Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har helt likt som på bilde til Vice, jeg har stock rom og ingen root, men jeg får ikke noe sånn valg når noen ringer meg.

 

Det er ganske naturlig, det er den som ringer deg som må initiere en videosamtale. Du kan ikke bare velge å svare som videosamtale dersom noen ringer deg.

 

Besnærende tanke dog, når en fin dame ringer deg rett etter hun er ferdig i dusjen, så velger du bare videosamtale når du svarer og vips er kvelden reddet :p

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg har en ca 2 mnd gammel Galaxy SII, som jeg opplever har veldig dårlig batterikapasitet. Den måtte lades hyppig de første gangene, som slik jeg har forstått det er vanlig, men fremdeles klarer ikke batteriet seg lenger enn fra kl. 07.00 til 19-20. Dette til tross for at jeg har et ganske beskjedent mobilbruk - OG har strømsparingsmodus aktivert. Kan ikke skjønne annet enn at det må være noe feil? Ser at Android OS står for ca 90% av batteriforbruket.

 

Er det noen som har liknende erfaringer, eventuelt noen tips til grep jeg kan ta for å bedre batteritiden? Har lastet ned Advanced Task Killer, uten at jeg merker noen særlig forskjell av den grunn.

 

Har du WiFi hjemme eller på jobb? I så fall, bruker du det? Dersom det er tilfelle ville jeg sjekket om noen av routerne er en D-link, og noen få andre som jeg ikke husker, søk på XDA dersom du vil finne noe mer om emnet. Dersom det en av disse routerne så har du forklaringen, D-link og AOS 2.3.3 og 2.3.4 er kjente uvenner når det kommer til strømforbruk, og dermed vil strømforbruket på AOS gå til himmels. Optimistiske tunger sier at dette skal være ordnet i neste versjon, 2.3.5 som skal komme om ikke så alt for lenge.

Lenke til kommentar

Android 2.3.5 er tilgjengelig på XDA. Offisielt utgitt i Polen og Hong Kong. Har selv flashet XXKI3 (Frankenstein) :)

 

Det som er tilgjengelig der, er det "stock rom"? Såvidt jeg har forstått, så har jeg stock rom, men den er litt "modifisert" (jeg hentet ned noe som rootet telefonen), og nå vil ikke kies oppdatere for meg. Om jeg henter det ned fra XDA, blir det det samme som en oppdatering fra kies, elelr er det annerledes pga språk og sånn?

 

AtW

Lenke til kommentar

Forsøkte å følge malen fra http://www.darkyrom.com/community/index.php?threads/v10-rc5-android-os-process-battery-drain.2546/ på hvordan man kan utføre såkalt "Battery Calibration". Møtte selvsagt problemer helt i slutten av prosessen da jeg skulle "Wipe Battery Stats". Finner jo ikke "advanced"-menyen i "recovery"-modus. Er dette en menybit som er blitt fjernet når man oppdaterte til 2.3.4, eller varierer det fra telefon til telefon? Hvordan i alle dager kommer man fram til dette menyvalget?

Lenke til kommentar

Android 2.3.5 er tilgjengelig på XDA. Offisielt utgitt i Polen og Hong Kong. Har selv flashet XXKI3 (Frankenstein) :)

 

Det som er tilgjengelig der, er det "stock rom"? Såvidt jeg har forstått, så har jeg stock rom, men den er litt "modifisert" (jeg hentet ned noe som rootet telefonen), og nå vil ikke kies oppdatere for meg. Om jeg henter det ned fra XDA, blir det det samme som en oppdatering fra kies, elelr er det annerledes pga språk og sånn?

 

AtW

Du finner stock rom's her. Disse kan igjen rootes med for eksempel CF-Root eller en insecure kernel / SuperOneClick. Når du har installert noe annet en stock rom for din region (NEE) så vil du ikke kunne oppdatere med Kies. For oss vil det si XWKI4.

Lenke til kommentar

Android 2.3.5 er tilgjengelig på XDA. Offisielt utgitt i Polen og Hong Kong. Har selv flashet XXKI3 (Frankenstein) :)

 

Det som er tilgjengelig der, er det "stock rom"? Såvidt jeg har forstått, så har jeg stock rom, men den er litt "modifisert" (jeg hentet ned noe som rootet telefonen), og nå vil ikke kies oppdatere for meg. Om jeg henter det ned fra XDA, blir det det samme som en oppdatering fra kies, elelr er det annerledes pga språk og sånn?

 

AtW

Du finner stock rom's her. Disse kan igjen rootes med for eksempel CF-Root eller en insecure kernel / SuperOneClick. Når du har installert noe annet en stock rom for din region (NEE) så vil du ikke kunne oppdatere med Kies. For oss vil det si XWKI4.

 

Altså, jeg har en helt orginal rom fra før, det eneste jeg har gjort er å "installere root", men kies mener fortsatt at jeg har en modifisert rom.

 

AtW

Lenke til kommentar

Android 2.3.5 er tilgjengelig på XDA. Offisielt utgitt i Polen og Hong Kong. Har selv flashet XXKI3 (Frankenstein) :)

 

Det som er tilgjengelig der, er det "stock rom"? Såvidt jeg har forstått, så har jeg stock rom, men den er litt "modifisert" (jeg hentet ned noe som rootet telefonen), og nå vil ikke kies oppdatere for meg. Om jeg henter det ned fra XDA, blir det det samme som en oppdatering fra kies, elelr er det annerledes pga språk og sånn?

 

AtW

Du finner stock rom's her. Disse kan igjen rootes med for eksempel CF-Root eller en insecure kernel / SuperOneClick. Når du har installert noe annet en stock rom for din region (NEE) så vil du ikke kunne oppdatere med Kies. For oss vil det si XWKI4.

 

Altså, jeg har en helt orginal rom fra før, det eneste jeg har gjort er å "installere root", men kies mener fortsatt at jeg har en modifisert rom.

 

AtW

Det er fordi du har root. Får å kunne bruke Kies igjen må du nok flashe XWKI4 med Odin uten å roote etterpå.

 

Edit: Eller du kan bare droppe Kies og flashe KI4 med Odin for så å roote på valgfri måte.

Endret av jenskristian
Lenke til kommentar

Er det andre som har opplevd at telefonen blir jæææævli varm når man høyrer på spotify lenge?

Nei. Vær OBS på at spotify kan minimeres på to måter: Først ved å trykke hjem-knappen. Da ligger hele appen i bakgrunnen. Denne måten drar temmelig mye cpu og dermed batteri. Den andre er å trykke tilbake-knappen helt til man er i en hjemmeskjerm. Da lukkes selve appen men fortsetter som en tjeneste. Bruker straks mye mindre cpu og batteri. Man kan betjene enkle saker som neste/forrige spor og pause fra widgeten som følger med appen.

 

Edit: De fleste streaming-tjenester og radioapper fungerer på samme måte.

Endret av gammalerik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har prøvd litt forskjellige rom f.eks Lightning6.1. La deretter inn XWKI4 men her får jeg problemer med å laste ned og installer apps fra Android Marked.

 

 

Tenkte jeg da skulle gå tilbakle til en tidligere orginal versjon for så benytte Kies til å oppdatere til siste versjon men uansett hvilke roms jeg nå prøver å legge inn så starter ikke telefonen. Logo kommer opp gang på gang. (det er bare XWKI4 som jeg får lagt inn)

 

Har benyttet Odin som vist hos XDA. Er det noen som kan fortelle meg hvordan jeg best kommer videre? Er det noe som må resettes?

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd litt forskjellige rom f.eks Lightning6.1. La deretter inn XWKI4 men her får jeg problemer med å laste ned og installer apps fra Android Marked.

 

 

Tenkte jeg da skulle gå tilbakle til en tidligere orginal versjon for så benytte Kies til å oppdatere til siste versjon men uansett hvilke roms jeg nå prøver å legge inn så starter ikke telefonen. Logo kommer opp gang på gang. (det er bare XWKI4 som jeg får lagt inn)

 

Har benyttet Odin som vist hos XDA. Er det noen som kan fortelle meg hvordan jeg best kommer videre? Er det noe som må resettes?

Skal du tilbake til stock ville jeg lastet ned XWKI4 for NEE på XDA. Flash denne som angitt med Odin. Du skal da være tilbake til stock. Du kan også ta en factory reset før og etter flashing for å være sikker på at alt er tilbakestilt.

 

Skal du langt tilbake kan du f.eks flashe XWKE2.

Endret av jenskristian
Lenke til kommentar

Android 2.3.5 er tilgjengelig på XDA. Offisielt utgitt i Polen og Hong Kong. Har selv flashet XXKI3 (Frankenstein) :)

 

Hmm, 2.3.5 er vel ikke offisiell noe sted?

 

http://droidangel.blogspot.com/2011/09/samsung-galaxy-s2-official-android-235.html

 

The official release of Android 2.3.5 Gingerbread for Samsung Galaxy S II I9100 is finally rolled out by Samsung. The firmware build number is I9100XXKI3 same as the leaked version. The first public released was pushed out already over Poland, Hong Kong and Taiwan. Other region all over Europe and the rest of Asia will get the said official update sooner and this report has been confirmed by samfirmware kies update.

The firmware build date was still the same from the leaked version which is September 15, 2011.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...