Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, folks genrelle matteferdigheter, og hvordan hele matten er lagt opp gjennom skoleårene i Norge, er ganske dårlig (ifølge mine erfaringer). Ofte virker det lagt opp så man skal lære seg å pugge regler og teknikker uten å få inn forståelsen. Og det går veldig, veldig tregt forover i hvert fall de første ti årene, for meg som er ganske god i matte. Først nå begynner jeg å få litt utfordringer.

Mitt generelle inntrykk av det norske skolesystemet er at det er så godt som bygget på Janteloven - ingen er bedre eller dårligere enn andre, og alle skal derfor få samme undervisning. At man skal dele opp i grupper på bakgrunn av ferdigheter er uhørt, noe som går utover både de flinke og de mindre flinke. "De dårlige" henger ikke helt med, "de gode" får få utfordringer, kjeder seg og blir skoleleie, og faller dermed ned. Dermed havner alle sånn rundt midten, i stedet for at man får utnyttet potensialet hos folk.

Lenke til kommentar

Du hadde T matte. Altså etter "kunnskapsløftet". :o

 

Men, over til noe annet. Noen som vil være med til Malaysia en uke i Januar? :)

 

Jeg mener selvsagt det som tilsvarer T-matte ;)

 

Jeg er gjerne med til Malaysia!

Great!

 

Du hadde T matte. Altså etter "kunnskapsløftet". :o

 

Men, over til noe annet. Noen som vil være med til Malaysia en uke i Januar? :)

 

Om du føler for å spandere, så klart det :D

Hmmmm, kan kanskje spandere en del/halvparten av biletten. :)

 

Jeg ble invitert og tenkte kanskje jeg skulle dra ned rundt 6-7 januar, hvis jeg får det til å passe selvsagt. ^_^

Lenke til kommentar

Jeg tror målet til Rider er å få snøret i bånn, så du må nok belage deg på 2-3 minutter alene.

Hva i all verden? Nå begynner jeg å lure på hva slags inntrykk du egentlig har av meg. Jeg er som sagt veldig gammeldags av meg, og har ingen planer om å "få snøret i bånn" før jeg har giftet meg. ^_^

 

Jeg reiser ned for å få en kulturell opplevelse (og litt varmere vær :p) og for å møte en spesiell. Jeg kan sikkert introdusere dere for hennes venninner da. ;)

 

Edit: Kanskje du har lyst til å bli med også nå AltF4. :p

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...