Gå til innhold

HTC Desire HD - Teknisk diskusjon - Tips & triks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg lurer på en ting. Når man går inn på "telefon" på startmenyen dukker det opp mange kontakter som du ikke har lagt til selv, hvordan kan man fjerne disse? De er fra facebook. Men jeg er ikke innterisert i å ha alle nummerene.. Går det an å fjerne de?

 

Ja gjør følgende:

-Aplikasjoner

-Kontakter

-Meny

-Vis

Velg bort Facebook

Lenke til kommentar

Ta slikt prat i den andre tråden, takk.

 

Noen som har testet den navigasjonen fra den som er innebygd i bilpane-applikasjonen? 200kr for livstid virker som en ok pris med mindre den er veldig dårlig. :)

Den er helt grei. Selv foretrekker jeg TomTom til min iPhone da jeg kan rekalkulere ruter (unngå/kjøre gjennom) etc.

 

Hva jeg ønsker meg er Google Maps navigasjon med mulighet til å laste ned deler av kartet før avreise - om man skal kjøre oslo-trondheim så laster man ned området i mellom :-)

 

Men til Android er nok HTC navigasjonen den beste jeg har testet!

Lenke til kommentar

Hele htcsense.com er en tragedie. Ser virkelig ingen nytteverdi av den sia.

 

Kontakter er ikke synkronisert skikkelig.

Ikke mulig å motta eller sende meldinger derfra

Siden er treeeg.

anropsliste er feil

Ikke mulig å spore telefonen

Ikke mulig å låse/ringe telefonen

 

Hmm, jeg har ikke problemer å sende meldinger, klarer å låse telefonen, den ringer på sekundet, tapte anrop stemmer. Sporing av telefonen er litt dårlig, ser at mobilen skrur på gps men den viser fremdeles en veldig vag plassering.

:)

Lenke til kommentar
Sikker på at det er klasse2?? Det som satt i min var nemlig en 8gb klasse4..

 

Det er klasse 2 8gb som følger med, brukte mikroskop for å se det, var så liten skrift.

Jeg har oppgradert til Sandisk 16gb class 4 .. merker ingen forskjell.. sånn på hastigheten :-)

Endret av etterlyst
Lenke til kommentar

Hele htcsense.com er en tragedie. Ser virkelig ingen nytteverdi av den sia.

 

Kontakter er ikke synkronisert skikkelig.

Ikke mulig å motta eller sende meldinger derfra

Siden er treeeg.

anropsliste er feil

Ikke mulig å spore telefonen

Ikke mulig å låse/ringe telefonen

 

Hmm, jeg har ikke problemer å sende meldinger, klarer å låse telefonen, den ringer på sekundet, tapte anrop stemmer. Sporing av telefonen er litt dårlig, ser at mobilen skrur på gps men den viser fremdeles en veldig vag plassering.

:)

Ja, ikke vet jeg hva som er gale. Har skrudd på de innstillingene som trengs på telefonen, gps står på konstant. Må nok kontakte Htc for å få fikset dette, men tror ikke jeg gidder. Kommer nok ikke til å bruke disse tjenestene. Stole ikke på den sia til å være backup for sms og kontakter.

Lenke til kommentar

Ta slikt prat i den andre tråden, takk.

 

Noen som har testet den navigasjonen fra den som er innebygd i bilpane-applikasjonen? 200kr for livstid virker som en ok pris med mindre den er veldig dårlig. :)

Den er helt grei. Selv foretrekker jeg TomTom til min iPhone da jeg kan rekalkulere ruter (unngå/kjøre gjennom) etc.

 

Hva jeg ønsker meg er Google Maps navigasjon med mulighet til å laste ned deler av kartet før avreise - om man skal kjøre oslo-trondheim så laster man ned området i mellom :-)

 

Men til Android er nok HTC navigasjonen den beste jeg har testet!

 

 

 

Sygic Mobile er ganske bra det også, omtrent som Tomtom

Lenke til kommentar

Jeg lurer på hvordan jeg lager mapper og får organisert appsene i vinduet med alt. Må det gjøres på pc? Har også litt problemer med å slette app, f.eks twitter og peep som jeg aldri bruker. Har trykket på fjern program -> peep -> tving avslutning. Men avinstaller er grå og går ikke ann å trykke på..

Lenke til kommentar

Sporing av telefonen er litt dårlig, ser at mobilen skrur på gps men den viser fremdeles en veldig vag plassering.

:)

Legg mobilen utendørs, så tenker jeg den viser ganske korrekt plassering ;)

 

 

Ja, ikke vet jeg hva som er gale. Har skrudd på de innstillingene som trengs på telefonen, gps står på konstant. Må nok kontakte Htc for å få fikset dette, men tror ikke jeg gidder. Kommer nok ikke til å bruke disse tjenestene. Stole ikke på den sia til å være backup for sms og kontakter.

Slett kontoen både gjennom tlf og pc...og start på nytt gjennom pc...

Lenke til kommentar

Har et lite spørsmål. Vet ikke om det finnes noe slikt i det heletatt...

 

Men går det an å få mobilen til å synkronisere med HTC Sync (eller noe annet) via internettet? Når både pc'en og mobilen er koblet opp på det samme nettet? En slags autosynk :)

Hadde ihvertfall vært helt konge!

Lenke til kommentar
Sikker på at det er klasse2?? Det som satt i min var nemlig en 8gb klasse4..

 

Det er klasse 2 8gb som følger med, brukte mikroskop for å se det, var så liten skrift.

Jeg har oppgradert til Sandisk 16gb class 4 .. merker ingen forskjell.. sånn på hastigheten :-)

Merkelig.. i min fulgte det med en samsung 8gb class 4..

Lenke til kommentar

Hele htcsense.com er en tragedie. Ser virkelig ingen nytteverdi av den sia.

 

Kontakter er ikke synkronisert skikkelig.

Ikke mulig å motta eller sende meldinger derfra

Siden er treeeg.

anropsliste er feil

Ikke mulig å spore telefonen

Ikke mulig å låse/ringe telefonen

 

Hmm, jeg har ikke problemer å sende meldinger, klarer å låse telefonen, den ringer på sekundet, tapte anrop stemmer. Sporing av telefonen er litt dårlig, ser at mobilen skrur på gps men den viser fremdeles en veldig vag plassering.

:)

Ja, ikke vet jeg hva som er gale. Har skrudd på de innstillingene som trengs på telefonen, gps står på konstant. Må nok kontakte Htc for å få fikset dette, men tror ikke jeg gidder. Kommer nok ikke til å bruke disse tjenestene. Stole ikke på den sia til å være backup for sms og kontakter.

 

Jeg registrerte meg i går på htcsense.com, først via nett så telefon.

Jeg får ikke opp menyen jeg har sett bilde av på nettet og kan ikke se kontakter, sms eller slikt. Jeg kan ringe telefonen, låse den og viderekoble.

 

Jeg har forsøkt med firefox, IE og Chrome, samme resultat. Ser at mange har ulike problemer, men ikke sett noen som har "mitt" problem, er det noe vesentlig jeg har oversett?

Lenke til kommentar

Jeg lurer på hvordan jeg lager mapper og får organisert appsene i vinduet med alt. Må det gjøres på pc? Har også litt problemer med å slette app, f.eks twitter og peep som jeg aldri bruker. Har trykket på fjern program -> peep -> tving avslutning. Men avinstaller er grå og går ikke ann å trykke på..

preinnstallerte programmer kan ikke avinstalleres...

Lenke til kommentar

Sporing av telefonen er litt dårlig, ser at mobilen skrur på gps men den viser fremdeles en veldig vag plassering.

:)

Legg mobilen utendørs, så tenker jeg den viser ganske korrekt plassering ;)

 

 

Ja, ikke vet jeg hva som er gale. Har skrudd på de innstillingene som trengs på telefonen, gps står på konstant. Må nok kontakte Htc for å få fikset dette, men tror ikke jeg gidder. Kommer nok ikke til å bruke disse tjenestene. Stole ikke på den sia til å være backup for sms og kontakter.

Slett kontoen både gjennom tlf og pc...og start på nytt gjennom pc...

 

Heh, ja jeg la den ute på plenen og lot den ligge der mens jeg søkte, fritt for høye bygninger osv osv. Har du fått helt korrekt plassering?

Lenke til kommentar

Hele htcsense.com er en tragedie. Ser virkelig ingen nytteverdi av den sia.

 

Kontakter er ikke synkronisert skikkelig.

Ikke mulig å motta eller sende meldinger derfra

Siden er treeeg.

anropsliste er feil

Ikke mulig å spore telefonen

Ikke mulig å låse/ringe telefonen

 

Hmm, jeg har ikke problemer å sende meldinger, klarer å låse telefonen, den ringer på sekundet, tapte anrop stemmer. Sporing av telefonen er litt dårlig, ser at mobilen skrur på gps men den viser fremdeles en veldig vag plassering.

:)

Ja, ikke vet jeg hva som er gale. Har skrudd på de innstillingene som trengs på telefonen, gps står på konstant. Må nok kontakte Htc for å få fikset dette, men tror ikke jeg gidder. Kommer nok ikke til å bruke disse tjenestene. Stole ikke på den sia til å være backup for sms og kontakter.

 

Jeg registrerte meg i går på htcsense.com, først via nett så telefon.

Jeg får ikke opp menyen jeg har sett bilde av på nettet og kan ikke se kontakter, sms eller slikt. Jeg kan ringe telefonen, låse den og viderekoble.

 

Jeg har forsøkt med firefox, IE og Chrome, samme resultat. Ser at mange har ulike problemer, men ikke sett noen som har "mitt" problem, er det noe vesentlig jeg har oversett?

 

 

Oi! :ohmy: Oioioioi! :nei:

Ettersom ingen svarte på denne gjorde jeg det som ble foreslått tidligere ved problem: Slett htcsense-kontoen. Joda, da burde jeg vel slette telefonen også? Stoooor fin knapp inne på htcsense. Den var ikke vanskelig å treffe nei, og traff det gjorde jeg og vips! Der var telefonen tilbakestilt til fabrikkinnstillinger! Alt av widgets og personlig oppsett er vel borte nå, seriøst sikkerhetsproblem spør du meg. Om jeg gjette meg til mailkonto (ikke spesielt vanskelig) og passord (litt verre men lar seg løse det også) til folk og nullstille den fysiske telefonen....

 

Før noen eple(...)kjekke personer ymter om backup, IKKE SPØR! :no:

Lenke til kommentar

Etter ha brukt litt av helgen på å sette opp telefonen, er jeg veldig godt fornøyd med hvordan den fungerer og oppfører seg. Men det er en ting jeg lurer på. Innimellom kan den bli litt treg, akkurat som om det er en eller annen applikasjon som henger. Jeg vet at man skal la Froyo styre dette selv, men finnes det verktøy jeg kan bruke som jeg kan se hva de forskjellige prosessene bruker av cpu og minne?

 

Såvidt jeg vet er det bare minneforbuk som blir vist i "kjørende tjenester".

Lenke til kommentar

 

 

Hele htcsense.com er en tragedie. Ser virkelig ingen nytteverdi av den sia.

 

Kontakter er ikke synkronisert skikkelig.

Ikke mulig å motta eller sende meldinger derfra

Siden er treeeg.

anropsliste er feil

Ikke mulig å spore telefonen

Ikke mulig å låse/ringe telefonen

 

Hmm, jeg har ikke problemer å sende meldinger, klarer å låse telefonen, den ringer på sekundet, tapte anrop stemmer. Sporing av telefonen er litt dårlig, ser at mobilen skrur på gps men den viser fremdeles en veldig vag plassering.

:)

Ja, ikke vet jeg hva som er gale. Har skrudd på de innstillingene som trengs på telefonen, gps står på konstant. Må nok kontakte Htc for å få fikset dette, men tror ikke jeg gidder. Kommer nok ikke til å bruke disse tjenestene. Stole ikke på den sia til å være backup for sms og kontakter.

 

Jeg registrerte meg i går på htcsense.com, først via nett så telefon.

Jeg får ikke opp menyen jeg har sett bilde av på nettet og kan ikke se kontakter, sms eller slikt. Jeg kan ringe telefonen, låse den og viderekoble.

 

Jeg har forsøkt med firefox, IE og Chrome, samme resultat. Ser at mange har ulike problemer, men ikke sett noen som har "mitt" problem, er det noe vesentlig jeg har oversett?

 

 

 

Oi! :ohmy: Oioioioi! :nei:

Ettersom ingen svarte på denne gjorde jeg det som ble foreslått tidligere ved problem: Slett htcsense-kontoen. Joda, da burde jeg vel slette telefonen også? Stoooor fin knapp inne på htcsense. Den var ikke vanskelig å treffe nei, og traff det gjorde jeg og vips! Der var telefonen tilbakestilt til fabrikkinnstillinger! Alt av widgets og personlig oppsett er vel borte nå, seriøst sikkerhetsproblem spør du meg. Om jeg gjette meg til mailkonto (ikke spesielt vanskelig) og passord (litt verre men lar seg løse det også) til folk og nullstille den fysiske telefonen....

 

Før noen eple(...)kjekke personer ymter om backup, IKKE SPØR! :no:

 

Har samme problem, fikk telefonen lørdag. Opprettet htcsense.com-kontoen på telefonen under førstegangs oppsett. Det eneste jeg har tilgang til på nettet er "Dashboard". Et døgn senere stemte plasseringen på kartet nøyaktig. Telefonen ringer straks jeg trykker på Ring-knappen på nettet. Har tenkt å gi det noen dager til før jeg sletter alt og prøver igjen.

 

Knappen du trykte på kalles "remote wipe" og er en funksjon for å slette alt innholdet på telefonen i tilfelle den blir borte eller stjålet. Det står på advarselen som kommer opp. For å slette selve kontoen, skulle du ha trykket deg inn på "Konto" og så på "Klikk her for å slette..." i rødt. Så på telefonen under Innstillinger -> Kontoer/Synkronisering -> HTC Sense -> Fjern konto

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...