Gå til innhold

HTC Desire HD - Teknisk diskusjon - Tips & triks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Batteri: 30t og 6% igjen :thumbup:

 

Jeg tror faktisk HTC visste hva de gjorde når de plasserte den type batteri i den.

 

Alle ble helt forstyrret pga noen tall på papiret, men etter eks antall ladinger viser det seg jo at den holder like lenge som omtrent alle andre smarttelefoner på markedet. Ja, de kunne sikkert ha plassert et større batteri i den, men det ville faktisk gått ut over størrelsen:)

 

Det er utvilsomt mer komplisert enn det vi vanlige brukere resonerer oss frem til hele tiden;)

 

Gleder meg til jeg får min...den kommer sikkert i en eller annen fremtidig istid, for dette tar tid! :dribble:

Lenke til kommentar

Hvilke rom bruker dere?

 

Kjørte inn revolution her i natt..tja...næ....satte denne SetCpu på 122 88 00 og 245760 (preformance scaling)...ikke helt fornøyd..

 

Går det ann å bruke ROM Manager fra market å kjøre inn romm (fikk ikke det til og ser at alle som beskriver hvordan de legger inn rom ikke bruker den... -selvsakt etter at tlf er rota osv)

Lenke til kommentar

33 timer siden jeg plugget ut og har 29% igjen. Har vært en del tekstmld. Wifi i 1,5 time, samtaler på ca. 1t. Er ikke så aller verst det.

 

min erfaring er at batteriet til DHD er bedre enn Desire sin etter en viss bruk.

ser ut som Froyo også oppfører seg litt annerledes etterhvert.

 

Batteri er ihvertfall ikke problem i DHD. ihvertfall ikke for meg.

Lenke til kommentar

***Snip***

Ekstern minne kan avlaste intern minne der det er mulig. sånn som de apps'ene som det er mulig å lagre på SD kort. men fortsatt så er det vel noen apps ihvertfall de som følger med som ligger på internminnet.

I Froyo ble Apps2SD standard, men ikke alle utviklere har lagt inn denne funksjonen i koden sin så de må flyttes manuelt. Programmer som har widgets må ikke flyttes over til minnekortet da telefonen ikke har samme "keep-alive"-funksjon på minnekortet (sikkert for å spare strøm) som på det interne minnet og widgeter vil da ikke fungere.

 

 

Følger no ikke med et 8GB minnekort?

 

Det interessante her er at du faktisk stiller spørsmål om de samme tingene han forteller deg.

 

Det intrissante her var faktisk å få et konkret svar, sida jeg ikke har fått med meg at det fulgte med et 8gb minnekort.

Du må nesten beklage TheMoonMan for "Følger no ikke med et 8GB minnekort?" ble sikkert tolket som at du konstanterte at det ikke følger med et 8GB minnekort (sånn forstod i hvert fall jeg det). Selv om spørsmålstegnet tyder på at det var et spørsmål så gjorde ikke selve "spørsmålet" det :p

Lenke til kommentar

***Snip***

Ekstern minne kan avlaste intern minne der det er mulig. sånn som de apps'ene som det er mulig å lagre på SD kort. men fortsatt så er det vel noen apps ihvertfall de som følger med som ligger på internminnet.

I Froyo ble Apps2SD standard, men ikke alle utviklere har lagt inn denne funksjonen i koden sin så de må flyttes manuelt. Programmer som har widgets må ikke flyttes over til minnekortet da telefonen ikke har samme "keep-alive"-funksjon på minnekortet (sikkert for å spare strøm) som på det interne minnet og widgeter vil da ikke fungere.

 

 

Følger no ikke med et 8GB minnekort?

 

Det interessante her er at du faktisk stiller spørsmål om de samme tingene han forteller deg.

 

Det intrissante her var faktisk å få et konkret svar, sida jeg ikke har fått med meg at det fulgte med et 8gb minnekort.

Du må nesten beklage TheMoonMan for "Følger no ikke med et 8GB minnekort?" ble sikkert tolket som at du konstanterte at det ikke følger med et 8GB minnekort (sånn forstod i hvert fall jeg det). Selv om spørsmålstegnet tyder på at det var et spørsmål så gjorde ikke selve "spørsmålet" det :p

 

Hehe, spørsmålstegnet var der får å lage en spørrende tone ;)

Lenke til kommentar

Hvilke rom bruker dere?

 

Kjørte inn revolution her i natt..tja...næ....satte denne SetCpu på 122 88 00 og 245760 (preformance scaling)...ikke helt fornøyd..)

 

Hvor var den listen over hvilke ROM som var best i det hele tatt.. Den var lenket til baki her en plass tror jeg.

 

Fint om en kanskje kunne skrevet noe småtteri om dette på første post?

Lenke til kommentar

Nokon som har prøvd Locations i utlandet? Eg var i Buenos Aires førre veka, hadde lagt inn kart på førehand, men fekk berre poisjonen min då eg var kopla til eit trådlaust nett. Så ute i gatene, med roaming av, var det umogleg å bruka programmet. Då er jo poenget med å lasta ned kart på førehand litt borte.

Slo du på gps??

 

Ja, gpsen var på, men det verkar vera ein eller annan feil med Locations, for eg testa det med google maps, og det funka.

 

 

HTC kundeservice påstår at det kan brukes uten data tilkoblingen aktiv , men har stor tvil til at det er riktig, det var komplett umulig og få GPS fix når man deaktiverte datatilkobling.

Lenke til kommentar

Jeg er ganske ny med HTC/Android root opplegget, men tenkte å følge denne guiden.

 

Støtter allerede på et problem i et av de første trinnene:)

 

Detailed description:

1) Download Paul's Visionary+ tool

1.1) Click here to download http://android.modaco.com/content/ht...ne-click-root/ or download it from here http://forum.xda-developers.com/atta...3&d=1290501865

1.2) Install Visionary+ on Your DHD

 

Hvordan får jeg installert Visionary på min DHD etter og lastet ned den zip filen.

 

Et annet spørsmål er når jeg rooter og herjer, vil det på noe tidspunkt være mulig og gå tilbake til det orginalet OSet? Og skulle noe skjære seg kan telefonen slutte funke totalt eller er det alltid en løsning på og få den tilbake til fabrikk instillinger?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt

Pakk ut filen i .zip filen å legg den på minnekortet, så laster du ned en filbehandler (anbefaler linda manager) så åpner du bare .apk filen der fra :)

Husk at du må ha aktivert unknown sources for å få installert apps fra minnekortet :]

 

Å roote er kun å åpne opp for mer muligheter, etter at du har rootet må du vel fixe "s-off" før du kan legge inn et recovery image slik at du kan ta backup av hele telefonen før du eventuelt legger inn en ny ROM.

 

Spør hvis du trenger mer hjelp :)

Lenke til kommentar

Har akkurat fått telefonen nå og er meget fornøyd etter overgang fra Iphone 3gs. Er bare en ting som jeg synes er litt rart. Har synkronisert kontaktene mine opp mot Facebook profiler og disse bildene blir veldig uklare. Har sett tilsvarende på en Desire og disse er klare. Er det fler som har dette problemet?

Bildene jeg fikk over var da klare, men små...

 

Skurrelyd ved samtale:

 

Er det flere som har en sånn irriterende skurrelyd eller kneppelyd under samtale. Den er ikke konstant, men inntrer ved hvert 5-7 sek. Utrolig irriterende.

 

Satt nettopp i telefonen og opplevde dette. Er helt enig med deg at det er irriterende. Skal sies at jeg ikke opplever det med bluetooth.

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan jeg kan få det slik at blåtannen slår seg på når jeg setter mobilen i docken som er plasert i bilen? Har prøvd dock-funksjonen på telefonen, men det fungerer ikke.

Jeg vil tippe at Tasker kan hjelpe deg med det. Bare å sette opp en profil for hva som skal skje når du setter mobilen i dock'en :)

Har prøvd med tasker også, men den registrer ikke at mobilen blir satt i docken. Får bare det til når jeg setter det opp slik at den skal starte når ac blir koblet til telefonen, det er litt dumt siden det samme skjer når jeg setter den på ladning inne:(

ER det ingen som har en eller annen form for dock i bilen, som har fått dette til?

Endret av cmf_Tiger
Lenke til kommentar

Når det gjeleder oppsett av tasker må du spørre deg selv hva er forskjellen når du lader tlf inne kontra når den står i holdren i bilen..og utifra dette definere opsettet i tasker.

 

I bilen står tlf oppreist og lader. Inne ligger tlf og lader..

 

Tasker er ikke alltid like lett å sette opp! "Krangler" fremdeles litt med opsett der selv hehe...men morro å prøve ut ting og tang da!.

 

Et par linker:

http://lifehacker.com/5601133/push-your-automated-android-to-awesome-heights-with-these-tasker-setups

http://lifehacker.com/5611003/build-a-find-my-iphone-clone-for-android

http://androidforums.com/android-applications/158265-what-tasker-profiles-everyone-using.html

 

 

Noen som vet hvordan jeg kan få det slik at blåtannen slår seg på når jeg setter mobilen i docken som er plasert i bilen? Har prøvd dock-funksjonen på telefonen, men det fungerer ikke.

Jeg vil tippe at Tasker kan hjelpe deg med det. Bare å sette opp en profil for hva som skal skje når du setter mobilen i dock'en :)

Har prøvd med tasker også, men den registrer ikke at mobilen blir satt i docken. Får bare det til når jeg setter det opp slik at den skal starte når ac blir koblet til telefonen, det er litt dumt siden det samme skjer når jeg setter den på ladning inne:(

ER det ingen som har en eller annen form for dock i bilen, som har fått dette til?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...