Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Det var en av de få gangene jeg var litt redd under 1.gangstjenesten. Når fenriken tok tak i splintvesten min og sa hvis jeg bommer så drar han meg til helvete vekk herfra. Senere fikk vi kaste en granat på en splintvest, var bare filler igjen etterpå :)

 

Hadde dere splintvester? Vi hadde bare feltuniformen vi. Og en halvmeter med betongvegg foran oss. Var faen meg ekkelt å rulle den granaten ut av hylsteret og kjenne den ligge i hånda. Når jeg merket hvor godt den splinten satt ble jeg ikke mindre nervøs for å røske den ut av hånda jeg holdt den i sammen med splinten. Men det gikk da bra! Skjøt også med RFK (ikke slik som avbildet i artikkelen, men den typen du drar ut i bakenden så den blir omtrent dobbelt så lang) men det syns jeg bare var ekkelt egentlig. Får være grenser for hvor drilla drapsmann jeg ønsker å føle meg :p

Lenke til kommentar

Kult. Skjøt ikke med noen nye våpen, men fikk prøve MG 3 og 12.7. Sistnevnte var rimelig kult - satt på en stol og avtrekkeren er faktisk en sykkelbrems. Altså, neppe brukt til det, men mitraljøsa sitter festet på noe som kan ligne et modifisert sykkelhåndtak (i dettte tilfellet fastmontert på taket av en beltevogn).

 

Hver kule koster rundt 50 kroner, og jeg alene skjøt bort 2500 skattekroner der jeg satt.

Lenke til kommentar

Satan som jeg misunner deg nå, Altyboy. Fikk bare se og røre MG3 og 12.7. Sistnevnte var jo helt latterlig crazy. Må jo føle seg som the king og the world, titanic-style, med den på et fjell i fiendeland.

 

Vi fikk se en MG3 massakrere to biler da. Det var litt gøy.

 

Og en gang fikk vi gå mens vi skjøt med glock. IKKE så lett som det ser ut til i filmene.

Lenke til kommentar

Hehe. Jeg har gått og skutt med AG3, det var heller ikke særlig lett. Når det er sagt så mislikte jeg å skyte med håndholdte, da jeg er såpass skvetten at jeg aldri traff en dritt. Glock skulle vi skyte med, men når troppsjefen skulle vise frem "hvor Rambo han kunne være" slutta den å funke.

 

12.7 er rimelig crazy, må forsterke beltevogna man monterer den på for å ikke riste den i filler. Samtidig så er den såpass stor at det blir litt "upersonlig" å skyte med den, du sitter liksom bare der og titter nedi speilreflekssiktet og holder denne spaken inne mens våpenet drønner så det holder.

 

Hørte en del rykter om våpenet når jeg var ute, blandt annet at det egne FN-regler for bruk, blandt annet skal man ikke skyte på fiender med mindre det er mer enn 5 av dem samtidig. Fikk ikke dette konfirmert noe sted, men med tanke på at ett skudd fra en AG 3 går igjennom 7 mennesker er det jo ikke helt umulig at det finnes en slik regel. Forsvaret operer jo også med en sikkerthetsavstand på 4 kilometer med en AG 3.

Snikskytterrifla med 12.7-ammunisjon slår jo hjertet ut av rytmen hvis man bruker den for hyppig sies det også.

Lenke til kommentar

Har du prøvd det? Var ganske kult på fest, men ser for meg at det blir gammelt real fast.

 

Nope. På Gullstikka var det to DJ'er på nachspillet hvor han ene kun spilte DJ Hero, det er det nærmeste jeg har vært til å se det. Kan godt hende det, jeg gikk forholdsvis fort lei av Guitar Hero så ser ikke bort i fra det.

Lenke til kommentar

 

Det var en av de få gangene jeg var litt redd under 1.gangstjenesten. Når fenriken tok tak i splintvesten min og sa hvis jeg bommer så drar han meg til helvete vekk herfra. Senere fikk vi kaste en granat på en splintvest, var bare filler igjen etterpå :)

 

Hadde dere splintvester? Vi hadde bare feltuniformen vi. Og en halvmeter med betongvegg foran oss. Var faen meg ekkelt å rulle den granaten ut av hylsteret og kjenne den ligge i hånda. Når jeg merket hvor godt den splinten satt ble jeg ikke mindre nervøs for å røske den ut av hånda jeg holdt den i sammen med splinten. Men det gikk da bra! Skjøt også med RFK (ikke slik som avbildet i artikkelen, men den typen du drar ut i bakenden så den blir omtrent dobbelt så lang) men det syns jeg bare var ekkelt egentlig. Får være grenser for hvor drilla drapsmann jeg ønsker å føle meg :p

 

Ja vi hadde det. 5 kilo med syntetisk tett helvete. Den hadde egenskapen av å bære vann samt være kald når det er kaldt og varm når det er varmt. Var selv 12.7 gubb på bven og kan konstatere at det var det råeste jeg har vært med på EVER. Ellers fikk vi testet Mp5, ag3, håndgranat, m109(

) m72 og lysgranater. Et av mine favorittår, tjenesten var. Mye pga laget jeg var i.

 

Rfk må ha vært fett!

Endret av Mammakamel v2.0
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...