Gå til innhold

HTC Desire HD - Teknisk diskusjon - Tips & triks


Anbefalte innlegg

Uten at jeg skal banne på dette så trenger du nok et program/widget som kan vise deg dette.

Eventuelt noe sånt som innstillinger > om telefonen > status.

Det er dårlig med prosentvisning der på min telefon i hvert fall.

 

 

Legg inn fra denne linken som jeg skrev tidligere så får du prosentvisning på mobilen.

 

Syns denne er den beste.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=8639993#post8639993

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

andre enn meg som sliter md nrk mobil-tv?

Har hørt at en app er på vei slik som den til iPhone.

 

Du kan se live-tv hvis du klikker på forsiden av nrk.no når de har live-sendinger. Når du går via forsiden brukes det flash og funker i min Desire i alle fall.

Noen ganger fungerer det andre ganger ikke. Dette gjelder både "live" og opptak. Utrolig irriterende.

 

Står "Beklager, kan ikke spille denne videoen"

 

Edit.

 

Eller forresten. Wifi fungerer. Må jeg tillate å bruke 3G?

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Det var ikke jeg som ønsket meg prosentvisning, jeg bare svarte på en annen brukers innlegg. Ikke synes jeg den taskbarvisningen var spesielt pen heller.

 

 

Hehe.Men den gjør da nytten sin. Syns ikke akkurat program eller widget er det beste når du skal vite hvor mye som er igjen av batteriet.

Mye bedre å ha det oppe hele tiden på mobilen enn å må inn på et program/widget for å sjekke.

Lenke til kommentar

Noen som vet en måte sånn at skjermen holder seg på mens usb ledningen står i??

Liker at skjermen slår seg av normalt. men ikke når den står i mobilholderen i bilen..

slitsomt å gå inn og ut av innstillingene og skifte på tiden på skjermsparer menyen..

Om du gidder å kjøpe Alarm Clock Plus ($1.79) kan du aktivere å få opp denne visningen hver gang du kobler telefonen til en USB-kilde:

 

screenshot.png

 

Det er forøvrig også en veldig god alarmapp, med widget som gir deg hurtig tilgang til nap-alarms (sett på f. eks 25min og den piper om 25 min istedet for at du må inn på alarmklokka å velge 25 min frem i tid). Du kan også få sekvensiell økning av alarmlyden så du slipper å våkne opp med et brak.

Lenke til kommentar

Ny Android-bruker her :) Og dermed nokre få sp.m. eg håper eg får svar på :)

 

Korleis slår eg av 3G?

Korleis innstallere Brut Maps?

Korleis slår eg heilt av tlf? Det står at oppetida er på 90 timar sjølv om eg har slått den av og på fleire gonger...

3g: Menu - Settings - Wireless & Networks - Mobile Networks - velg GSM only på nettverk.

 

For å installere det må du laste ned .apk fila (enten via en PC og overføre den til telefonen eller laste den rett ned på telefonen) som er som en .exe fil på en Windows-PC. Så må du ha et program som kan installere .apk filer. Jeg vil anbefale inKa File Manager. Da kan du bare åpne inKa, bla frem til der du la .apk fila (brukte du telefonens browser til å laste ned ligger den mest sannsynlig i en mappe på SD-kortet som heter Download eller Downloads) og klikke på .apken.

 

Telefonen skrur seg helt av om du velger "Shut Down" fra menyen. "Awake time" er bare en måling av hvor lenge telefonen din har vært aktivt i bruk. Når du skrur av skjermen skal den egentlig slutte å telle med mindre du har noen programmer som ennå kjører aktivt selv om skjermen er avskrudd.

 

 

Gratulerer med Android!

Lenke til kommentar

På htcsense.com står dette på mitt dashboard:

 

"Telefonsporing" er i øyeblikket deaktivert. Av sikkerhetsårsaker må du gå til telefonen for å aktivere denne funksjonen i Innstillinger >> Min Plassering >> Telefonsporing."

 

Problemet er at jeg ikke finner dette... Hvor er det?? Har de skrevet feil?

 

 

Og til slutt, er det mange som får tingene på htcsense.com til å fungere? Jeg får såvidt jeg vet til det meste, men ikke å få låst telefonen. Det hadde jo vært litt kjekt.

Instillinger >> Plassering >> Telefonfinner (Hak av)

Lenke til kommentar

Får noen ringt telefonen fra HTC Sense. Jeg får uansett hva jeg gjør denne meldingen.

Har dere evt +47 liggende før nummeret? Har prøve med og uten.

 

"Telefonsporing" er i øyeblikket deaktivert. Av sikkerhetsårsaker må du gå til telefonen for å aktivere denne funksjonen i Innstillinger >> Min Plassering >> Telefonsporing."

Lenke til kommentar

Får noen ringt telefonen fra HTC Sense. Jeg får uansett hva jeg gjør denne meldingen.

Har dere evt +47 liggende før nummeret? Har prøve med og uten.

 

"Telefonsporing" er i øyeblikket deaktivert. Av sikkerhetsårsaker må du gå til telefonen for å aktivere denne funksjonen i Innstillinger >> Min Plassering >> Telefonsporing."

Ligger inne med +47 hos meg. La det inn uten men det ble automatisk oppdatert på HTC Sense sidene.

 

Vet ikke hvor mange ganger jeg har forsøkt å få det til å fungere med lokasjon osv så jeg har peiling på hva som har vært den utløsende faktoren for at det nå fungerer. Etter "Oppdater plassering" står det "pr. Ukjent" men kartet viser hvor telefonen befinner seg.

Lenke til kommentar

Noen som har funnet ut hvordan vi kan bruke egne lydfiler til varsling på DHD?

 

Tenker ikke på alarm da det kan hente opp lydfiler fra SD kortet, men e-post varsling.

Lag mappe på SD-kort: Audio

Lag undermapper : Ringtones - Notifications - Alarms

 

Putt varslingslydene dine i Notifications-mappa og du kan velge din egen lyd for e-mail.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...