Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

OK. Jeg jobber med å overbevise hvorfor denne er bedre enn iphone 4 til en kamerat. Han står på at han kan ha så mange fler/bedre apps. Noen forslag til kontra? Lurer på også hvordan det tas bilder av homescreenen? Altså printscreen.

 

Sorry for lang quote. Dette burde sette de fleste iphone brukere på plass. Takk for hjelp. Tror kanskje han er overbevist men han står fortsatt på at market er bedre på iphone :p

 

Ja Appstore er enda bedre, men det er nå veldig marginalt. Jeg leste tidligere en undersøkelse som sa at 23% av tiden på en smartmobil ble brukt på nedlastet applikasjoner, hvorav de fleste prosentene var brukt på spill. Så igjen, han skal ha noen super applikasjoner for å ikke kunne favorisere personalisering og produktivitet i de tingene vi bruker en smartmobil mest på.

 

i 2011 burde en mann kunne sette opp sin egen smartmobil etter eget ønske og etter eget bruksbehov, og det med et beskjedsystem som er svært bra. Android kunser iPhonen så langt nedi støvlene på dette området at det nesten er trist...

 

Sei han må komme bort til deg med iPhonen sin. Be han plukke ut noen sanger, bilder og filmer fra din pc og overføre de til sin iPhone, deretter å spille filene av direkte på mobilen. Han er så låst med en iphone at han må sitte hjemme på sin egen pc for å kunne utrette noe. Noe jeg irriterte meg kraftig for i gamle dager med iphonene mine.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er mer generell smålagg og treghet. F.eks om jeg popper inn på db.no er det en delay, en minimal delay vel å merke, på scrolling og scroller jeg mye merker jeg den smålagger. Type, ikke like smålaggete som de gamle htc telefonene, men bare, ikke like smooth som 3gs f.eks. Noe jeg hadde fått intrykk av at det skulle være. Men, får sette meg skikkelig inn i det og lese litt så får vi se om det er noe smart jeg kan gjøre =)

 

-hau

 

Kan det være telefonen din er i strømsparingsmodus? Hvis den er det er ytelsen betydelig dårligere etter hva jeg har erfart.

Lenke til kommentar

Hvordan går det an å fjerne den lockscreenen man begynner med? Jeg bruker widgetlocker, men den gamle forsvinner ikke. Så først åpner jeg widgetlocker og så må jeg åpne Samsung sin. Noen som vet hvordan jeg kan fjerne samsung sin? (den som er på bildet)

post-244725-0-17860600-1305983166_thumb.jpg

Endret av Nilsido
Lenke til kommentar

Går det å få opp om du har mottatt sms eller ubesvarte anrop i lockscreenen så man bare trenger å trykke på "on" knappen for å sjekke uten å åpne locken? Evt hvordan?

 

Og noen som har testet med å kjøre spotify på den? Tester det ut akkurat nå men er noe tungvindt å skifte sanger der det ikke er noe knapp for det(hvertfall ikke som jeg har funnet). Volumet går ann å endre uten å åpne lockscreenen med knappene på siden. Noen som har funnet ut av dette?

Lenke til kommentar

hva må man velge for å få opp mail med en gang øverst på telefonen?

 

hva må jeg trykke under konto/mail innstillinger?

 

Hvordan går det an å fjerne den lockscreenen man begynner med? Jeg bruker widgetlocker, men den gamle forsvinner ikke. Så først åpner jeg widgetlocker og så må jeg åpne Samsung sin. Noen som vet hvordan jeg kan fjerne samsung sin? (den som er på bildet)

 

gå på programmer, innstillinger - skjermvisning - lås skjerm - bakgrunsbilde

 

gikk det?

Lenke til kommentar

Går det å få opp om du har mottatt sms eller ubesvarte anrop i lockscreenen så man bare trenger å trykke på "on" knappen for å sjekke uten å åpne locken? Evt hvordan?

 

Og noen som har testet med å kjøre spotify på den? Tester det ut akkurat nå men er noe tungvindt å skifte sanger der det ikke er noe knapp for det(hvertfall ikke som jeg har funnet). Volumet går ann å endre uten å åpne lockscreenen med knappene på siden. Noen som har funnet ut av dette?

 

Det er allerede innebygget med ubesvarte anrop og sms på lockscreenen. Få noen til å ringe deg eller sende deg en melding så kan du sjekke det.

 

Du kan skifte sanger i spotify hvis du har et headset med en knapp på. Ett trykk for pause/play, to kjappe trykk for neste sang.

Lenke til kommentar

Hvordan går det an å fjerne den lockscreenen man begynner med? Jeg bruker widgetlocker, men den gamle forsvinner ikke. Så først åpner jeg widgetlocker og så må jeg åpne Samsung sin. Noen som vet hvordan jeg kan fjerne samsung sin? (den som er på bildet)

 

Hadde satt pris på om noen kan svare på dette. Jeg skal selv skaffe meg widgetlocker nå!

Lenke til kommentar
Hvordan går det an å fjerne den lockscreenen man begynner med? Jeg bruker widgetlocker, men den gamle forsvinner ikke. Så først åpner jeg widgetlocker og så må jeg åpne Samsung sin. Noen som vet hvordan jeg kan fjerne samsung sin? (den som er på bildet)

 

Hm jeg installerte nettopp widgetlocker, og valgte bare "None" på "Location and Security" -> "Set up screen lock", så var den borte.

Lenke til kommentar

Tele2 bruker svensk SIM-kort og roamer på Netcom, så det skal stå roaming. Dette har ingen praktisk betydning

 

Ingen praktisk betydning før du skal laste ned apps som ikke finnes i svensk market..

I tillegg til hvordan det er med utenlandsreiser da..

 

Klar over at vi går litt OT nå menne anyways...

 

Må vi med tele2-sim skru av roaming i instillingene, når vi stikker til utlandet?

 

Dere bør nok det ja, ellers kan det lett påløpe en del datakostnader.

 

Dette gjelder vel kun Tele2, Mobile Norway(One Call bla), og TDC her i landet tror jeg..

 

Hvis dere ikke slår av dataroaming vil det lett bli heftige regninger.

Operatørene burde blitt pålagt av Post og teletilsynet å endre på dette, slik at man kan ha roaming avslått hele tiden!

Lenke til kommentar

Her er noen smakebiter til dere som kun har TW 4.0

post-227811-0-01922900-1305986030_thumb.png post-227811-0-01968600-1305986018_thumb.jpg post-227811-0-26740500-1305986007_thumb.jpg

 

post-227811-0-67393600-1305985996_thumb.jpg post-227811-0-39213100-1305986046_thumb.png post-227811-0-64575900-1305986057_thumb.png

 

Jeg har ikke testet ut noe selv enda, men fant mye inspirasjon her hos XDA:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1055084&page=1

 

Hvilken lockscreen ville dere ha valgt?

 

var veldig mye stilig her

 

men den lockscreenen din med alle disse valgenen du har der, hvordan fikk du til dette? edit: så ikke det ikke var du som fiksa det. Men hadde vært fint å visst om noen kunne fortelle meg hvordan man gjør dette

 

 

samt hvordan fikser man at alle menyene har hvert sitt bilde,jeg får kun opp et bilde over alle menyene

Endret av madman88
Lenke til kommentar

 

Vil bare slenge inn at det virker som om psx4droid ikke fungerer på 2.3.3-versjonen av Android at all. Noen som kan bekrefte dette? Jeg får ingen spill til å fungere på min Galaxy S2 og jeg har lest flere steder på nettet at folk sliter med appen etter å ha installert 2.3.3. Anyone?

 

Så vidt jeg vet er psx4droid ganske dårlig. Prøv FPse i stedet for. Har hørt mye bra om den emulatoren.

 

Jeg får ingen av dem til å funke. :thumbdown:

Fpse funker fett det.

Lenke til kommentar

Mooohahaha, da har jeg installert XWKE7 firmwaren (som ikke er kommet på Kies for oss i Norge enda). Etter det så rootet jeg telefonen min. Så nå har jeg root tilgang på telefonen. Så nå kan jeg fjerne alle programmene som følger med telefonen som jeg ikke bruker.

 

Jeg fulgte foresten denne guiden her for å installere den nye firmwaren og til å få root tilgang.

 

Mitt neste steg blir å klokke CPU'en til 1.5 GHz :dribble: .

Lenke til kommentar

Her er noen smakebiter til dere som kun har TW 4.0

post-227811-0-01922900-1305986030_thumb.png post-227811-0-01968600-1305986018_thumb.jpg post-227811-0-26740500-1305986007_thumb.jpg

 

post-227811-0-67393600-1305985996_thumb.jpg post-227811-0-39213100-1305986046_thumb.png post-227811-0-64575900-1305986057_thumb.png

 

Jeg har ikke testet ut noe selv enda, men fant mye inspirasjon her hos XDA:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1055084&page=1

 

Hvilken lockscreen ville dere ha valgt?

 

var veldig mye stilig her

 

men den lockscreenen din med alle disse valgenen du har der, hvordan fikk du til dette? edit: så ikke det ikke var du som fiksa det. Men hadde vært fint å visst om noen kunne fortelle meg hvordan man gjør dette

 

 

samt hvordan fikser man at alle menyene har hvert sitt bilde,jeg får kun opp et bilde over alle menyene

 

Du må bruke widgetlocker, da kan du velge selv hvordan låsskjermen skal se ut. Bakgrunn, slidere, snarveier, widgeter osv.

 

Det går IKKE å ha forskjellige bakgrunner på skjermene. Du kan ha en bakgrunn på låseskjermen, og en på selve telefonen, men du kan ikke ha flere bakgrunner på hovedskjermene.

Lenke til kommentar

svortevik: Har du rootet telefonen? Isåfall kan Titanium Backup ( helst med Pro) hjelpe deg med å stoppe overforbruket av strøm..

 

Det er Android OS som tapper den for strøm, en kjent bug som det vistnok jobbes med, men som ingen enda har funnet ut hva som er grunnen. Så hjelper da ikke å fjerne eller fryse programmer.

 

løsningen enn så lenge er å slå av og på telefonen en gang i blant, men dette er jo ikke optimalt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...