Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Random spm, men: Jeg er på min andre SGS2 nå, og jeg har Talkmore som abonnement.

Med begge telefonene har jeg svært ofte veldig dårlig signal, gjerne ned på 0 og 1 strek.

Jeg befinner meg i Gudbrandsdalen.

Uansett; en kompis av meg har samme telefonen, men han har ikke Talkmore, men Tele2. Han har alltid bedre signal enn meg.

 

Hva kommer dette av? Har jeg vært uheldig med begge mine telefoner, og det er noe internt feil med antenna?

Eller skyldes det rett og slett mobiloperatøren?

Jeg er ikke sikker, men går ikke Talkmore under Netcom, og Tele2 under Telenor?

 

Takk for svar!

 

 

Gå på instillinger --> Wireless and network -> mobile networks --> network mode.

Står den på WCDMA only, så bytt til GSM, er det GSM fra før så bytt til WCDMA. Dette bør løse problemet. Slik må jeg bytte noen ganger hvis jeg drar til en annen by der det f.eks. er dårlig 3G dekning...

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Random spm, men: Jeg er på min andre SGS2 nå, og jeg har Talkmore som abonnement.

Med begge telefonene har jeg svært ofte veldig dårlig signal, gjerne ned på 0 og 1 strek.

Jeg befinner meg i Gudbrandsdalen.

Uansett; en kompis av meg har samme telefonen, men han har ikke Talkmore, men Tele2. Han har alltid bedre signal enn meg.

 

Hva kommer dette av? Har jeg vært uheldig med begge mine telefoner, og det er noe internt feil med antenna?

Eller skyldes det rett og slett mobiloperatøren?

Jeg er ikke sikker, men går ikke Talkmore under Netcom, og Tele2 under Telenor?

 

Takk for svar!

Tele2 = Netcom

Talkmore = Telenor

 

Men det er om hvem som har antenne mast i nærheten av der du sjekker signalet, og hvor langt vekke den er i forhold til mobilen er. Har og med om signalet blir blokkert av diverse ting som fjell o.l.

 

Der jeg bor er Netom nett helt ubrukelig, men telenor er helt topp.

Lenke til kommentar

Har denne tlf så svakt Wifimottak? Har både iPhone og Htc hjemme som gir neste fullt utslag,mens denne gir bare en strek? Noen som har meninger/erfaringer evt løsninger på dette?

 

 

En del klager på dette, mens andre ikke opplever problemer. Jeg synes også iPhone og HTC (Desire og Sensation) er bedre på wifi enn SGS2. Men med firmwareversjon 2.3.6 ble det bedre, selv om den fremdeles ikke er så bra som de andre jeg nevnte.

Lenke til kommentar

Hallais, har brukt CWM og Odin for å legge inn stock kernel, xwki8. Når eg koblar telefonen til med Kies, kjem melding om at "Enheten støtter ikke programvareoppdateringer i Kies", nettopp fordi eg har roota/oppdatert stock kernel eller? Har også endra modemet til eit eldre, som løyste ein del lydproblem under samtale.

Er det komt noko nyare enn xwki8 stock til s2 endå? Nordic?

Lenke til kommentar

Her er det kun en strek synlig uavhengig av kvaliteten, så det ser ikke ut til at det er sammenheng mellom ant, streker og effekten.

 

 

Tl deg og HellMate:

 

Det kan jo være at reell signalstyrke er bedre enn signalindikatoren viser, slik at "forbedringen" i firmwareversjon 2.3.6 kun er av kosmetisk betydning.

 

Nå venter jeg forresten bare på å kunne skifte til Ice Cream Sandwich, når det kommer en endelig versjon. Det er vel kun betaer i omløp ennå, eller? Har brukt Odin til å oppdatere Gingerbread, så KIES-my-ass kan jeg bare glemme til oppdatering.

Lenke til kommentar

Og dere satte skjermmodus på samme innstilling? Da den styrer fargeforskjeller

 

Jepp :) Begge ble satt til "standard" skjermmodus.

 

På begge skjermene ser jeg at hvite flater får et blått stikk dersom telefonen vinkles ca 20 grader. Men, i motsetning til kompisen min sin, er i hvertfall hvitfargen på min skjerm relativt naturlig ved direkte innsyn (dog ikke like god som på tidligere LCD-telefoner jeg har hatt, men dette er vel det eneste området hvor S-LCD kanskje er bedre en SAMOLED?)

 

Uansett virker dette som en svært god telefon for pengene :)

Endret av CptAwesome
Lenke til kommentar

Hvor får man tak i en slik usb jib?

 

Har forstått det slik at det er en dings man kobler til telefonen for å resette telleverket for antall oppdateringer. Eller noe i den retningen. Dette dersom man vil resette telefonen til fabrikkstandard (altså som helt ny).

 

Dersom man vil bruke KIES-my-ass etter å ha oppdatert telefonen med Odin og diverse flash-firmareversjoner, må man først sette telefonen tilbake til fabrikkstandard.Jeg har selv erfart at KIES ikke vil oppdatere firmwaren på min SGS 2.

 

Er det forresten noe tak på hvor mange oppdateringer man kan gjøre via Odin?

Lenke til kommentar

Hei som ny eier av Samsung GS2 så er jeg ute etter noe utstyr og satser på dere her vet hva som duger.

 

Jeg skal ha:

 

-Beskyttelse sak og ha rundt for og forhindre riper og små slag, trenger ikke tåle fall fra flere meter.

Men den må se bra ut og ikke bli for tykk. Legg gjerne ved link:

 

-Har også lyst og ha en docking på kontoret som jeg kan sette telefonen i, men dette kan vell bli problematisk med beskyttelse?

 

-Bil holder, bruker bluetooth tol bil spiller så er kun lading.

 

-Beskyttelse plast for og ha på skjermen.

 

Er ikke redd for og bruke ebay og utenlandske sider for og holde prisen nede.

Lenke til kommentar

Random spm, men: Jeg er på min andre SGS2 nå, og jeg har Talkmore som abonnement.

Med begge telefonene har jeg svært ofte veldig dårlig signal, gjerne ned på 0 og 1 strek.

Jeg befinner meg i Gudbrandsdalen.

Uansett; en kompis av meg har samme telefonen, men han har ikke Talkmore, men Tele2. Han har alltid bedre signal enn meg.

 

Hva kommer dette av? Har jeg vært uheldig med begge mine telefoner, og det er noe internt feil med antenna?

Eller skyldes det rett og slett mobiloperatøren?

Jeg er ikke sikker, men går ikke Talkmore under Netcom, og Tele2 under Telenor?

 

Takk for svar!

 

 

Gå på instillinger --> Wireless and network -> mobile networks --> network mode.

Står den på WCDMA only, så bytt til GSM, er det GSM fra før så bytt til WCDMA. Dette bør løse problemet. Slik må jeg bytte noen ganger hvis jeg drar til en annen by der det f.eks. er dårlig 3G dekning...

 

Jepp, prøvd det også uten noe særlig større effekt. Nå står den på auto, uten at jeg har fått bakoversveis av netttilgjengelighet- og fart av den grunn...

Merkelig; Min gamle HTC Desire var mye mer stabil i forhold til mobilt nettverk. Kjappere? Nei. Men den var ihvertfall alltid tilkoblet, samma pokker. Samsungen min hopper ut rett som det er.

Lenke til kommentar

SGS2 har skuffende batterikapasitet, sammenliknet med hva jeg er vant til.

Heldigvis har jeg denne:

 

NOKIA_Mobile_phone_External_Battery.jpg

 

Det er et batteri som lades med en Nokia-lader.

Deretter kan det lade opp en telefon med enten nokia-plugg, eller micro-USB.

 

Kjøpte den i Nokia-butikken for lenge siden, men fikk sjelden bruk for den før jeg kjøpte Samsung S2...

 

Jeg tar ofte ekstrastrøm med på tur. Fikk bruk for det i dag.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

SGS2 har skuffende batterikapasitet, sammenliknet med hva jeg er vant til.

Heldigvis har jeg denne:

 

http://i01.i.aliimg.com/photo/v0/433803399/NOKIobile_phone_External_Battery.jpg

 

Det er et batteri som lades med en Nokia-lader.

Deretter kan det lade opp en telefon med enten nokia-plugg, eller micro-USB.

 

Kjøpte den i Nokia-butikken for lenge siden, men fikk sjelden bruk for den før jeg kjøpte Samsung S2...

 

Jeg tar ofte ekstrastrøm med på tur. Fikk bruk for det i dag.

 

Finnes både offisielle kits for større batterikapasitet (25% ekstra) og tredjeparts kit (dobbel kapasitet), hadde prøve det først

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...