Gå til innhold

Den store tablet-tråden!


Swome

  

452 stemmer

  1. 1. Hvilken tab kan du tenke deg?

    • Motorola XOOM
      26
    • Samsung Galaxy Tab 10.1
      129
    • HTC Flyer
      25
    • Asus Eee Pad Slider
      5
    • Asus Eee Pad Transformer
      89
    • Apple iPad
      3
    • Apple iPad 2
      87
    • Acer Iconia A500
      16
    • Acer Iconia A100
      0
    • NookColor
      1
    • En annen
      17
    • Ingen
      10
    • Samsung Galaxy Tab 8.9
      16
    • Samsung Galaxy Tab 7.7
      1
    • Huawei MediaPad
      1
    • Asus Transformer Prime
      15
    • Toshiba AT200
      0


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ser ikke hvorfor Galaxyen er "klart best". Hvor er argumentene? Bare det at den ikke har støtte for minnekort gjør den jo temmelig uaktuell for mange.

Xoom har vel den dårligste skjermen og har ikke gjort det så altfor bra i tester, men om det kommer flere oppgraderinger i fremtiden skal vi ikke se bort i fra at de får rettet opp litt. Etter hva jeg har skjønt skal det være tyngre enn konkurrentene og virke litt "uferdig".

Jeg mener at Transformer er den mest komplette taben, selv om det ikke er helt komplett før du også har tastaturet.

Brettene er egentlig veldig like på papiret, sett bort ifra docken til Transformer.

Hvor er det forresten du får disse prisene?

Lenke til kommentar

Xoom ble solgt til 3095,- sist uke for 32GB utgaven hos www.it24.no

 

Galaxy Tab 10.1" 16 GB kan jeg kjøpe via en bekjent som har tatt med seg et par hjem fra reise i USA

 

Transformer 32GB koster 3999,- hos expert og expert.no og kan hentes i butikk for å slippe unna frakt. Koster vel det samme i de fleste nettbutikker også ser jeg.

 

Xoom fikk jo en femmer i dinside sin test.

 

Etter hva jeg har klart å lese meg frem til:

 

Xoom:

- Veier noe mer enn transformer, 50 gram

- Har en dårligere skjerm og har mer gjenskinn i skjermen enn transformer

+ Har bedre kamera

+ Er raskere på oppdateringer

 

Transformer:

- Henger noen uker etter på oppdateringer til nå

+ Bedre skjerm og litt mindre gjenskinn

+ Mulighet for dock

- Problemer med at batteriet tappes fra dock selv om den er avskrudd

- Elendig kamera, både foran og bak

 

Argumentet om at Xoom den er tung bryr jeg meg ikke om, den veier 50 gram mer, og det skal jeg klare:-) Jeg er mer bekymret for skjermen og gjenskinn. Hjemme er ikke dette noe problem, ei heller i bil/buss/fly, men til utendørsbruk er dette et problem.

 

Angående Transformer så er det ikke SÅ nøye angående kamera, men dumt at de har klart å putte i et så dårlig kamera når de først har valgt å ha kamera i. Problemer med dock og batteri kan muligens ordnes i en oppdatering, men det spørs om det ikke er en feil i docken som gjør det siden dette ikke omfatter alle.

 

Galaxy Tab vet jeg lite om. Den har vel best skjerm, veier minst og er den tynneste av de. Den mangler mulighet for minnekort, men en kan vel koble til usbminne via kabel slik som en kan på Xoom og Galaxy s2? Om ikke er denne uaktuell da 32 GB utgaven koster en god del mer enn hva jeg vil bruke på en tablet nå (4500 om jeg skal ha den i morgen).

 

Hvorfor er Tab klart best egentlig?

Lenke til kommentar

Det er selvsagt en smaksak, men jeg mener at dersom man klarer seg uten usb og støtte for minnekort så er galaxyen det beste valget. Rett og slett fordi den er mer portabel.

 

Gjør virkelig noen få mm og noen få gram den store forskjellen?

 

Vil si den ekstra funksjonaliteten en får med Asus Transformer m/ dock er mye viktigere enn et par mm der og noen få gram der.

Endret av djorgen
Lenke til kommentar

Xoom ble solgt til 3095,- sist uke for 32GB utgaven hos www.it24.no

 

Galaxy Tab 10.1" 16 GB kan jeg kjøpe via en bekjent som har tatt med seg et par hjem fra reise i USA

 

Transformer 32GB koster 3999,- hos expert og expert.no og kan hentes i butikk for å slippe unna frakt. Koster vel det samme i de fleste nettbutikker også ser jeg.

 

Xoom fikk jo en femmer i dinside sin test.

 

Etter hva jeg har klart å lese meg frem til:

 

Xoom:

- Veier noe mer enn transformer, 50 gram

- Har en dårligere skjerm og har mer gjenskinn i skjermen enn transformer

+ Har bedre kamera

+ Er raskere på oppdateringer

 

Transformer:

- Henger noen uker etter på oppdateringer til nå

+ Bedre skjerm og litt mindre gjenskinn

+ Mulighet for dock

- Problemer med at batteriet tappes fra dock selv om den er avskrudd

- Elendig kamera, både foran og bak

 

Argumentet om at Xoom den er tung bryr jeg meg ikke om, den veier 50 gram mer, og det skal jeg klare:-) Jeg er mer bekymret for skjermen og gjenskinn. Hjemme er ikke dette noe problem, ei heller i bil/buss/fly, men til utendørsbruk er dette et problem.

 

Angående Transformer så er det ikke SÅ nøye angående kamera, men dumt at de har klart å putte i et så dårlig kamera når de først har valgt å ha kamera i. Problemer med dock og batteri kan muligens ordnes i en oppdatering, men det spørs om det ikke er en feil i docken som gjør det siden dette ikke omfatter alle.

 

Galaxy Tab vet jeg lite om. Den har vel best skjerm, veier minst og er den tynneste av de. Den mangler mulighet for minnekort, men en kan vel koble til usbminne via kabel slik som en kan på Xoom og Galaxy s2? Om ikke er denne uaktuell da 32 GB utgaven koster en god del mer enn hva jeg vil bruke på en tablet nå (4500 om jeg skal ha den i morgen).

 

Hvorfor er Tab klart best egentlig?

 

At den er "klart best" var nok en overdrivelse. Beklager det. Ikke så altfor mye som skiller disse. Har selv valgt bort tab 10,1 pga den manglende minnekortstøtten, men synes ellers at den har marginene på sin side. Må nesten prøves for å kjenne det.

Lenke til kommentar

Det er selvsagt en smaksak, men jeg mener at dersom man klarer seg uten usb og støtte for minnekort så er galaxyen det beste valget. Rett og slett fordi den er mer portabel.

 

Gjør virkelig noen få mm og noen få gram den store forskjellen?

 

Vil si den ekstra funksjonaliteten en får med Asus Transformer m/ dock er mye viktigere enn et par mm der og noen få gram der.

 

Husk hvor lite det er som skiller disse. Ja, jeg mener den lille størrelses og vektforskjellen har betydning. Men selvsagt ikke med mindre du kan sammenligne.

Lenke til kommentar

Det er selvsagt en smaksak, men jeg mener at dersom man klarer seg uten usb og støtte for minnekort så er galaxyen det beste valget. Rett og slett fordi den er mer portabel.

 

Spørs hva du legger i mer portabel.

 

Xoom har mindre mål i høyde og bredde, men er tykkere. Transformer legger seg midt i mellom.

 

Xoom: 249,1 × 167,8 × 12,9 mm 730 gram

 

Tab: 256,6 × 172,9 × 8,6 mm 595 gram

 

Transformer: 271 × 176 × 12,9 mm 680 gram

 

Transformer har vel heller ikke noen form for kameralys slik de to andre har?

 

Xoom har usb direkte i brettet, ikke på egen dock.

 

Men, vil det være støtte for minnepen via kabel til Galaxy Tab?

 

Er vanskelig dette her, klarer aldri å bestemme meg!

Lenke til kommentar

Når det gjelder docken til transformer så kommer det vel også ekstra tastatur til tab også?

 

Og, jeg er ganske så sikker på at Tab kan kobles til minnepen via kabel slik at en kan lagre filmer og diverse der. Skal ikke si det 100% sikkert, men mener jeg har lest det.

 

"The new adapter will supply the Galaxy Tab 10.1 with a single USB 2.0 connector with USB host functionality. Through the USB port you can connect things like keyboards, mice, external hard drives and thumb drives."

Endret av svortevik
Lenke til kommentar

Se der ja, var like rask:-)

 

Her er forresten dock til Galaxy tab også:-)

 

IMG_7109_540x405.JPG

 

http://reviews.cnet.com/2300-3126_7-10008260-6.html?s=0&o=10008260&tag=mncol;thum

 

Gjør ikke valget noe enklere dette, men viser ihvertfall at der kommer dock og ekstrautstyr til Tab også:-)

 

Har ganske nøyaktig 11 timer på å bestemme meg for om jeg skal ha tab eller ikke, må få gitt beskjed så den blir kjøpt med på veien hjem fra USA.

 

Noen som vet om noen utfyllende tester med disse tre nettbrettene satt opp mot hverandre?

Endret av svortevik
Lenke til kommentar

Det frister mest med Tab eller Transformer nå som jeg har lest meg opp på disse brettene.

 

Skal for å se på en Transformer nå ute på expert, men må helt ærlig innrømme at Tab fristet litt mer. Den er billigere, er lettere og mindre, og skjermen er bedre.

 

Jeg mister minnekort, men kan bruke kortleser eller minnepen for å utvide minnet.

Lenke til kommentar

Jeg har sett svart og hvit. Skal selv gå for Tab. Tviler på at den kommer til å skuffe, Samsung har etterhvert begynt å få litt erfaring på området regner jeg med :)

 

Er litt mer skeptisk til at Android fortsatt er ganske nytt på nettbrett, så føler at vi blir på grensen til beta-testere.

Lenke til kommentar

Det frister mest med Tab eller Transformer nå som jeg har lest meg opp på disse brettene.

 

Skal for å se på en Transformer nå ute på expert, men må helt ærlig innrømme at Tab fristet litt mer. Den er billigere, er lettere og mindre, og skjermen er bedre.

 

Jeg mister minnekort, men kan bruke kortleser eller minnepen for å utvide minnet.

Er det egentlig sikkert at skjermen til Galaxy Tab er bedre enn den til Transformer? Har ikke peiling selv og har aldri testet den, men på papiret ser den ikke så mye bedre ut...Noen som har testet begge?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...