Gå til innhold

HTC Desire HD - Teknisk diskusjon - Tips & triks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk i dag mitt første tekniske problem etter vel 3 ukers bruk. Kom ikke inn på meldinger, fikk feilmelding om et meldingstjenesten eller noe sånt var utilgjengelig med forslag om "tving avslutning", gjorde det og vips så var hele meldingshistorikken borte. ikke noe krise, men litt urovekkende da i prinsippet. Noen som har opplevd noe tilsvarende?

Lenke til kommentar

Har da fått et problem...

Slettet htcsense-kontoen min på htcsense.com for å registrere meg på nytt pga problemer med locations.

 

Registreringen gikk helt fint, samme med verifiseringen via epost. Probleme kom på neste steg, når jeg skulle registrere telefonen. Da sto det at jeg skulle gå på setup å aktivere htcsense via der, men problemet er at dette allerede er gjort fra forrige gang. Så jeg kommer ikke videre, har prøvd å trykke på verifiserknappen på htcsense.com, men den loader bare å ingenting skjer :(

 

Noen som har en løsning?

Det var dette jeg sleit med og. Du må slette kontoen din fra telefonen også (husker ikke helt hvordan ;) , men mulig gjennom acoounts & sync ), så skal det funke. Mulig jeg slettet fra telefon, og begynte på nytt igjen på pc...det var ihvertfall en eller annen kombinasjon som gjorde at det funket :)

 

Takk, nå fikk jeg det til.

 

Men får enda ikke "telefonplassering" på htcsense.com til å fungere...-.-

Noen som kan si hva jeg må gjøre? Har prøvd å skrue det av og på på telefonen, samt testet i 2 nettlesere.

Bruker forresten Netcom hvis dette har noe å si. :)

Lenke til kommentar

Noen som har funnet en bilholder med lader(at micro usb`en sitter fast i docken) som ikke koster skjorta.

 

Sjekk på http://www.brodit.se/

 

Tenkte jeg skulle "OBS`e" noen her inne om denne. Så fra en bruker på MPX at den holderen som skal passe til HTC DHD, må skrues fast med skruer(!!) i bilen. Den dobbeltsidige tapen fungerer ikke. Alternativt er å kjøpe superlim, men det driver ikke jeg med i min nye bil i allefall!

 

Om det er noen som veit av andre telefonholdere til bilen, med f.eks sugekopp, eller andre festemåter, vær så snill å si i fra. Trenger sårt en.

Brodit har braketter for skrueløs montering for de fleste bilmodeller. De har også holdere med sugekopp. Det er sikkert mulig å kjøpe braketter/sugekoppholdere fra andre leverandører og feste mobilholderen på den... (Har nettopp bestillt brakett og holder til min DZ, kan komme med tilbakemeldinger når jeg har fått montert det.)

Lenke til kommentar

Noen som har funnet en bilholder med lader(at micro usb`en sitter fast i docken) som ikke koster skjorta.

 

Sjekk på http://www.brodit.se/

 

Tenkte jeg skulle "OBS`e" noen her inne om denne. Så fra en bruker på MPX at den holderen som skal passe til HTC DHD, må skrues fast med skruer(!!) i bilen. Den dobbeltsidige tapen fungerer ikke. Alternativt er å kjøpe superlim, men det driver ikke jeg med i min nye bil i allefall!

 

Om det er noen som veit av andre telefonholdere til bilen, med f.eks sugekopp, eller andre festemåter, vær så snill å si i fra. Trenger sårt en.

Brodit har braketter for skrueløs montering for de fleste bilmodeller. De har også holdere med sugekopp. Det er sikkert mulig å kjøpe braketter/sugekoppholdere fra andre leverandører og feste mobilholderen på den... (Har nettopp bestillt brakett og holder til min DZ, kan komme med tilbakemeldinger når jeg har fått montert det.)

 

 

Har kjøpt fra brodit og er veldig fornøyd.

Sliter litt med at jeg ikke får til autodock:(

Lenke til kommentar

Har akkurat fått telefonen nå og er meget fornøyd etter overgang fra Iphone 3gs. Er bare en ting som jeg synes er litt rart. Har synkronisert kontaktene mine opp mot Facebook profiler og disse bildene blir veldig uklare. Har sett tilsvarende på en Desire og disse er klare. Er det fler som har dette problemet?

Lenke til kommentar

Har akkurat fått telefonen nå og er meget fornøyd etter overgang fra Iphone 3gs. Er bare en ting som jeg synes er litt rart. Har synkronisert kontaktene mine opp mot Facebook profiler og disse bildene blir veldig uklare. Har sett tilsvarende på en Desire og disse er klare. Er det fler som har dette problemet?

Bildene jeg fikk over var da klare, men små...

 

Skurrelyd ved samtale:

 

Er det flere som har en sånn irriterende skurrelyd eller kneppelyd under samtale. Den er ikke konstant, men inntrer ved hvert 5-7 sek. Utrolig irriterende.

Endret av chrisAK
Lenke til kommentar

Sånn.. da har jeg faktisk lest gjennom alle sidene, og jeg må jo si jeg er en smule bekymret for de init greiene da :ph34r:

 

Jeg står jo dessverre fortsatt i den bereømte køen.

 

Jeg hadde init bugen før jeg dro på ferie...men på ferie har telefonen vært eksemplarisk :)

 

jeg er som skrevet tidligere mer bekymret over tregheten til Handcent som jeg liker veldig godt i bruk.

Lenke til kommentar

Sånn.. da har jeg faktisk lest gjennom alle sidene, og jeg må jo si jeg er en smule bekymret for de init greiene da :ph34r:

 

Jeg står jo dessverre fortsatt i den bereømte køen.

Da har du ikke lest godt nok :p Om du skrur på USB-debugging forsvinner dette problemet (bare å huke av en boks så er du set).

 

 

Internminne: 1.5GB

RAM: 768MB

 

Hva er forskjellen på disse to?

RAM = Random Access Memory altså hvor mye telefonen har til hurtig mellomlagring når programmer og andre prosesser kjøper. CPUen legger ting snakker med RAMen og legger innformasjon den vil hente kjapt frem igjen der. RAM tømmer seg når du skrur av mobilen/PCen.

 

Internminne er hvor stor "harddisk" det er på telefon, altså hvor mye du kan lagre av apps og informasjonen disse trenger. Det følger også med et 8GB minnekort som du kan bruke til å lagre hva som helst.

Lenke til kommentar

Har akkurat fått telefonen nå og er meget fornøyd etter overgang fra Iphone 3gs. Er bare en ting som jeg synes er litt rart. Har synkronisert kontaktene mine opp mot Facebook profiler og disse bildene blir veldig uklare. Har sett tilsvarende på en Desire og disse er klare. Er det fler som har dette problemet?

Bildene jeg fikk over var da klare, men små...

 

Skurrelyd ved samtale:

 

Er det flere som har en sånn irriterende skurrelyd eller kneppelyd under samtale. Den er ikke konstant, men inntrer ved hvert 5-7 sek. Utrolig irriterende.

 

Bildene ser ok ut i miniatyr, men hvis du f.eks ringer noen med nummeret slik at de blir større så blir bildene veldig groggy... Har forøvrig ingen skurrelyd under samtaler.

Lenke til kommentar

Sånn.. da har jeg faktisk lest gjennom alle sidene, og jeg må jo si jeg er en smule bekymret for de init greiene da :ph34r:

 

Jeg står jo dessverre fortsatt i den bereømte køen.

Da har du ikke lest godt nok :p Om du skrur på USB-debugging forsvinner dette problemet (bare å huke av en boks så er du set).

 

 

Internminne: 1.5GB

RAM: 768MB

 

Hva er forskjellen på disse to?

RAM = Random Access Memory altså hvor mye telefonen har til hurtig mellomlagring når programmer og andre prosesser kjøper. CPUen legger ting snakker med RAMen og legger innformasjon den vil hente kjapt frem igjen der. RAM tømmer seg når du skrur av mobilen/PCen.

 

Internminne er hvor stor "harddisk" det er på telefon, altså hvor mye du kan lagre av apps og informasjonen disse trenger. Det følger også med et 8GB minnekort som du kan bruke til å lagre hva som helst.

 

Følger no ikke med et 8GB minnekort?

Lenke til kommentar

Sånn.. da har jeg faktisk lest gjennom alle sidene, og jeg må jo si jeg er en smule bekymret for de init greiene da :ph34r:

 

Jeg står jo dessverre fortsatt i den bereømte køen.

Da har du ikke lest godt nok :p Om du skrur på USB-debugging forsvinner dette problemet (bare å huke av en boks så er du set).

 

 

Internminne: 1.5GB

RAM: 768MB

 

Hva er forskjellen på disse to?

RAM = Random Access Memory altså hvor mye telefonen har til hurtig mellomlagring når programmer og andre prosesser kjøper. CPUen legger ting snakker med RAMen og legger innformasjon den vil hente kjapt frem igjen der. RAM tømmer seg når du skrur av mobilen/PCen.

 

Internminne er hvor stor "harddisk" det er på telefon, altså hvor mye du kan lagre av apps og informasjonen disse trenger. Det følger også med et 8GB minnekort som du kan bruke til å lagre hva som helst.

 

Følger no ikke med et 8GB minnekort?

 

Jo det følger med 8GB minnekort, men det blir da eksternt minne og ikke telefonens internminne. :) hvis det var det du lurte på.

 

Ekstern minne kan avlaste intern minne der det er mulig. sånn som de apps'ene som det er mulig å lagre på SD kort. men fortsatt så er det vel noen apps ihvertfall de som følger med som ligger på internminnet.

Lenke til kommentar

Nokon som har prøvd Locations i utlandet? Eg var i Buenos Aires førre veka, hadde lagt inn kart på førehand, men fekk berre poisjonen min då eg var kopla til eit trådlaust nett. Så ute i gatene, med roaming av, var det umogleg å bruka programmet. Då er jo poenget med å lasta ned kart på førehand litt borte.

Slo du på gps??

 

Ja, gpsen var på, men det verkar vera ein eller annan feil med Locations, for eg testa det med google maps, og det funka.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...