Gå til innhold

HTC Desire HD - Teknisk diskusjon - Tips & triks


Anbefalte innlegg

Eneste jeg er misfornøyd med er kalenderen, den spiser batteri og jeg ser at hvis jeg tvinger lukking på kalender så varer batteriet mye lenger. Har også funet ut at hver dag blir det laget en bugreport på ca 4 mb, er dette no som alle har, eller er det noe feil hos meg?

Har også oppdaget en bugreport selv, men bare kommet en....lurer fælt på hva det er :hmm:

Fikk telefonen 4 november, og ser at første bugreport er fra 8 november, etter det en ny hver dag. Har fjernet PC Sync fra innstillingene på kalender, mistenker det kan være årsaken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den kan være litt upraktisk med tanke på at den blir litt stor å skrive meldinger på med en hånd, ellers er størrelsen nydelig når man vil se film på flyet :D

 

Finnes det faktisk noen som skriver meldinger med en hånd på en smarttelefon nå om dagen?

 

Jeg gjør det ikke en gang på en gammel Sony Ericsson W telefon med taster....

 

Snur mobilen og skriver med begge tomlene på det lange tastaturet. Går som en drøm selv om jeg ikke er vant til det enda. :o

 

Christian

 

Gå på gata og bær en pose mens du skriver den samme meldingen med en hånd, jo det er noen som fortsatt har behov for å kunne navigere telefonen med en hånd, jeg er en av dem og Desire er akkurat så dette går.

 

/Espen

Jeg bruker kun en hånd, men så skriver jeg med telefontastaturet da ;)

Endret av Chivas
Lenke til kommentar

Hei alle sammen.. har brukt telefonen i 2 uker nå.. og er storfornøyd..

eneste minus lit knirking i nedre deksel og enda litt liten levetid(men dette kommer seg) :thumbup:

 

Jeg kjedet meg her om dagen og fant ut att jeg ville prøve og jailbreake ps3en med telefonen min.

 

Dette viste seg og være svært omfattende(iallefall for meg) :wallbash: .

Men etter og ha fulgt en guide klarte jeg og flashe recovery-modusen på telefonen til noe som heter clockwork(recovery-clockwork-2.5.1.2-ace-modaco-r2).

 

Etter jeg hadde klart og flashe recovery til clockwork prøvde jeg og "reflashe" den til psfreedom(psfMod-supersonic-0.9.7.2) for htc evo

men når jeg bootet opp recovery frøys bare oppstartbildet og ingen ting sjedde.

 

Deretter tok jeg ut batteriet startet telefonen på nytt og installerte clockwork igjen!

så dette lurer jeg på!?

 

Ettersom android er helt nytt for meg vet jeg ikke helt hva root er.. :eek:

 

Hva kan jeg bruke clockwork til?? (hadde vært fint med eksempel)

 

Er det noen her som har klart og jailbreake ps3 med denne telefonen??

 

takker for svar :!:

 

Mvh Kadabriel

Lenke til kommentar

Den kan være litt upraktisk med tanke på at den blir litt stor å skrive meldinger på med en hånd, ellers er størrelsen nydelig når man vil se film på flyet :D

 

Finnes det faktisk noen som skriver meldinger med en hånd på en smarttelefon nå om dagen?

 

Jeg gjør det ikke en gang på en gammel Sony Ericsson W telefon med taster....

 

Snur mobilen og skriver med begge tomlene på det lange tastaturet. Går som en drøm selv om jeg ikke er vant til det enda. :o

 

Christian

 

Gå på gata og bær en pose mens du skriver den samme meldingen med en hånd, jo det er noen som fortsatt har behov for å kunne navigere telefonen med en hånd, jeg er en av dem og Desire er akkurat så dette går.

 

/Espen

 

Dude, når du går på gata skal du SE hvor du går. Ytterst få er så gift med telefonen at de må bare poser med mat, gå og skrive sms på en gang. Unmarry your phone, now!

Endret av TheMoonMan
Lenke til kommentar

Hei!

Jeg har bare et par små spørsmål. Jeg ser at veldig mange bruker launcherpro. Hva er fordelen med denne fremfor sense?

Er det nødvendig å roote for å få lp til å fungere optimalt?

Jeg har temprootet med visionary, men er litt i tvil om jeg skal permroote eller ei.. hva om htc kommer med en ny oppdatering eller gingerbread blir lansert? Vil man enkelt kunne innstallere dette OTA eller er det noe annet som må gjøres først dersom man har root og launcher pro? Jeg tenker ikke å endre ROM..

Beklager hvis spørsmålene virker elementære eller dumme. Har lest gjennom samtlige sider i tråden, men ikke funnet svar på det jeg lurer på..

Håper noen kan hjelpe :)

Lenke til kommentar

Hei alle sammen.. har brukt telefonen i 2 uker nå.. og er storfornøyd..

eneste minus lit knirking i nedre deksel og enda litt liten levetid(men dette kommer seg) :thumbup:

 

Jeg kjedet meg her om dagen og fant ut att jeg ville prøve og jailbreake ps3en med telefonen min.

 

Dette viste seg og være svært omfattende(iallefall for meg) :wallbash: .

Men etter og ha fulgt en guide klarte jeg og flashe recovery-modusen på telefonen til noe som heter clockwork(recovery-clockwork-2.5.1.2-ace-modaco-r2).

 

Etter jeg hadde klart og flashe recovery til clockwork prøvde jeg og "reflashe" den til psfreedom(psfMod-supersonic-0.9.7.2) for htc evo

men når jeg bootet opp recovery frøys bare oppstartbildet og ingen ting sjedde.

 

Deretter tok jeg ut batteriet startet telefonen på nytt og installerte clockwork igjen!

så dette lurer jeg på!?

 

Ettersom android er helt nytt for meg vet jeg ikke helt hva root er.. :eek:

 

Hva kan jeg bruke clockwork til?? (hadde vært fint med eksempel)

 

Er det noen her som har klart og jailbreake ps3 med denne telefonen??

 

takker for svar :!:

 

Mvh Kadabriel

Root er tilgang til ting som du ellers ikke ville hatt.. som admin rettigheter i windows..

Og ALDRI flash en rom som ikke er lagd for din telefon!!

I de aller fleste tilfellene ender du opp med en 5lappers brevvekt.. Du skriver selv er FOR EVO dette betyr da ikke for Desire HD aka DHD aka ACE.. ;)

Lenke til kommentar

Jeg har et problem med musikkspilleren... Når jeg hører på Podcaster som somregel er rundt en time lange, så kan det stå at det er 30min igjen når det egentlig er 15, altså mobilen viser ikke tiden riktig. Det har ikke noe med at jeg må vente et par sekunder så den får oppdatert seg. Den husker heller aldri hvor langt jeg har hørt, så hver gang jeg pauser og venter litt med å høre igjen, så må jeg spole til der jeg var. Veldig irriterende og opplevde ikke dette med Heroen!

Lenke til kommentar

Jeg har et problem med musikkspilleren... Når jeg hører på Podcaster som somregel er rundt en time lange, så kan det stå at det er 30min igjen når det egentlig er 15, altså mobilen viser ikke tiden riktig. Det har ikke noe med at jeg må vente et par sekunder så den får oppdatert seg. Den husker heller aldri hvor langt jeg har hørt, så hver gang jeg pauser og venter litt med å høre igjen, så må jeg spole til der jeg var. Veldig irriterende og opplevde ikke dette med Heroen!

Let etter Mortplayer Audiobooks på marked. Den er fin til lydbøker/podcasts

Lenke til kommentar

*snip*

*snip*

*snip*

*snip*

*snip*

 

Masse mas fra masse folk om hvorvidt man kan gå og skrive melding samtidig.

 

Poenget var at Desire HD kan være i største laget til å betjene med en hånd, og jeg er sikker på at alle kan se at det noen ganger er nyttig å betjene en telefon med en hånd, om det så er mens du går eller mens du står på bussen og holder deg fast eller sitter i sofaen og ikke klarer å kvitte deg med colaflaska.

 

Slutt med flisespikkinga og la poenget kommme frem; prøv telefonen før du kjøper, det er nemlig mulig den blir for stor å bruke med en hånd hvis du ikke har store fingre.

Lenke til kommentar

Masse mas fra masse folk om hvorvidt man kan gå og skrive melding samtidig.

 

Poenget var at Desire HD kan være i største laget til å betjene med en hånd, og jeg er sikker på at alle kan se at det noen ganger er nyttig å betjene en telefon med en hånd, om det så er mens du går eller mens du står på bussen og holder deg fast eller sitter i sofaen og ikke klarer å kvitte deg med colaflaska.

 

Slutt med flisespikkinga og la poenget kommme frem; prøv telefonen før du kjøper, det er nemlig mulig den blir for stor å bruke med en hånd hvis du ikke har store fingre.

 

Det er vi jo fult klar over! Det er ALLE fult klar over. Vi trenger ikke ble fortalt av deg at du synes skjermen er i største laget for å skrive med en hånd! De laget jo overhodet ikke en 4.3" stor skjerm fordi du skal skrive med en hånd dersom du ikke klarer det.

 

Og dersom noen er på jakt etter en telefon hvor de kan skrive med bare tommelen på den ene hånden, tror du virkelig de kjøper denne? Du trenger ikke fortelle det, det er HELT ÅPENLYST!!!!

Lenke til kommentar

Mine innlegg. Desire HD er mobilen øverst på ønskelista akkurat nå, men må vente med kjøp til etter jul.

 

Sikkert spurt før, men hvordan er størrelsen på mobilen? Den skal jo passe greit i ei bukselomme, men er det upraktisk i forhold til mindre mobiler?

 

 

Den kan være litt upraktisk med tanke på at den blir litt stor å skrive meldinger på med en hånd, ellers er størrelsen nydelig når man vil se film på flyet :D

 

 

Masse mas fra masse folk om hvorvidt man kan gå og skrive melding samtidig.

 

Poenget var at Desire HD kan være i største laget til å betjene med en hånd, og jeg er sikker på at alle kan se at det noen ganger er nyttig å betjene en telefon med en hånd, om det så er mens du går eller mens du står på bussen og holder deg fast eller sitter i sofaen og ikke klarer å kvitte deg med colaflaska.

 

Slutt med flisespikkinga og la poenget kommme frem; prøv telefonen før du kjøper, det er nemlig mulig den blir for stor å bruke med en hånd hvis du ikke har store fingre.

 

Det er vi jo fult klar over! Det er ALLE fult klar over. Vi trenger ikke ble fortalt av deg at du synes skjermen er i største laget for å skrive med en hånd! De laget jo overhodet ikke en 4.3" stor skjerm fordi du skal skrive med en hånd dersom du ikke klarer det.

 

Og dersom noen er på jakt etter en telefon hvor de kan skrive med bare tommelen på den ene hånden, tror du virkelig de kjøper denne? Du trenger ikke fortelle det, det er HELT ÅPENLYST!!!!

 

Nå er det nok tullprat, jeg svarte en bruker på et konkret spørsmål, det er du som kommer og troller og kverulerer i stedet for å hjelpe til. Slutt, nå.

 

/Espen

Lenke til kommentar

Har i dag fått bestilt denne gjennom jobben, så da er det vel bare å smøre seg med tålmodighet. Ubekreftet var 9. des, men ser at Komplett.no har 11. des, og nettbutikken til Telenor sier 22. des - også disse to ubekreftet, så 9. er vel i overkant optimistisk.

 

For å slippe å lese 32 sider her, hva er MUST DO / MUST HAVE til denne telefonen. Det er kanskje en del triks ang batterilevetid osv?

Endret av JohnRichard
Lenke til kommentar

Har i dag fått bestilt denne gjennom jobben, så da er det vel bare å smøre seg med tålmodighet. Ubekreftet var 9. des, men ser at Komplett.no har 11. des, og nettbutikken til Telenor sier 22. des - også disse to ubekreftet, så 9. er vel i overkant optimistisk.

 

For å slippe å lese 32 sider her, hva er MUST DO / MUST HAVE til denne telefonen. Det er kanskje en del triks ang batterilevetid osv?

 

 

Når det gjelder Telenor så er vel ikke Desire HD kommet på web siden ennå, den som du mest sannsynlig har sett på er en vanlig Desire som er ubekreftet 9 desember...

 

 

Gega

Lenke til kommentar

Hvilket minnekort bør man velge?

Jeg tenker på 16GB. Men hvilken klasse vil være lurt å velge? Siden det kommer apps på minnekortet bør det vel være en "høy" klasse.. men er vel ikke vits med klasse 10 osv?

 

Husker på min HTC Hero at det mobilen hadde begrensinger, så det ikke var vits med de raskeste kortene uansett.

Lenke til kommentar

Når det gjelder Telenor så er vel ikke Desire HD kommet på web siden ennå, den som du mest sannsynlig har sett på er en vanlig Desire som er ubekreftet 9 desember...

 

 

Gega

 

 

Se her du :)

 

Nyhet! HTC Desire HD Black

http://bedriftsbutikk.telenor.no//Mobiles-ACETELENOR.NOBED.aspx

 

Den er ubekreftet 22. des.

 

Den datoen 9. des fikk jeg av den lokale forhandleren.

 

(HTC Desire er ubekreftet til 22. des på samme siden)

Endret av JohnRichard
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...