Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lyd - har ikke noe å klage over her.

Lyden ved telefonbruk (har ikke testet media, høyttaler, ørepropper osv. ennå) er alt for dominert av bass. Det virker som høye frekvenser er klippet bort.

tekst-inntasting - joda ordboka er ikke så inntiligent som ønskelig, jeg irriterer meg også til tider, men var det egentlig noe bedre på Desire?

Ja, jeg nevner jo et konkret eksempel. Desire var mye bedre.

Skjerm - Mener du virkelig at du er skuffet over en skjerm som faktisk kan leses på en lys dag. Desiren var jo svart og uleselig.

Jeg mener det er motsatt. S2'en på "auto brightness" er generelt alt for mørk. Oppløsning er dårligere. Bildet virker subjektivt mer grumsete. Noe som er bedre er den fysiske størrelsen, men det hjelper jo lite når oppløsningen er dårligere!

Kontaktdatabase - tja, har ingen problemer med den på S II. Men med S II så slipper jeg i det minste å ringe opp kontakter ved ett uhell i motsetning til Desiren der jeg ofte ringte opp folk uforvarende, mens telefonen lå i bukselommen.

Har aldri opplevd hva du beskriver, og skjønner ikke at det er mulig heller. På desire'n ble f.eks. alle bilder populert med Facebook-bilder når de fantes. Ikke på S2. På S2 har jeg også endt opp med duplikater av en stor andel av kontaktene. Dette så aldri ut til å oppstå på Desire.

...la diverse applikasjoner som facebook, mail, værmelding m.m. oppdatere seg automatisk...

...Må denne knappen stå på hele tiden...?

Ja, du må jo det hvis du skal la app'ene sync'e etter eget forgodtbefinnende. (?!)

1) Ta av batteridekselet

2) Ta ut batteriet

3) Sjekk hva som står under "Modell".

 

Én ting er i alle fall sikkert: du har IKKE en Galaxy SII (GT-I9100)!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Skjermbeskyttere, her i Norge virker det som Zagg og Copter er størst og lettest å få tak i, noen som har erfaringer med en/begge disse to? Finnes sikkert bedre alternativer, men kunne trengt noe nå idag... Så sant ingen vet om butikker i Oslo området med andre/bedre merker som er verdt å ta en titt på?

 

Har ikke S2 skjermesbyttelse på slik den er? Ser iallefall slikt ut hos meg.

Lenke til kommentar

fik ktilbake telefonen i dag og jeg kan ikke se noe galt inni usb inngangen jeg altså:S telefonen fungerer fint enda den så lenge den er på. er vel det som er problemet... at jeg ikke får slått den av:p men hvem slår av telefonen i disse dager.. jajaja får bare nyte tiden så lenge den lever:D

 

Jeg vet ikke hvordan det er med deg, men folk i klassen som har fått ødelagt sine mobiler etter en våt fotballturnering på skolen, la mobilen i stekeovnen i 40-50 grader i 2 dager, og etter det funket den.

Lenke til kommentar

ser noen av dere har lagt ut litt bilder så jeg lurte på ka iconene over kommer av og om jeg må rote telefonen for å få det til? lagt ved et bilde :p

 

post-51529-0-93975500-1317421878_thumb.png

 

Juice defender, 3g watchdog, advanced task killer og et virus program som jeg ikke husker hva heter.

 

Hadde også "android os" batteribug , selv etter siste firmware oppgraderingen. Men en reset av mobilen gjorde susen for min del, går nå 2 dager mellom vær lading:-)

 

Nøyaktig hva sletter en factory reset?

 

Apps og data.

Lenke til kommentar

Nøyaktig hva sletter en factory reset?

 

Apps og data.

Den feilen med com.android.phone som krasja støtt ser ut til å ha forsvunnet da jeg med titanium flyttet apps til sd-kort (og så tilbake igjen fordi de forsvant ut av widgetlista mi). Usikker ennå, på det med dekningen.

 

Uansett, om det er kun det så gjør jeg vel ikke stort med factory reset nå da. For det eneste som plager meg akkurat nå er den helvetes Android OS greia som tar uforholdsmessig mye batteri.

Lenke til kommentar

Jeg skulle oppdatere telefonen via Kies idag, når programmvaren var ferdig nedlastet og på vei inn i telefonen, så tilta telefonen..

 

Nå står jeg fast i et bilde av en telefon og en PC med en gul trekant imellom..

Får ikke kontakt med PCen nå og ikke får jeg gjort så mye annet.

 

Noen som har forslag?

Lenke til kommentar

ser noen av dere har lagt ut litt bilder så jeg lurte på ka iconene over kommer av og om jeg må rote telefonen for å få det til? lagt ved et bilde :p

 

post-51529-0-93975500-1317421878_thumb.png

 

Disse ikonene er tegn på at programmene kjører i bakgrunnen. Det er et krav i Android OS at hvis man skal lage programmer/tjenester som IKKE avsluttes automatisk av Android, så må de ha et ikon der. Det har med minnehåndteringen til Android, ting fjernes automatisk hvis det ikke er i bruk, og hvis det ikke ligger i status baren.

 

Ikonet lengst til venstre er Juice defender (batteri-saver), deretter er det 3G watchdog (måler mobil data trafikk), den tredje husker jeg ikke, men mistenker at det er noe system-info eller noe i den duren. Til sist er det et sikkerhetsprogram, husker ikke hva det heter dessverre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Takk for svar, men når man har lært seg det, vil man skrive fortere?

Tenker på alle småfeil jeg har når jeg skriver vanlig pga det går fort i svingene.

 

Og om jeg rooter telefonen, vil jeg ikke få igjen noen ting på garanti om noe skulle skje?

Lenke til kommentar

Om du rooter vil garantien forsvinne. Du kan derimot skaffe deg en USBjig (google it), og flashe tilbake til stock, da vil ikke verkstedet kunne se at du har rootet.

 

Og det er klart man vil lære seg å skrive raskere og bedre med vane, dette gjelder vel uansett hvilket tastatur man bruker.

Lenke til kommentar

Har nå fått denne samsungen... Swype var jo morsomt men er det nødvendig? føler æ ø å er for dumt plassert. Finnes det andre tastatur til den?

 

Thumb Keyboard anbefales. Kan sette det opp etter eget ønske og forme det etter bruken din(landskap modus/standard etc)

 

Linky

Endret av Mala
Lenke til kommentar

ser noen av dere har lagt ut litt bilder så jeg lurte på ka iconene over kommer av og om jeg må rote telefonen for å få det til? lagt ved et bilde :p

 

post-51529-0-93975500-1317421878_thumb.png

 

Disse ikonene er tegn på at programmene kjører i bakgrunnen. Det er et krav i Android OS at hvis man skal lage programmer/tjenester som IKKE avsluttes automatisk av Android, så må de ha et ikon der. Det har med minnehåndteringen til Android, ting fjernes automatisk hvis det ikke er i bruk, og hvis det ikke ligger i status baren.

 

Ikonet lengst til venstre er Juice defender (batteri-saver), deretter er det 3G watchdog (måler mobil data trafikk), den tredje husker jeg ikke, men mistenker at det er noe system-info eller noe i den duren. Til sist er det et sikkerhetsprogram, husker ikke hva det heter dessverre.

 

Det siste er Lookout Mobile Security.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...