Gå til innhold

Den store tablet-tråden!


Swome

  

452 stemmer

  1. 1. Hvilken tab kan du tenke deg?

    • Motorola XOOM
      26
    • Samsung Galaxy Tab 10.1
      129
    • HTC Flyer
      25
    • Asus Eee Pad Slider
      5
    • Asus Eee Pad Transformer
      89
    • Apple iPad
      3
    • Apple iPad 2
      87
    • Acer Iconia A500
      16
    • Acer Iconia A100
      0
    • NookColor
      1
    • En annen
      17
    • Ingen
      10
    • Samsung Galaxy Tab 8.9
      16
    • Samsung Galaxy Tab 7.7
      1
    • Huawei MediaPad
      1
    • Asus Transformer Prime
      15
    • Toshiba AT200
      0


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er ikke riktig, Amazon sender også elektronikk til Norge. Restriksjonene er det stort sett produsenten som setter.

En Asus Eee Pad Transformer sender de trolig til Norge.

 

Her et klipp fra restrictions:

 

Restrictions

 

The following items can be shipped to almost all destinations outside the U.S.:

 

books*

DVDs

music

VHS videos

 

Additionally, some products in the following categories:

 

automotive, baby, clothing, consumer electronics, health and personal care, home and garden, industrial and scientific, jewelry, pet supplies, shoes, software, sporting goods, tools, toys, video games, and watches

 

can be shipped to the following countries:

 

Australia, Austria, Bahrain, Belgium, Brazil, Bulgaria, Canada, Chile, China, Colombia, Cyprus, Czech Republic, Denmark, Estonia, Finland, France, Germany, Greece, Hong Kong, Hungary, India, Indonesia, Ireland, Israel, Italy, Japan, Kuwait, Latvia, Lithuania, Luxembourg, Malaysia, Malta, Mexico, Monaco, Netherlands, New Zealand, Norway, Philippines, Portugal, Poland, Qatar, Romania, Saudi Arabia, Singapore, Slovakia, Slovenia, South Africa, South Korea, Spain, Sweden, Switzerland, Taiwan, Thailand, United Arab Emirates, United Kingdom

 

Visit our Amazon Global Program store to browse products that are available for shipping to these destinations.

Lenke til kommentar

Er vel ikke mulig å bare vise ting som sendes til Norge. I Amazon Global ser du hva som kan sendes globalt, restriksjoner kan variere fra land til land. Er du innlogget med din konto ser du med en gang om produktet du velger kan sendes til Norge. Mye vises uten pris, får du først når du legger produktet i handlevogn. Også en restriksjon satt av produsent.

Når det gjelder Asus Eee Pad Transformer 16 GB får jeg nå opp en pris på $393,69 free shipping. Det gir ca NOK 2110 + moms, totalprisen blir da ca. NOK 2640 levert på døren i Norge.

 

http://www.amazon.com/b?ie=UTF8&node=230659011

 

PS: Tar et lite forbehold om free shipping, er det jeg får opp når jeg legger den i handlevognen.

Endret av belenix
Lenke til kommentar

Heh, jeg ha aldri funnet en elektronikkgjenstand jeg kan få kjøpe på amazon. Er det mulig å bare vise ting man kan få shippet til Norge? Har helt droppet å se etter elektronikk der fori det er så kjipt å aldri få shippet det til Norge.

Har du ikke prøvd http://www.jetcarrier.com/ ?? Helt genialt! Som regel billigere frakt enn om man får det sendt direkte fra USA (og veldig ofte er frakt interni i USA gratis) og ingen onde tollgebyrer utover selve tollen.

Lenke til kommentar

Mva, fortollingsgebyr, og relatvt dyr frakt med mindre gjenstanden er veldig kompakt pakket sammen, Har brukt dem før, men når man tenker på de goe rettighetene som norsk forbruker, skal jeg spare mye før jeg handler elektronikk fra utlandet.

 

Har forøvrig nettopp kjøpt meg en Ainol Novo 8, 8" skjerm 1024x768 oppløsning (minstekravet for Ice Cream Sandwhich-tablets ryktes det), Cortex A9 prosessor på 0,8GHz (tilsvarer Cortex A8 på 1GHz, i tillegg kan den klokkes til 1GHz) og Mali 400 GPU. Litt dårlig batterilevetid (65nm prosessor gjør den litt strømsugen), men den har fysiske knapper, Wolfson DAC, og sammen med resten av specsene gir det veldig god pris/ytelses-ratio til 200USD. Den registrerer også fem separate touchpoints, perfect til gaming.

Lenke til kommentar

Norsk reklamasjonsrett har spart meg en del tusenlapper gjennom årene. Men det er litt gøy å kjøpe ukjente kinamerker også. Man må bare være villig til å åpne dem for å rette påevt. små monteringsdefekter, flashe ny firmware etc. Ny firmware installerer jeg uansett, så nå håper jeg bare at ulike hobby-devs på xda o.l. skal falle for "min" tab og lage godsaker til den.

Lenke til kommentar

Samsung Galaxy Tab 7.7 som ble annonsert på IFA i dag virker sykt awesome. 1280x800 piksler på en super amoled skjerm som er 7.7 tommer kommer til å se sinnsykt ut. Dual core på 1,4 ghz og støtte for micro sd har den også. Blir spennende å se hva den kommer til å koste. Er redd for at det fort kan bli fra 5k++. Ryktes foreløpig om pris fra 5300 og lansering mot slutten av Q4/starten av Q1. Hadde nesten bestemt meg for en huawei mediapad når den kommer, men Tab 7.7 gjorde meg våt mellom beina.

Lenke til kommentar

Nå er jeg spent på objektiviteten til folk.

 

Jeg ønsker å ha en tablet jeg kan bruke til å ta notater i forelesning og møte. Dvs, tablet med docking tastatur eller trådløst tastatur.

 

Jeg ønsker å ha en tablet som kan være liggende, slik at det ikke stikker alt for høyt opp. Prisen er viktig, som i 2000,- i forskjell spiller en rolle. Hva kan man anbefale? iPad 2, Galaxy 10.1?

Lenke til kommentar

Alle high-end tabletene vil nok tilfredsstille de kriteriene dine. Asus Transformer er den eneste du får kjøpt med tastaturdocking per i dag og den dobler også batteritiden. Trådløst tastatur kan du jo bruke til alle tablets. Prisene på bl.a. ipad 2, galaxy tab og transformer er ganske like så det er vanskelig å anbefale noen over hverandre uten flere kriterier.

Lenke til kommentar

Men hvordan er de iforhold til notatskriving. Altså, får du slike ting som excel, pdf leser og slik på iPad? Er det mulig å ha iPad liggende?

 

Samsung Galaxy Tab 10.1 Ca 4000 + Tastatur (Rundt 600)

iPad 2 Ca 3900 + Tastatur (Rundt 600) Er det mulig å bruke denne liggende?

Asus Transformer 4400

 

Alle 16 gb utgave uten 3G, som jeg absolutt har ingen behov for (Og trenger jeg det, kan mobilen dele). Siden prisen varierer så lite kan man jo spørre seg

 

- Hvem egner seg best til å ta notater (Går dette på bekostning av underholdning og annen funksjonalitet?)

- Hvem har minst feil, og er det fare for at programmer rett og slett slutter å virker, ergo arbeid som er gjort blir tapt

- Hvem fungerer best til underholdning? (Film og musikk, kanskje småspill)

Lenke til kommentar

Det finnes office applikasjoner og pdf lesere til både ios og android. Ipad har vel dockingen på den korteste siden så den vil jo ikke bli liggende hvis du skal ha den i dock. Skjermformatet på ipad er 4:3 med 1024x768 oppløsning mens galaxy og transformer har 16:10 skjerm med 1280x800 oppløsning, så de egner seg best til å se video i widescreen. Ellers er det vel mye det samme som går igjen på de forskjellige brettene. Er ingen av de som vil gjøre en dårlig jobb.

Lenke til kommentar

Men skal man ikke bruke eksternt tastatur (en dag det kanskje er glemt?), så er Android-tablets å foretrekke mhp on screen tastaturer. På iPad er man låst til stavekontroll og ordliste fra Apple (som kun kan skrus av, det første jeg omtrent gjorde på min - og man kan bytte språk) men ikke minst får man ikke byttet ut hvordan det ser ut og fungerer. På Android er det flere artige tastaturer for skjermbruk (med tilhørende ordlister og prediksjon). Absolutt et pluss om man liker å taste mye.

 

Sjekk f.eks. ut:

http://www.youtube.com/watch?v=BIDeNHmJ858&feature=player_embedded#!

Endret av Misantropen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...