Gå til innhold

HTC Desire HD - Teknisk diskusjon - Tips & triks


Anbefalte innlegg

Noen som har funnet ut hvordan vi kan bruke egne lydfiler til varsling på DHD?

 

Tenker ikke på alarm da det kan hente opp lydfiler fra SD kortet, men e-post varsling.

Lag mappe på SD-kort: Audio

Lag undermapper : Ringtones - Notifications - Alarms

 

Putt varslingslydene dine i Notifications-mappa og du kan velge din egen lyd for e-mail.

Takker! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil bare opplyse at jeg nå, etter ca. 10 ladesykluser, har begynt å få brukbart batteri. Det holder nå en dag, med:

- 1-timessync av e-post, twitter, facebook og vær.

- Vanlig wallpaper (ikke live)

- 40% brightness

- 2 timer musikk

+ ca 2 timers diverse bruk ellers

 

Begynner å bli fornøyd :)

Lenke til kommentar

da har jeg hatt min i snart 3 uker, og kan opplyse om dette.

 

i starten var jeg veldig misfornøyd med batteriet og synes mobilen hakket en del.

 

det jeg hadde gjort var å installere alle app'ene mine fra desire til DHD via appbrain sync.

det er var vel noe jeg ikke skulle ha gjort uten å ha gått igjennom appene.

min taskkiller ødela alt av prosesser som mobilen prøvde seg på. etter den var installert har jeg hatt problemer med to apps. kalenderen og handcent, disse har en tendens til å "svartne" ellers ingenting.

 

vedrørende batteri, så har jeg vært på ferie med dhd og Desire....og kan si at DHD har et mindre strømforbruk enn Desire...begge telefonene ble lite brukt.....bare til litt spilling av spill og vise små videoer til guttungen. etter 4 dager viste DHD fortsatt 40% mens Desiren viste 28.

 

sannsynligvis så kan dette også være pga at desire hadde en lokalt simkort med forholdsvis dårlig dekning...men likevel..så synes jeg at DHD viste sine gode egenskaper.

 

er det noen flere enn meg somføler at Handcent er et problem med DHD?? den er ikke like smooth som i Desire. spesielt quick reply har en tendens til å henge seg opp.

 

Ellers så er jeg knallfornøyd.

 

det er vel heller ingen vits å diskutere om det er forskjell på amoled og lcd skjerm...for det er det helt klart...men jeg har klart å venne meg til denne og synes det er ganske så bra...

Endret av Blackster
Lenke til kommentar

Ny Android-bruker her :) Og dermed nokre få sp.m. eg håper eg får svar på :)

 

Korleis slår eg av 3G?

Korleis innstallere Brut Maps?

Korleis slår eg heilt av tlf? Det står at oppetida er på 90 timar sjølv om eg har slått den av og på fleire gonger...

3g: Menu - Settings - Wireless & Networks - Mobile Networks - velg GSM only på nettverk.

 

For å installere det må du laste ned .apk fila (enten via en PC og overføre den til telefonen eller laste den rett ned på telefonen) som er som en .exe fil på en Windows-PC. Så må du ha et program som kan installere .apk filer. Jeg vil anbefale inKa File Manager. Da kan du bare åpne inKa, bla frem til der du la .apk fila (brukte du telefonens browser til å laste ned ligger den mest sannsynlig i en mappe på SD-kortet som heter Download eller Downloads) og klikke på .apken.

 

Telefonen skrur seg helt av om du velger "Shut Down" fra menyen. "Awake time" er bare en måling av hvor lenge telefonen din har vært aktivt i bruk. Når du skrur av skjermen skal den egentlig slutte å telle med mindre du har noen programmer som ennå kjører aktivt selv om skjermen er avskrudd.

 

 

Gratulerer med Android!

 

Takk for info :)

Men tilbake til Brut Maps: Prøvde fyrst å legge inn maps4.6.0.4686-brut.apk (med inKa File Manager). Den vart installert, men det går ikkje å sette på brut mode. Prøvde så å legge inn maps4.6.0.4686-brut-renamed.apk og deretter maps4.6.0.4686-brut-renamed-tagged.apk. I begge desse tilfellene kunne eg gå inn på menu -> mer -> Brut Mod, men då henger programmet seg og det kjem opp melding om at "Aktiviteten Kart [brut] (i applikasjonen Kart [brut]) svarer ikke." og eg må tvinge avslutning. Kva gjer eg feil? Må eg ha root?

Lenke til kommentar

Har oppdaget en litt småirriterendes bug. Hvis man prøver å ringe noen som man har fått sms av (ved å trykke menu - call) vil man ikke klare å ringe mobilnummeret, hvis kontakten har f.eks privatnummer/jobbnummer. Det kommer opp en meny på hvilket nummer man vil ringe, men uansett vil den aldri velge mobilnummeret :( (du kan velge det, men den ringer alltid det alternative nummeret).

 

Dette er vel også en av de type buggene, som aldri vil bli fikset :nei:

Lenke til kommentar

Har oppdaget en litt småirriterendes bug. Hvis man prøver å ringe noen som man har fått sms av (ved å trykke menu - call) vil man ikke klare å ringe mobilnummeret, hvis kontakten har f.eks privatnummer/jobbnummer. Det kommer opp en meny på hvilket nummer man vil ringe, men uansett vil den aldri velge mobilnummeret :( (du kan velge det, men den ringer alltid det alternative nummeret).

 

Dette er vel også en av de type buggene, som aldri vil bli fikset :nei:

Merkelig det funker på min uten noe problem..

Lenke til kommentar

Har et problem med at ringevolum og alle andre lyder på telefonen er utrolig lave av og til. Dette skjer flere ganger i uken. Eneste løsning som fungerer er å restarte telefonen (ikke fastboot). Da kommer volumet tilbake til normalt nivå. Har prøvd å slått av reduser ringevolum når jeg flytter telefonen.

 

Noen andre som har samme problem eller en løsning på problemet?

 

Og HTCsense.com er en stor vits. Eneste som fungerer er å ringe til telefonen. Leste på ITavisen at funksjonen kommer kanskje til Desire og, men hva er vitsen når det fungere så dårlig enda.

Lenke til kommentar

Og HTCsense.com er en stor vits. Eneste som fungerer er å ringe til telefonen. Leste på ITavisen at funksjonen kommer kanskje til Desire og, men hva er vitsen når det fungere så dårlig enda.

 

Vitsen er vel at den skal/kommer til å fungere bedre hele tiden.

 

De sliter med å levere telefoner, det er viktigere for meg at de kommer ajour med dette før de kommer ajour med den forbaskede siden.

 

Så slutt å klag om ALT mulig, det er bare flaut å sitte å lese.

Lenke til kommentar

Ang. htcsense, så tror jeg at det vil fungere for de fleste nå, hvis man starter all over again med registrering. Hadde selv masse problemer, og har nå gjort dette slavisk...og voila! så funker alt :)

 

Det jeg måtte gjøre, etter å ha slettet kontoen helt, var å registrere meg på nettet (ikke gjennom telefon), og følge punktene en for en. Man får beskjed om å fullføre registrering gjennom telefonen, så fortsetter man på pc'en. Deretter skal det funke ----> lett forklart ;)

 

Har oppdaget en litt småirriterendes bug. Hvis man prøver å ringe noen som man har fått sms av (ved å trykke menu - call) vil man ikke klare å ringe mobilnummeret, hvis kontakten har f.eks privatnummer/jobbnummer. Det kommer opp en meny på hvilket nummer man vil ringe, men uansett vil den aldri velge mobilnummeret :( (du kan velge det, men den ringer alltid det alternative nummeret).

 

Dette er vel også en av de type buggene, som aldri vil bli fikset :nei:

Merkelig det funker på min uten noe problem..

Strange.... :hmm:

Lenke til kommentar

Har oppdaget en litt småirriterendes bug. Hvis man prøver å ringe noen som man har fått sms av (ved å trykke menu - call) vil man ikke klare å ringe mobilnummeret, hvis kontakten har f.eks privatnummer/jobbnummer. Det kommer opp en meny på hvilket nummer man vil ringe, men uansett vil den aldri velge mobilnummeret :( (du kan velge det, men den ringer alltid det alternative nummeret).

 

Dette er vel også en av de type buggene, som aldri vil bli fikset :nei:

Fungerer som det skal her også...

Lenke til kommentar

Og HTCsense.com er en stor vits. Eneste som fungerer er å ringe til telefonen. Leste på ITavisen at funksjonen kommer kanskje til Desire og, men hva er vitsen når det fungere så dårlig enda.

 

Vitsen er vel at den skal/kommer til å fungere bedre hele tiden.

 

De sliter med å levere telefoner, det er viktigere for meg at de kommer ajour med dette før de kommer ajour med den forbaskede siden.

 

Så slutt å klag om ALT mulig, det er bare flaut å sitte å lese.

HTC Sense.com funker glimrende hos meg. Kartet med posisjonen til DHD dukker opp umiddelbart, alle anrop og sms ligger også der.

 

Om man er så misfornøyd, så går det sikkert an å kjøpe seg en iPhone 4 og betale 600 kroner pr år for MobileMe. Jeg hadde MobileMe i 1 år, og syntes det var dårligere enn Sense.com. Og til 600 kr pr år vblir det bare latterlig.

 

Så helt enig; slutt å klag på alt. Dette fikses etter hvert. Og mange oppdager nok atr feilen ligger kanskje i sin egen nettleser eller pc...

Lenke til kommentar

Angående batteri:

 

Har hatt telefonen i en del uker nå og batteriet er også hos meg vesentlig bedre. Tar den av lading på morgenen.Har Live-bakgrunn på. Surfer en del på internett, skriver mange sms, hadde flere samtaler, hørte på Spotify og avsluttet med litt Angry Birds på senga på kvelden. Da hadde jeg ca. 25-30% igjen. Så jeg har aldri opplevd å gå tom, uansett hvor mye jeg har brukt den. Men som noen over påpeker er det for meg rimelig irrelevant om det står igjen 30% eller 15% ved sengetid, så lenge jeg uansett lader den på natta. På min iPhone 3Gs måtte jeg gjøre akkurat det samme. Ladet jeg ikke om natta, gikk jeg tom enten rett før lunsj eller rett etter lunsj. Det samme gjør jeg som regel også med DHD.

 

Her om dagen brukte jeg den litt mindre enn vanlig, men fortsatt et anseelig bruk. Jeg glemte å lade den på natta, men telefonen holdt da hele dagen på jobb til jeg var hjemme igjen. Men da hadde jeg på jobb kun mottatt sms, ungikk samtaler og surfing.

 

Så jeg må si jeg er ganske så fornøyd jeg. Og DHD fungerer helt glimrende. Deilig med slik frihet, noe jeg aldri hadde på iPhone 3Gs. Og det er kanskje ikke de fantastiske fargene til Super AMOLED, men synes skjermen er skikkelig skarp og korrekt i fargene. Stor forbedring fra iPhone 3Gs det også.

Lenke til kommentar

Noen som har funnet en bilholder med lader(at micro usb`en sitter fast i docken) som ikke koster skjorta.

 

Sjekk på http://www.brodit.se/

 

Tenkte jeg skulle "OBS`e" noen her inne om denne. Så fra en bruker på MPX at den holderen som skal passe til HTC DHD, må skrues fast med skruer(!!) i bilen. Den dobbeltsidige tapen fungerer ikke. Alternativt er å kjøpe superlim, men det driver ikke jeg med i min nye bil i allefall!

 

Om det er noen som veit av andre telefonholdere til bilen, med f.eks sugekopp, eller andre festemåter, vær så snill å si i fra. Trenger sårt en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...