Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Begynner å bli litt småpissed på Kies selv nå, har ikke hatt problemer med det så langt i bunn og grunn, men nå får jeg beskjed om at et program må lukkes osv fordi det har støtt på et problem og jeg får ikke oppdatert mobilen da dette skjer HVER gang jeg trykker på "oppdater fastvareversjon". Har til og med reboota PCen. På tide med en uninstall/install, I guess. Herregud.

 

hvor er det du gjør dette caleth?

 

jeg er inne på kies ,jeg finner ingen nye oppdateringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nyhet!

 

Helt ny rom til Galaxy S II

http://pocketnow.com/tech-news/new-samsung-galaxy-s-ii-omnia-7-firmwares-leaked

 

Update: Apparently the new Samsung Galaxy S II firmware brings a lot of fixes to the table: improved battery life, more accurate GPS, reduced pink spot when taking pictures, more free RAM available when the smartphone is starting up. (Thanks ThTa)

 

Kommer ut snart vie Kies Air?

 

Edit: Skal nå være ute via Kies.

Hvor stor er denne fila?

Sitter på VELDIG tregt nettverk her.

Firmwaren jeg lastet ned (som da er XWKE7) tok 310 MB. Når du har lastet den ned og extractet .tar filen, så tar den 508 MB.

Ok, så da er det ikke så farlig å bytte Kernel? Bytte til XWKE7(som er siste version?), når jeg har som sakt Kernel version 2.6.35.7-I9100XWKDD-CL16153 root@DELL103 #2

 

Og vis noe går galt så kan man bare laste inn på orginal Kernel version igjen? Hva kan gå galt?

Lenke til kommentar

Jeg fant den ikke på Kies i sta når jeg prøvde. Men dette er vel kanskje 3 timer siden da.

Hvordan fikk du oppdatert da?

Hvis det krever root og annet "styr", så tror jeg heller at jeg venter... den bør vel være rett i komminga?

Men, er det en enkel operasjon, så... :)

Det er veldig enkelt å gjøre dette. Det kreves ingen root eller noe annet tull.

 

Hvis du går tilbake til der jeg linker til firmwaren, kernel'en og Odin, så vil du se at jeg linket til en guide som viser deg hvordan du gjør alt.

Lenke til kommentar

Nyhet!

 

Helt ny rom til Galaxy S II

http://pocketnow.com/tech-news/new-samsung-galaxy-s-ii-omnia-7-firmwares-leaked

 

Update: Apparently the new Samsung Galaxy S II firmware brings a lot of fixes to the table: improved battery life, more accurate GPS, reduced pink spot when taking pictures, more free RAM available when the smartphone is starting up. (Thanks ThTa)

 

Kommer ut snart vie Kies Air?

 

Edit: Skal nå være ute via Kies.

Hvor stor er denne fila?

Sitter på VELDIG tregt nettverk her.

Firmwaren jeg lastet ned (som da er XWKE7) tok 310 MB. Når du har lastet den ned og extractet .tar filen, så tar den 508 MB.

Ok, så da er det ikke så farlig å bytte Kernel? Bytte til XWKE7(som er siste version?), når jeg har som sakt Kernel version 2.6.35.7-I9100XWKDD-CL16153 root@DELL103 #2

 

Og vis noe går galt så kan man bare laste inn på orginal Kernel version igjen? Hva kan gå galt?

Ja, da kan du bare installere den standarde kernelen om noe går galt.

 

Når jeg skulle installere root og det der i sta, så måtte jeg gjøre det med en kernel som ikke fungerte slik den skulle. Men poenget var å installere med den kernelen for å kunne få root'en inn på telefonen osv. Så etter det så installerte jeg bare kernelen som jeg linket til tidligere.

Lenke til kommentar

Nyhet!

 

Helt ny rom til Galaxy S II

http://pocketnow.com/tech-news/new-samsung-galaxy-s-ii-omnia-7-firmwares-leaked

 

Update: Apparently the new Samsung Galaxy S II firmware brings a lot of fixes to the table: improved battery life, more accurate GPS, reduced pink spot when taking pictures, more free RAM available when the smartphone is starting up. (Thanks ThTa)

 

Kommer ut snart vie Kies Air?

 

Edit: Skal nå være ute via Kies.

Hvor stor er denne fila?

Sitter på VELDIG tregt nettverk her.

Firmwaren jeg lastet ned (som da er XWKE7) tok 310 MB. Når du har lastet den ned og extractet .tar filen, så tar den 508 MB.

Ok, så da er det ikke så farlig å bytte Kernel? Bytte til XWKE7(som er siste version?), når jeg har som sakt Kernel version 2.6.35.7-I9100XWKDD-CL16153 root@DELL103 #2

 

Og vis noe går galt så kan man bare laste inn på orginal Kernel version igjen? Hva kan gå galt?

Ja, da kan du bare installere den standarde kernelen om noe går galt.

 

Når jeg skulle installere root og det der i sta, så måtte jeg gjøre det med en kernel som ikke fungerte slik den skulle. Men poenget var å installere med den kernelen for å kunne få root'en inn på telefonen osv. Så etter det så installerte jeg bare kernelen som jeg linket til tidligere.

Ok.

Høres kanon ut.

Hvilke Kernel version hadde du da?

Lenke til kommentar

Du kan bruke NoLED som varsler på skjermen med små ikoner men opplevde det som litt bob bob mtp. at låsetasten ikke funker ved bruk av NoLED når man har fått en notification - må bruke home-tasten for å aktivere skjermen og så låse opp.

Lenke til kommentar

Blir mer og mer betenkt på SGX2 når jeg leser om alt styret med å oppdatere telefonen. Hadde tenkt å anskaffe denne, men lurer på om jeg heller skal gå for Sensation. Har hatt både Desire og Desire HD og har aldri hatt problemer med OTA-oppdateringer. Hva er poenget med Kies?? Høres ut ut som det bare er trøbbel. Så mye styr!! Er det slik Samsung er?

Eller hva sier dere som allerede har vidunderet og driver på med disse oppdateringene?

Lenke til kommentar

Blir mer og mer betenkt på SGX2 når jeg leser om alt styret med å oppdatere telefonen. Hadde tenkt å anskaffe denne, men lurer på om jeg heller skal gå for Sensation. Har hatt både Desire og Desire HD og har aldri hatt problemer med OTA-oppdateringer. Hva er poenget med Kies?? Høres ut ut som det bare er trøbbel. Så mye styr!! Er det slik Samsung er?

Eller hva sier dere som allerede har vidunderet og driver på med disse oppdateringene?

Synes oppdateringer går helt greit jeg! Du har bare lest postene til de som vil ha oppdateringen med en gang fordi den ikke er kommet ut i "norge" enda.. :)

Neida.. oppdatering går smertefritt her.

Endret av exlan
Lenke til kommentar

Ok, så da er det ikke så farlig å bytte Kernel? Bytte til XWKE7(som er siste version?), når jeg har som sakt Kernel version 2.6.35.7-I9100XWKDD-CL16153 root@DELL103 #2

 

Og vis noe går galt så kan man bare laste inn på orginal Kernel version igjen? Hva kan gå galt?

 

Kernel og firmare er jo strengt tatt to forskjellige ting da ^^

 

Hva kan gå galt?

 

Du kan bli overkjørt av en isbil når du taster villt på den fantastiske mobilen du nettopp har oppgradert...

Lenke til kommentar

]Ok.

Høres kanon ut.

Hvilke Kernel version hadde du da?

Jeg hadde den orginale kernelen som er med XWKE2 firmwaren da.

 

Men nå har jeg 2.6.35.7-I9100XWKE7-CL215725root@DELL103 #2 som kernel med XWKE7 firmwaren.

Ok, takker :-)

 

Hvilke trenger man av disse da? Generic XEU eller XWKE7 Stock Kernel?

 

Grunnen til jeg spør er at jeg kan ikke laste ned så mye herfra, og pga kvote på nedlasning og treg nedlasning(er på båt og satelitt internett)

 

XWKE7

 

Firmware info

PDA:XWKE7

PHONE: XXKE4

CSC:XEUKD1 (XEU)

Build date: 18/05/2011

 

Generic XEU: http://www.multiupload.com/IBRBHDUDXI

md5: F388DB98FC83861C2F22E607AE940DBB

 

XWKE7 Stock Kernel: http://www.multiupload.com/HMN4GUKBPS

md5: 3BC006663F23432D2219DFA45D7AAD13

Password is: intratech@XDA

Lenke til kommentar

Blir mer og mer betenkt på SGX2 når jeg leser om alt styret med å oppdatere telefonen. Hadde tenkt å anskaffe denne, men lurer på om jeg heller skal gå for Sensation. Har hatt både Desire og Desire HD og har aldri hatt problemer med OTA-oppdateringer. Hva er poenget med Kies?? Høres ut ut som det bare er trøbbel. Så mye styr!! Er det slik Samsung er?

Eller hva sier dere som allerede har vidunderet og driver på med disse oppdateringene?

 

Kies er ikke noe problem, er rett og slett bare folk som roter. Koble til telefonen, men pass på at en er i hovedskjermen. Da legger den inn drivere fra telefonen til pc. Vil en være på den sikre siden så velger en å bruke den som usb, bare lading og de andre valgene som kommer når en kobler til usb slik at alle drivere kommer på plass.

 

På denne måte virker kies utmerket, og bare for å være sikker så har jeg testet dette på tre forskjellige maskiner her i hus. Windows 7 32 og 64 bit + windows vista 64 bit.

 

En kan uansett bruke Odin, som er utrolig enkelt og tar deg få minutter.

 

- Start telefonen i download mode. Volum ned + hjem + på knappen

- Trykk volum opp slik det står på telefonen

- Start Odin

- Koble til usbkabel

- Trykk på "pda" inne i Odin og velg riktig firmware fil

- Trykk start og vent i 1-3 minutter

- Telefonen startes på nytt og du er ferdig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

]Ok.

Høres kanon ut.

Hvilke Kernel version hadde du da?

Jeg hadde den orginale kernelen som er med XWKE2 firmwaren da.

 

Men nå har jeg 2.6.35.7-I9100XWKE7-CL215725root@DELL103 #2 som kernel med XWKE7 firmwaren.

Ok, takker :-)

 

Hvilke trenger man av disse da? Generic XEU eller XWKE7 Stock Kernel?

 

Grunnen til jeg spør er at jeg kan ikke laste ned så mye herfra, og pga kvote på nedlasning og treg nedlasning(er på båt og satelitt internett)

 

XWKE7

 

Firmware info

PDA:XWKE7

PHONE: XXKE4

CSC:XEUKD1 (XEU)

Build date: 18/05/2011

 

Generic XEU: http://www.multiupload.com/IBRBHDUDXI

md5: F388DB98FC83861C2F22E607AE940DBB

 

XWKE7 Stock Kernel: http://www.multiupload.com/HMN4GUKBPS

md5: 3BC006663F23432D2219DFA45D7AAD13

Password is: intratech@XDA

Generic XEU er bare navnet på selveste firmwaren du laster ned der i fra. Den er som sagt XWKE7 firmwaren. Og XWKE7 Stock Kernel'en er bare kernelen du må bruke sammen med Generic XEU firmwaren.

 

Nå sier jeg ikke at eldre kernel'er ikke funker. Men for å være 100% sikker, så er det bare å installere XWKE7 Stock Kernel.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Blir mer og mer betenkt på SGX2 når jeg leser om alt styret med å oppdatere telefonen. Hadde tenkt å anskaffe denne, men lurer på om jeg heller skal gå for Sensation. Har hatt både Desire og Desire HD og har aldri hatt problemer med OTA-oppdateringer. Hva er poenget med Kies?? Høres ut ut som det bare er trøbbel. Så mye styr!! Er det slik Samsung er?

Eller hva sier dere som allerede har vidunderet og driver på med disse oppdateringene?

 

Du kan jammen spørre bra du...

 

Det er meg helt ufattelig at Samsung velger å kun lansere oppgraderinger via Kies når de ha lansert en telefon med støtte for OTA.

 

For meg virker det som de sitter på bakrommet og røyker cannabis så det synger etter hele bunten, mens vi andre nerder oss villt og hemningsløst og kunne ikke brydd oss mindre.

 

For det er jo tilfellet her da... Mange herjer så villt med flashing gjennom ODIN at vi kunne ikke brydd oss mindre...

 

Det er egentlig enda mer skremmende...

 

Jeg var ikke nerd...

Lenke til kommentar

Blir mer og mer betenkt på SGX2 når jeg leser om alt styret med å oppdatere telefonen. Hadde tenkt å anskaffe denne, men lurer på om jeg heller skal gå for Sensation. Har hatt både Desire og Desire HD og har aldri hatt problemer med OTA-oppdateringer. Hva er poenget med Kies?? Høres ut ut som det bare er trøbbel. Så mye styr!! Er det slik Samsung er?

Eller hva sier dere som allerede har vidunderet og driver på med disse oppdateringene?

 

Jeg har ikke hatt problemer med oppdateringene. Nå har jeg ikke oppdatert til nyeste versjon enda. Kies har fungert fint her, så langt.

Det finnes et alternativ, Odin, og det ser enda enklere ut, uten at jeg har prøvd det selv.

 

Jeg er storfornøyd med telefonen. Vet ikke hvordan den er sammenlignet med Sensation.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

nå gjorde jeg som du sa, nå står det øverst fil,rediger, vis osv sant?

 

men ser ikke til oppdateringene?

 

hvor er dette?

 

Nå har du kommet deg inn i programmet.. Koble nå til telefonen med USB-kabel.

Høyreklikk på telefonen og velg sjekk etter ny fastvare eller.no sånt..

 

Jeg husker ikke helt hvordan det funker, jeg forsøkte å oppdatere med Kies en gang, så ga jeg faen, avinstallerte programmet og holder meg til Odin som oppdateringsverktøy.

Lenke til kommentar

Hvordan skrur man roaming på denne mobilen? Er i utlandet nå og vil ikke ha uventet dyr telefon regning :-)

 

 

EDIT

Never mind, fant det :-9

 

Går inn på

Wireless and Network - Mobile networks, der inne får man skru av og på roaming

Endret av Ray001
Lenke til kommentar

Gå for 'XWKE7 Stock Kernel' du. Er den jeg bruker og ser ut til å funke meget bra så langt.

 

Jeg har flashet ny KE7 firmware, så flashet den med den samme gamle root kernelen som sist (XWKDD_insecure.tar) for så å dra en tur innom SuperOneClick.. for så til slutt flashe den med XWKE7 Stock Kernel til slutt...

 

Tenke jeg fikk legge inn batteri modden og CRT animasjonen igjen også ^^

 

Hvordan skrur man roaming på denne mobilen? Er i utlandet nå og vil ikke ha uventet dyr telefon regning :-)

 

Innstillinger > Trådløs og nettverk > Mobilnettverk

 

Ta vekk hake for dataroaming

 

Done :whistle:

Lenke til kommentar
]Ok, takker :-)

 

Hvilke trenger man av disse da? Generic XEU eller XWKE7 Stock Kernel?

 

Grunnen til jeg spør er at jeg kan ikke laste ned så mye herfra, og pga kvote på nedlasning og treg nedlasning(er på båt og satelitt internett)

 

XWKE7

 

Firmware info

PDA:XWKE7

PHONE: XXKE4

CSC:XEUKD1 (XEU)

Build date: 18/05/2011

 

Generic XEU: http://www.multiupload.com/IBRBHDUDXI

md5: F388DB98FC83861C2F22E607AE940DBB

 

XWKE7 Stock Kernel: http://www.multiupload.com/HMN4GUKBPS

md5: 3BC006663F23432D2219DFA45D7AAD13

Password is: intratech@XDA

 

Ikke for å være frekk eller noe, men jeg vil anbefale deg å ikke gjøre det på denne måten men heller vente en dag eller to til oppdateringen er tilgjengelig via KIES i Norge.

 

Det virker som om at du er altfor usikker rundt hva du skal gjøre og at du ikke helt vet hvorfor du skal legge inn for eksempen root, men bare gjøre det fordi du har sett mye snakk om det.

 

Om du nå likevel velger å gjøre dette så må du laste ned begge de filene.

 

Generic XEU; er selve oppdateringen

 

XWKE7 Stock Kernel: er original kernel. Denne legges inn helt til slutt for å få bort advarsel under oppstart og overskriver XWKDD_insecure som du må bruke for å få root.

 

Om du ikke skal ha root men bare oppdatere telefonen bruker du kun Generic XEU sammen med Odin. Skal du ha root trenger du i tillegg superoneclick, XWKDD_insecure og XWKE7 Stock Kernel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...