Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er aldrig godt og si hvordan er fuktskadet telefon vil oppføre seg fremover i tid. Jobber som mobilforhandler og har sett mye rare fuktskader. Mange telefoner som er helt døde, kan plutselig begynner virke etter og ha ligger i f.eks 3 månder. Om telefonen virker, men fusker, så vil den som regel begynne og svikte mere og mere med tiden som går, men også fult mulig at den varer i mange år fremover. :)

den fusker faktisk ikke i det hele tatt. Men når jeg slår av telefonen så starter den seg av seg selv med en gang eller så kommer det ett batterisymbol med en gul trekant og temp måler.. men så lenge den er på så funker den som juling. den lader og hele pakka. Men når strøm er tilkoblet er det ingenting som antyder noen problemer i det hele tatt.. Så prøver gjerne nytt batteri for å se om det er det som er problemet. koster jo ikke stort å prøve. Delta serice sa det var usb/lade inngangen som var fuktskadet. men har ikke noe problemer med den i det hele tatt..

Endret av RaW_DeNiM
Lenke til kommentar

Er aldrig godt og si hvordan er fuktskadet telefon vil oppføre seg fremover i tid. Jobber som mobilforhandler og har sett mye rare fuktskader. Mange telefoner som er helt døde, kan plutselig begynner virke etter og ha ligger i f.eks 3 månder. Om telefonen virker, men fusker, så vil den som regel begynne og svikte mere og mere med tiden som går, men også fult mulig at den varer i mange år fremover. :)

den fusker faktisk ikke i det hele tatt. Men når jeg slår av telefonen så starter den seg av seg selv med en gang eller så kommer det ett batterisymbol med en gul trekant og temp måler.. men så lenge den er på så funker den som juling. den lader og hele pakka. Men når strøm er tilkoblet er det ingenting som antyder noen problemer i det hele tatt.. Så prøver gjerne nytt batteri for å se om det er det som er problemet. koster jo ikke stort å prøve. Delta serice sa det var usb/lade inngangen som var fuktskadet. men har ikke noe problemer med den i det hele tatt..

Okey. At telefonen starter seg selv og batteriet tappes tyder på at det en kortslutning. Om den ligger er USB kontakten eller det lille kretkortet kontakten sitter på kan det muligens hjelpe bytte den. Oppdaterte forige posten min i stad her med link til delen som kanskje burde vært byttet ;)

 

 

 

 

Oppdatert: Er litt mere komplisert enn jeg hadde beregnet, hadde det ikke vært for den flex kabelen, så hadde det nesten bare vært 2 skruer etter man har skrudd av baksiden. Men hele hoved kortet må nok ut for å få løsnet flexkabelen. Men fortsatt fult gjennomførbart :)

post-128841-0-88413300-1317413252_thumb.jpg

Endret av Blunderguff
Lenke til kommentar

528 sider i tråden... holy crap, hvem kan gå gjennom noe sånt?!

 

Gikk over fra HTC Desire til Samsung Galaxy S II i den tro at det ville være en oppgradering. Oh boy ble jeg skuffet. Samsungen er jo et helt ekstremt tilbakeskritt. Skuffet over lyd, tekst-inntasting, skjerm, kontakt-database osv. Utrolig mye dårligere.

 

Mht. tekst: Noen som har forstått XT9-opplegget? Taster f.eks. "e" og så "b", som sitter ved siden av "n"-tasten. For norsk språk er det da rimelig opplagt at man har ment "en". Dette fikser HTC'en glatt. Samsung tror jeg mener "ebba", og har ikke "en" med i lista over forslag en gang! Helt vanvittig. Forslag til fiks?

Lenke til kommentar

Polsen: de fleste punktene som du er skuffet over er punkt som jeg uten tvil har vert godt fornøyd med etter overgang fra Desire i sommer.

Lyd - har ikke noe å klage over her.

tekst-inntasting - joda ordboka er ikke så inntiligent som ønskelig, jeg irriterer meg også til tider, men var det egentlig noe bedre på Desire?

Skjerm - Mener du virkelig at du er skuffet over en skjerm som faktisk kan leses på en lys dag. Desiren var jo svart og uleselig.

Kontaktdatabase - tja, har ingen problemer med den på S II. Men med S II så slipper jeg i det minste å ringe opp kontakter ved ett uhell i motsetning til Desiren der jeg ofte ringte opp folk uforvarende, mens telefonen lå i bukselommen.

 

Men for å la det være klart, Desiren var/er en god telefon, men at den skal være utrolyg mye bedre enn S II er jeg ikke enig i.

 

SÅ ett spørsmål til den generelle forsamling:

Jeg har nok vert noe gnien av meg, og slår kun på mobilnett når jeg må på nett. Men siden jeg de neste 6 måneder har fri bruk av nett så tenkte jeg å prøve en mer "løssluppen" bruk av telefonen. Det betyr å la diverse applikasjoner som facebook, mail, værmelding m.m. oppdatere seg automatisk. Jeg ser ingen annen utvei enn å la mobilnettet stå oppkoblet hele tiden, eller tar jeg feil? jeg har alltid på "bruk pakkedata" og "Dataroaming" men lar en liten "knapp" (SwitchPro widget)slå av og på mobilnettet ved behov. Må denne knappen stå på hele tiden, eller er det en måte å la app'en slå den på ved behov?

Lenke til kommentar

Lyd - har ikke noe å klage over her.

Lyden ved telefonbruk (har ikke testet media, høyttaler, ørepropper osv. ennå) er alt for dominert av bass. Det virker som høye frekvenser er klippet bort.

tekst-inntasting - joda ordboka er ikke så inntiligent som ønskelig, jeg irriterer meg også til tider, men var det egentlig noe bedre på Desire?

Ja, jeg nevner jo et konkret eksempel. Desire var mye bedre.

Skjerm - Mener du virkelig at du er skuffet over en skjerm som faktisk kan leses på en lys dag. Desiren var jo svart og uleselig.

Jeg mener det er motsatt. S2'en på "auto brightness" er generelt alt for mørk. Oppløsning er dårligere. Bildet virker subjektivt mer grumsete. Noe som er bedre er den fysiske størrelsen, men det hjelper jo lite når oppløsningen er dårligere!

Kontaktdatabase - tja, har ingen problemer med den på S II. Men med S II så slipper jeg i det minste å ringe opp kontakter ved ett uhell i motsetning til Desiren der jeg ofte ringte opp folk uforvarende, mens telefonen lå i bukselommen.

Har aldri opplevd hva du beskriver, og skjønner ikke at det er mulig heller. På desire'n ble f.eks. alle bilder populert med Facebook-bilder når de fantes. Ikke på S2. På S2 har jeg også endt opp med duplikater av en stor andel av kontaktene. Dette så aldri ut til å oppstå på Desire.

...la diverse applikasjoner som facebook, mail, værmelding m.m. oppdatere seg automatisk...

...Må denne knappen stå på hele tiden...?

Ja, du må jo det hvis du skal la app'ene sync'e etter eget forgodtbefinnende. (?!)

Lenke til kommentar

528 sider i tråden... holy crap, hvem kan gå gjennom noe sånt?!

 

Gikk over fra HTC Desire til Samsung Galaxy S II i den tro at det ville være en oppgradering. Oh boy ble jeg skuffet. Samsungen er jo et helt ekstremt tilbakeskritt. Skuffet over lyd, tekst-inntasting, skjerm, kontakt-database osv. Utrolig mye dårligere.

 

Mht. tekst: Noen som har forstått XT9-opplegget? Taster f.eks. "e" og så "b", som sitter ved siden av "n"-tasten. For norsk språk er det da rimelig opplagt at man har ment "en". Dette fikser HTC'en glatt. Samsung tror jeg mener "ebba", og har ikke "en" med i lista over forslag en gang! Helt vanvittig. Forslag til fiks?

Kjøp SwiftKey, og tastatur/ordbok vil for alltid være fantastisk.

Lenke til kommentar

Hva er det snakk om og få til?

 

Iconene er snarveier som legges inn når man installerer de aktuelle programmene.

 

De har ofte en mulighet i appens installinger til og kunne slå av og på denne snarveien.

 

Nå ser ikke 3G sympolet eller strømsparings symbolet slik ut på stock rom, jeg sa feil, behøver vel ikke root, men anna rom.

Vel, root blir riktig det og, behøver root for og bytte rom så.

Lenke til kommentar

528 sider i tråden... holy crap, hvem kan gå gjennom noe sånt?!

 

Gikk over fra HTC Desire til Samsung Galaxy S II i den tro at det ville være en oppgradering. Oh boy ble jeg skuffet. Samsungen er jo et helt ekstremt tilbakeskritt. Skuffet over lyd, tekst-inntasting, skjerm, kontakt-database osv. Utrolig mye dårligere.

 

Mht. tekst: Noen som har forstått XT9-opplegget? Taster f.eks. "e" og så "b", som sitter ved siden av "n"-tasten. For norsk språk er det da rimelig opplagt at man har ment "en". Dette fikser HTC'en glatt. Samsung tror jeg mener "ebba", og har ikke "en" med i lista over forslag en gang! Helt vanvittig. Forslag til fiks?

 

 

Lyden både i samtaler og på høytaleren er jo milevis foran Desire, kan ikke fatte hvilken spesial Desire du skal ha hatt der. Lyden var jo direkte dårlig...

 

Tekstinnstasting har jeg aldri hatt problemer med på noen telefoner. Har dog ikke brukt det keyboardet som følger med på noen av de, prøv SwiftKey.

 

Hvis du på ramme alvor mener at skjermen på Desire er bedre så tror jeg du må få deg nye briller (og slå av auto brightness). Gå inn på display -> slå av auto brightness, slå av Auto adjust screen power og velg "Movie" i Screen Mode. Oppløsningen er forøvrig den samme og ikke dårligere (eller ikke helt sant, er faktisk flere subpiksler på S2).

 

Kontaktdatabasen fungerer nå ganske likt som på Desire... Har alt av facebook kontakter synket opp mot telefonkontakter med bilder og hele pakken.

 

Grunnen til at folk fikk til å lommeringe på Desire var forøvrig den tåpelige låseskjermen til Sense (der du drar nedover for å åpne telefonen), denne var lett å åpne hvis man la telefonen i lommen med skjerm på og med skjermen mot låret (f.eks.)

 

Men men... det beste er nok å gå tilbake til Desire tenker jeg.

Endret av SBS
Lenke til kommentar

Fiks på skrivinga? Lett; swiftkey x.

 

lyd har jeg aldri brydd meg om personlig så der aner jeg ikke. skjermen er jo fantastisk, men hvis desire sin skjerm er mye bedre så er jo det dritbra, uten at jeg har sett forskjellen.

 

kontakt-database aner jeg ikke hva er. jeg tipper det er Contacts/kontaktliste for sake of... making sense of it. Hvordan i gallgrønne wtf er den annerledes? Bruker du stock Contacts-app i android? Trodde ikke folk gjorde det...

 

Selv syntes jeg hele OSet er litt knotete til tider, men det er neither here nor there.

Lenke til kommentar

Min også sluker batteri!

Men har gjort noken grep no.

 

Roota, lasta ned titanium backup, frosset eit par bloatware greier.

også frosset wifi sharing saken.

 

Da spørs det kor lenge det varer nuh!

 

Time will show!

 

Har roota fonen.

 

Lasta inn Titanium Backup og frosset programma som vsit i bildet under.

 

post-3331-0-51327400-1317429132_thumb.png

 

Nå viser den litt meir normal batteritid:

 

post-3331-0-47743800-1317429127_thumb.png post-3331-0-22864500-1317429129_thumb.png post-3331-0-23455700-1317429130_thumb.png

 

 

 

Før var det 10 timer, så var det tomt!

 

Legger det i spoiler det bildet.

 

 

 

 

post-3331-0-19731400-1317429313_thumb.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...