Gå til innhold

Den store tablet-tråden!


Swome

  

452 stemmer

  1. 1. Hvilken tab kan du tenke deg?

    • Motorola XOOM
      26
    • Samsung Galaxy Tab 10.1
      129
    • HTC Flyer
      25
    • Asus Eee Pad Slider
      5
    • Asus Eee Pad Transformer
      89
    • Apple iPad
      3
    • Apple iPad 2
      87
    • Acer Iconia A500
      16
    • Acer Iconia A100
      0
    • NookColor
      1
    • En annen
      17
    • Ingen
      10
    • Samsung Galaxy Tab 8.9
      16
    • Samsung Galaxy Tab 7.7
      1
    • Huawei MediaPad
      1
    • Asus Transformer Prime
      15
    • Toshiba AT200
      0


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det går en del mer strøm på den måten da. Å bruke mobilen som hotspot trekker mye mer strøm enn om man hade en innbygget 3G-modul. Men om mn har med docken har man vel kanskje grei nok batterilevetid. Men jeg synes det er rart at de lanserer en wifi-only-modell. Mye av poenget for veldig mange er jo å ha en underholdnings/nyttedings på farten. Da trenger man internetttilgang til mye rart.

Lenke til kommentar

Mye av poenget for veldig mange er jo å ha en underholdnings/nyttedings på farten. Da trenger man internetttilgang til mye rart.

Og det får jeg via min iPhone 4. Jeg har som regel alltid tilgang på strøm: hjemme, i bilen og på hytta. Selv på toget er det strømuttak, da jeg som regel kjører Komfort de få gangene i året jeg tar tog. For min del er det derfor ikke nødvendig at nettbrettet har egen 3G-kobling.

Lenke til kommentar

Hehe, neida, det er ikke noen absolutt dealbreaker for mange, sikkert, men for mitt vedkommende ille det vært mest brukt der man ikke har strøm (NSB har strømmen avslått overalt utenfor komfortplasene som hovedrgel, f.eks., og buss og tog er det også verre med.)

 

Med tanke på de beskjedne kostnadene ved å inkludere det, er det rart det i hvert fall ikke lages en annen versjon med dt integrert. om Asus har solgt noen millioner Transformer, og vi snakker den typen produksjonsmengder, så er det egentlig bare enda rarere.

Lenke til kommentar

Det går en del mer strøm på den måten da. Å bruke mobilen som hotspot trekker mye mer strøm enn om man hade en innbygget 3G-modul. Men om mn har med docken har man vel kanskje grei nok batterilevetid. Men jeg synes det er rart at de lanserer en wifi-only-modell. Mye av poenget for veldig mange er jo å ha en underholdnings/nyttedings på farten. Da trenger man internetttilgang til mye rart.

 

Det er jeg helt enig i. Skulle gjerne hatt 3g selv også, og kunne godt bladd opp for det også. Men som en nødløsning går det greit med telefonen, og pga eksepsjonell batteritid så går det også greit å lade telefonen fra TF.

 

Klønete? Ja. Savner 3g? Ja.

 

Men alt i alt går det greit :)

Lenke til kommentar

Det er en HW-begrensning i chipsettet og kan ikke bli fikset med en update. Ut fra hva jeg leser på Anandtech, så bør det være Baseline profile.

 

http://www.anandtech.com/show/4144/lg-optimus-2x-nvidia-tegra-2-review-the-first-dual-core-smartphone/14

You can play back H.264 1080p30 content, but it has to be Baseline profile—no B frames, two reference frames. I used handbrake and messed around with a variety of other encode profiles and eventually settled on a bitrate of around 10 Mbps. That puts a 2 hour movie at around 8 GB total, which is too big to fit on a FAT32 microSD card. If you’re going to fit 2 hours of video on that SD card and stay under 4 GB, bitrate should be around 4 Mbps. Tegra 2 can decode H.264 1080P baseline at a maximum of 20 Mbps.

 

Interestingly enough, I tried the iPhone 4 preset in handbrake which is H.264 960x400 High profile and noticed some stuttering and dropped frames. Media playback on Tegra 2 as it stands definitely works best with H.264 baseline, it’s just a matter of having gobs of storage to park video on.

Lenke til kommentar

google h.264 baseline profile. Det har å gjøre med hvilke karakteristikker videofilen kan bli kodet med, slik at taben kan dekode den uten problemer. Tegra 2 støtter bare baseline profile, mens det meste av et du får tak av piratmateriale når det gjelder filemr ihvertdall er high profile. Det takler ikke Tegra2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...