Gå til innhold

HTC Desire HD - Teknisk diskusjon - Tips & triks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nokon som har prøvd Locations i utlandet? Eg var i Buenos Aires førre veka, hadde lagt inn kart på førehand, men fekk berre poisjonen min då eg var kopla til eit trådlaust nett. Så ute i gatene, med roaming av, var det umogleg å bruka programmet. Då er jo poenget med å lasta ned kart på førehand litt borte.

Lenke til kommentar

Batteriet begynner å irritere meg litt. Greit nok at det varer knapt en dag med lite bruk, men det som irriterer meg mest er at det tar lang tid å lade opp. Noen andre som synes det?

 

Kva meiner du med lang tid? Hos meg tar det ca 2 timar å lada frå tomt til fullt batteri. Det er vesentleg raskare enn på Nokia n97 mini som eg brukte før.

Endret av Smaia
Lenke til kommentar

Eg er reletivt ny på Android og lurer på kva dette med root er for noko. Er det noko eg må lære meg eller kan eg berre overlata det til freakane? Emnet høyrer sikkert heime i ein annan tråd - er det nokon som har ein peikar til ei god forklaring på kvar rooting er for noko?

 

Eg strevar også med ordlistefunksjonen som plutseleg har skrive noko heilt anna enn det eg hadde tenkt. Går det an å skru av denne funksjonen?

Lenke til kommentar

Nokon som har prøvd Locations i utlandet? Eg var i Buenos Aires førre veka, hadde lagt inn kart på førehand, men fekk berre poisjonen min då eg var kopla til eit trådlaust nett. Så ute i gatene, med roaming av, var det umogleg å bruka programmet. Då er jo poenget med å lasta ned kart på førehand litt borte.

 

Hadde akkurat samme problemet i Berlin med DHD, kjipt at det ikke skal virke som jeg hadde tenkt å forstått

Lenke til kommentar

Batteriet begynner å irritere meg litt. Greit nok at det varer knapt en dag med lite bruk, men det som irriterer meg mest er at det tar lang tid å lade opp. Noen andre som synes det?

Prøv å lad med nettspenning i stedet for via USB (om det er det du gjør da).

 

 

Eg er reletivt ny på Android og lurer på kva dette med root er for noko. Er det noko eg må lære meg eller kan eg berre overlata det til freakane? Emnet høyrer sikkert heime i ein annan tråd - er det nokon som har ein peikar til ei god forklaring på kvar rooting er for noko?

 

Eg strevar også med ordlistefunksjonen som plutseleg har skrive noko heilt anna enn det eg hadde tenkt. Går det an å skru av denne funksjonen?

Google: what does root mean on android. Google er fantastisk ;)

 

Kort fortalt er å roote telefonen / få root tilgang tilsvarende det å få Administrator-tilgang på en Windows PC. Du får "lov" til å gjøre mer og å endre på ting som man som "vanlig" bruker (ikke-root) ikke kan.

 

Det er klart du kan skru av ordboka når du skriver. Trykk Menu - Settings - Language & Keyboard - Touch Input - Text Input - Skru av Prediction.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Google: what does root mean on android. Google er fantastisk ;)

 

Kort fortalt er å roote telefonen / få root tilgang tilsvarende det å få Administrator-tilgang på en Windows PC. Du får "lov" til å gjøre mer og å endre på ting som man som "vanlig" bruker (ikke-root) ikke kan.

 

Takk! No forstår eg det. Samanlikning med Windows hjelper alltid :roll: Har prøvd å Googla det, men fekk berre lange utredningar om framgangsmåte - ikkje forklaring på kva vitsen var.

 

Det er klart du kan skru av ordboka når du skriver. Trykk Menu - Settings - Language & Keyboard - Touch Input - Text Input - Skru av Prediction.

 

Takk, takk! Nu går alt så meget bedre!

Lenke til kommentar

Noen som har funnet en bilholder med lader(at micro usb`en sitter fast i docken) som ikke koster skjorta.

 

Sjekk på http://www.brodit.se/

 

Tenkte jeg skulle "OBS`e" noen her inne om denne. Så fra en bruker på MPX at den holderen som skal passe til HTC DHD, må skrues fast med skruer(!!) i bilen. Den dobbeltsidige tapen fungerer ikke. Alternativt er å kjøpe superlim, men det driver ikke jeg med i min nye bil i allefall!

 

Om det er noen som veit av andre telefonholdere til bilen, med f.eks sugekopp, eller andre festemåter, vær så snill å si i fra. Trenger sårt en.

 

Hvis du ser på www.brodit.se så ser du at de har forskjellige braketter som kan festes uten å lage skruehull i dashbordet.

Disse brakettene er ment for at du skal skru holderen/laderen i.

 

Gå inn på ''Produkter'' så velger man bilmodell til venstre.

Under ''Enheter'' velger man type telefon.

Lenke til kommentar

Noen som har funnet en bilholder med lader(at micro usb`en sitter fast i docken) som ikke koster skjorta.

 

Sjekk på http://www.brodit.se/

 

Tenkte jeg skulle "OBS`e" noen her inne om denne. Så fra en bruker på MPX at den holderen som skal passe til HTC DHD, må skrues fast med skruer(!!) i bilen. Den dobbeltsidige tapen fungerer ikke. Alternativt er å kjøpe superlim, men det driver ikke jeg med i min nye bil i allefall!

 

Om det er noen som veit av andre telefonholdere til bilen, med f.eks sugekopp, eller andre festemåter, vær så snill å si i fra. Trenger sårt en.

 

Hvis du ser på www.brodit.se så ser du at de har forskjellige braketter som kan festes uten å lage skruehull i dashbordet.

Disse brakettene er ment for at du skal skru holderen/laderen i.

 

Gå inn på ''Produkter'' så velger man bilmodell til venstre.

Under ''Enheter'' velger man type telefon.

 

Er ikke brodit.se bare en engross da? Prøvde å registrere meg, men må opp med organisasjonsnummer osv..

Lenke til kommentar

Opplever også at mobilen bruker ganske lang tid på å lade xD

Vet at dette ikke er noe problem om jeg lader om natten. Problemet er at batteriet ikke er tomt når jeg legger meg. Liker ikke å lade før det er helt tomt. Er dette ikke å regne som "dårlig" for batteriet lenger?

 

Btw, så ett innlegg tidligere (annen tråd kanskje) hvor det var en som hadde en stilig "lærpose/bag" til sin HD2, og flere ventet på at en lignende skulle komme tilpasset til DHD. Kan ha vært fra ebay? Ihvertfall, jeg vil ha denne, men finner den ikke. Noen med link? :)

 

Christian

Lenke til kommentar

Opplever også at mobilen bruker ganske lang tid på å lade xD

Vet at dette ikke er noe problem om jeg lader om natten. Problemet er at batteriet ikke er tomt når jeg legger meg. Liker ikke å lade før det er helt tomt. Er dette ikke å regne som "dårlig" for batteriet lenger?

 

Btw, så ett innlegg tidligere (annen tråd kanskje) hvor det var en som hadde en stilig "lærpose/bag" til sin HD2, og flere ventet på at en lignende skulle komme tilpasset til DHD. Kan ha vært fra ebay? Ihvertfall, jeg vil ha denne, men finner den ikke. Noen med link? :)

 

Christian

 

Fann eit rimeleg saueskinnsetui på QXL, men eg går ikkje god for kvaliteten: http://www.qxl.no/pris/mobiltelefoner-mobiltilbehoer/tilbehoer-til-mobiltelefoner/qtek/ekte-mykt-skinn-leather-etui-til-htc-str-l-og-xl/v/an624053628/

Lenke til kommentar

Opplever også at mobilen bruker ganske lang tid på å lade xD

Vet at dette ikke er noe problem om jeg lader om natten. Problemet er at batteriet ikke er tomt når jeg legger meg. Liker ikke å lade før det er helt tomt. Er dette ikke å regne som "dårlig" for batteriet lenger?

 

Btw, så ett innlegg tidligere (annen tråd kanskje) hvor det var en som hadde en stilig "lærpose/bag" til sin HD2, og flere ventet på at en lignende skulle komme tilpasset til DHD. Kan ha vært fra ebay? Ihvertfall, jeg vil ha denne, men finner den ikke. Noen med link? :)

 

Christian

 

 

angående lading så synes jeg ikke det går tregt...det må være noe med evt lader eller kabel...sånn som skrevet over....man lader i stikkontakt regner jeg med og ikke i bil eller pc for det vil ta uendelig lang tid.

det at batteriet utlades før man lader...kan etter siste nytt være skadelig for batteriet og ikke bra..som det var med de gamle batteriene...det kan du lese om i flere artikler både her og i flere nettsteder. på min desire så var det vanlig at telefonen lader opp til 100% og så slutter å lade til 96% før den lader igjen. mest for å spare batteriet for strøm. jeg vet ikke om DHD gjør det..men det er nok ganske sannsylig.

 

 

jeg kjøpte idag en original pouch til HTC DHD den er ganske grei, jeg kjøpte en fra ebay til 40 kr, men den holdt også bare i noen måneder hehe. kjøpte min på spaceworld på jessheim, men virket som den siste de hadde...men det er nok flere som ahr det :)

 

pouch til dhd S550

Endret av Blackster
Lenke til kommentar

Har da fått et problem...

Slettet htcsense-kontoen min på htcsense.com for å registrere meg på nytt pga problemer med locations.

 

Registreringen gikk helt fint, samme med verifiseringen via epost. Probleme kom på neste steg, når jeg skulle registrere telefonen. Da sto det at jeg skulle gå på setup å aktivere htcsense via der, men problemet er at dette allerede er gjort fra forrige gang. Så jeg kommer ikke videre, har prøvd å trykke på verifiserknappen på htcsense.com, men den loader bare å ingenting skjer :(

 

Noen som har en løsning?

Lenke til kommentar

Nokon som har prøvd Locations i utlandet? Eg var i Buenos Aires førre veka, hadde lagt inn kart på førehand, men fekk berre poisjonen min då eg var kopla til eit trådlaust nett. Så ute i gatene, med roaming av, var det umogleg å bruka programmet. Då er jo poenget med å lasta ned kart på førehand litt borte.

Slo du på gps??

Lenke til kommentar

Mener å lese en plass, at det var en som kommenterte på noen som hadde testa telefonen (dei klagde på at det var lang oppstart på tlf), at det fantes i innstillinger turbo boost elns? Noen som vet?

Det må ha vært noen skikkelige surrehuer. Jeg har ikke resetta telefonen min siden jeg kjøpte den for nesten en måned siden og jeg har installert 50-60 apps og fra telefonen er avslått, jeg trykker på på-knappen og telefonen får dekning tar det rundt 10 sekunder.

 

 

Opplever også at mobilen bruker ganske lang tid på å lade xD

Vet at dette ikke er noe problem om jeg lader om natten. Problemet er at batteriet ikke er tomt når jeg legger meg. Liker ikke å lade før det er helt tomt. Er dette ikke å regne som "dårlig" for batteriet lenger?

 

Det er ingen grunn til å vente med å lade telefonen. Med dagens lithium ion batterier er det faktisk mer skadelig for batteriet om det går tom (heeeeelt tom vel å merke) da dette kan skade en sikring i batteriet og du risikerer at det dør helt ut. Dagens batterier slutter å ta til seg strøm når det er fullt og har ingen hukommelse som du kan skade ved å lade det opp på f. eks 40% hver gang.

Nå har jeg dessverre ikke den artikkelen jeg leste om dette lenger, men du finner sikkert noe ved å Google litt.

 

 

Noen som kan fortelle meg hvordan man sletter apps på denne tlf?ikke så veldig teknisk av meg:)

 

Det holder å skrive det en gang ;) Hvorfor du har kjøpt en telefon til 5000,- når du ikke er så teknisk finner jeg litt rart, men man kommer laaaangt ved å prøve og Google litt ;) Avinstallering av apps på en Android telefon gjøres ved å trykke på Menu (den fysiske tasten på telefonen) - Settings - Applications - Manage Applications - Finn det programmet du vil slette, klikk på det og trykk uninstall.

Endret av LtdEdFred
Lenke til kommentar

Har da fått et problem...

Slettet htcsense-kontoen min på htcsense.com for å registrere meg på nytt pga problemer med locations.

 

Registreringen gikk helt fint, samme med verifiseringen via epost. Probleme kom på neste steg, når jeg skulle registrere telefonen. Da sto det at jeg skulle gå på setup å aktivere htcsense via der, men problemet er at dette allerede er gjort fra forrige gang. Så jeg kommer ikke videre, har prøvd å trykke på verifiserknappen på htcsense.com, men den loader bare å ingenting skjer :(

 

Noen som har en løsning?

Det var dette jeg sleit med og. Du må slette kontoen din fra telefonen også (husker ikke helt hvordan ;) , men mulig gjennom acoounts & sync ), så skal det funke. Mulig jeg slettet fra telefon, og begynte på nytt igjen på pc...det var ihvertfall en eller annen kombinasjon som gjorde at det funket :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...