasse på videregående, jeg begynner på høyskole.

 

Awesome.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...