Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://www.dagbladet.no/

 

Se på nyheten om han som er noob i å kaste granat huh.gif

Ellers så sitter jeg langt inni granskauen et eller annet sted i Sverige. Onkelen min har et stort "hus" her (er vel det man kaller et "torp"). De har faktisk internett her, men hvis man vil få inn signal må man sitte akkurat på en spesiell spot (til venstre i et vindu på den ene siden av huset) så det sier seg selv at det ikke akkurat er egnet for gaming eller lignende.

 

Er overraskende koselig her. Gnafser godteri, sjokolade, ritz, seranoskinke, parmesanost, og spiser ellers masse god mat og er mye dessert :p Hvordan er påsken til dere andre forumittene, og hvordan er det på TG?

 

 

Lenke til kommentar

Flotte triks, absolutt, men det var flere ting som vekket mistanke hos meg iallefall, til tross for at Nubbiz kanskje allerede har avslørt det.

 

For det første, så kan han være veldig god til å gjemme ting når gjenstanden ikke kan sees, for eksempel at han klarer å få kastet mynten opp i ermet når ingen ser den. Deretter kan han fint fiske fram en mynt under bordet og få det til å klirre i bollen. Dette gjelder altså det første trikset.

 

Det andre trikset er mer vrient, men her kan konseptet i første triks gjentas, bare enda mer avansert. Dog er det i en veldig kort stund at vi ikke ser mynten som forsvinner, så med mindre han er svært god til å få bort mynten, ser jeg ikke helt hvordan han skal ha klart denne, med mindre det er noe i det nubbiz sier (som det selvsagt kan være, men så for meg at dette gjaldt det siste trikset)

 

Det tredje er også pussig, men han gjør noe smått åpenbart her. Ringen hans er antakeligvis magnetisk, noe vi blant annet kan høre når han legger hånden over mynten på bordet, det sier klikk i et lite sekund, etter at mynten har så godt som slått seg til ro. Det kan selvsagt være at mynten kun var borte i ringen, og dermed lagde lyd, men når han etter trikset fjerner hånden kan man se at han lukker den rundt mynten, noe som øker min mistenksomhet om at den er magnetisk, og bare gjemmer den etterpå. Når han fjerner hånden kan man også se at mynten som var under bordet detter fra hvor han hadde ringen sin.

 

Hvordan han fikk tre mynter i glasset i første omgang, er jeg smått usikker på, med mindre han igjen på en eller annen måte på forhånd fikk enda en mynt i glasset. Uansett, så tror jeg dette skjedde på forhånd, for mens han slår skålen opp i bordet ovenfor så tror jeg en av myntene festet seg der han har ringen sin. Når han da fjerner ringen, faller mynten selvsagt ned.

 

Det fjerde trikset har jeg ikke studert så nøye, men jeg må nesten melde pass her. Men, jeg kan si at bordet ser smått mistenkelig ut, og det er antakeligvis noe i det nubbiz sier om speil.

 

Det siste trikset kan jeg jo ikke si så mye om, om det er bordet som åpner seg mens han holder hånden rundt eller hva det er, men hvis nubbiz har rett er det jo noe med speil eller lignende. Allikevel er det én ting som vekker mistenksomheten min mer enn noe at magikeren vår er en striglet, finkjemmet kjekkas, noe ala bløffen som er Chris Angel, og det siste som skulle forundret meg var om thailandske (?) TV-medier trikset litt med sendingen for å skape mest mulig blest om seg. Jeg kjenner ei thaidame veldig godt, og ut ifra det jeg har skjønt er de ikke redde for å gjøre slikt der nede.

 

Håper ikke denne tydingen virket for pompøs, men man må jo prøve seg. Morsomt var det å se på, iallefall :p

Lenke til kommentar

Se på nyheten om han som er noob i å kaste granat huh.gif

 

 

Har selv kastet live granater, det vil si en tåregass og en splintgranat (og nei, du drar ikke ut den splinten med tenna) - og det var i grunnen dette jeg var redd for skulle skje når jeg kasta splintgranaten. Særlig når vi kom frem til skytegropa vi skulle kaste fra og det første vi hører er "Det er snø og is inni der, så dere får være litt forsiktige".

 

 

Så noe lignende en gang, hvor de avslørte hvordan de gjorde det. Var vist noe med bordet og speil rundt om kring :huh:

 

Jeg skjønner ikke dette. Jeg mener, hvordan stiller man opp speil til å vise at en mynt plutselig har havnet på undersiden av bordet? Altså, jeg ser ikke bort i fra at du kan snakke sant, jeg bare forstår ikke denne løsningen - samtidig er den jo like god som alle andre.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

 

Så noe lignende en gang, hvor de avslørte hvordan de gjorde det. Var vist noe med bordet og speil rundt om kring :huh:

 

Jeg skjønner ikke dette. Jeg mener, hvordan stiller man opp speil til å vise at en mynt plutselig har havnet på undersiden av bordet? Altså, jeg ser ikke bort i fra at du kan snakke sant, jeg bare forstår ikke denne løsningen - samtidig er den jo like god som alle andre.

 

Det er litt av poenget med å skape illusjoner, vet du. Man skal ikke alltid skjønne hvordan de gjør ting, selv om man kan ha en anelse. Det er faktisk stort sett en ulempe :p

Lenke til kommentar

Se på nyheten om han som er noob i å kaste granat huh.gif

 

Har selv kastet live granater, det vil si en tåregass og en splintgranat (og nei, du drar ikke ut den splinten med tenna) - og det var i grunnen dette jeg var redd for skulle skje når jeg kasta splintgranaten. Særlig når vi kom frem til skytegropa vi skulle kaste fra og det første vi hører er "Det er snø og is inni der, så dere får være litt forsiktige".

 

 

Det var en av de få gangene jeg var litt redd under 1.gangstjenesten. Når fenriken tok tak i splintvesten min og sa hvis jeg bommer så drar han meg til helvete vekk herfra. Senere fikk vi kaste en granat på en splintvest, var bare filler igjen etterpå :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...