Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kommer et microSD kort som kan gi NFC til hvilken som helst Android mobil med microSD

De løsningene er ikke like gode som den som leveres med nye telefoner.

Kort rekkevidde (noen millimeter). Begrenset kapasitet på minnekort. Krever egne softwareløsninger.

 

Uansett er det vel litt tid før det blir veldig utbredt med NFC-terminaler og da er vi nok over på SGS3... minst.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

kommer et microSD kort som kan gi NFC til hvilken som helst Android mobil med microSD

De løsningene er ikke like gode som den som leveres med nye telefoner.

Kort rekkevidde (noen millimeter). Begrenset kapasitet på minnekort. Krever egne softwareløsninger.

 

Uansett er det vel litt tid før det blir veldig utbredt med NFC-terminaler og da er vi nok over på SGS3... minst.

 

 

Enig der, men det er da noe...

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som er veldig utålmodig på 2.3.6 (ICS kommer nok etterhvert, men først 2.3.6)?

 

Vet noen om 2.3.6 fikser ekko-problematikken når en ringer?

Jeg har 2 SGSII telefoner, en med 2.3.5 og en med 2.3.6, Ikke ekko på noen av dem... Batteritid helt ok på begge, kun litt forskjell på grafikk når tlf ringer..

Lenke til kommentar

HEI, jeg har et problem med min nye samsung galaxy s2 og det er at kameraet plutselig har blitt dårlig.

det funker greit på 10-20cm avstand fra en gjenstand men lengre en det så blir det helt tåkete

 

håper noen vet hva problemet kan være

 

Du har sikkert bare slått av autofokus/slått på makro (som er til for å ta bilder på nært hold). Under kamerainnstillingene finner du fokus og velger autofokus så fungerer det nok fint igjen ;)

Lenke til kommentar

Spørsmål her. Har flashet og rootet telefonen min, og ønsker nå å få den tilbake til orginal tilstand (unroot og orginal rom). Noen som vet hvordan jeg gjør dette, eller vet hvordan jeg kan finne ut hvilke rom jeg hadde orginalt?

Rom for "Nordic" finner du her: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1075278

Har du CWM, så kan du bare legge rom på SD-kortet og flashe.

Lenke til kommentar

hvis du lader den via pc-en så ja. Det betyr bare at du kan flytte på filer fra telefonen og pcen. Hvis duhar på usb-debugging kommer ikke media-skanner etter du kobler ut ledningen.

 

Vanlig strømnett.. Det er derfor jeg syntes det er merkelig, men ikke til STOR irritasjon altså... litt pussig med media transfer da. Det samme gjelder når jeg lader den i bilen med billader, og selvfølgelig gjennom pc. Men da er det jo meningen

Lenke til kommentar

Oppdatet noe interessant i går. Vet ikke om det stemmer, men jeg tror at det er mulighet for at jeg har rett. Jeg har SGS 2 uten noen form for ROM, kun standard oppsett. Som sikkert mange har merket stokker programmene seg der de selv vil, og alltid på siste siden. Da får man hull blant programmene. For eksempel er det plass til to programmer på side 4. You see?

 

Dette går an å endre på hvis man trygger edit og flytter på programmene manuelt. Men det er her jeg tror det klikker. Har over en lang periode hatt flere slike hull blant programsidene mine uten å gjøre noe med det, men i går tok jeg meg tid til å fordele programmer fra siste siden til ledige plasser. Etter dette restartet mobilen seg. Det hadde den ikke gjort på lenge. Nå, etter den restartet har to programmer blitt flyttet fram til siste siden igjen. Med andre ord tror jeg at en av årsakene til at mobilen kan restarte er at man flytter på programikonene.

 

Litt vanskelig å forklare, men tror dere skjønner hva jeg mener. Andre en meg som har opplevd det samme?

 

Nå har jeg flyttet tilbake to ikoner fra side 8 til 5. Blir spennende å se om telefonen resetter eller ikke. Hvis den resettes iløpet av dagen er jeg 85% sikker på at det er problemet.

Lenke til kommentar

Spørsmål her. Har flashet og rootet telefonen min, og ønsker nå å få den tilbake til orginal tilstand (unroot og orginal rom). Noen som vet hvordan jeg gjør dette, eller vet hvordan jeg kan finne ut hvilke rom jeg hadde orginalt?

Letteste måten å unroote er å flashe stock rom med Odin, ikke cwm. Du kan ikke gå tilbake til original tilstand ved å flashe med cwm, cwm vil fremdeles ligge på telefonen, og det er jo ikke akkurat orginalt ;-)

Sikkert det Jan Skrotnes egentlig mente siden han linker til en side som kun har filer som kan flashes med odin.

Finn tråden med originale rom på xda forum, (linken Skrotnes'en kom med) , der står og instruksjoner for flashing med Odin. Siste originale nordiske versjon er xwki8..

Endret av MrMastodon
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...